Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, Plebann napisał:

jest nowy "test" wypalania.

No i właśnie już się coś takiego utrwaliło :

 

cd35832aeec78.jpg

 

Edytowane przez mmpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yep, tylko... jeżeli oglądasz 20 godzin dziennie CNN to czy Ci te wypalenia przeszkadzają? Bo na kanale CNN ich nie zauważysz, jedynie na planszach kontrolnych.

 

Oczywiście żartuję, niemniej dla mnie te 2800 godzin (czas świecenia tv w teście) daje jakieś 4 lata oglądania. Plus jak bym sobie bezpośrednio pakował sieczkę z kanałów "informacyjnych" to bym wcześniej w wariatkowie wylądował niż miał problemy z TV.

Podsumowując - zielone światło w moim pojmowaniu wyników.

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OMG !  Z tych wcześniej zgłaszanych wypaleń to sie śmiałem, były minimalne i nie przeszkadzały ale to ? Po 5 m-cach matryca wypalona że nawet tekst się daje odczytać. Rtings je mocno katuje to fakt ale ten czas odpowiadałby max 2-letniemu okresowi normalnego użytkowania (w moim przypadku max rok)

@Plebann

4 lata ? No chyba że Ty oglądasz tv tylko w weekendy

Edytowane przez Mario Mario
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale te 2800h on grał TYLKO CNN.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Johnnyjonjc - może tutaj jest odpowiedź na Twój problem z powidokami:

Cytat

We contacted LG regarding the strange results in week 4. LG engineers visited our lab a few days ago and were able to confirm the 25% window on the Live CNN and FIFA 18 TVs are a result of a factory issue (see our video here). OLED TVs are produced in a hot process, and after cooling a 25% window is shown on each panel. Some TVs which haven't cooled completely can produce invalid results for the lookup table used by the 'Pixel Refresh' function, causing this 25% window to become visible. Only some 55" OLED TVs were affected during part of 2017.
As this is not an issue with the panel itself, it is possible to apply a fix to the lookup table. LG will apply this fix to anyone who presents this issue to their support, for free, even after the warranty period has long expired. They have fixed our two affected TVs (see the uniformity photos below). Note that this doesn't fix other uniformity issues as the result of static content, only the 25% window caused by a factory defect. LG has also confirmed that there is variation between panels, which is why some OLED appear more prone to developing uniformity issues (as in the case with our Live CNN (200 nits) vs Live CNN (Max).)

To powyższe to cytat z https://www.rtings.com

 

@Mario Mario - liczę średnio 2h dziennie (efektywnie na tygodniu mniej, w weekendy więcej). Licząc 3h dziennie (a tyle nie dam rady przy TV spędzać) to wychodzi prawie 3 lata. Więc...

Edytowane przez Plebann
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale te 2800h on grał TYLKO CNN.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


Co niektórzy nie potrafią tego zrozumieć. I dalej szukają dziury w całym.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, meavoluntas napisał:

Tak mam to samo. Zwłaszcza widoczne jest to na Netflix. Wyłącz opcje szybki start i ustaw kanał wifi sztywno w routerze. Czasami pomaga.

Problem zgłoszony do LG. Wiedza o tym już od wielu miesięcy. Kiedy naprawia nie wiadomo

Czyli problem jest po stronie sprzętu czy programowy? Co Ci odpisali? Ja przegrzebałem fora zagraniczne i problem występuje u wielu osób. Jedni piszą, że wina leży po stronie softu a inni, że po stronie karty sieciowej i lg wymienia całe płyty główne. U mnie jest tragedia. Prędkość tak spada, że nie da się korzystać z funkcji sieciowych.

 

1 godzinę temu, Plebann napisał:

@Johnnyjonjc - może tutaj jest odpowiedź na Twój problem z powidokami:

To powyższe to cytat z https://www.rtings.com

 

@Mario Mario - liczę średnio 2h dziennie (efektywnie na tygodniu mniej, w weekendy więcej). Licząc 3h dziennie (a tyle nie dam rady przy TV spędzać) to wychodzi prawie 3 lata. Więc...

Większość osób na forum przekonywało mnie, że przesadzam. To ja już sam nie wiem, czy wszystko jest ok, czy niepoprawnie wyprodukowali moj egzemplarz. Natomiast, jeśli będę miał jakieś problemy w przyszłości, przedstawię problem pomocy technicznej lg,  to niby skąd mają wiedzieć czy poprawnie schłodzili mój egzemplarz podczas produkcji?

