Skocz do zawartości
mobor

Sony Nex-5 jako kamera. Porażka na maxa

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie zrobiłem test w/w urządzenia pod katem rejestracji video (do fotek nie mam zastrzeżeń)

Efekty są DALECE rozczarowywujące (in minus)

Natychmiast zkręciłem materiał pomocniczy aparatem TX7 aby mieć porównanie (te same warunki, odtwarzanie z tego samego sprzętu itd)

Wnioski:

Nex5 (oczywiscie tryb Full HD 17 Mbit)

- materiał daleki jest od płynności

- spore smużenie

- częste rozjeżdzanie się focusa

- szumy (!!!)

Na tym samym sprzęcie, z tego samego nośnika odtworzylem materiał porównawczy z aparatu TX7 (ten sam tryb tzn FullHD)

- film idealnie płynny

- brak smużenia

- AF działa wzorowo

- mniejsze szumy niż z NEXa !!!

Teoretycznie oba aparaty kodują tak samo (tym samym procesorem) ale wychodzi na to że jednak są róznice. Popcorn rozpoznaje prawidłowo rozdzielczosc i kltakaż w obu przypadkach ale np bitrate filmu zczytuje tylko z materiału nagranego TX7

Do testu, Popcorn ustawiony został tak aby nie ingerował w materiał (tryb 1080i/50, skalowanie wyłączone, podobnież synchronizacja klatek)

I teraz mam pytanie - jakie ustawienie w menu aparatu NEX-5 może mieć wpływ na taki stan rzeczy ? Nie zakładam wszakże że to wina kiepskiego hardwaru a raczej kwestia konstrukcji (mechaniczna migawka zamiast elektronicznej) powodująca że Nex-5 to rasowy aparat do którego na siłę doklejono funkcje video

Nex5 ma najnowszy FW (w wersji 4)

Ma ktoś jakiś pomysł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopie bo to jest aparat , a nie KAMERA - ilekroć czytam jak sie podniecasz TX7 i proponujesz innym zamiast kamery to śmiech mnie ogarnia. Posdiadam tego tx i sd700 panasonica ... sd700 zjada go na śniadanie przy najniższych ustawieniach bitrate nie wspominajac już o wygodze i ergonomi .Tak wiem zaraz napiszesz ,że jest tani .....

Edytowane przez edmund007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopie- jak sie dorobisz sprzetu to podyskutujemy

A teraz idź się posmiać. Może ci wyjdzie na zdrowie

Czekam na bardziej konstruktywne wypowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopie- jak sie dorobisz sprzetu to podyskutujemy

A teraz idź się posmiać. Może ci wyjdzie na zdrowie

Czekam na bardziej konstruktywne wypowiedzi

Śmieje się z takich jak ty , nie ma jak kupić aparat do krecenia wideo . Mistrzostwo świata , może kup malucha do orki w polu zapewne się sprawdzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.....

Czekam na bardziej konstruktywne wypowiedzi

Nie pamiętam teraz niestety adresu, ale widziałem bardzo szczegółowy test porównawczy NEX-3 i NEX-5, pod tym właśnie kątem. i wyszło z niego, że w NEX-5 to jest pic na wodę, w stosunku do niższego modelu. Niby FHD, a szczegółów rejestruje tyle samo, plus większe zaszumienie i jakieś artefakty. Pojawiła się nawet teza, że są to artefakty od sztucznego zwiększenia rozdzielczości na drodze programowej. Więc może w tym tkwi sedno sprawy.

Może spróbuj zmniejszyć rozdzielczość rejestracji obrazu ruchomego, o ile oczywiście jest taka możliwość, bo tego akurat nie wiem jak to jest w NEXie-5 i zobacz jak wtedy aparat się zachowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkretne info

Wychodzi więc na to że ocyz mnie nie mylą. Prawdę powiedziawszy to rozdzielczość tego NEX'a w trybie video specjalnie nie zachwyca - tez to zauważyłem choć kładłem to na karb ustawień do których jeszcze nie dotarłem. Wychodzi więc na to że SONY oszukuje ludzi wciskając im NEX-5 jako lepszy produkt podczzas gdy jest to podrasowana programowo trójka. To już jest niezłe przegięcie

Z drugiej strony- cała konstrukcja dość mocno się grzeje. Pewnie dlatego ustalili że przetwornik będzie pracował na 720p a nominalnie FullHD zrobi Bionz i będzie pozamiatane

Uderzam do SONY po wyjaśnienia

Sławek_R - będę wdzięczny jeżeli posprzątasz temat. Niechże będzie merytoryczny

Edytowane przez mobor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test i jestem w głębokim szoku

Pomiedzy trybem MP4 1440x1080 a AVCHD 1920x1080 nie ma wiekszej roznicy (przy MP4 mam odrobinę wiecej artefaktów od komprechy - wiadomo, niższy bitrate) ale rożnicy w rozdzielczosci nie ma absolutnie żadnej. Zrobilem 2 statyczne ujęcia i porównałem....

