Jump to content

Republika TV

Użytkownik
  • Content Count

    52
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

7 Neutral

About Republika TV

  • Rank
    S-VHS

Recent Profile Visitors

371 profile views
  1. Hej, w ostatnim czasie bardzo "modne" wśród producentów elektroniki użytkowej RTV stało się kastrowanie formatów DTS. Nie było by z tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt że lwia część płyt na rynku Blu-ray 4K posiada ścieżkę dźwiękową DTS, np. z opisu filmu który mnie interesuje w necie można wyczytać obsługę ścieżki dźwiękowej - Angielski 7.1 DTS-HD-MA, Polski 5.1 DTS-HD-MA (lektor). I teraz pytanie, czy urządzenie foniczne przez który wychodzi dźwięk może podpiąć pod film uniwersalną ścieżkę dźwiękową np. PCM Audio lub Dolby Audio czy taki film będzie kompletnie "niemy". Jak to wygląda w praktyce, czy istnieje możliwość obejścia tego stanu rzeczy?
  2. Mimo wszystko uważam że HDR też ma swoje granice na średnim poziomie 1500 nitów i to powinna być maksymalna wartość dla komfortowego oglądania treści UHD jak zdrowia naszych oczów, w końcu nikt nie będzie telewizora oglądał przez okulary przeciwsłoneczne. Nikt też nie chce coraz grubszych i cięższych telewizorów co niestety idzie w parzę wraz ze wzrastającymi wartościami nitów co jednoznacznie pokazuje przykład ZG9. Odwzorowywanie jasności promieni słonecznych oczywiście stoi na bardzo realistycznym poziomie tyle że każdy o zdrowych zmysłach raczej unika patrzenia pod słońce bo to nieprzyjemne, oślepiające, w końcu niezdrowe dla oczu. Sądzę że powinien zostać ustalony pewien standard studyjny w branży kinematografii, gier, telewizji który jednoznacznie ustaliłby maksymalną jasność HDR w którym nagrywane byłyby filmy czy tworzone gry, żeby nie było tak że w telewizorze zabraknie jasności do wydobycia detali. Problem w tym że na dzień dzisiejsze wytwórnie filmowe czy koncerny medialne wciąż stoją w tyle za rozwijającymi się nowinkami technologicznymi RTV.
  3. Wymieniłem wadliwego B9 ale na Q90T z lekką dopłatą. Odświeżanie matrycy mam z głowy, głęboka czerń, świetne upłynnianie, soczyste kolory, no i wysoka luminacja HDR. Brak Dolby Vision nie jest żadną niedogodnością, zwłaszcza że formaty HDR Premium są wstecznie kompatybilne z HDR10, dużo większe znaczenie ma według mnie jasność, natomiast różnice w stałych metadanych HDR10 a zmiennych DV nie są jakoś znacząco odbiegające. Jedynie czego brakuje to drugiego portu HDMI 2.1 z myślą rozwoju w przyszłości kina domowego. Ogólnie wymiana na plus.
  4. Wszystko co świeci kiedyś się wypali, z tym że telewizory miniLED z podświetleniem FALD odnośnie żywotności zawsze będą miały przewagę w dwóch aspektach nad oledami: 1 nie reprodukują kolorów 2 nie są organiczne Rozwój mini-blueQLED to hi-end paneli LCD i moim zdaniem nic lepszego w najbliższych 15 latach nie powstanie pod warunkiem że rozwój tej technologii nie zostanie zarzucony. MicroLED w czystej formie z kwantową kropką to pieśń przyszłości i obstawiam że na starcie jeszcze przez długi czas będą miały z uzyskaniem jasności zbliżonych do paneli LEDowych. Diody w oledach degradują się bardziej bo są zbudowane z mikro materiałów węglowych tzn. są organiczne i właśnie to jest główna przyczyna szybkich wypaleń w tych matrycach. Z kolei powidok jest skutkiem błędnego zawieszenia koloru diody spowodowanego dynamiczną jego reprodukcją.
