Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XF90 - TEST następcy XE93/XE90 na 2018 rok (KD-55XF9005) z Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Miałem już przypadki nie działającego pilota zarówno w tym modelu jak i w dwóch samsungach. Zawsze wtedy działało wyjęcie i włożenie baterii tak jak mówicie. Tu niestety sprawa jest grubsza bo próbowałem 3 kompletów z różnych pilotów. Jedną z rad sony jest sprawdzenie podczerwieni w pilocie przez aparat fotograficzny (bo gołe oko nie widzi sygnału)-no więc pilot wysyła sygnał z każdego przycisku aż miło... więc chyba nie ma sensu sprawdzać innych pilotów :(

Generalnie skoro jest apka pilota na smartfona to pilot mi do niczego nie potrzebny i olałbym temat gdyby nie było sygnału podczerwieni jeżeli jenak to usterka odbiornika to zmienia postać rzeczy bo za taki hajs wymagam czegoś więcej.

Edytowane przez Shoryuken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to pozostaje chyba tylko serwis. TV powinien być sprawny, a skoro jest gwarancja to trzeba korzystać. Daj znać jak uda się rozwiązać problem

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.05.2019 o 18:23, Shoryuken napisał:

Miałem już przypadki nie działającego pilota zarówno w tym modelu jak i w dwóch samsungach. Zawsze wtedy działało wyjęcie i włożenie baterii tak jak mówicie. Tu niestety sprawa jest grubsza bo próbowałem 3 kompletów z różnych pilotów. Jedną z rad sony jest sprawdzenie podczerwieni w pilocie przez aparat fotograficzny (bo gołe oko nie widzi sygnału)-no więc pilot wysyła sygnał z każdego przycisku aż miło... więc chyba nie ma sensu sprawdzać innych pilotów :(

Generalnie skoro jest apka pilota na smartfona to pilot mi do niczego nie potrzebny i olałbym temat gdyby nie było sygnału podczerwieni jeżeli jenak to usterka odbiornika to zmienia postać rzeczy bo za taki hajs wymagam czegoś więcej.

Czesc,

tez mialem przypadlosc zawieszenia sie pilota, 2 razy.

Pomogla instrukcja od Sony. Przy wyciagnietych bateriach przytrzymaj przycisk wlaczenia TV przez pare sekund. Wloz baterie z powrotem i powinno zadzialac.

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też pomogło rozwiązanie z przytrzymaniem przycisku przez parę sekund bez baterii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To też sprawdzałem i nic. Pilot w serwisie, jak się okaże, że działa to przyjadą po telewizor. Przy przytrzymaniu dowolnego przycisku wysyłał sygnał podczerwieni ale stały natomiast 4 piloty od innych sprzętów wysyłają w takim przypadku sygnał pulsujący lub wręcz migający. Staram się zatem być dobrej myśli bo ściąganie tv ze ściany i przekazywanie do serwisu ze względu na czujnik podczerwieni to jakiś dramat. Na pewno wróci z jakąś gorszą wadą ?

Na marginesie - naprawa/ sprawdzenie pilota przez serwis "do dwóch tygodni" osłabia...

Edytowane przez Shoryuken

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Shoryuken napisał:

?- naprawa/ sprawdzenie pilota przez serwis "do dwóch tygodni" osłabia...

???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.04.2019 o 23:51, ZakOnIck napisał:

W stanach dostępna jest już aktualizacja fw do oreo v6.5850. Podobno stabilna naprawia problem z urządzeniami pod arc i dv na netflixie. Jeden z użytkowników reddita skontaktował się z Sony i dostał informacje że w Azji update będzie dostępny w pierwszym tygodniu maja więc u nas powinien pojawić się lada dzień. Update jak narazie jest tylko manualny.
 

Wiadomo coś kiedy ten update będzie w Europie?  Sony jest beznadzieje powolną firmą jeżeli chodzi o aktualizacje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Jednak w tv siadł czujnik podczerwieni (jakby co pilot od tego modelu przy przytrzymaniu przycisku wysyła stały sygnał i tak właśnie ma być). Dziś wpadło dwóch serwisantów i na miejscu wymienili. W 10-15 min tv był znów na ścianie ze wszystkimi kablami (absolutnie wszystkimi bo nie ma złącza, którego nie używam). Generalnie plus mimo 5 nowych rys na ścianie gdzie wisi. Opierdoli się farbą i tyle a przynajmniej tv nie zabierali.

