Skocz do zawartości
  • 0
sajmon1017

Philips 804/12 55" uszkodzona matryca?

Pytanie

Witam serdecznie

Proszę o pomoc w dosyc nie ciekawym temacie. W pod koniec sierpnia 2020 kupilem za worek siana ww. tv w sklepie nowy, nie uzywany. niestety pojawiły sie plamy na matrycy oraz pojedyncze martwe pixele co zauwazyłem dopiero jakies 2 tygodnie temu. plamy te widac tylko w momencie kiedy obraz jest wyswietlany na calym ekranie, co jest stosunkowo rzadko zazwyczaj zawsze obraz jest wyskalowany i o te kilka pixeli ucięty, a defektu kompletnie nie widac. co robic w tym przypadku? tv jest juz po gwarancji, niestety ostatni rok praktycznie cały spędziłem w delegacji i nie było szans żebym to wyłapał zwłaszcza, że widać to sporadycznie. co sądzicie o tym przypadku? załączam zdjęcia. 

Screenshot_20230131_210912_Gallery.jpg

Screenshot_20230131_210933_Gallery.jpg

Screenshot_20230131_211012_Gallery.jpg

Screenshot_20230131_211118_Gallery.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

6 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
10 godzin temu, sajmon1017 napisał:

że widać to sporadycznie. co sądzicie o tym przypadku?

Tak, jest to uszkodzenie, wypalone piksele. Jak sam piszesz nie są widoczne podczas "zwykłego" użytkowania, więc ja osobiście nie robił bym nic, tylko obserwował czy to postępuje. Co do gwarancji poczytaj sobie o rękojmi. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
3 godziny temu, afflux napisał:

Tak, jest to uszkodzenie, wypalone piksele. Jak sam piszesz nie są widoczne podczas "zwykłego" użytkowania, więc ja osobiście nie robił bym nic, tylko obserwował czy to postępuje. Co do gwarancji poczytaj sobie o rękojmi. Pozdrawiam

Dlaczego czekać? Ten telewizor ewidentnie nadaje się do zwrotu i wymiany na nowy albo zwrot kasy !!!

Tylko walka z serwisem Philipsa to droga przez mękę. Dlatego nalezy uderzać w sklep z tytułu rękojmi. A przede wszystkim nie należało kupować Philipsa. 

 

PS. dopiero teraz zauważyłem, że od zakupu minęło juz ponad dwa lata. Nie pozostaje ci nic innego jak pogodzić się i polubić ten efekt. BTW kiedyś jak Philips był holenderski mozna było w podobnych przypadkach załatwić wymianę TV po gwarancji na nowy. Były przypadki, że w plazmach odklejały sie taśmy prowadzące do panelu PDP. Kiedyś Philips dbał o prestiż marki i załatwiał takie przypadki, dzisiaj Chińczycy maja to w doopie.

W dzisiejszych czasach kupując chiński sprzęt nalezy mieć świadomość że raczej jest on "jednorazowy". Są nieliczne wyjątki od tej reguły.

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
W dniu 1.02.2023 o 12:15, pmcomp napisał:

Dlatego nalezy uderzać w sklep z tytułu rękojmi

Właśnie w wyżej cytowanym poście wspomniałem o rękojmi. Z tego co pamiętam , wadę można zgłosić do roku od jej zauważenia. Więc możliwe że pomimo upłynięcia czasu gwarancji można spróbować reklamować na podstawie rękojmi, ale jak wspomniałem należy sobie o tym poczytać wcześniej. Pozdrawiam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
34 minuty temu, afflux napisał:

Z tego co pamiętam , wadę można zgłosić do roku od jej zauważenia

Dokładnie tak to działa w przypadku rękojmi. Więc autor posta ma maksymalnie czas do sierpnia 2023 na zgłoszenie reklamacji z tytułu rękojmi wpisując datę zauważenia usterki mieszczącą się przed upływem 2 lat od zakupu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
55 minut temu, mati_luk napisał:

Dokładnie tak to działa w przypadku rękojmi. Więc autor posta ma maksymalnie czas do sierpnia 2023 na zgłoszenie reklamacji z tytułu rękojmi wpisując datę zauważenia usterki mieszczącą się przed upływem 2 lat od zakupu.

Nie, nie Panowie, rozpędzacie się. Rękojmia to dwa lata od zakupu. I w ciagu tych dwóch lat nalezy dokonać zgłoszenia. Nie poźniej niż rok od daty zauważenia usterki.

Przykład: jesli zglosisz usterkę powiedzmy w 23 miesiącu od zakupu ale wpiszesz ze zauwazyles ja 1-ego dnia po zakupie to reklamacja z tytułu nie zostanie uznana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Sądzę troszkę inaczej. W części się zgadzam, tzn. rękojmia obowiązuje przez dwa lata. Ale to jest okres, w którym konsument może stwierdzić wadę. A na zgłoszenie wady ma rok. Z tym, że dla wad, które zostały zauważone przez klienta w pierwszym roku rękojmi, to na sprzedawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że powstała z winy konsumenta. Jeżeli jednak wada uwidoczniła się w okresie 12-24 miesiące, to konsument musi udowodnić, że istniała w momencie zakupu.
To jest jedna z korzystnych dla konsumenta zmian, która weszła teraz od 1.01.2023 - wydłużenie do 2 lat terminu domniemania, że niezgodność z umową istniała już w chwili zakupu.

A poniżej przykład dla terminów na zgłaszanie rękojmi ze źródła http://www.kodekscywilny.pl/artykul,1690,18328,ogolne-terminy-odpowiedzialnosci-z-tytulu-rekojmi.html

Przykład

W wyniku zawarcia umowy w sklepie tradycyjnym w dniu 1 czerwca 2017 r. sprzedawca wydał towar kupującemu. Okres odpowiedzialności z rękojmi za wady towaru upływa z dniem 1 czerwca 2019 r. Jeżeli jednak kupujący zgłosi się po tej dacie i wskaże, że wada ujawniła się przed 1 czerwca 2019 r., tj. np. 6 maja 2019 r., to sprzedawca powinien rozpatrzyć reklamację.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...