Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Najważniejsze jest czy cokolwiek widzisz w grach/filmach. Jak tam niczego nie zauważyłeś, to znaczy że jest ok. Jednorodność matrycy dość często poprawia się po automatycznych, krótkich czyszczeniach co 4h. Te wymuszone 1 godzinne czyszczenia ma na celu kompensację matrycy spowodowaną degradacją materiału organicznego (normalnie są zapuszczane co 2000 godzin).

  • Lubię 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Jak poprzednik. Nie ma znaczenia co ja myślę. Ty oglądasz "Swój TV".

Moim zdaniem, na początek obejrzyj obrazy testowe aby w przypadku ew. usterek, móc zwrócić w ciągu 14 dni (jeśli zakup na odległość).

Jeśli nic nie stwierdzisz raduj się obrazem :-)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Subman napisał:

@vakosset

Gratuluję zakupu. Co do zakrzywionego lekko ekranu - jeśli jest to naprawdę lekkie, to nie ma co sobie zaprzętać tym głowy. Jak się spojrzę na mój 65" egzemplarz C7, to też może minimalnie (o 1mm?) jest zakrzywiony, ale przy tak dużych i przede wszystkim cienkich matrycach, może się coś takiego przydarzyć.

Dokładnie zakrzywienie jest minimalne z obu stron. Po czasie o tym zapomnę. Czy czyszczenie automatyczne (co 4h) matrycy trzeba odznaczyć gdzieś w ustawieniach czy jest to przypisane do oprogramowania i nie musimy się o to martwić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mamy nad tym kontroli. Robi się automatycznie.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pionowych pasów na szarym tyle to w sumie nie widzę ale jak mam białe tło przy przeglądaniu neta to wydaje się jasno różowe jeżeli nie patrzę na wprost (mam włączony tryb przyjazny dla oczu) Nie wiem czy tak ma być? To głównie zależy od kąta patrzenia. 

 

IMG_20180218_215825.jpg

IMG_20180218_215848.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, vakosset napisał:

Dokładnie zakrzywienie jest minimalne z obu stron. Po czasie o tym zapomnę. Czy czyszczenie automatyczne (co 4h) matrycy trzeba odznaczyć gdzieś w ustawieniach czy jest to przypisane do oprogramowania i nie musimy się o to martwić? 

U mnie w 55B7V, jak patrzę wzdłuż górnej krawędzi, to ta krawędź jest leciutko łukowata (naprawdę minimalnie), ale idealnie symetryczna, wiec wyglada jakby tak miało być...

Edytowane przez drozdek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To przez filtr na matrycy. Normalne nie masz co się przejmować.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.02.2018 o 10:15, vakosset napisał:

Witam,

W końcu zostałem szczęśliwym posiadaczem B7V 55" . Produkcja styczeń 2018. Korzystam dopiero dwa dni, ale już wiem że to był bardzo dobry zakup. TV petarda, ciągły zachwyt. Nie mam zamiaru sprawdzać plansz testowych , bo doszukiwanie się czegoś na siłę może popsuć zadowolenie z produktu. Kupiony z EAgd za 7000zł + parta podarunkowa na 700zł i 200zł zwrotu od LG. Wcześniej przeglądając forum czytałem o problemach innych użytkowników, dlatego zdecydowałem się na rozszerzoną gwarancje na 5lat w full pakiecie. Jestem zabezpieczony od uszkodzeń przypadkowych i nieumyślnych :P . Do tego TV zastępczy na czas naprawy.

Jedynie co zwróciło moją uwagę to lekko zakrzywiona matryca na krawędziach z obu stron, patrząc wzdłuż górnej krawędzi.  Czy u was jest podobnie?

Dodatkowe 5 lat gwarancji? Jaki koszt, bo mi krzyknęli 1.700 zł. Szybko podziękowałem.

 

Edytowane przez pawelvideo
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, pawelvideo napisał:

Dodatkowe 5 lat gwarancji? Jaki koszt, bo mi krzyknęli 1.700 zł. Szybko podziękowałem.

