Skocz do zawartości
Hoodzielec

Gwarancja na Toshiba TV

Rekomendowane odpowiedzi

a czy wyjaśniła się już ta sprawa braku papierowych gwarancji w digitalo.pl ?
lepiej mieć pewność, że krajowy serwis będzie świadczył usługę gwarancyjną

i czy w sprawie tej gwarancji może być jakaś różnica między modelem ZF (w PL tylko w Digitalo jak na razie), a Z?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Osobiście nie mieści mi się w głowie jak można w dzisiejszych czasach sprzedawać sprzęt RTV za tyle kasy bez karty gwarancyjnej i określonych w karcie, czarno na białym Ogólnych Warunków Gwarancji. Przecież wg KC standardowa gwarancja to 12 m-cy, więc jak na podstawie zwykłej faktury egzekwować 24 -m-ce. To zwykłe nabijanie klienta w butelkę. Osobiście bym nie zaryzykował. W czym problem porządnej i uczciwej firmie, bo mam nadzieję taką jest digitalo.pl, wydrukować karty gwarancyjne, bądź postarać się dostarczenie takowych przez producenta. Nie rozumiem jak można palić swoją markę takimi detalami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[b]Ludzie a po co gwarancja ja kupilem Z w niemczech mam fakture zakupu z cena i pieczatka sklepu to wystarcza.Musza przyjac nie daja gwarancji w toshibie i nie tylko w toshibie dowod zakupu sie liczy.[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko, że większość z nas jest w PL i raczej średnio chciało by mi się jechać z uszkodzonym TV do serwisu w DE.
W Polsce wg Kodeksu Cywilnego sprzedawca odpowiada za towar w ramach gwarancji lub ręjkojmy do 12 m-cy od chwili wydania towaru, chyba że dobrowolnie postanowi inaczej czyli da np. 24 m-ce gwarancji.
Tyle tylko, że musi to w jasny i niepodważalny i nie budzący wątpliwości sposób określić. A w jaki sposób osoby kupujące w tym sklepie mają pewność, że dostają 24 m-ce gwarancji !
Widziałem fakturę kolegi na Z3030 i nic nie piszą, że dostał 24 m-ce. Dlaczego nie wystawiają odrębnego dokumentu ?
Skoro Toshiba Polska wystawia polskie druki gwarancji producenta, to czyżby towary sprzedawane przez digitalo.pl pochodziły z prywatnego importu ? Taki zonk ? A miałem nadzieję kupić u nich ZF.
Może, ktoś z obecnych na forum przedstawicieli sklepu się wypowie w tej sprawie lub da oficjalne info na stronie sklepu, myślę że było by tak uczciwie. Edytowane przez mystic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wiem to od 1 stycznia digitalo dołacza do zakupionego towaru osobną kartę gwarancyjna (wystawioną przez siebie) która wraz z dowodem zakupu zapewnia 24 miesięczna gwarancję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mystic bo nie ma czegos takiego jak 12 miesiecy jest 24 miesiace na kazdy tv,a powracajac jak sobie kupisz w niemczech to nie musisz odsylac tylko idziesz do serwisu polskiego i musza ci przyjac jesli nie to sa odpowiednie instytucje panstwowe ktore sie tym zajmuja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='artsat_kris' post='78147' date='09.01.2008, 00:48 ']mystic bo nie ma czegos takiego jak 12 miesiecy jest 24 miesiace na kazdy tv,a powracajac jak sobie kupisz w niemczech to nie musisz odsylac tylko idziesz do serwisu polskiego i musza ci przyjac jesli nie to sa odpowiednie instytucje panstwowe ktore sie tym zajmuja.[/quote]

