Skocz do zawartości
bobioled

OLED55C9PLA - migający czarny pasek i inne artefakty

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów!

Wczoraj znienacka pojawiła mi się pozioma czarna linia na wysokości około 1/3 ekranu, która miga po prawej stronie krawędzi i tak co kilkanaście/kilkadziesiąt sekund znika w taki sposób, że ten poziomy pasek jest lekko jaśniejszy od reszty wyświetlanego obrazu i potem ponownie po kilkunastu sekundach pojawia się czarna linia z miganiem czym bliżej prawej krawędzi. Widoczne są też poziome paski na całym ekranie, najbardziej widoczne na jednolitych obrazach. Wrzucam też zdjęcia, które dobrze pokazują problemy. Jest jeszcze jeden problem, ciężki do uchwycenia na zdjęciach, mianowicie jakieś 2-3 piksele pod czarną linią (tylko wtedy gdy ona się pojawi) jest pozioma linia, która miga na jasno przy ciemnych scenach. Wygląda to tak jakby wyświetlała piksele leżące znacznie wyżej w wyświetlanym obrazie.

Nie wygląda to na problem z matrycą, piksele świecą. Bardziej jakby elektronika walnęła albo coś się poluzowało (tasiemki)?

Jako, że to C9, kupiłem TV w 2019, gwarancji nie mam. Na sam OLED nigdy nie narzekałem. Dbałem o brak wypaleń i faktycznie takich nie mam.

Drodzy forumowicze, co byście zaproponowali? Jest sens dzwonić do serwisu LG i liczyć na to, że nie skasują zbyt wiele gdyby się okazało, że z matrycą wszystko ok?

https://i.imgur.com/g2WD9UZ.jpg

https://i.imgur.com/iGPoeD3.jpg

https://i.imgur.com/oG9N8HQ.jpg

https://i.imgur.com/s7PN0uO.jpg

https://i.imgur.com/xiMMRLv.jpg

Edytowane przez bobioled

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bobioled, a co Ci szkodzi? Zadzwoń przedstaw sprawę i zapytaj czy coś pomogą i jak ewentualnie to widzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoń, były przypadki, że ludziom po okresie gwarancji LG wymieniało matryce. Także fajne podejście z ich strony.
A napisać zawsze warto :) Kiedyś mój tata miał problem z projektorem BENQ. Już po okresie gwarancji pojawił się wysyp martwych pikseli. Napisał do nich, że taka i taka sprawa. Poprosili o przysłanie sprzętu. Za darmo wymienili odpowiedni moduł i śmiga do dziś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, będę dzwonić i dam znać :)

Liczyłem, że samo się naprawi, ale jest wciąż tak samo, ani gorzej ani lepiej. Jak telewizor się rozgrzeje to mniej jest tych artefaktów... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...