Sony nieżle pogrywa w H....

Coż, sprzet spakuję i im podziękuję

Edytowane przez mobor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że Ci przyjmą go. Dla mnie to ten aparat jest słaby, kiedyś miałem go chwilę i fokus to była jakaś kpina, jak widać czasami produkują buble. Niestety nie nagrywałem na nim filmu wiec nie ocenię. Jak Ci się uda, to może jeszcze spróbuj w salonie Sony porównać taki sam model.

Może jakiś dziwny efekt robi obiektyw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjecia foci ladne (jak na tej klasy sprzet) i generalnie podoba mi się sama idea obslugi tego aparatu. To wprowadzenie do swiata zaawansowanej fotografii bez konieczności poznawania skomplikowanej klawiszologii. Tu uczymy sie na własnych błedach przy cyzm aparat robi też za nauczyciela.

Focus pracuje sprawnie ale tylko przy fotach. Przy video jest makabra. Najlepszy test to usiąść na obracanym fotelu i powoli kręcić sie z aparatem dookoła własnej osi. Tutaj non stop jest mydło. Ale to pewnie kwestia warunków, w lepiej oswietlonym pomieszczeniu pewnie byłoby lepiej. Aparat w końcu ostrzy na kontrast.

Nie wiem co skopali z tym video ze nie mam płynności ale podejrzewam że to kwestia migawki albo i samej matrycy- nieprzystosowanej do odczytywania 50x na sekundę

Bez dokładnych testów na tablicach raczej temat nie do ugryzienia. Za bardzo czasochłonne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem może się przyda:

http://www.dpreview.com/reviews/SonyNex5Nex3/

https://koreatech.wordpress.com/2010/06/26/compare-sony-nex-3-vs-nex-5-digital-camera-difference-review/

a tak z ciekawości możesz taki plik zamieścić, żeby zobaczyć jak to wygląda (mts)?

Edytowane przez Seba_Fan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test i jestem w głębokim szoku

Pomiedzy trybem MP4 1440x1080 a AVCHD 1920x1080 nie ma wiekszej roznicy (przy MP4 mam odrobinę wiecej artefaktów od komprechy - wiadomo, niższy bitrate) ale rożnicy w rozdzielczosci nie ma absolutnie żadnej. Zrobilem 2 statyczne ujęcia i porównałem....

Sony nieżle pogrywa w H....

Coż, sprzet spakuję i im podziękuję

I takie też były wnioski w tym teście o którym wspomniałem. Były też przykładowej filmy puszczone koło siebie z obu z jadącym pociągiem. Niestety łamię sobie głowę jak znaleźć link do tej strony, bo było to jakiś czas temu, a opcja filmowania generalnie mnie nie interesowała nigdy w żadnym aparacie, a na ten test trafiłem przypadkiem. To tylko dodatek i tak go traktuję. A tak poza tym NEXa-3 bardzo lubię, głównie za wyśmienite zachowanie przy wyższym ISO. No i paradoksalnie wolę trójkę, bo jakoś lepiej mi w dłoni leży. Z mojego punktu widzenia, nie znalazłem sensownego powodu aby kupować droższy, już lepiej różnicę w cenie przeznaczyć na szkła.

Edytowane przez SlawekR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauwazyliscie jak szybko Sony uśmierciło Nex-3? Skoro to takie podobne do siebie modele, to po co klientom zostawiać wybór?... Lepiej sprzedawać droższy produkt. Ważne, ze doszły kolejne naklejki na pudełko. Jak dla mnie to jedno wielkie cwaniactwo.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mobor zerknij tutaj (na 4 stronie są dwa filmiki):

http://prophotos.ru/reviews/14466-sony-nex-5-polevoy-test?page=1

w komentarzach generalnie zawód opcją video

http://www.ferra.ru/online/digiphoto/103540/

http://www.onfoto.ru/review/Sony-Alpha-NEX-5-3/348.html

(w tym teście zjechali optyczną stabilizację obrazu, która w tym modelu nie jest oparta na matrycy, wywód: jeśli już musicie filmować tym aparatem, to najlepiej na statywie:))

"idealna" sprawa na wakacje, kieszonkowy aparat bez mała i...statywik w plecaku...

ponadto w końcowych wnioskach, w części "minusy": przy trybie video oprócz wspomnianej wyżej beznadziejnej stabilizacji, dodano brak kontroli nad parametrami ekspozycji, ISO i focusem

http://gagadget.com/photo_video/2010-08-09-kto_v_dome_khozyain_podrobnyi_obzor_gibridnoi_tsifrovoi_kamery_sony_alpha_nex

