Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Możliwe, że aktualizacja oprogramowania powoduje problem z prostokątem...

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, JohnnyCash napisał:

Możliwe, że aktualizacja oprogramowania powoduje problem z prostokątem...

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
 

Raczej wątpię, ja miałem po aktualizacji z 18-12, kolega ze strony wcześniej pisał o sprawie 1 grudnia.

Chociaż nie powiem, przeszło mi przez głowę powrócenie do ustawień fabrycznych i ewentualne ponowne odświeżanie pikseli, ale teraz już serwisant umówił się na wizytę, zastrzegł że prawie na pewno będą musieli wziąć ze sobą TV i że podejrzewa jakiś błąd kompensacji, który będą musieli ogarnąć w warunkach serwisowych. Nic, zobaczymy.

Dnia 27.12.2018 o 21:25, dejv napisał:

Ja zgłaszałem z tytułu rękojmi przez Media Markt, i oni dopiero do LG więc u mnie długo, serwis był w ostatnim 14 dniu ?

Moim zdaniem to nie wina czyszczenia. 

Tak jak koledzy wspominali wcześniej, matryca miała wgrane jakieś złe parametry. 

Po wyłączeniu tv czyszczenie zalancza się z automatu jeśli tv gra powyżej 4 godzin. Nie wolno wyłączać tv z prądu. 

Serwisant pierwsze co to w menu serwisowym sprawdził ile tv świecił i ile miał zrobionych czyszczeń. 

 

@dejv a ile czekałeś na wymianę panelu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Dawid Pawica napisał:

 

@dejv a ile czekałeś na wymianę panelu?

Serwisant przywiózł panel ze sobą. Wymienił go na miejscu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie przestańcie pisać bzdury i jakieś wymysły ze aktualizacja powoduje prostokąty czy inne typu bajki z kosmosu ?

Na innym forum ktoś miał ten sam problem tam kiki i cala reszta snuła dywagacje na temat wypalenia i innych bzdur.

Problem znany i pokazany czarno na białym przez portal RTINGS.

Koniec kropka.

 

@dejv @Dawid Pawica Jaką datę produkcji macie na swoich  tv? 

Problem dotyczył podobno niektórych tv z danego okresu czasu bo potem to poprawiono i już ten bug nie występował.

Inna ciekawa rzecz ze serwis wymienia panele a jest mowa o tym ze to nie problem z samym panelem tylko niepoprawne wartości w "local table" (czyli błąd w sofcie zarządzającym panelem) i poprawkę wystarczy wgrać przez port serwisowy do którego jest dostęp po zdjęciu tylnej obudowy. 

Czyżby lokalni serwisanci nie przeszli odpowiedniego szkolenia? ?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój tv był wyprodukowany w styczniu 2018.

Czy serwisanci nie przeszli szkolenia? Całkiem możliwe ale szczerze to jestem zadowolony z serwisu że wymienił panel na nowy. Mam nadzieję ze nie będzie już problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@dejv

Mam taki sam problem jak ty z prostokatem i lekkim wypaleniem(?) gornej czesci panelu.

Tv kupiony w maju. Mial robiona kalibracje wszystkich trybow kilka dni po zakupie.

85% czasu uzywany tryb gry z podswietleniem OLED 33 /ekspert(ciemne pomieszczenie) czyli wedlug raportu 100 nitow.

Reszta to HDR (Kino) i HDR(Gra)

Codziennie po uzywaniu byl czyszczony. Dodatkowo kilka razy uzywalem recznego pelnego czyszczenia.

Wyslalem  zgloszenie na ich stronie i od 13 dni czekam na odpowiedz. Rozumiem ze moja kalibracja poszla gdzies? 

Nie zostanie mi telewizor wymieniony na nowy model tylko zostania zastapiona matryca, nieskalibrowana?

