Skocz do zawartości

Pytanie

Witam. Proszę podpowiedzcie co mam zrobić.

Telewizor Sony xf9005 + telewizja Vectra (podłączona przez wbudowany dekoder w tv)

Od około 2 miesięcy kanały HD na telewizorze zaczęły mi "pikselizować" w taki sposób że nie da się oglądać.

Stwierdziłem że to coś z Vectrą, więc zadzwoniłem i za dwa dni miałem już techników u siebie w domu. Niestety jak przekazali mi technicy : "mam niesprawny dekoder wewnętrzny i tv na gwarancję..." Ok wysłałem TV do Radomia do Miku i dostaję odpowiedź że mam za słaby sygnał w domu. 

Co robić ? Każdy zwala na drugą stronę a u mnie TV wisi nie używany. :( 

 

Podsyłam w załączniku diagnostykę z tv. Dodam tylko że technicy z Vectry podłączali zewnętrzny dekoder i wtedy programy HD działały na tym TV. Mam też drugi tv i przy tym samym sygnale, tam działa wszystko bez problemu. Nie chcę zewnętrznego dekodera. Dzięki za każdą odpowiedź.

 

diagnostyka.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Więc wina Vectry. Oni zawsze byli tacy "zabawni". Współczuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

W opisanym przez Ciebie przypadku ewidentnie wina jest po stronie TV. Jeżeli na zewnętrznym dekoderze jest ok, na 2 telewizorze jest ok, to odpowiedź może być tylko jedna.

Zgłaszaj ponownie reklamację ale nie do SONY Polska ale do sklepu, w którym zakupiłeś telewizor (reklamacja z tytułu rękojmi art. 556 par. 1 ppkt 1 oraz par. 2). W reklamacji dokładnie opisz całą sytuację (zaznacz wyraźnie, że inne urządzenia prawidłowo działają z dostarczanym sygnałem). Jeżeli Panowie z serwisu nadal będą twierdzić, że sygnał jest "za słaby" mają obowiązek podać Ci parametry sygnału referencyjnego, dla którego przeprowadzano testy w serwisie i wg tych testów było w porządku (a tych parametrów nie podadzą bo test polega na podłączeniu i stwierdzeniu "u nas działa"). W przypadku dalszego odrzucania reklamacji zgłaszasz się do rzecznika praw konsumenta i ponownie opisujesz całą sytuację. Zgodnie z podanymi przepisami telewizor w powyższej sytuacji jest niezgodny z umową i będzie Ci przysługiwała wymiana na inny, wolny od wad.

Ważne! Jeżeli sprzęt kupowałeś jako konsument (brak faktury "na firmę) reklamację składamy u sprzedawcy i reklamujemy z tytułu rękojmi (masz wówczas większe uprawnienia).

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
37 minut temu, Slepaq napisał:

W opisanym przez Ciebie przypadku ewidentnie wina jest po stronie TV. Jeżeli na zewnętrznym dekoderze jest ok, na 2 telewizorze jest ok, to odpowiedź może być tylko jedna.

Napisałem również prosto do producenta żeby podali mi minimalną wartość sygnału jaką muszę mieć żeby odbierać programu HD bez problemu: "Minimalna zalecana siła oraz jakość sygnału to 90% (obydwie wartości). Oczywiście im sygnał będzie mocniejszy oraz stabilniejszy (bez wahań) tym szansa na jakiekolwiek zakłócenia będzie mniejsza."

Mogliby również napisać że 100% zalecana ... wrr

 

Co teraz ? Czy mam wymagać od vectry takich parametrów? Kurcze nie wiem nadal czy to wina TV czy Vectry. Programy HD nie działają od 2 miesięcy, TV mam od ponad pół roku i wcześniej działał bez problemu. Kiedyś sygnału nie sprawdzałem(szkoda), ale programy odbierało bez problemu. Nie wierzę że sygnał się zepsuł w ciągu ostatnich 2 miesięcy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Parametry sygnału referencyjnego powinni Ci podać w... dB :) , bo parametry wskaźniki prezentowane na TV mogą być przekłamane przez uszkodzenie tunera. W momencie gdy podadzą parametry w dB możesz zwrócić się do Vectry, choć dla porównania zobacz sobie jak to wygląda na 2 telewizorze.

Jako ciekawostkę powiem, że ja na Samsungu mam SAT:

Siła: 100, jakość: 55 - 70 i nie mam artefaktów. 90 w jakości to... baaardzo wysokie wymagania, nie odważył bym się zakupić telewizora, który wymaga aż tak wysokich parametrów sygnału...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...