No i jeszcze przecież temat tyczył się wersji 55", a ja mam 65"

Edytowane przez Johnnyjonjc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisali że przedstawili problem pomocy technicznej. U mnie nie jest to aż tak uciążliwe. W sumie można powiedzieć że po przedstawieniu trybu szybki start na wyłączony i zmianie kanału wifi na 5 problem narazie się nie pojawił.

Natomiast czasami obserwuje przy nagraniach podwójne kontury, zwłaszcza przy postaciach. Zwłaszcza na Netflix i czasami na canal +. Nie wiem co tam spieprzyli w oprogramowaniu ale wcześniej tego nie miałem. Ostrość mam ustawiona na 8 super rozdzielczość na niski redukcję szumów wyłączona truemotion na wyczyść , poprawianie krawędzi włączone. 

Niby gościu z MM mówił mi że to czasami też zaobserwował, dlatego polecał qleda. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednym słowem zgłosiłeś problem do serwisu, a oni Cię odpałowali  na zasadzie "wiemy, że mamy problem, może go rozwiążemy, a może nie"Ja jedynie, co mogę zrobić, to wyłączyć tryb szybkiego startu, bo do routera nie mam dostępu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Johnnyjonjc

Tutaj chyba potwierdzenie:

 

Czyli tak jak u Ciebie - niezbyt długa ekspozycja i powidoki zostają na dłużej - co gorsza "wychodzą" po czasie (polecam cały filmik).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, Johnnyjonjc napisał:

Czyli jednym słowem zgłosiłeś problem do serwisu, a oni Cię odpałowali  na zasadzie "wiemy, że mamy problem, może go rozwiążemy, a może nie"Ja jedynie, co mogę zrobić, to wyłączyć tryb szybkiego startu, bo do routera nie mam dostępu. 

No dokladnie. Nie wiem czy ci to pomoże. Ja stosowałem się do różnych ich wskazówek łącznie ze zmianą DNS. Niestety nie pomagało nic. Po pewnym czasie Netflix z początkowych ok 266 Mbit/s schodził do 2. Rozwiązaniem na chwilę było odłączenie od prądu lub usunięcie ustawień wifi i ponowna konfiguracja. 

Ostatecznie tak jak pisałem wyłączenie opcji szybki start i ustawienie na sztywno kanału wifi na sztywno czasowo naprawiło problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wspominali coś z czym jest problem? Sprzętowy czy soft? U mnie problem jest dokładnie ten sam. Internet działa jak powinien i w pewnym momencie zwalnia do ok. 2 Mbps i do momentu restartu, bądź wpisania na nowo hasła tak się dzieje. Jak dla mnie, jest to nie do zaakceptowania w tak drogim telewizorze. Jeszcze z tego co widzę, to problem się ciągnie dość długo. 

45 minut temu, Plebann napisał:

@Johnnyjonjc

Tutaj chyba potwierdzenie:

 

Czyli tak jak u Ciebie - niezbyt długa ekspozycja i powidoki zostają na dłużej - co gorsza "wychodzą" po czasie (polecam cały filmik).

Ale mi one dość szybko znikają. Bynajmniej póki co. Z tego co czytałem to LG zarzeka się, że taki egzemplarz zostanie wymieniony bez gadania. Ciekawe czy w Polsce tak samo do tej sytuacji ustosunkują. Teraz sam nie wiem, czy się przejmować tymi powidokami czy nie. Kilka osób napisało mi, że ma tak samo jak ja, a niektórzy, że nie mają tego problemu, więc wychodzi na to, że nie tylko ja mam taki egzemplarz. Coraz bardziej zaczynam czuć się podirytowany tą sytuacją.

Edytowane przez Johnnyjonjc
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Plebann napisał:

@Johnnyjonjc

Tutaj chyba potwierdzenie:

 

Czyli tak jak u Ciebie - niezbyt długa ekspozycja i powidoki zostają na dłużej - co gorsza "wychodzą" po czasie (polecam cały filmik).