  5. Samsung popełnia wielbłąd że wycofuje się z rynku LCD w zamian stawiając na fabryki QD-OLED. Miała to być ucieczka przed Chińczykami szalejącymi na rynku ciekłokrystalicznych matryc, tymczasem TCL może być pierwszy ze swoim QD-OLED (swoją drogą również popełnił błąd wycofując się z koncepcji miniLEDów). Teraz z perspektywy czasu można powiedzieć że Samsung niepotrzebnie obawiał się Chińczyków na rynku LCD, gdyż ze swoją technologią niebieskiego światła posiadłby nad nimi kompletną przewagę. Skupiając się nad rozwojem mini-blueQLED Samsung pozamiatałby na rynku telewizorów, gdzie OLED nie miałyby startu. Mini-blueQLED oferowałaby czerń i kontrast na poziomie niemal oleda, większą jasność dla SDR/HDR, zwiększenie żywotności matrycy, oraz całkowite wypełnienie 10-bitowej przestrzeni i 12-bitowej w 75%, nie wspominając o braku podatności na powidoki i wypalenia. Samsung kierując się wyborem QD-OLED założył logikę że konsumenci z punktu widzenia wizualnego bardziej woleliby cienkiego zwijanego OLEDa zamiast centymetrowego LCD, tymczasem w przypadku telewizorów nie ma to kompletnie większego znaczenia o ile ktoś wie że najważniejsza jest jakość obrazu i żywotność matrycy. Teraz no cóż, mam nadzieje że powstanie na rynku jakiś koncern który wypełni niszę mini-blueQLED.
  6. To pod to to się klasyfikuje? reklamacje? wymianę matrycy? Czy można w przypadku OLEDa fabrycznie mieć idealnie czystą matrycę 8 mln pikseli bez żadnego "badingu".
  7. Czy pod manualne odświeżanie można podpiąć pojedyncze hot piksele lub jakąś linię na matrycy grubości 1-2 pikseli nieprawidłowo reprodukująca kolory czyt. połyskującą pod wskazanym kątem widzenia.
  8. Apropo właśnie ręcznego czyszczenia matrycy to zetknąłem się na ten temat z wieloma opiniami. Jedni mówili żeby robić to co tydzień, inni co miesiąc, jeszcze inni co pół roku, natomiast na stronce Sony producent rekomenduje aby nie robić tego wcale gdyż każdorazowe użycie tej opcji skraca żywotność matrycy, rekomenduje użycie opcji jedynie w przypadku pojawienia się powidoków. Nie bez kozery czas automatycznego czyszczenia matrycy przez producenta w LG OLED ustawiony jest zdaje się co 11 tys godzin i bądź tu mądry.
  9. Testowałem telewizor i zauważyłem że w trybie eksperckim nie ma niektórych funkcji wymienionych w teście powyżej, np. dynamiczne mapowanie tonów nie było w tym miejscu w którym być powinno ani nigdzie indziej w menu. Czy możliwe by ten sam model telewizora nie dostarczał tych samych funkcji obrazu a niektóre były nawet pod tym względem uboższe?
  10. Myślę że każdy telewizor z wyższej serii Samsunga czy LG OLED będzie dobry. Mnie kwapi co innego, a mianowicie kwestia rozmiarów gier względem mało pojemnego dysku to przy tym pikuś. Taki Call of Duty - 140 GB, przy transferze 1Gbit/s ściąganie 100 giga prawdopodobnie potrwa min 20 godzin, a przecież u większości transfer lokuje się w przedziale 200-600. W tym wypadku osoby które połaszą się na tańszą wersje PS5 Digital Edition (prawie 600pln różnicy, swoją drogą ciekawe skąd aż tak spora przy braku napędu) mogą trochę wyjść jak Zabłocki na mydle. Pewnie na Zachodzie wartości powyżej 1 Gbit/s to już norma. Call of Duty: Black Ops – Cold War – 140 GB Źródło: https://hdtvpolska.com/ps5-jak-wyglada-gameplay-na-nowej-generacji-jak-szybko-laduja-sie-gry-i-ile-ich-zmiescimy-na-dysku-mamy-odpowiedzi/