Mam nadzieje ze MicroLED w przyszlosci obedzie sie bez takich problemow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[mention=747]dejv[/mention]
Mam taki sam problem jak ty z prostokatem i lekkim wypaleniem(?) gornej czesci panelu.
Tv kupiony w maju. Mial robiona kalibracje wszystkich trybow kilka dni po zakupie.
85% czasu uzywany tryb gry z podswietleniem OLED 33 /ekspert(ciemne pomieszczenie) czyli wedlug raportu 100 nitow.
Reszta to HDR (Kino) i HDR(Gra)
Codziennie po uzywaniu byl czyszczony. Dodatkowo kilka razy uzywalem recznego pelnego czyszczenia.
Wyslalem  zgloszenie na ich stronie i od 13 dni czekam na odpowiedz. Rozumiem ze moja kalibracja poszla gdzies? 
Nie zostanie mi telewizor wymieniony na nowy model tylko zostania zastapiona matryca, nieskalibrowana?
Mam nadzieje ze MicroLED w przyszlosci obedzie sie bez takich problemow
To jest właśnie to. Coś się z chszani i d..pa blada. Szkoda tej kalibracji. Ja zrobiłem 1,5 miesiąca po zakupie. Tak to sobie zaplanowałem i się udało. Ale nie musiało. A miałem najwyższy pakiet. Chyba bym się powiesił jak bym tak miał. Współczuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"z chszani"?!310f0a6cb036ebb10df09cc9b0bf3e51.jpg&key=86f807f2aef3dede00408f7969e1118d7fbd920e86cdced9f70178591afc065f

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka


A bo te telefony same piszą. A poza tym Sylwester. Darujcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, Poncjusz Pilat napisał:

@dejv

Mam taki sam problem jak ty z prostokatem i lekkim wypaleniem(?) gornej czesci panelu.

Tv kupiony w maju. Mial robiona kalibracje wszystkich trybow kilka dni 

Dnia 29.09.2018 o 09:15, JAC_ZAR napisał:

 

Mój jest z marca i wczoraj wypadła pierwsza godzinna kompensacja, wszystko ok. Mam pytanie czy nie warto zmienić tej godzinnej na np 3 albo 4 tyś godzin w menu ? Z innej strony - czy te godzinne nie skracają żywotności mayrycy ?

Edytowane przez Mario Mario

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Mario Mario napisał:

Mój jest z marca i wczoraj wypadła pierwsza godzinna kompensacja, wszystko ok. Mam pytanie czy nie warto zmienić tej godzinnej na np 3 albo 4 tyś godzin w menu ? Z innej strony - czy te godzinne nie skracają żywotności mayrycy ?

Długie kompensacje nie skracają żywotności i absolutnie nie zmieniaj żadnych ustawień w menu serwisowym. Serwis LG może robić kłopoty jak spostrzegą, że coś tam sam zmieniałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.12.2018 o 23:32, meksykanin napisał:

 

Mam swój tv już rok i nigdy nie miałem żadnych problemów ze ścinami smart czy coś w tym stylu .

Ja mam taki problem jak opisany tutaj:

https://www.google.com/url?sa=i&source=undefined&cd=&ved=0ahUKEwj9oKLF7MzfAhUCKlAKHQDYA1kQzPwBCAM&url=https%3A%2F%2Fwww.reddit.com%2Fr%2FOLED%2Fcomments%2F8ugcr6%2Flg_b7a_laggyslow_cursor_disappears%2F&psig=AOvVaw3UupVB4WM0OjkgvA6fGBpU&ust=1546441202431942

 

Po kilku godzinach tv gubi wifi, zaczyna lagować, nie można włączyć kursora z pilota, nie da się zresetować wifi, jak wyłączę te opcję to nie mogę włączyć z powrotem. Pomaga reset jedynie, z tym że to trochę problematyczne, bo muszę czekać aż wykona się kompensacja i tv "kliknie" co trwa kilka minut.

Będę musiał też to pokazać serwisantom, mają być jutro.

Spróbowałem jeszcze nowej rzeczy: wcześniej musiałem wyłączyć szybki start+, bo wifi przez to glupiało i trzeba było za każdym razem restartować wifi. Znalazłem rozwiązanie takie, by m.in. wyłączyć automatyczne ustawianie daty i godziny (raczej wątpię, by to pomogło) i co chyba ważniejsze odznaczyć tryb słuchania w screenshare. Włączyłem z powrotem szybki start+ i YouTube czy Netflix działa do strzału, podczas gdy wcześniej wywalał błąd na białym tle. Po kilku minutach wyłączyłem i włączyłem tv (teraz już nie robiła się kompensacja) i do strzału włączył się przerwany film na Netflix, bez białych ekranów

Nie wiem na ile pomoże to z moim problemem z zamułą po kilku h, ale jakieś nadzieję są.

