Jump to content

Question

Witam. Proszę podpowiedzcie co mam zrobić.

Telewizor Sony xf9005 + telewizja Vectra (podłączona przez wbudowany dekoder w tv)

Od około 2 miesięcy kanały HD na telewizorze zaczęły mi "pikselizować" w taki sposób że nie da się oglądać.

Stwierdziłem że to coś z Vectrą, więc zadzwoniłem i za dwa dni miałem już techników u siebie w domu. Niestety jak przekazali mi technicy : "mam niesprawny dekoder wewnętrzny i tv na gwarancję..." Ok wysłałem TV do Radomia do Miku i dostaję odpowiedź że mam za słaby sygnał w domu. 

Co robić ? Każdy zwala na drugą stronę a u mnie TV wisi nie używany. :( 

 

Podsyłam w załączniku diagnostykę z tv. Dodam tylko że technicy z Vectry podłączali zewnętrzny dekoder i wtedy programy HD działały na tym TV. Mam też drugi tv i przy tym samym sygnale, tam działa wszystko bez problemu. Nie chcę zewnętrznego dekodera. Dzięki za każdą odpowiedź.

 

diagnostyka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Więc wina Vectry. Oni zawsze byli tacy "zabawni". Współczuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

W opisanym przez Ciebie przypadku ewidentnie wina jest po stronie TV. Jeżeli na zewnętrznym dekoderze jest ok, na 2 telewizorze jest ok, to odpowiedź może być tylko jedna.

Zgłaszaj ponownie reklamację ale nie do SONY Polska ale do sklepu, w którym zakupiłeś telewizor (reklamacja z tytułu rękojmi art. 556 par. 1 ppkt 1 oraz par. 2). W reklamacji dokładnie opisz całą sytuację (zaznacz wyraźnie, że inne urządzenia prawidłowo działają z dostarczanym sygnałem). Jeżeli Panowie z serwisu nadal będą twierdzić, że sygnał jest "za słaby" mają obowiązek podać Ci parametry sygnału referencyjnego, dla którego przeprowadzano testy w serwisie i wg tych testów było w porządku (a tych parametrów nie podadzą bo test polega na podłączeniu i stwierdzeniu "u nas działa"). W przypadku dalszego odrzucania reklamacji zgłaszasz się do rzecznika praw konsumenta i ponownie opisujesz całą sytuację. Zgodnie z podanymi przepisami telewizor w powyższej sytuacji jest niezgodny z umową i będzie Ci przysługiwała wymiana na inny, wolny od wad.

Ważne! Jeżeli sprzęt kupowałeś jako konsument (brak faktury "na firmę) reklamację składamy u sprzedawcy i reklamujemy z tytułu rękojmi (masz wówczas większe uprawnienia).

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
37 minut temu, Slepaq napisał:

W opisanym przez Ciebie przypadku ewidentnie wina jest po stronie TV. Jeżeli na zewnętrznym dekoderze jest ok, na 2 telewizorze jest ok, to odpowiedź może być tylko jedna.

Napisałem również prosto do producenta żeby podali mi minimalną wartość sygnału jaką muszę mieć żeby odbierać programu HD bez problemu: "Minimalna zalecana siła oraz jakość sygnału to 90% (obydwie wartości). Oczywiście im sygnał będzie mocniejszy oraz stabilniejszy (bez wahań) tym szansa na jakiekolwiek zakłócenia będzie mniejsza."

Mogliby również napisać że 100% zalecana ... wrr

 

Co teraz ? Czy mam wymagać od vectry takich parametrów? Kurcze nie wiem nadal czy to wina TV czy Vectry. Programy HD nie działają od 2 miesięcy, TV mam od ponad pół roku i wcześniej działał bez problemu. Kiedyś sygnału nie sprawdzałem(szkoda), ale programy odbierało bez problemu. Nie wierzę że sygnał się zepsuł w ciągu ostatnich 2 miesięcy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Parametry sygnału referencyjnego powinni Ci podać w... dB :) , bo parametry wskaźniki prezentowane na TV mogą być przekłamane przez uszkodzenie tunera. W momencie gdy podadzą parametry w dB możesz zwrócić się do Vectry, choć dla porównania zobacz sobie jak to wygląda na 2 telewizorze.

Jako ciekawostkę powiem, że ja na Samsungu mam SAT:

Siła: 100, jakość: 55 - 70 i nie mam artefaktów. 90 w jakości to... baaardzo wysokie wymagania, nie odważył bym się zakupić telewizora, który wymaga aż tak wysokich parametrów sygnału...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...