Skocz do zawartości
plilla

Wybór soundbar do 1000 zł

Rekomendowane odpowiedzi

  • Do 1000 zł (bez dopłat)
  • TV: SAMSUNG QE65Q60RA
  • Metraż pokoju: 24 m²

Nie zależy mi na wybiciu szyb sąsiadom (nadmierną głośnością czy basem), głównym zamierzeniem jest oglądanie filmów z najlepszym możliwym jakościowo dźwiękiem niżej wymienionych modeli. Interesują mnie tylko soundbary. Za samsungiem przemawia do mnie ten sam producent co TV, natomiast Yamaha patrząc na specyfikację ma nieco lepsze parametry. Z racji, że w temacie jestem zielony proszę o opinie.

  1. SAMSUNG HW-R550
  2. SAMSUNG HW-K450
  3. YAMAHA YAS-106
  4. YAMAHA YAS-107
  5. DENON DHT-S316

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat, bo zaczęło mnie kusić żeby poprawić sobie akustykę oglądania telewizji i mam teraz ten sam dylemat co założyciel tego wątku.

Telewizor LG 65SK9500 (4K), salon (z aneksem kuchennym) o powierzchni 36 m2. TV wisi na ścianie, poniżej jest parapet, na którym stałby soundbar. Osobnego subwoofera raczej wolałbym uniknąć.

Według dokumentacji producenta, TV obsługuje tylko standardy Dolby Atmos oraz DTS-HD.

Źródłem sygnału jest TV satelitarna (dekoder na linuxie) oraz internet, głównie You Tube.

W związku z tym mam następujące pytania:

1. Czy przy moim profilu oglądania zakup soundbara w ogóle ma sens?

2. Jeśli tak, to co byście proponowali?

3. Przeglądając oferty w pierwszej kolejności biorę pod uwagę dwa modele Yamahy: YAS-107 i  YAS-108, lub ewentualnie YAS-109 gdyby udało mi się go w atrakcyjnej cenie upolować.

Co myślicie o tych modelach, a zwłaszcza o ich współpracy z moim TV LG?

Mam wątpliwość odnośnie zainstalowanych w nich dekoderach sygnału; tańszy YAS-107 obsługuje ich sześć: Dolby Digital, Dolby Pro Logic II, Dolby True HD, DTS, DTS-HD, DTS-HD Master Audio, natomiast droższe modele YAS-108 i YAS-109 obsługują tylko 3 standardy: Dolby Audio, DTS Digital Surround i DTS Virtual X.