  11. Dla niektórych ekskluzywnych tytułów pokroju Spider Man lub edycji specjalnych gier nie wyobrażam sobie żadnej innej formy zapisu jak fizyczny nośnik, gdyż jest to jakaś wartość kolekcjonerska która potem w Stanach sprzedaje się na eBayu za grube dolary , szczególnie dla konserwatystów gamingowych pamiętających jeszcze czasy PS1, PS2. Wiem, wiem płyta się rysuje ale nikt nie powiedział że jakimś dziwnym trafem gra z dysku SSD może "wyparować", w końcu to tylko flash czyt. wewnątrz urządzeniowa chmura poza siecią. Przy takiej wielkości konsoli to powinni wcisnąć co najmniej 2 terabajty zamiast 600 giga
  12. Zważywszy że Sony w nowej generacji stawia na swoje autorskie rozwiązanie 3D audio w grach, w filmach nie wiadomo, natomiast Netflix chodzi raczej po Dolby Digital Plus (ARC) do czego powinien wystarczyć port HDMI 2.0 i kabel Standard HDMI, gdyż bezprzewodowo po Bluetooth taki soundbar nie odbierze z telewizora Atmosa, co i tak niezależnie od zestawu nagłośnienia nigdy nie da tej właściwej jakości co na płycie Blu-ray 4K z kablem High Speed with Ethernet + zaimplementowanym eARC na porcie HDMI. Interesuje mnie również poprawność wyświetlania treści 4K@120 w przypadku kiedy w końcu pojawią się gry 120-klatkowe. Czy 4k VRR Maximum taktowane po 60 Hz pozwoli odczuć wyższą jakość obrazu? https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b9-oled Czyli rozumiem że w chwili obecnej dla zwiększenia basów i wat do B9 wystarczyłby jakiś tani soundbar do 500pln, bo też bardziej o to mi chodzi żebym nie musiał wysłuchiwać tego plastikowego płaskiego dźwięku z głośników telewizyjnych.
  13. Chciałem poruszyć kwestię wyboru pomiędzy 55-calowymi modelami LG CX a B9 bardziej ze wskazaniem na B9 na wzgląd ceny. Użytkowanie głównie pod konsolę nowej generacji, sporadycznie Netflix/filmy Blu-ray 4K. W przypadku droższego CX (ok. 6400pln) w grę wchodzi jakiś "tani" soundbar bez implementacji Dolby Atmos, TrueHD, DTS:X, DTS-HD MA, który zostałby zakupiony z bonów jednej z sieci dyskontów RTV AGD o łącznej wartości max 720pln także cały zakup mieściłby się w w/w kwocie ok. 6400pln. Z kolei inna sieć oferuje rabat fuzyjny modelu CX + 1000-watowe głośniki 5.1 przewodowe za łączną kwotę ok. 6900 pln, w innej opcji rabatowej łączna kwota CX + pełnowymiarowy soundbar Sharp z w/w implementacją kodeków Dolby (Digital, Digital+, Atmos, TrueHD) wynosi ok. 7300pln W drugiej opcji nieco tańszego modelu B9 (poniżej 4499pln) bon o łącznej wartości 480pln nie wchodzi w grę realizacji zakupu soundbara, zatem tu miałbym wybór pomiędzy tańszym bieda-soundbarem poniżej 1000 zł a pełnowymiarowi Sharpem (1499pln) lub TCL (1699pln) wyposażonymi w kodeki Dolby (Digital, Digital+, Atmos, TrueHD), oczywiście przy założeniu zasad kwestii bonu 60pln zyskane za 500pln wydane. Kolejna istotna sprawa którą poruszyłem w innym temacie to czy implementacja kodeku AV1 w tegorocznych modelach X ma jakiekolwiek znaczenie w przyszłości odnośnie działalności wyświetlanego obrazu w telewizyjnych aplikacjach pokroju YouTube, Netflix czy VP9 dalej będzie wspierany, a być może aktualizacja AV1 będzie dostępna dla modeli 9 z zeszłego rocznika. Czy AV1 ma jakieś sprzętowe ograniczenie niczym Dolby Vision? Jest to niezwykle ważne na wzgląd zakupu telewizora na min 7 lat, chodzi o to by za rok, dwa, trzy nie zostać z palcem w nocniku. Na jaki wybór postawić, czy warto kupować soundbar z Atmos?
  14. Czy implementacja kodeku AV1 w tegorocznych modelach X ma jakiekolwiek znaczenie w przyszłości odnośnie działalności wyświetlanego obrazu w telewizyjnych aplikacjach pokroju YouTube, Netflix czy VP9 dalej będzie wspierany, a być może aktualizacja AV1 będzie dostępna dla modeli 9. Czy AV1 ma jakieś sprzętowe ograniczenie niczym Dolby Vision?
×
×
  • Create New...