Przesyłam filmiki z zamuły:

PS. Myślałem, że po wyłączeniu tej opcji w screenshare nie będę mógł puszczać np. YouTube z telefonu, ale to działa tak samo, także zonk.

 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Proszę powiedzcie czy wg Was moj 65B7V ma bardzo dyzy efekt bandingu - najbardziej widoczna jest ta linia po prawej stronie(świecaca miedzy dwoma czarnymi paskami), która wyróżnia się na filmach(widać ją) w scenach gdzie odcień szarości spada do 5% ale i nawet 10-20%. Nie jest to może bardzo uciążliwe ale niestety widoczne. Pytanie czy to jest tez efekt bandingu? Wczoraj włączyłem 1H czyszczenie, jest trochę lepiej ale nie usunięte do końca.

TV działa już rok czasu. Na początku nie było tego a z tak widac, teraz jest gorzej.

Zdjęcia wykonane 2 rożnymi aparatami od huawei z lewej strony(1) i lg z prawej(2).

band 3_H.jpg

band_1.jpg

Edytowane przez all15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Dawid Pawica napisał:

Ja mam taki problem jak opisany tutaj:

https://www.google.com/url?sa=i&source=undefined&cd=&ved=0ahUKEwj9oKLF7MzfAhUCKlAKHQDYA1kQzPwBCAM&url=https%3A%2F%2Fwww.reddit.com%2Fr%2FOLED%2Fcomments%2F8ugcr6%2Flg_b7a_laggyslow_cursor_disappears%2F&psig=AOvVaw3UupVB4WM0OjkgvA6fGBpU&ust=1546441202431942

 

Po kilku godzinach tv gubi wifi, zaczyna lagować, nie można włączyć kursora z pilota, nie da się zresetować wifi, jak wyłączę te opcję to nie mogę włączyć z powrotem. Pomaga reset jedynie, z tym że to trochę problematyczne, bo muszę czekać aż wykona się kompensacja i tv "kliknie" co trwa kilka minut.

Będę musiał też to pokazać serwisantom, mają być jutro.

Spróbowałem jeszcze nowej rzeczy: wcześniej musiałem wyłączyć szybki start+, bo wifi przez to glupiało i trzeba było za każdym razem restartować wifi. Znalazłem rozwiązanie takie, by m.in. wyłączyć automatyczne ustawianie daty i godziny (raczej wątpię, by to pomogło) i co chyba ważniejsze odznaczyć tryb słuchania w screenshare. Włączyłem z powrotem szybki start+ i YouTube czy Netflix działa do strzału, podczas gdy wcześniej wywalał błąd na białym tle. Po kilku minutach wyłączyłem i włączyłem tv (teraz już nie robiła się kompensacja) i do strzału włączył się przerwany film na Netflix, bez białych ekranów

Nie wiem na ile pomoże to z moim problemem z zamułą po kilku h, ale jakieś nadzieję są.

Przesyłam filmiki z zamuły:

PS. Myślałem, że po wyłączeniu tej opcji w screenshare nie będę mógł puszczać np. YouTube z telefonu, ale to działa tak samo, także zonk.

 

Niestety, po kolejnych kilku godzinach - trochę TV z satelity, Netflix, znowu Tv i potem chwilą gry na PS4 problem wrócił - lagi webos, brak kursora z pilota, brak neta, nie łączy się ponownie z siecią mimo wpisywanego dobrze hasła.

Słabo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że po ostatniej aktualizacji tryby Kino domowe i Kino na Netflixie w DV mają defaultowo Jasność na 50 zamiast na 100... Ktoś to jeszcze zauważył?

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, JohnnyCash napisał:

Zauważyłem, że po ostatniej aktualizacji tryby Kino domowe i Kino na Netflixie w DV mają defaultowo Jasność na 50 zamiast na 100... Ktoś to jeszcze zauważył?