@artsat_kris
Nie wprowadzaj ludzi w błąd, bo twoje stwierdzenia są mało precyzyjne. Jakie 24 m-ce na każdy TV ?, skąd żeś wytrzasnął, taki termin ? Jak sobie kupisz w Niemczech to oficjalny serwis w Polsce wcale nie ma obowiązku go przyjąć do naprawy. Po to producenci wydają kasę na swoje oficjalne przedstawicielstwa aby sprzedaż na terenie danego kraju odbywała się za pośrednictwem oficjalnych kanałów dystrybucji. Tak też robi Sharp, Pioneer, Denonn i inni. Też mi się to nie podoba, bo skoro jest unia to powinna być wolność dokonania zakupu gdzie się chce i naprawy gdzie się chce, ale tak nie jest niestety więc trzeba uważać i kupować z rozsądkiem.
Jedyna wykładnia w RP to Kodeks Cywilny a w nim nie ma takiego tworu jak 24 m-ce gwarancji. Kodeks cywilny jasno precyzuje pojęcie gwarancji i rękojmi. Według KC sprzedawca odpowiada za wady ukryte itd. rzeczy do 12 miesięcy, i możesz sobie wybrać czy chcesz skorzystać z uprawnień gwarancji lub rękojmi. Jedynie producent danej rzeczy może udzielić gwarancji na okres dłuższy niż ustawowy, jego wola, tylko wówczas jasno precyzuje np. w karcie gwarancyjnej co i jakie wady są ujęte a jakie wyłączone z udzielonej gwarancji. Dlatego pytam czy sprzęt sprzedawany przez digitalo.pl posiada gwarancję Toshiba Polska i jest w razie czego naprawiany w oficjalnym serwisie Toshiby w PL, czy też grzebią w nim jacyś domorośli "naprawiacze", chiałbym wiedzieć zanim wydam 8 czy 10 tysięcy. Bo może się okazać, że np TV leci do Niemiec czy gdzieś tam indziej, i może nastąpić jakaś niespodziewana "siła wyższa" i nie możliwe będzie usunięcie usterki w ustawowym 14 dniowym terminie i będę TV pozbawiony znacznie dłużej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 miesięczny okres gwarancji jest narzucony przez UE.
Oto jaka otrzymałem odpowiedź od digital w tej sprawie:
"Tv jest objęty 2 letnia gwarancją producenta do realizacji w kazdym punkcie serwisowym, na podstawie faktury zakupu, od niedawna również dodawane są karty gwarancyjne, zgodnie z prawem serwis gwaranta nie może odmówić naprawy gwarancyjnej bez np karty gwarancyjnej, ale ją Pan otrzyma od nas, wiec nie ma problemu".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='artsat_kris' post='78202' date='09.01.2008, 12:47 ']Zadzwon sobie do odpowiedniej instytucji panstwowej to ci powiedza jak jest w digitalo maja racje tak jest jak mowia.[/quote]

A co to jest ta odpowiednia instytucja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='artsat_kris' post='78202' date='09.01.2008, 12:47 ']Zadzwon sobie do odpowiedniej instytucji panstwowej to ci powiedza jak jest w digitalo maja racje tak jest jak mowia.[/quote]

Nie muszę nigdzie dzwonić. Polska to nie Niemcy i tu nic nie jest oczywiste, ale ... jak już zacząłeś to mógłbyś bardziej precyzyjnie się wypowiadać, bo sposób w jaki piszesz nic nie wyjaśnia.
Zapewne masz na myśli pojęcie "odpowiedzialność sprzedającego za towar niezgodny z umową", który wynosi 24 m-ce, ale jest jednak w pewien sposób ograniczony, mianowicie nie dotyczy transakcji dokonanych w obrocie gospodarczym czyli firma / firma na fakturę - dlatego w tym przypadku tak ważna jest karta gwarancyjna, która w jasny sposób precyzuje warunki udzielanej gwarancji.
Samo pojęcie gwarancji, określa Ustawa o zakupach konsumenckich z 2003 roku, która mówi, że:
Udzielenie gwarancji jest dobrowolne. Gwarant sam decyduje czy udzieli konsumentom gwarancji na swój produkt oraz jej treść i zakres, np. liczbę napraw, warunki, w jakich może być dokonana wymiana sprzętu na nowy, adresy serwisów. Gwarancja - to oświadczenie gwaranta (ten kto udziela gwarancji staje się gwarantem, najczęściej jest to producent, ale może być także importer albo nawet sprzedawca) zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='mystic' post='78462' date='10.01.2008, 13:02 ']Nie muszę nigdzie dzwonić. Polska to nie Niemcy i tu nic nie jest oczywiste, ale ...[/quote]

To tak z ciekawości , bo widze , że się orientujesz. wytłumacz proszę i mnie i reszcie czytelników dlaczego to bezproblemowo działa w drugą strone - sprzet kupiony w PL bezproblemowo jest serwisowany w pozostałych krajach UE, bez żadnych dodatkowych karteczek, jedynie dowód zakupu? Np tak jak [url="http://www.panasonic.pl/e-gwarancja/flash/"]tu[/url]. Altruiści? Charytatywnie to robią? Czy może jednak coś ich do tego obliguje?

Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak to dziala ja zerwi w tym linku Panasa, jest Unia i czy kupuje w polsce czy w niemczech maja mi wszedzie przyjac,mystic ma slabe informacje.I mi juz sie odniechcialo pisac w Digitalo maja racje musza przyjac Toshibe ktora np byla kupiona w niemczech w Polskim serwisie.TYLE W TYM TEMACIE CHCECIE TO SIE ROZPISUJCIE DALEJ WYDAJE MI SIE TO BEZSENSOWNE :( a jak ktos nie wiezy to zapraszam UOKIK.

Edytowane przez artsat_kris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@zerwi

Wiesz, nie chcę się czepiać, bo jak do tej pory mam o Was dobre zdanie, dajecie sprzęt do testów, pomagacie userom itd, itd., ale dlaczego nie napiszecie czarno na białym na stronie sklepu w opisie produktu, kto jest gwarantem, digitalo czy toshiba polska. Chyba klientom należy się możliwość świadomego wyboru, a w ten sposób powstają tylko niedomówienia. Odpowiadając na twoje pytanie, nie wiem dlaczego tak się dzieje, że sony czy panasonic w Polsce respektuje gwarancję europejską a inne firmy nie potrafią, też mnie to boli, ale widać dystrybutorzy tych marek na Polskę mają w tym interes, liczą jak kasa im ucieka, i sobie zastrzegli takie ograniczenia w kontraktach. Z drugiej jednak strony, kupując od jakieś firmy krzak z allegro, która dzisiaj jest, a jutro jej nie ma, w jaki sposób klient ma wyegzekwować swoje uprawnienia z tytułu gwarancji, lub niezgodności towaru z umową ?

Z kartą gwarancyjną czy bez ? Dla mnie różnica jest duża, bo chcę kupić do firmy na fakturę VAT, a w obrocie gospodarczym, na podstawie samej faktury, nie zachodzi "sprzedaż konsumencka" i bez karty gwarancyjnej lub wyraźnego udokumentowanego oświadczenia woli sprzedawcy, mam niestety tylko 12 m-cy gwarancji, kropka.

Sam jestem producentem i poważnie podchodzę do tych spraw, dlatego sprawę stawiam uczciwie, klient powinien być w pełni świadomy co i na jakich warunkach kupuje. Mam nadzieję, że rozumiesz o co mi chodzi.

pozdrawiam, bez urazy

BTW. @artsat_kris, wiesz czasem milczenie jest złotem, szczególnie jak się nie wie, o czym się mówi. Edytowane przez mystic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote]Wiesz, nie chcę się czepiać, bo jak do tej pory mam o Was dobre zdanie[/quote]

Ale szacuneczek. uwielbiane "karty gwarancyjne" są już dostępne. Choć wciąż nie odpisałeś na moje pytanie. Chesz kupić na firme , ok. Ale napisz też userom tego forum dlaczego kupując na firmę bedziesz miał 12 miesięcy gwarancji. W KC , który cytujesz nie zabrania 24 miesięcy firmom. Dlaczego lokalne przedstawicielstwa producentów nie uznają firmowych 24 meisięcznych gwarancji, mimo że firma kartę posiada (na karcie informacja ,że gwarant udziela 24 meisięcy !) !!! Gdzieś więc jednak jest te prawo unijne... które umożliwia zlanie sikiem prostym firmy , a obliguje to napraw dla konsumentów!!

Myślę , że doskonale o tym wiesz, że robią ludzi w balona , a mimo to obsmarowujesz mających racje sprzedawców.

[quote]BTW. @artsat_kris, wiesz czasem milczenie jest złotem, szczególnie jak się nie wie, o czym się mówi.[/quote]

Chłop , choć chaotyczne , to jednak słuszne stwierdzenia podaje :rolleyes:

Pzdr

Edytowane przez Zerwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Zerwi' post='78591' date='10.01.2008, 22:07 ']Myślę , że doskonale o tym wiesz, że robią ludzi w balona , a mimo to obsmarowujesz mających racje sprzedawców.[/quote]
Wiesz, chyba jednak niepotrzebnie się unosisz, bo nie widzę jakoś, w którym to miejscu "obsmarowałem mających rację sprzedawców".
Tak jak wspomniałem, też zaliczam się do sprzedawców, choć w zupełnie innej branży, nie mniej jednak odpowiedzialność też leży w tym zakresie po mojej stronie, więc zupełnie nie wiem o co ci chodzi.
Chyba jako klient, nawet tylko potencjalny, mam prawo zapytać o swoje prawa prawda, chyba, że się mylę.

