Skocz do zawartości
  • 0
kwiq1984

Sony Bravia 49XF8596 - odstająca / pracująca obudowa

Pytanie

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów

Chciałbym się podpytać czy jest to normalne zjawisko: otóz w poniedziałek 06.05 zakupiłem telewizor Sony Bravia 49XF8596. Po zawieszeniu telewizora na ścianie zauważyłem, że w prawym górnym rogu obudowa lekko odstaje od telewizora.

 

Wygląda to w następujący sposób: https://youtu.be/ezwdJiCxY-c

 

Czy spotkaliście się z czymś takim w swoich odbiornikach? Czy jest to coś poważnego? Czy warto w tej sprawie wzywać serwis czy jednak marudzę i powinienem sobie dać spokój? :)

 

Będę wdzięczny za pomoc 

Edytowane przez kwiq1984

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Ja bym zadzwonił do serwisu i porozmawiałbym o tym. Tak nie powinno być napewno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

14 dni na wymianę nawet w przypadku zakupu stacjonarnego? Wczoraj rozmawiałem ze sprzedawcą, który sugerował kontakt z serwisem - ponieważ ze względu na zakup stacjonarny nie przysługuje mi to prawo. Mogę się z nim zacząć spierać tylko czy ma to sens? 

Telewizor jest telewizorem z ekspozycji (1 mieli zapakowany + 1 wisi u nich jeszcze na ścianie). Z racji faktu, że jest to towar ekspozycyjny opuścili mi cenę o 300 zł + dodali dodatkowe dwa lata gwarancji producenta (łącznie 4). Mogę próbować wymiany na ten model ze ściany, ale zastanawiam się nad sensem tego zabiegu. Pytanie co to za model i jakie jest podświetlenie? Wiadomo, że jest to loteria a mój jest podświetlony ok. Poza defektem o którym wspomniałem nie mogę się do niczego przyczepić

 

Pytanie czy ta wada w jakikolwiek sposób wpłynie w przyszłości na użytkowanie telewizora? Czy jest to raczej tylko i wyłącznie kosmetyka, która nie zmieni właściwości eksploatacyjnych.

 

I ewentualnie czy jeżeli tego nie zgłoszę to w przypadku jakieś innej awarii w przyszłosci serwis zarzuci mi, że coś było przy nim "grzebane".

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Pan sprzedawca wprowadził Cię w błąd. Zgodnie z obowiązującymi przepisami reklamację możesz złożyć u sprzedawcy (rękojmia) lub w serwisie (gwarancja). Różnica jest taka, że w przypadku reklamacji z tytułu rękojmi zakłada się, że w przypadku gdy wada wystąpiła w przeciągu roku od dnia wydania rzeczy to istniała ona w momencie sprzedaży i to na sprzedawcy leży obowiązek udowodnienia, że jest inaczej (patrz art. 556 par 2 KC). W przypadku gwarancji bywa z tym różnie. Dalej, w przypadku rękojmi sprzedawca musi ustosunkować się do reklamacji w przeciągu 14 dni (2 tygodnie), w przypadku gwarancji, różnie z tym bywa i jest uzależnione od zapisów gwarancyjnych.

Co do wymiany towaru - art 560 par. 2 w brzmieniu

Cytat

§ 2. Jeżeli kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.

Każde inne stanowisko sprzedawcy jest niezgodne z przepisami. Oczywiście w przypadku odmowy wymiany rzeczy ma zostać ona dostarczona na piśmie. Z takim pismem udajesz się następnie do rzecznika praw konsumenta - sklep wymięka po pierwszym piśmie. Ci bardziej oporni kończą w sądzie - najczęściej ponosząc dodatkowe koszty sądowe. Warunek: CAŁA KORESPONDENCJA ZE SKLEPEM MA SIĘ ODBYWAĆ PISEMNIE (najlepiej za potwierdzeniem daty wpłynięcia pisma)

W praktyce - rękojmia daje lepszą ochronę od gwarancji i stroną odpowiedzialną rękojmi jest sprzedawca (to on w razie problemów musi męczyć się z serwisem).

Oczywiście możesz skorzystać z uprawnień gwarancyjnych jednak... różnica chyba znacząca?

Nie dajmy sobie wmówić, że mamy obowiązek korzystania z gwarancji:

w piśmie reklamacyjnym, składanym z tytułu rękojmi, jasno określmy swoje żądania (w tym przypadku sugeruję odstąpienie od umowy - tych modeli nowych już praktycznie nie ma). W odpowiedzi sprzedawca winien podać przyczynę odmowy rozwiązania sprawy wg żądań konsumenta.