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
 

W trybie DV zawsze było 50 tylko w HDR jest na 100 .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Update dla zainteresowanych:

Dzisiaj zadzwonili do mnie z serwisu, że jednak nie przyjadą, bo zdjęcia które im przesłałem są wystarczające do zamówienia niezbędnych części. Gdy te przyjdą mają się kontaktować i naprawa będzie miała miejsce u mnie w domu. Opisałem mu problem z smart TV i nie był pewny co jest grane, ale powiedział, że zamówi też kartę sieciową na wymianę, bo może być źródłem problemu. Mówił, żeby spróbować factory resetu i tak też zrobiłem, ale problem nie ustąpił.

Pierwszy raz podobny problem zaobserwowałem kilka miesięcy temu, gdy po używaniu aplikacji Amazon i zostawieniu jej działającej w tle też pojawiał się taki problem. Gdy jednak mniej używałem tej aplikacji i usuwałem ją z działania w tle problem raczej nie występował. Od jakiegoś czasu zdarza się to jednak notorycznie. 

Dla mnie wygląda to na nagły brak pamięci lub przegrzanie czegoś (?). Nie wiem, czy to, że telewizor jest zamontowany na ścianie może mieć jakieś znaczenie? Mam utrudniony dostęp do jego tyłu, ale poza ekranem nie czuję, by było gdzieś większe ciepło. Przesłałem im znowu filmiki, przesłałem je także w mailu do supportu LG, bo choć rano przez telefon gość na infolinii powiedział, żeby sprawę załatwiać z serwisem to sprawa jest na tyle dziwna i mało spotykana (przynajmniej tak sądzę po przeczesaniu Internetu wczoraj i dziś), że uznałem, że im więcej ludzi w to postaram się zaangażować tym lepiej.

Przesyłam jeszcze filmik z dzisiaj, może ktoś z Was coś wymyśli, czego można by spróbować:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 2.01.2019 o 01:04, JohnnyCash napisał:

Zauważyłem, że po ostatniej aktualizacji tryby Kino domowe i Kino na Netflixie w DV mają defaultowo Jasność na 50 zamiast na 100... Ktoś to jeszcze zauważył?

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka
 

Tak jak kolega wcześniej napisał, tryby DV zawsze miały jasność na 50.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.01.2019 o 00:15, Dawid Pawica napisał:

Update dla zainteresowanych:

Dzisiaj zadzwonili do mnie z serwisu, że jednak nie przyjadą, bo zdjęcia które im przesłałem są wystarczające do zamówienia niezbędnych części. Gdy te przyjdą mają się kontaktować i naprawa będzie miała miejsce u mnie w domu. Opisałem mu problem z smart TV i nie był pewny co jest grane, ale powiedział, że zamówi też kartę sieciową na wymianę, bo może być źródłem problemu. Mówił, żeby spróbować factory resetu i tak też zrobiłem, ale problem nie ustąpił.

Pierwszy raz podobny problem zaobserwowałem kilka miesięcy temu, gdy po używaniu aplikacji Amazon i zostawieniu jej działającej w tle też pojawiał się taki problem. Gdy jednak mniej używałem tej aplikacji i usuwałem ją z działania w tle problem raczej nie występował. Od jakiegoś czasu zdarza się to jednak notorycznie. 

Dla mnie wygląda to na nagły brak pamięci lub przegrzanie czegoś (?). Nie wiem, czy to, że telewizor jest zamontowany na ścianie może mieć jakieś znaczenie? Mam utrudniony dostęp do jego tyłu, ale poza ekranem nie czuję, by było gdzieś większe ciepło. Przesłałem im znowu filmiki, przesłałem je także w mailu do supportu LG, bo choć rano przez telefon gość na infolinii powiedział, żeby sprawę załatwiać z serwisem to sprawa jest na tyle dziwna i mało spotykana (przynajmniej tak sądzę po przeczesaniu Internetu wczoraj i dziś), że uznałem, że im więcej ludzi w to postaram się zaangażować tym lepiej.

