Skocz do zawartości
lesiu_adi

HD 16:9 z TV HD i 2.35:1 na Blu Ray'ach i hd dvd i nie tylko ;)

Rekomendowane odpowiedzi

" Wróg u bram " nie został wydany na HD-DVD , więc skąd to masz od dawna , to nie wiem ! :)

Panie Bodex, tutaj błąd.... "Wróg u bram" jest o dawna wydany na HD DVD we Francji:
[url="http://www.amazon.fr/Stalingrad-HD-DVD-Joseph-Fiennes/dp/B000NDFIFQ/ref=pd_bbs_4/402-2058746-9244938?ie=UTF8&s=dvd&qid=1180442828&sr=8-4"]http://www.amazon.fr/Stalingrad-HD-DVD-Jos...2828&sr=8-4[/url]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='Sober' post='48841' date='29.05.2007, 14:40 ']Dzięki za link - czyli większość filmów kręci się tak na prawdę w 3*4 z którego następnie wycina się odpowiedni format (formaty anamorficzne mimo teoretycznie lepszej jakości raczej nie są używane z uwagi na konieczność dodatkowej obróbki). Stąd też filmy mogłyby spokojnie być wydawane na nośnikach w formacie 16*9. Myślę że tutaj po prostu nie chce się im robić ponownej obróbki i kadrowania. Przykłady Matrixa i Terminatora z satki pokazują że jak się ktos przyłoży to się da :)[/quote]


Jeszcze raz odsyłam do swojego post'a:
[url="http://hdtvpolska.com/index.php?s=&showtopic=5677&view=findpost&p=48780"]http://hdtvpolska.com/index.php?s=&sho...ost&p=48780[/url]
Dalej, co lepsze produkcje są kręcone na objektywach anomorficznych,
Tu lista: [url="http://www.imdb.com/SearchTechnical?PCS:Panavision%09(anamorphic)"]http://www.imdb.com/SearchTechnical?PCS:Pa...%09(anamorphic)[/url]
A te, super najlepsze produkcje są kręcone na taśmie 70mm:
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_70_mm_films#Standard_65.2F70_mm_releases"]http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_70_mm...F70_mm_releases[/url]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O ile dobrze zrozumialem (link z Wikipedii) to czasem film w formacie 4:3 niesie wiecej informacji o obrazie niz jego wersja w formacie panoramicznym!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Allo,

Domyslam sie, ze producenci uwazaja ze wersja 2:35:1 jest tak naprawde tym najwlasciwszym formatem. Ona zazwyczaj trafia przeciez do kina... i jest niejako OAR dla widowni. Na pewno jest to nie fair bo tym sposobem nasze odbiorniki HD nie wykorzystuja calej swojej mocy i wszystkich pixeli. Do tego obraz jest wyraznie mniejszy (choc bez tragedii). Pozostaje pierdyknac sobie przednia projekcje - ekran 80-120" i poczuc sie jak w kinie z "orginalnym kinowym aspektem"...

Pozdr / Cezarh.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To myślę że już wszystko jasne :) Swoją drogą to niezbyt budujące że w latach 30-tych kręciło się już filmy lepszą metodą niż obecnie ;-)

PS: Zagadka - czy któryś z filmów na nowych nośnikach był kręcony w systemie 70mm?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kamcyk26 - w pewnym sensie masz racje - tasma 35mm zapewne zawiera wiecej informacji ale co z tego? rezyser, operator, scenarzysta itp. i kazdy inny wiedza z gory w jakim aspekcie ma sie ukazac orginalny film (na ekranie podglądu kamery zapewne jest wyswietlony zakres) i wiedza co ma byc "w polu" filmu a co nie (np zwisajace lampy, mikrofony i pewnie kupa innych rzeczy)...

Pozdr / Cezarh.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Cezarh' post='48850' date='29.05.2007, 15:21 ']kamcyk26 - w pewnym sensie masz racje - tasma 35mm zapewne zawiera wiecej informacji ale co z tego? rezyser, operator, scenarzysta itp. i kazdy inny wiedza z gory w jakim aspekcie ma sie ukazac orginalny film (na ekranie podglądu kamery zapewne jest wyswietlony zakres) i wiedza co ma byc "w polu" filmu a co nie (np zwisajace lampy, mikrofony i pewnie kupa innych rzeczy)...