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dziękuje za odpowiedz. Tylko jak wyglada kwestia zwrotu 14 dniowego w przypadku zakupu stacjonarnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie ma takiej możliwości. W Twoim wypadku składasz reklamację z tytułu rękojmi domagając się odstąpienia od umowy na podstawie art. 560 par. 1 KC. Sprzedawca w przeciągu 14 dni od złożenia pisma musi się do Twojej reklamacji ustosunkować. W przypadku reklamacji rozpatrzonej pozytywnie zwracasz telewizor, sprzedawca zwraca pieniądze. Nie wyrzucaj opakowania od TV. W przypadku odpowiedzi negatywnej sprzedawca musi uzasadnić swoje stanowisko, wówczas pozostanie Ci zgłoszenie się do lokalnego rzecznika praw konsumenta. Zazwyczaj pismo rzecznika skutecznie rozwiązuje problem.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dzięki za fachowe porady. 

pytanie techniczne: czy jest sens to reklamować?:)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Napisano (edytowane)
46 minut temu, kwiq1984 napisał:

Dziękuje za odpowiedz. Tylko jak wyglada kwestia zwrotu 14 dniowego w przypadku zakupu stacjonarnego?

Jest taka możliwość jeśli kierownik sklepu wykaże się dobrą wolą. Nie raz wymieniano mi towar na nowy, ale teZ nie raz odmówiono mi wymiany

Edytowane przez koralgool
Blad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Wg mnie reklamuj - wygląda to tak jak by któraś ze śrub montażowych miała wyłamane gniazdo i nie trzymała. Nieszczelna obudowa prowadzi do większego kurzenia się wnętrza telewizora (a to może zmniejszyć żywotność niektórych elementów elektronicznych na płycie głównej TV). Reklamuj na pewno. Pozostaje tylko kwestia czy przez serwis (naprawa), czy przez sprzedawcę (zwrot)? Jeżeli jakość telewizora Ci odpowiada - zgłaszaj się do serwisu, te modele są już praktycznie mało dostępne w sklepach, a 49'' matryc VA 120Hz jest jak na lekarstwo, więc o sensowny zamiennik będzie trudno. Jeżeli chcesz zwrócić i odzyskać kasę - rękojmia u sprzedawcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Kupiłem go niecałe 7 dni temu i zdecydowanie nie chcę zwrotu pieniędzy oraz kolejnych poszukiwań. Tak jak piszesz - sensowy zamiennik w tej cenie będzie problematyczny. Podatno mam dodatkowe 2 lata gwarancji od Sony, a to też jest jakaś wartość dodana. Kierownik SC, w którym kupowałem telewizor zgodził się zamienić telewizory. Przy czym zawsze jest ryzyko czy tamten nie świeci gorzej :).  Ponadto twierdzi, że tamta obudowa również pracuje bardziej po jednej stronie, chociaz mniej niż moim przypadku.

 

Kurz owszem może zmniejszyć żywotność elementów, ale czy przy 4letniej gwarancji powinno mnie to interesować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Czyli pozostaje zgłoszenie gwarancyjne - niech serwis się wypowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Pytanie z innej beczki: był dziś technik i powiedział, że telewizor ma przepracowane 3700 h. Z Waszego doświadczenia ile takie matryce wytrzymują (VA Edge LED). 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Drugi na ktróry mogę zamienić ma przegranie niewiele mniej. Naprawdę to taki dramat jest? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

3700 godzin to odpowiednik około 4 lat pracy w normalnych warunkach. Mój 26'' Samsung, po 12 latach miał przepracowane nieco ponad 12 tysięcy godzin. Co daje średnią dzienną na poziomie ok 3h/dobę. Zakładając warunki sklepowe ten telewizor stał na ekspozycji od 9 do 12 m-cy, to długo. Fakt, dostałeś 5 letnią gwarancję i jest to pewna forma zabezpieczenia ale na podstawie orzeczenia serwisanta domagałbym się od sklepu obniżenia ceny (masz takie prawo).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To bardzo dużo,matryca będzie już dość  mocno wypalona. Nie wiem twoje pieniądze. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Cena już została obniżona + dodana darmowa gwarancja. Jaka jest żywotność tych matryc z Waszego doświadczenia? W necie czytam 60 000 - 100 000 (dla mnie to marketingowy bełkot). Serwisant z doświadczenia powiedział, że kłopoty zaczynają się przy 10 000 - 12 000 godzin. To jeszcze ponad drugie tyle grania, przy czym u mnie TV nie ogląda się wybitnie często jednak. Mam możliwość wymiany na model, który ma przejechane ok. 100 h mniej. Mój egzemplarz poza lekkim winietowaniem nie ma wielkich problemów z matrycą. Ta dodatkowa gwarancja jednak chroni mnie w jakiś sposób przed problemem z matrycą prawda?

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dodatkowa gwarancja nie chroni przed wadami z powodu których została obniżona cena

 

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Cena została obniżona ponieważ był to towar ekspozycyjny. Dziękuję za wszystkim za fachową pomoc. Wiem już wszystko w temacie :)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...