Wygląda na to że się naoglądaliscie sie filmów na rtings.com i co gorsza wogóle nie rozumiecie problemu poruszonego w tym filmie... Prostokąt na środku ekranu nie ma nic wspólnego z matrycą.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Damiano85 napisał:

Wygląda na to że się naoglądaliscie sie filmów na rtings.com i co gorsza wogóle nie rozumiecie problemu poruszonego w tym filmie... Prostokąt na środku ekranu nie ma nic wspólnego z matrycą.

Dokładnie :) A rozmawialiśmy o tym w tym wątku dokładnie na ten temat.

6 godzin temu, Mario Mario napisał:

OMG !  Z tych wcześniej zgłaszanych wypaleń to sie śmiałem, były minimalne i nie przeszkadzały ale to ? Po 5 m-cach matryca wypalona że nawet tekst się daje odczytać. Rtings je mocno katuje to fakt ale ten czas odpowiadałby max 2-letniemu okresowi normalnego użytkowania (w moim przypadku max rok)

Czyli wychodzi, że oglądasz codziennie wyłącznie TVN24 po ponad 7 godzin na maksymalnej jasności OLED. Nieźle :) Wątpię aby ktoś Ci tu zaproponował OLEDa przy takim profilu oglądania.

Tak a propo - jak sobie porównanie zdjęcia B6 w równoległym teście, to podobne wypalenia pojawiły się w 8 tygodniu przy czym jasność była ustawiona na 175 cd/m2. W C7 jasność na przywołanym powyżej zdjęciu CNN została ustawiona na maksimum - czyli na 380 cd/m2. Więc jest na pewno lepiej niż w modelach OLED z 2016 roku.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, bawię się od paru dni B7 w 65 calach, przejrzałem większość for w temacie ustawień obrazu, w wielu miejscach rekomendowane tryby to Standardowy lub Kino, natomiast dla mnie najlepszy obraz wychodzi przy trybie "Efekt HDR" z wyłączonymi upłynniaczami oraz z wskaźnikiem OLED Light zmniejszonym do 90. Czy ten tryb jakoś negatywnie wpływa na TV czy raczej nie ma się co martwić i mogę zostawiać? 

 

Sorry za trochę laickie pytanie, ale dopiero wchodzę w świat oledów ;)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słuchajcie, bawię się od paru dni B7 w 65 calach, przejrzałem większość for w temacie ustawień obrazu, w wielu miejscach rekomendowane tryby to Standardowy lub Kino, natomiast dla mnie najlepszy obraz wychodzi przy trybie "Efekt HDR" z wyłączonymi upłynniaczami oraz z wskaźnikiem OLED Light zmniejszonym do 90. Czy ten tryb jakoś negatywnie wpływa na TV czy raczej nie ma się co martwić i mogę zostawiać? 
 
Sorry za trochę laickie pytanie, ale dopiero wchodzę w świat oledów
 
Dlaczego miałby być negatywny wpływ. Ja oglądam Netflix Youtube na trybie Kino jeszcze przed kalibracją profesjonalną. A kablówkę UPC Horizon na trybie HDR użytkownika. I jest super. Oczywiście wszystkie udoskonalenia wyłączone.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Słuchajcie, bawię się od paru dni B7 w 65 calach, przejrzałem większość for w temacie ustawień obrazu, w wielu miejscach rekomendowane tryby to Standardowy lub Kino, natomiast dla mnie najlepszy obraz wychodzi przy trybie "Efekt HDR" z wyłączonymi upłynniaczami oraz z wskaźnikiem OLED Light zmniejszonym do 90. Czy ten tryb jakoś negatywnie wpływa na TV czy raczej nie ma się co martwić i mogę zostawiać? 
 
Sorry za trochę laickie pytanie, ale dopiero wchodzę w świat oledów
 
Blu Ray i filmy z pendraiva też na trybie Kino. Gdzie ty masz ustawienie Oled Light. Bo jakoś nie widzę u siebie.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Popełniacie jeden podstawowy błąd myślowy. Nawet jeśli matryca nie wypali się w ciągu 2 lat, a np. po 3 latach, to nadal pozostaje wypaloną matrycą. Ba, po trzech latach nie będziecie mieć już gwarancji, więc pozostanie wam już tylko wymiana TV. 