Pozdr / Cezarh.[/quote]

Tu jest lista filmów kręconych w systemi VISTAVISION (większość dla efektów specjalnych). To system, gdzie taśma 35mm leci przez kamerę horyzontalnie (a nie jak przy standartowych kamerach, pionowo).
* Star Wars Episode IV: A New Hope (1977)
* Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back (1980)
* Tron (1982)
* Star Wars Episode VI: Return of the Jedi (1983)
* Back to the Future (1985)
* RoboCop (1987)
* Who Framed Roger Rabbit (1988)
* Back to the Future Part II (1989)
* The Abyss (1989)
* Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
* Forrest Gump (1994)
* Apollo 13 (1995)
* Jumanji (1995)
* Twister (1996)
* Contact (1997)
* Men in Black (1997)
* Meet Joe Black (1998)
* The Matrix (1999)
* The Mummy (1999)
* The Perfect Storm (2000)
* Pearl Harbor (2001)
* The Mummy Returns (2001)
* Men in Black II (2002)
* 2 Fast 2 Furious (2003)
* Spider-Man 2 (2004)
* Batman Begins (2005)
* Flightplan (2005)
* Herbie Fully Loaded (2005)
* Spider-Man 3 (2007)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To że leci horyzontalnie to akurat szczegół, ważne że nagrywanie jest anamorficzne - tzn z wykoszystaniem całej klatki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przejzalem dyskusje i nie spotkalem sie w zadnej z wypowiedzi z okresleniem 'open matte', a jest ono tutaj dosc istotne.
Najpierw podam dwa linki, ktore moga sporo wyjasnic:
[url="http://en.wikipedia.org/wiki/Aspect_ratio_(image)"]OAR[/url] i [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Open_matte"]Open matte[/url]
I moje trzy grosze. Format OAR to aspekt zamierzony przez tworcow filmu (zupelnie niezaleznie od tego czy jest to wysoko, czy niskobudzetowa produkcja) i najczesciej podyktowany wzgledamy artystycznymi. Rozne kadrowanie danej sceny potrafi diametralnie zmienic jej wymowe, dlatego w wiekszosci przypadkow format kinowy - OAR jest jedynym slusznym. Film ogladamy w takim formacie jakim widzial go rezyser.
Filmy pokazywane w telewizji w panoramie, czesto sa prezentowane z wykorzystaniem techniki open matte. Jest to mozliwe wtedy, gdy film oryginalnie byl rejestrowany pelnoklatkowo (dla tasmy 35mm jest to aspekt 1,37:1 - czyli bardzo blisko tzw. full screenu). Film w kinach jest prezentowany w aspekcie oryginalnym (czyli ma odpowiednia kaszete - 2,35:1, 16:9, itd.), natomiast na potrzeby telewizji 'odslania' sie troche wiecej wykaszetowanego obrazu. Takie rozwiazanie wcale nie jest lepsze, jak by sie wydawalo, bo:
- czesto zostaje zburzona koncepcja kadru, co zmienia wymowe scen;
- w obrebie wzroku pojawiaja sie rzeczy, ktore trafily tam zupelnie przypadkowo - mikrofon na gorze, czy reka kogos z ekipy filmowej na dole - bierze sie to stad, ze rezyser widzi na podgladzie obraz wykaszetowany, natomiast kamera rejestruje pelnoklatkowo.
Dlaczego nie dostosuje sie telewizorow do formatu kinowego, albo czemu nie dostosuje sie filmow do formatu domowego?
Nie wiem, gdzie leza poczatki tego problemu, aktualnie jednak caly sprzet do realizacji wideo pracuje w 16x9 i dla realizacji telewizjnych w panoramie to po prostu standard, natomiast filmy kreci sie przede wszystkim do kina, dlatego sa przystosowane do warunkow kinowych.
Wybaczcie jesli cos z tego juz zostalo powiedziane ;)

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

phonik - dzieki, dobrze ubrane w slowa wyjasnienie calej zagadki z dnia dzisiejszego...

Pozdr / Cezarh.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...