 

Dokładnie 1750zl na 60 miesięcy czyli  29,16zl za miesiąc spokoju. Rozłożyłem na 10 rat. Sporo wyszło , ale zawsze tv może przypadkowo bądź nieumyślnie spaść za 4 lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, vakosset napisał:

Dokładnie 1750zl na 60 miesięcy czyli  29,16zl za miesiąc spokoju. Rozłożyłem na 10 rat. Sporo wyszło , ale zawsze tv może przypadkowo bądź nieumyślnie spaść za 4 lata.

Wiesz że to tak nie działa... To jedna wielka ściema że przypadkowo coś się stanie i ci nowy dadzą... https://ddwloclawek.pl/pl/544_porady/16494_ubezpieczenia_sprzetu_rtv_i_agd_naciaganie_klientow.html

  • Plusik 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różne sklepy maja różne ubezpieczenia. Akurat ubezpieczenie w najwyższej opcji z euro rtv agd jest bardzo dobre. Przeczytałem owu od deski do deski i naprawdę przez 5 lat jest zamrożone 100% wartości z dnia zakupu. Również zdecydowałem się na to ubezpieczenie za 1700. Oczywiście jak się chce umyślnie uszkodzić telewizor żeby dostać ubezpieczenie to trzeba to zrobić z głową. Pani w euro była bardzo miła i sama zaoferowała pomoc jak rozegrać sprawę uszkodzenia telewizora gdybym chciał się go pozbyć. Nie widzę w tym nic nadzwyczajnego, przecież mając auto Casco też możesz sobie skasować samochód jeżeli Ci się tak podoba i dostaniesz kasę za szkodę całkowitą. Jeden warunek to musisz być trzeźwy podczas tego czynu :). Pomimo tego nie zauważyłem żeby ludzie nadużywali tego rozwiązania. Myślę, że jak wszystko jest w porządku że sprzetem/samochodem to mało kto będzie się decydował na takie rozwiązanie. Ubezpieczenie tego tv kosztuje proporcjonalnie więcej do wartości niż ubezpieczenie ac samochodu więc nie martwcie się, ubezpieczyciel wyjdzie na swoje nawet jak będzie musiał kilka telewizorów spłacić :)

Edytowane przez lukasz89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu ze jest to działanie nieetyczne i niezgodne z prawem gdy umyślnie cos psujesz a pózniej oczekujesz odszkodowania.

  • Plusik 1
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, kupiłem to ubezpieczenie z myślą o zabezpieczeniu przed tym, że LG się wypnie na mnie w ciągu 2 lat gwarancji lub jeżeli coś niepokojącego się wydarzy ze sprzętem w okresie pogwarancyjnym. Jeżeli nic takiego się nie wydarzy to nie skorzystam napewno z polisy bo póki co jestem bardzo zadowolony i mam nadzieję, że to się nie zmieni :)

Edytowane przez lukasz89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, lukasz89 napisał:

Oczywiście, kupiłem to ubezpieczenie z myślą o zabezpieczeniu przed tym, że LG się wypnie na mnie w ciągu 2 lat gwarancji lub jeżeli coś niepokojącego się wydarzy ze sprzętem w okresie pogwarancyjnym. Jeżeli nic takiego się nie wydarzy to nie skorzystam napewno z polisy bo póki co jestem bardzo zadowolony i mam nadzieję, że to się nie zmieni :)

No właśnie, załóżmy że po 3-4 latach wypali sie matryca, bo trzaskałeś TVN po 12h, gdzie idziesz z reklamacja do Euro? oni  chyba nie są kompetentni do oceny takich uszkodzeń,  w innym wypadku musisz zażądać opinii servisu LG o wadzie produktu czy tam usterce, tylko czy LG będzie udostępniać opinie podmiotom trzecim? wątpię. Tak czy inaczej lepiej jak spadnie ze ściany lub regału:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, s2mar napisał:

Wiesz że to tak nie działa... To jedna wielka ściema że przypadkowo coś się stanie i ci nowy dadzą... https://ddwloclawek.pl/pl/544_porady/16494_ubezpieczenia_sprzetu_rtv_i_agd_naciaganie_klientow.html

Piszesz że to ściema po czym linkujesz artykuł z którego wynika że to nie jest ściema? Co poza udowodnieniem że nawet go nie przeczytałeś tylko zerknąłeś na nagłówek (w którym jest znak zapytania!) chcesz wykazać wklejając ten link?