Przesyłam jeszcze filmik z dzisiaj, może ktoś z Was coś wymyśli, czego można by spróbować:

 

Jeszcze co do mojego problemu - wiecie może, czy odłączenie na jakąś chwilę tv od prądu i ponowne podłączenie może pomóc? Szukam jakiejś drogi do "uwolnienia" pamięci, bo wydaje mi się, że w tym leży problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Dawid Pawica napisał:

Jeszcze co do mojego problemu - wiecie może, czy odłączenie na jakąś chwilę tv od prądu i ponowne podłączenie może pomóc? Szukam jakiejś drogi do "uwolnienia" pamięci, bo wydaje mi się, że w tym leży problem.

Jak padła płyta w moim B7 (zanim okazało się, że to płyta), gdy dzwoniłem na infolinię dostałem informacje, żeby odłączyć na noc TV od prądu i włączyć go rano. Docelowo to nie pomogło (uszkodzona płyta główna) ale takie dostałem informacje. Nie wiem czy też w instrukcji nie ma takiej informacji...
Na pewno możesz spróbować.
A tak dodatkowo - nie miałeś jakichś problemów z zasilaniem? Jakiegoś przepięcia w sieci?
Zdjąłeś folię znajdującą się na obudowie matrycy (w górnej części na nad plastikiem zasłaniającym komponenty? Ona jest mało widoczna a według instrukcji może powodować przegrzewanie. Jeśli tam jest jakaś folia i serwis to zauważy może ci robić pod górkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, yagis napisał:

Jak padła płyta w moim B7 (zanim okazało się, że to płyta), gdy dzwoniłem na infolinię dostałem informacje, żeby odłączyć na noc TV od prądu i włączyć go rano. Docelowo to nie pomogło (uszkodzona płyta główna) ale takie dostałem informacje. Nie wiem czy też w instrukcji nie ma takiej informacji...
Na pewno możesz spróbować.
A tak dodatkowo - nie miałeś jakichś problemów z zasilaniem? Jakiegoś przepięcia w sieci?
Zdjąłeś folię znajdującą się na obudowie matrycy (w górnej części na nad plastikiem zasłaniającym komponenty? Ona jest mało widoczna a według instrukcji może powodować przegrzewanie. Jeśli tam jest jakaś folia i serwis to zauważy może ci robić pod górkę.

Jakie były objawy padniętej płyty?

Co do zasilania - żadnych problemów czy przepięć. Co do folii - mówimy tu rozumiem o tyle telewizora, nad białymi plastikami, już na cienkiej części telewizora? Jeżeli tak to na 99 procent mam ją ściągniętą, ale jeszcze sprawdzę po powrocie do domu.

Dzisiaj rano odłączyłem zasilanie na całą sekcję RTV, po powrocie z pracy zobaczę czy coś pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Dawid Pawica napisał:

Jakie były objawy padniętej płyty?

Co do zasilania - żadnych problemów czy przepięć. Co do folii - mówimy tu rozumiem o tyle telewizora, nad białymi plastikami, już na cienkiej części telewizora? Jeżeli tak to na 99 procent mam ją ściągniętą, ale jeszcze sprawdzę po powrocie do domu.

Dzisiaj rano odłączyłem zasilanie na całą sekcję RTV, po powrocie z pracy zobaczę czy coś pomogło.

Objawy były takie, że przy odpalaniu tv gasło tylko czerwone światełko pod ekranem i zero efektu. Zero dźwięku i obrazu. Okazało się, że po 3 miesiącach używania padła płyta. Ale dlaczego padła nie wiadomo.
Tak o tę folię chodzi... Jak masz zdjętą to w porządku.
Może masz jakieś niestabilne zasilanie. Ja też próbowałem przez inną listę albo bezpośrednio do całkiem innego gniazdka. Znajomy miał tak coś zrąbane w instalacji w domu, że jak załączał jakieś urządzenie w kuchni to potrafił mu się TV wyłączyć. Także różne rzeczy już widziałem. A to było parę lat temu. Cholera wie jak nowy TV (i czy w ogóle) będzie reagował w przypadku jakichś problemów ze źródłem zasilania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Folii nie mam. Wydawało się, że pomogło, bo wczoraj było ok, ale dzisiaj znowu system zamulił. :(

Od serwisu dostałem info, że zamówili potrzebne części. Zobaczymy. Ciekawe jest to, że zanik wifi i inne objawy nigdy nie mają miejsca podczas oglądania czegoś z wykorzystaniem neta, tylko zwykle po grze na PS4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...