Skocz do zawartości
jotce

Roczna gwarancja Philipsa

Rekomendowane odpowiedzi

Zauważyłem , że na forach często użytkownicy Philipsa narzekają na roczną gwarancję. Kiedyś słyszałem,że wszystkie produkty, zgodnie z prawem UE są objęte 2 letnią gwarancją obowiązkowo (bez względu na producenta). Potwierdził to sprzedawca ze sklepu z elektroniką - pytałem o TV Philipsa. Czy ktoś zna jakąś dyrektywę UE dotyczącą tej kwestii, bądź ma inne dane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mylisz gwarancję z klauzulą niezgodności towaru z umową...
niezgodność towaru z umową-obligatoryjnie przez dwa lata od daty zakupu,przy czym po uplywie 6 miesiecy od daty zakupu to klient MUSI udowodnić że ntzu występowała w chwili zakupu,do 6 miesiecy przyjmuje się że wada była już w momencie zakupu....
gwarancja udzielana jest przez producenta towaru (ewentualnie przedstawiciela lub importera) i długość jej trwania zależy od producenta...moze wynosić pół roku,rok,10 lat.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co kolega napisał powyżej rozwinięte na stronie Europejskiego Centrum Konsumenckiego Polska
[url="http://www.konsument.gov.pl/pl/zakupy_towarow_i_uslug/index.html"]http://www.konsument.gov.pl/pl/zakupy_towa...slug/index.html[/url]

- swoją drogą psucie się odbiorników firm takich co dają rok gwarancji sklepy muszą wliczyć w ryzyko i marżę skoro same odpowiadają 2 lata przed klientem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za tzw punkty na stacji BP, odebrałem mini wieżę dla dziecka, która się zepsuła 2 razy - raz przed upływem roku - wymiana - drugi raz - to samo uszkodzenie - przełącznik żródła sygnału - suwak - przed upływem 2 lat.
Napisałem do Philpsa i zostałem spuszczony na drzewo - gwarancja to 1 rok - dzięki - na szczęście nie posiadam waszego wspaniałego telewizora. :lol:

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
własnie w tym sęk że ,sklepy nie mają żadnego ryzyka....juz po 6 miechach "spuszczają" klienta na drzewo...bo własnie po takim okresie to na kliencie spoczywa obowiązek udowodnienia ntzu......co to oznacza?- że to klient musi wynająć rzeczoznawcę i zwrócić sie do sprzedawcy z jego opinią,wtedy sprzedawca powołuje swojego i zaczyna się ping-pong.....który najcześciej kończy sie rezygnacją klienta z dochodzenia swoich praw w sądzie....dlaczego?-a no dlatego że nikt przy zdrowych zmysłach ,kto dał za tv powiedzmy 3 tys pln nie bedzie sie sądził....(w Polsce taka sprawa ciągnęłaby sie min.3 lata,a nie wspomnę o kosztach wynajęcia biegłego.....)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla tego do takich spraw powołano arbitraż - sąd konsumencki. Procedura jest uproszczona wtedy i koszt niewielki na start. W zasadzie sprzedawca musi sie dobrowolnie zgodzić na taki arbitraż, ale jak odmówi to startuje z automatycznie z całkowicie przegranej pozycji przed sądem cywilnym jeżeli klient go pozwie.
[url="http://www.bankier.pl/wiadomosc/Konsument-kontra-sprzedawca-Od-reklamacji-towaru-do-polubownego-zalatwienia-sporu-1494201.html"]http://www.bankier.pl/wiadomosc/Konsument-...ru-1494201.html[/url]

A co do kosztów - prawa ma faktycznie jedynie ten co potrafi ich dochodzić. Brać na wszystko rachunek , jak się jest pewnym swego zwalić całą robotę na biuro radcy prawnego, brać faktury i przegrany wszystko zwraca - w paru sprawach reklamacyjnych które znam wystarczyła determinacja ze złożeniem sprawy w sądzie żeby pozwany sam błyskawicznie proponował oddanie spornej kwoty + zadośćuczynienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiesz akurat miałem 2 razy przeboje ze sklepem dla idiotów :-)
-i wcale to niejest takie łatwe jak mówisz....chyba że ktoś lubi "szlajać" sie po sądach i ma sporo "wolnej" gotówki na adwokata,rzeczoznawcę etc.,no i bardzo dużo wolnego czasu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wspomniany przez ciebie sprzedawca faktycznie uważa że kupują u niego idioci i idzie w zaparte że nic poza gwarancją producenta klientowi nie przysługuje - a a niezgodności towaru z umową pierwszy raz słyszą i chyba się coś pomyliło bo sprzedali ci produkt z gwarancją przecież. Na wszystkich forumach znajdziesz podobne narzekania. Dokładnie liczą na to co napisałeś że klient odpuści sobie mając wizje łażenia po sądach.
Poszukaj w google tych co wywalczyli swoje i to opisali - tu b. ważne trzeba przestrzegać procedury reklamacyjnej - każdy boi sie podłożyć na piśmie :)
[url="http://www.audiostereo.pl/DLUGOSC_GWARANCJI_W_UE_WARGWARANCJI_29213.html"]http://www.audiostereo.pl/DLUGOSC_GWARANCJ...NCJI_29213.html[/url]

Po drugie sąd konsumencki to nie jest taki wielki koszt (wartość sporu do 5000pln):

Koszty postępowania
Od wniosku o rozpatrzenie sporu przez sąd konsumencki nie pobiera się żadnej opłaty. Jeżeli w trakcie postępowania zaistnieje potrzeba podjęcia przez sąd czynności, która jest połączona z wydatkami, np. dowód z opinii rzeczoznawcy , sąd pobiera zaliczkę na pokrycie wydatków od strony, która wnosiła o podjęcie tej czynności.
[url="http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=263"]http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=263[/url]

Po trzecie raz jeszcze: procedura - gadanie facecika w punkcie obsługi klienta a to co dostaniesz na piśmie to dwie rożne sprawy.
Jest wiele zgodnych z prawem sposobów, by nie uznać reklamacji konsumentów. Z reguły spór wygrywa strona, która lepiej zna przepisy -> Jak zgodnie z przepisami odrzucić reklamację
[url="http://www.rp.pl/artykul/94695.html"]http://www.rp.pl/artykul/94695.html[/url]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...