Znajoma wykupiła pełne ubezpieczenie na laptopa w Euro RTV. Już dwa razy dzieciak wylał jej coś na klawiaturę i już dwa razy ubezpieczenie pokryło koszta naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, pawelvideo napisał:

No właśnie, załóżmy że po 3-4 latach wypali sie matryca, bo trzaskałeś TVN po 12h, gdzie idziesz z reklamacja do Euro? oni  chyba nie są kompetentni do oceny takich uszkodzeń,  w innym wypadku musisz zażądać opinii servisu LG o wadzie produktu czy tam usterce, tylko czy LG będzie udostępniać opinie podmiotom trzecim? wątpię. Tak czy inaczej lepiej jak spadnie ze ściany lub regału:)

Z tym to też nie tak hop/hop bo pamietać trzeba ze nie moze byc udziału własnego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściema czy nie, umyślne uszkodzenie sprzętu i sugerowanie ze „przypadkiem może spaść” jest niemoralne i po prostu cebulackie. Trafi się kilku takich cwaniaków a potem się dziwimy gdy naprawdę wydarzy się wypadek ze mamy problem z uzyskaniem pieniędzy z ubezpieczenia. 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Mierzwiak napisał:

Piszesz że to ściema po czym linkujesz artykuł z którego wynika że to nie jest ściema? Co poza udowodnieniem że nawet go nie przeczytałeś tylko zerknąłeś na nagłówek (w którym jest znak zapytania!) chcesz wykazać wklejając ten link?

Znajoma wykupiła pełne ubezpieczenie na laptopa w Euro RTV. Już dwa razy dzieciak wylał jej coś na klawiaturę i już dwa razy ubezpieczenie pokryło koszta naprawy.

A ja mam wrażenie, że to Ty nie przeczytałeś tego artykułu. Zachwalasz tego typu ubezpieczenia bo je sprzedajesz?

Wcale nie jest tak łatwo dostać odszkodowanie. Wystarczy, że zgłaszając szkodę coś nie tak powiesz i roszczenie zostanie odrzucone.

Kluczem jest tutaj definicja w OWU nieszczęśliwego wypadku:

Nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, wskutek którego uszkodzeniu uległ ubezpieczony sprzęt, który w chwili tegoż wypadku był użytkowany w sposób zgodny z instrukcją obsługi.

Jako ciekawostkę podam, że ubezpieczenie nie obejmuje np. uszkodzenia w transporcie ze sklepu do domu. Tak samo jeśli wylejesz sam kawę na laptopa to będzie to uznane za niedbalstwo, a nie nieszczęśliwy wypadek bo nie powinieneś pić napoju gdy pracujesz na komputerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, kislawa napisał:

Ściema czy nie, umyślne uszkodzenie sprzętu i sugerowanie ze „przypadkiem może spaść” jest niemoralne i po prostu cebulackie. Trafi się kilku takich cwaniaków a potem się dziwimy gdy naprawdę wydarzy się wypadek ze mamy problem z uzyskaniem pieniędzy z ubezpieczenia. 

No taki typowy Janusz...

Ale jak by to było takie proste to każdy "cwany" inaczej by "rozbijał" w celu uzyskania nowego modelu...

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1700 zł za ubezpieczenie TV który w tej chwili jest wart około 6300 zł? Nie trzeba być matematykiem żeby wyliczyć że koszt takiego ubezpieczenia to jest ponad 1/4 wartości produktu. To jest zbójnicki przelicznik, firmy ubezpieczeniowe i sklepy tylko na tym zarabiają.

Nie osądzam nikogo kto te ubezpieczenia kupuje, ale ja się nie dam nigdy naciągnać. Ubezpieczenia mają sens jak ubezpieczamy coś bardzo drogiego, czego się nie pozbędziemy w ciągu kilku lat a jak się 'zepsuje' to nie będziemy w stanie tego wymienić. Jak dom nam się spali albo auto samo wjedzie w drzewo, to nie wypłacę kasy z bankomatu i nie pójdę do agenta nieruchomości i od ręki nie kupię nowego domu. To samo z samochodem. 