To co jest generalnie chwalone w tych testach to jakość fotografii, co zresztą widać po licznych zdjęciach zamieszczonych tam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Matryca w aparacie Nex-5 jak i cały system optyczny jest w tym modelu wysokiej jakosci - co do tego nie ma żadnej wątpliwosci. Specyfika matrycy CMOS mówi że kontroler owej matrycy jak i ona sama mieszczą się w jednej strukturze krzemowej (stanowią jeden układ scalony). Z tego powodu nie można stosujac np inny kontroler zmusić matrycę do pracy w innym niż zaprogramowany fabrycznie trybie. Trzeba jednocześnie pamiętać, że jest to matryca pochodząca od lustrzanek, zaprojektowana pierwotnie do wykonywania zdjęć. Matryca tego typu pracuje TYLKO w trybie progresive a więc podczas zapisu video jej natywny tryb pracy wynosi 25p dla strefy PAL i 30p dla strefy NTSC

Procesor w NEX-3/5 to stara konstrukcja oparta na układzie zdolnym do zakodowania strumienia AVCHD w max rozdzielczosci 1920x1080/50i przy 17 Mbit

Musi zatem dojsć do profanacji wyokiej jakości sygnału progresive do interlaced

Każda klatka progresive rozbijana jest na 2 komplementarne półobrazy. Tyle tylko że wykorzystywany jest jeden z nich przez czas wynoszący 2 ramki a brakująca informacja o rozdzielczości video jest interpolowana. Stąd opisywane przeze mnie problemy:

- Spadek rozdzielczości

- Brak płynności zapisywanego materiału filmowego

W kamerach video czy w aparatach o prostszej konstrukcji (z elektroniczną migawką) stosuje się natomiast matryce które na drodze programowej można wprowadzić w tryb video o żądanych parametrach i dlatego ten sam procesor w innych aplikacjach (z innymi matrycami) radzi sobie zupełnie inaczej

Wyjściem w tej sytuacji jest implementacja w nowych NEX'ach nowego procesora BIONZ zdolnego do kodowania 50p ponieważ nie spodziewm się by obecna wersja tego układu mogła zostać poprawiona na drodze programowej poprzez aktualizację firmware

Jest to zatem wada konstrukcyjna

Edytowane przez mobor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A propos ostrości, większy przetwornik (jak APS-C w NEXach i większości lustrzanek dla zwykłych ludzi) to większa głębia ostrości, więc więcej pracy dla układu AF. A że AF bez lustra opiera się na pomiarze kontrastu, działa to średnio.

I o ile mam masę wątpliwości jeśli chodzi o SLT ("lustrzanka" z nieruchomym półprzepuszczalnym lustrem i EVF zamiast normalnego celownika), o tyle do filmów nadają się idealnie - lustro cały czas odbija obraz na "lustrzankowy" czujnik AF, więc działa toto szybko i sprawnie, nawet przy kręceniu filmów (normalne lustrzanki w trybie live view zamieniają się w przerośnięty kompakt)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do działania AF nie mam zastrzeżeń ale płynność rejestracji leży i kwiczy (tryb video).

Ponoć NEX7 na tym polu jest znacznie lepiej zaprojektowany (wsadzili lepszy procesor) ale z taką ceną SONY musiało się chyba z idiotą na łby pozamieniać

Kto norrmalnie i trzeźwo myślący wyda na samą puszkę NEX kwotę rzędu 5500 zł ? Szczególnie pamiętając że jest to jedynie APS-C (za 7tys mozna mieć już pełnoklatkowego Canona 5D Mark II z kapitalną szklarnią do wyboru do koloru) A do tego wybór obiektywów w systemie NEX jest pożal sie Boże - to raz. A dwa- obiektywy same w sobie też nie są szczególnie wybitne (na poziomie kitów konkurencji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mobor, nie do końca prawda z tymi obiektywami. Można kupić dla NEX-a prawdziwe cacka. Szczególnie za wschodnią granicą. Jeśli ktoś nie boi się pełnego manuala to da sobie radę ;-) No ale wątpię żeby ten aparat był produktem dla zawodowców nastawionych tylko na manual. Grupa docelowa jest inna więc i inne możliwości. NEX-a porównywał bym więc do innych hybryd. Inne porównania raczej mijają się z celem. Skoro ktoś chce kupić coś takiego to nic mu nie da porównanie z Canonem z górnej półki. Do niego porównuj sobie Alfę 900 ;-)

Pozdrawiam

cogito

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez konwertery mozna podpiac nawet słoik wiec nie o to mi chodziło. Ja oceniam system jako całosc. To co oferuje SONY w systemie NEX i porównuję to z systemem EOS od Canona

Sony leży na kolanach- na całej linii

Nie ma ani dobrych stalek ani dobrych zoomów... Są tylko średniej klasy KITy... I pod takie coś pakować się w puszkę za 5.5 koła ? Puszkę przecietnego zreszta sortu (w tej klasie cenowej) :)

Edytowane przez mobor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...