[quote name='Zerwi' post='78591' date='10.01.2008, 22:07 ']Dlaczego lokalne przedstawicielstwa producentów nie uznają firmowych 24 meisięcznych gwarancji[/quote]
Nie wiem o jakich przedstawicielstwach mówisz, ale sharp na ten przykład uznaje 24 m-cy dla firm na podstawie karty gwarancyjnej. Wiem z doświadczenia.
O innych się nie wypowiem, bo nie miałem takiej potrzeby.

[quote name='Zerwi' post='78591' date='10.01.2008, 22:07 ']Choć wciąż nie odpisałeś na moje pytanie[/quote]
A ty wciąż nie napisałeś, kto jest tym gwarantem, digitalo czy toshiba polska.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='mystic' post='78600' date='10.01.2008, 23:19 ']A ty wciąż nie napisałeś, kto jest tym gwarantem, digitalo czy toshiba polska.[/quote]

TTCE Sp. z o.o. :rolleyes:
Jakbym Ci zacytował punkty karty gwarancyjnej , zaczniesz chwytać czemu zaczęli jej wymagać :) i marzenia , cytaty o ustawowych 14 dniach prysną.

PS . A co do bycia gwarantem Toshiby, to w ciagu 2 lat sprzedaży Tosi, zanim TTCE Sp. z o.o. powstała , to 2 - słownie dwóch - tych pechowców myślę , że jest wnizebowziętych załatwieniem sprawy i uszcześliwionych przeogromnie że to właśnie Digitalo zajęło się naprawieniem (a właściwie wymianą na nowsze o ponad pół roku modele) niż w łapki dorwała to Quadra :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, i wszystko jasne ;) bez urazy, ale czasem lepiej rozluźnić pośladki, gazu spuścić i wyrównać ciśnienie :)

Nigdzie nie napisałem, że digitalo to zły sklep, naprawdę mam o was dobre zdanie :lol: , mam znajomych którzy u was kupowali i złego słowa nie powiedzą, sam się przymierzam i jestem w rozterce :rolleyes: , ale dziwią mnie takie ataki na klienta, który z przezorności pyta o swoje prawa.

Odpowiadają na twoje pytanie, naprawdę nie wiem co ci powiedzieć i jakiej odpowiedzi się spodziewasz. Powiem tylko, że panasonic do sprawy podszedł bardzo elegancko i oby reszta też poszła po rozum do głowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też tak sądzę. Taki sprzęt psuje się jak w totolotka gra (trzeba mieć naprawdę jakiegoś pecha..)..... jak już by się popsuł to na pewno by nikt nikogo z torbami nie puścił. Nie taka firma... lol O_o rozumiem jakieś sklepik netowy (co nikt nic nie wie) ale tutaj chyba wiadomo o co chodzi. Ale to tak wtrącam z ciekawości ; ) bo rozumiem osoby, które lubią drążyć tematy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='mystic' post='78612' date='10.01.2008, 23:45 ']ale dziwią mnie takie ataki na klienta, który z przezorności pyta o swoje prawa.[/quote]

Ataki?? Mnie dziwią takie wypowiedzi ludzi, którzy doskonale wiedzą o co chodzi , a mimo to duby smalone wypisują , publikę jawnie w błąd wprowadzając i zamieszanie niemałe tworząc :)
Na żadne pytanie odpowiedzi jednak z Twojej strony nie otrzymałem :) Naprawdę uważasz, że Panasonic postąpił tylko elegancko , a nie jednak zgodnie z prawem i obowiązkiem? Przecież ich akurat nie dotyczy prawo producenta w Polsce (w odróżnieniu od TTCE , który akurat producentem jest! , LG przecież jako producent na terenie Polski również nie wymaga kart!)