Natomiast ze sprzętem RTV/AGD jest inaczej. Te sprzęty są projektowane tak żeby wytrzymać te 5 lat. Wiadomo, że wszystko może się zdarzyć, ale dużo bardziej prawdopodobne jest to, że będę używał tego TV bezawaryjnie przez kilka lat do momentu, w którym stwierdzę: 'kurczę, po co mi taki stary wysłużony oled, akurat w euro jest promocja na nowe modele i już za 4999 zł mogę wziaść tegorocznego nowiutkiego oleda 75 cali z dodatkowym holograficznym projektorem i funkcją masowania fiuta. Starego dam rodzicom, synowi, babci albo psu w budzie zamontuję, żonie powiem że była promocja i kosztował 50% ceny oryginalnej i jakoś to będzie. Biorę.'

Tak się to odbywa stety czy niestety w dzisiejszych czasach ...

Nawet jakby TV się zepsuł od razu po gwarancji to mam to 1700 zł w kieszeni na start żeby kupić nowy model. A wcześniej czy później będę chciał kupić ten nowy model, więc potencjalna awaria tylko ten proces przyspieszy. W dodatku często za to 1700 zł kupujemy tylko iluzję bezpieczeństwa, bo znane są przypadki że ubezpieczyciel się będzie się migał i maksymalnie utrudni wypłatę odszkodowania. A nie płacę 1700 zł po to żeby później mieć problem i się włóczyć po sądach...

 

  • Plusik 1
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Psu budę też należałoby ubezpieczyć na wypadek, jakby ją sobie sam zeżarł.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam was serdecznie. Z forum jestem zwiazany od podaj 8 lat, ale niedawno zauwazylem, ze moj login przepadl. Coz, nie to jest najwazniejsze.

Po 3 dniach przeczytalem 124 strony. Fajna lektura :)

Fajnie, ze pare osob mialo okazje udzielac sie tak jak sie udzielalo i rownie niefajnie, ze pare osob w ogole zawitalo na to forum.

---

Powiedzcie mi czy ktorys z was mial okazje eksperymentowac samodzielnie z kalibracja?

Wiadomo, ze profesjonalna kalibracja jest pozadana, ale nawet "amatorska" kalibracja bedzie lepsza niz zadna.

Tu moje pytanie czy ktos probowal przeprowadzic taka wstepna "amatorska" kalibracje waszego OLEDa przy pomocy i1 Display Pro i jezeli tak, to ktorym softem sie posilkowal?

 

Edytowane przez noiwkem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, sprzęty zazwyczaj są projektowane żeby wytrzymać 5 lat ale jak widać po tym forum zdarzają się przypadki że producent się wypina na kupującego pomimo tego, że wada jest tak ewidentna, że telewizor powinien wylecieć czym prędzej przez okno, i co wtedy? Możliwe, że wraz ze spadająca ceną wskaźnik wartości telewizora do ubezpieczenia będzie coraz bardziej niekorzystny i obiektywnie rzecz biorąc nie będzie się opłacało go brać. Ja kupowałem to ubezpieczenie gdy telewizor kosztował 7999 co dla mnie było akceptowalne w zamian za święty spokój. Co,  gdybym miał jakis defekt polaryzatora albo inne cuda które tu się zdarzały a LG by się na mnie wypięło? Musialbym szukać jakiegoś jelenia na olx albo sprzedać go za pół darmo i wyskoczyć znowu z 8 tys...  Na poprzednie telewizory nie brałem ubezpieczeń bo kosztowały zawsze do 4 tys i tutaj się zgadzam, że prawie 50% wartości telewizora za ubezpieczenie jest bez sensu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do ubezpieczeń - sądzę że nie ma chyba większych ekspertów od kantowania klientów niż firmy ubezpieczeniowe. Kupowanie ubezpieczenia za 1/4 wartości telewizora, w nadzieji że się nic po 4-5 latach nie stanie, to trochę jak granie w lotka, w nadzieji że się nigdy nie wygra;) Więc ogólnie bez sensu. 

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...