Skocz do zawartości
losdamianos

Problem z 65OLED807 - szarpanie obrazu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od około miesiąca - półtorej używam Philipsa 65OLED807.

Problem jest taki, że telewizor nie ogarnia ruchomych scen. Nie wszystkich, głównie podczas ruchu postaci /obiektu po linii poziomej cały ekran dosłownie szarpie. Poniżej link do filmiku, na którym udało mi się zarejestrować problem. Nie wiem czy to może mieć znaczenie, TV od razu po zakupie miał zrobioną kalibrację przez skalibrujtv.pl. wysłałem również do nich zapytanie. czekam na odpowiedź. NIe wiem czy działo się to już przed kalibracją, bo nie mieliśmy okazji za dużo pokorzystać z TV. Próbowałem zniwelować ten efekt trybami ruchu w ustawieniach TV oraz dwoma suwakami dotyczącymi ustawień poprawy ostrości, ale było tylko gorzej. To jest mój pierwszy OLED. nie wiem, być może OLEDY tak mają, ale przyznam, że byłaby to dla mnie tragedia, gdyż cięzko to znieść.
 
Link: FILMIK
 
Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć? Czy to jest normalne OLED, czy można to reklamować albo zniwelować jakimiś ustawieniami?
 
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.
 
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Musisz zaczekać na odpowiedz ze    skalibruj.pl

Potrzebne  jest więcej szczegółów  tzn czy z każdego  zródła sygnału  jest szarpanie?  np  z telewizji  kablowej, tunera  satelitarnego,blu-ray, itp?

Gdyby nie była przeprowadzona  kalibracja telewizora  to sprawa  jest prosta.Najlepiej  w takim przypadku  przywrócić ustawienia  fabryczne  ale  wtedy stracisz  ustawienia  parametrów obrazu  po kalibracji.Jeśli nie będzie poprawy  to tylko  serwis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A możesz podać co to za tytuł i która minuta? Jak dostępny na którymś vod, to chętnie bym sprawdził na swoim tv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.12.2023 o 09:29, grundig napisał:

Witam.

Musisz zaczekać na odpowiedz ze    skalibruj.pl

Potrzebne  jest więcej szczegółów  tzn czy z każdego  zródła sygnału  jest szarpanie?  np  z telewizji  kablowej, tunera  satelitarnego,blu-ray, itp?

Gdyby nie była przeprowadzona  kalibracja telewizora  to sprawa  jest prosta.Najlepiej  w takim przypadku  przywrócić ustawienia  fabryczne  ale  wtedy stracisz  ustawienia  parametrów obrazu  po kalibracji.Jeśli nie będzie poprawy  to tylko  serwis

Nagrany przeze mnie materiał filmowy jest z Netflix, jest w HD w standardzie Dolby Vision, nazywa się „Niebieskooki Samuraj” S01e04, czas 00:05:40.

Podobne „efekty” były w aplikacji Rakuten TV na Top Gun Maverick, aczkolwiek nie były aż tak dramatyczne jak te z samuraja, ale i tak rzucały się mocno w oczy. Top Gun był w 4K UHD HDR10, czas od 35:30 i w dal – wszelkie sceny z pościgami myśliwców.

W tak zwanym międzyczasie zauważyłem też, że występowanie problemu jest niestety losowane. Na Top Gun nie jestem już w stanie go powtórzyć, a na tej samej scenie Samuraja raz jest efekt dramatyczny jak na moim nagraniu, a raz bardzo delikatny, powiedzmy, że nawet akceptowalny choć dla mnie i tak dziwny. Na przykładzie Samuraja wygląda to tak, że po włączeniu telewizora jest raczej lepiej, potem gdy przełączę się pomiędzy innymi aplikacjami i wrócę do Samuraja to obraz się sypie.

Z ciekawości sprawdzałem też samuraja na starym telewizorze, który wciąż mam – Sony XF90 i problem w ogóle nie występuje. Wnioskuje zatem, że problem jest raczej po stronie telewizora Philips a nie materiału filmowego.

Wczoraj odpisał też Pan ze skalibruj.pl. Zalecił aktualizacje systemu TV oraz aplikacji streamingowych i odłączenie zasilania na dłuższą chwilę. Jeśli nie pomoże to przywrócenie ustawień fabrycznych TV. Sprawdziłem aktualizacje systemu TV oraz aplikacji Rakuten i Netflix. Wszystko było aktualne. Zrobiłem minutową przerwę w zasilaniu TV, ale objawy były nadal takie same – na Top Gun nadal nie występowały, na Samuraju były losowe.

Zostaje chyba obserwować czy efekt pojawia się na kolejnych materiałach filmowych (bo Samuraja i tak już skończyliśmy oglądać) i w razie czego przywrócić ustawienia do wartości fabrycznych 😕

 

W dniu 23.12.2023 o 10:11, mati_luk napisał:

A możesz podać co to za tytuł i która minuta? Jak dostępny na którymś vod, to chętnie bym sprawdził na swoim tv.

materiał filmowy jest z Netflix - „Niebieskooki Samuraj” S01e04, czas 00:05:40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, o tym nie pomyślałem, że to może być problem z aplikacjami w tv. Masz jakieś inne urządzenie, przystawkę, konsole, albo chociaż laptopa? Najlepiej podłącz i na tych samych materiałach porównaj obraz z wbudowanej aplikacji i z zewnętrznego źródła.

Będę mógł u siebie sprawdzić dopiero po weekendzie na tv Sony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 28.12.2023 o 10:44, mati_luk napisał:

A właśnie, o tym nie pomyślałem, że to może być problem z aplikacjami w tv. Masz jakieś inne urządzenie, przystawkę, konsole, albo chociaż laptopa? Najlepiej podłącz i na tych samych materiałach porównaj obraz z wbudowanej aplikacji i z zewnętrznego źródła.

Będę mógł u siebie sprawdzić dopiero po weekendzie na tv Sony.

Z zewnętrznych źródeł mam odtwarzacz blu-ray, ale płyty które mam, to same koncerty więc obraz tam jest raczej umiarkowanej jakości dlatego w pierwszej kolejności sprawdziłem, tak jak zasugerowałeś - ten sam fragment ale z lapka po hdmi i nie ma najmniejszego problemu z obrazem. 

Można chyba przyjąć że problem jest w tej aplikacji na tym tv/systemie tv?
 

W dniu 28.12.2023 o 10:26, grundig napisał:

Witam,

Włączam   Netflix   i  sprawdzam Niebieskooki Samuraj,czas 00:05:40.

OLED Panasonic, funkcja IFC  wyłączona,  jest OK.

https://support-pl.panasonic.eu/app/answers/detail/a_id/960/~/co-to-jest-inteligen-frame-creation-(ifc)%3F

Dzięki za sprawdzenie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, losdamianos napisał:

Można chyba przyjąć że problem jest w tej aplikacji na tym tv/systemie tv?

Niestety na to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla formalności sprawdziłem na swoim tv, też na wbudowanej aplikacji i wszystko wygląda normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, mati_luk napisał:

Dla formalności sprawdziłem na swoim tv, też na wbudowanej aplikacji i wszystko wygląda normalnie.

Dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...