PS. Marzeniem jednak wciąż jest , aby konsument znający swoje prawa Unijnego obywatela z równym zaangażowaniem jak Twój, mógł dochodzić swoich praw u takich delikwentów jak właśnie TTCE , czy Samsung , czy podobnym , a nie tylko gnuśnie poniewierał na publicznych forach sprzedawce , który tym firmom robi sprzedaż , reklamę i zarabia dla nich kasę).
A ci którzy nie znają , nie wiedzą i nie chca..hmm cóż.. pozostają sklepy dla idiotów...ale nie na długo jeszcze :0
Dlatego szefowi tego kramiku spod znaku Tosi nie wróżę przyszłości. Parafrazując slowa byłego prezia: "Marcinie, nie idźcie tą drogą!" , dodam: "wróć do komórek" :)

Edytowane przez Zerwi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie pytanie ? możesz konkretnie sprecyzować, może będę miał w końcu mozliwość ci odpowiedzieć. Jeśli nie zrozumiałeś poprzednio, to powtórzę; tak panasonic postąpił zgodnie z prawem i obowiązkiem, nie tylko on zresztą sony też, toshiba niestety nie.
I w którym miejscu cię tak sponiewierałem, chyba zbyt wrażliwy jesteś. Sam bijesz pianę i odwracasz kota ogonem, a potem się obrażasz i spisek jakiś widzisz.
Sam twierdzisz, że w Polsce wciąż bezprawie panuje i sprawność egzekwowania praw wynikających z udzielonej gwarancji zależy w dużej mierze od widzimisie gwaranta, a jednocześnie się dziwisz klientowi, który w trosce o swoje ciężko zarobione i wydawane niemałe pieniądze ma czelność zadać pytanie "jaka gwarancja zostaje mi udzielona" - wiesz nie wiem, o co ci chodzi chłopie, słucham ale nie rozumiem. Wyjaśnij mi wobec tego, skoro taki prawy jesteś, dlaczego do grudnia tej gwarancji nie wystawiałeś, tylko sama fakturę wysyłałeś.

Z mojej strony EOT, przeszła mi ochota na zakup tej marki, wybiorę inną, może sprzedawca nie będzie się dziwił jak zapytam o gwarancję. Pierwszy raz się spotykam z takim podejściem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie pytanie ? możesz konkretnie sprecyzować, może będę miał w końcu mozliwość ci odpowiedzieć.

Zaczynamy [url="http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=8748&view=findpost&p=78506"]stąd[/url] :)
[quote]I w którym miejscu cię tak sponiewierałem, chyba zbyt wrażliwy jesteś. Sam bijesz pianę i odwracasz kota ogonem, a potem się obrażasz i spisek jakiś widzisz.[/quote]
Ależ nie mnie :)

[quote]a jednocześnie się dziwisz klientowi, który w trosce o swoje ciężko zarobione i wydawane niemałe pieniądze ma czelność zadać pytanie "jaka gwarancja zostaje mi udzielona"[/quote]

Nie czelność, ale zapominalstwo, ze jest nie tylko obywatelem PL, ale i UE i nie znajac swoich praw... no cóż , Polak głupi przed i po szkodzie. Dodam tylko , jeśli uważasz , że bycie gwarantem jako sprzedawca bylo wyborem dobrowolnym i szczerą chęcią zamiast producenta , to oczywiście się mylisz. Polak ma to do siebie ,że przy producencie spokojny jak trusia i w życiu nie zakrzyknie , a na warunki niczym baranek przystąpi. Nie to co sklep , którego postraszy złą opinią w necie.

[quote]Z mojej strony EOT, przeszła mi ochota na zakup tej marki, wybiorę inną, może sprzedawca nie będzie się dziwił jak zapytam o gwarancję. Pierwszy raz się spotykam z takim podejściem[/quote]

MM czeka? Oni dbaja , odpowiadają na każde pytanie, a troska o Klienta nie ma równych wśród konkurencji... :)

PS. cyt: " Widzisz, i wszystko jasne ,bez urazy, ale czasem lepiej rozluźnić pośladki, gazu spuścić i wyrównać ciśnienie"
Uśmiechu i luzu i nieco dystansu:) pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do gwarancji, to digitalo zaczęło wysyłąć do swoich klientów, którzy kupili Toshibe - gwarancje uznawane przez autoryzowane serwisy w Polsce, dzwoniłem do nich we wtorek ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...