  • Zmieszany 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie. Popełniacie jeden podstawowy błąd myślowy. Nawet jeśli matryca nie wypali się w ciągu 2 lat, a np. po 3 latach, to nadal pozostaje wypaloną matrycą. Ba, po trzech latach nie będziecie mieć już gwarancji, więc pozostanie wam już tylko wymiana TV. 
U mnie nie wypali się nawet po 5 latach. Nie ma się czym przejmować. Za to mam super obraz i kontrast.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Toma-San napisał:

Panowie. Popełniacie jeden podstawowy błąd myślowy. Nawet jeśli matryca nie wypali się w ciągu 2 lat, a np. po 3 latach, to nadal pozostaje wypaloną matrycą. Ba, po trzech latach nie będziecie mieć już gwarancji, więc pozostanie wam już tylko wymiana TV. 

Ryzyko dotyczy głównie osób oglądających regularnie i w dość dużych ilościach programy informacyjne. Reszta powinna spać spokojnie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwis był, nie wymienia ale zaproponowali naprawę... Rozumiem że to wymiana matrycy... Pan był pooglądać i stwierdzil nonjedt coś na rzeczy...

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Johnnyjonjc napisał:

A wspominali coś z czym jest problem? Sprzętowy czy soft? U mnie problem jest dokładnie ten sam. Internet działa jak powinien i w pewnym momencie zwalnia do ok. 2 Mbps i do momentu restartu, bądź wpisania na nowo hasła tak się dzieje. Jak dla mnie, jest to nie do zaakceptowania w tak drogim telewizorze. Jeszcze z tego co widzę, to problem się ciągnie dość długo. 

Nie. Moim zdaniem też w sprzęcie tej klasy nie powinien występować. Ale co poradzisz będę się szarpał jak z HBO GO czy jak znajomy z Samsung iem któremu wmawiają, że róż to norma. Skoro wyłączenie jednej opcji i przestawienie kanału rozwiązuje problem to podejrzewam że jakiś błąd w sofcie.

Edytowane przez meavoluntas
007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, meavoluntas napisał:

Nie. Moim zdaniem też w sprzęcie tej klasy nie powinien występować. Ale co poradzisz będę się szarpał jak z HBO GO czy jak znajomy z Samsung iem któremu wmawiają, że róż to norma. Skoro wyłączenie jednej opcji i przestawienie kanału rozwiązuje problem to podejrzewam że jakiś błąd w sofcie.

A mi się właśnie nie wydaje, że softowy. A to temu, że gdy zostanie telewizor wyłączony pewnie odcina moduł wifi od zasilania i przez to się resetuje i przez jakiś czas działa poprawnie. Przynajmniej ja to tak widzę. Zastanawia mnie tylko, czy problem występuje w każdym egzemplarzu? Bo jeśli nie, to wszystko wskazuje na to, że soft nie ma nic z tym wspólnego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Toma-San napisał:

Panowie. Popełniacie jeden podstawowy błąd myślowy. Nawet jeśli matryca nie wypali się w ciągu 2 lat, a np. po 3 latach, to nadal pozostaje wypaloną matrycą. Ba, po trzech latach nie będziecie mieć już gwarancji, więc pozostanie wam już tylko wymiana TV. 

Piszesz to tak, jakby LCD było nie mogło ulec awarii po 3 latach, a przecież tak nie jest. W LCD może ulec awarii matryca, podświetlenie, mogą się pojawić świecące piksele, może pojawić się problem backlight bleedingu, a nawet kurz i muszki za matrycą :) 

Edytowane przez Subman
  • Plusik 1
  • Lubię 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Damiano85 napisał:

Wygląda na to że się naoglądaliscie sie filmów na rtings.com i co gorsza wogóle nie rozumiecie problemu poruszonego w tym filmie... Prostokąt na środku ekranu nie ma nic wspólnego z matrycą.

Ale w przytoczonym fragmencie nie chodzi o prostokąt na środku ekranu tylko o tymczasowe powidoki, które uwidaczniają się dużo wyraźniej w przypadku 2 z 6 egzemplarzy. Po 10 minutach ekspozycji stałego obrazu.

Pewnie się na tym nie znam, skojarzyło mi się tylko z problemem zaobserwowanym przez Johnnyjonjc.

A czy ma coś wspólnego z matrycą, oprogramowaniem czy płytą główną - co za różnica, jeżeli ma wpływ na wyświetlany obraz?

Edytowane przez Plebann
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...