Edytowane przez Shoryuken
  • Plusik 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Choć tyle dobrze że tak szybko poszło. Ale nie spodziewałem się że tak prosty element jak czujnik podczerwieni może nawalić. Widać musiał mieć jakąś wadę fabryczną. Oby teraz TV służył długo i bezproblemowo :)

  • Plusik 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... Dość to intrygujące. Miło, jeśli będzie się szybciej uruchamiał :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawiono niby problem z brakiem dźwięku z soundabrów i prędkość systemu ale popsuto odtwarzacz filmów i 4K z HDR na youtube się ponoć tnie. Z tego co piszą na zagranicznych forach to problem dotyczy także wyższych modeli. Typowe u Sony - przez pół roku tak "naprawiali" oprogramowanie, że popsuli co innego przy okazji. Ja nie aktualizuje skoro na 7.0 wszystko u mnie działa jak trzeba. Dla samego zmienionego wyglądu nie warto.

  • Plusik 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w wersji 7 nie wszystko jest idealnie. System potrafi zwolnić. Od czasu do czasu znikają mi ikony z ekranu głównego. Dolby Vision na Netflix jest nieprzyjemnie ciemny. HDR na YT nie przełącza się automatycznie. 

Nie wiem też dlaczego telewizor nie widzi zawartości telefonu skoro nie ma z tym problemu ani na komputerze ani na innych urządzeniach takich jak odtwarzacz BR. 

Zauważyłem też że zewnętrzny dysk podłączony do USB potrafi działać całą noc zużywając niepotrzebnie energię. Czasem się wyłącza a czasem nie i nie mogę znaleźć przyczyny. 

Jeżeli nowa wersja systemu poprawiałaby te problemy i do tego była widocznie szybsza to chętnie rozważyłbym przesiadkę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wgrałem aktualizacje, Youtube nic nie tnie i w hdr zwiększa się jasność na maksa.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz sprawdzić Dolby Vision na Netflix? Jak wygląda ogólnie szybkość systemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie korzystam z netflix

Jeżeli oglądamy demo w 4k na Youtube i wchodzimy w menu tv aby sprawdzić czy jasność zwiększyło to tv potrafi przymulic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy oglądaniu 4K na YT to na pewno będzie mulił to to kres jego mozliwości. Chodzi mi raczej o to czy jest lepiej czy gorzej względem 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W 4k bez Her nie muli. 

Co do 7 to nie pamiętam, miałem ja cztery miesiące temu.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
17 minut temu, kapusta7 napisał:

Ja wgrałem aktualizacje, Youtube nic nie tnie i w hdr zwiększa się jasność na maksa.

Filmy 4K z HDR działają dobrze?  Na to narzekają nadal na zagranicznych forach i tyczy to ostatniej wersji softu. 

To że przycina mocno kiedy się wejdzie w menu podczas odtwarzania jest niczym nowym bo było tak i na androidzie 6.0 i 7.0

Edytowane przez LV426

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem u siebie i jak na razie nie zauważyłem problemów. Ze względów problemów z pierwszym updatem do Oreo nie robiłem aktualizacji, ale tym razem pękłem i zaryzykowałem.

Problemów z przesyłaniem dźwięku do amplitunera nie mam (połączenie przez HDMI CEC). Początkowo system w głównym menu odrobinę mulił, ale było to zapewne związane z koniecznością załadowania wszystkich elementów. Teraz śmiga fajnie. YouTube HDR działa automatycznie (tak samo zresztą miałem na Androidzie 7).

Dolby Vision w Netflix też wydaje się działać dobrze, a obraz wydaje się nieco jaśniejszy. Sprawdzałem to na filmie Bright (sceny gdy odnaleziona została magiczna różdżka, od 33 do 38 minuty) oraz na 2 odcinku serialu dokumentalnego Nasza planeta (od 2:40).

Całkiem fajne wydaje się przygaszanie podświetlenia w części ekranu gdzie wyświetla się menu dzięki czemu napisy nie biją bielą po oczach, choć wygląda, że ma to też wpływ na menu YouTube (a przynajmniej u mnie tak się dzieje w trybie Kino Pro które mam skalibrowane pod SDR nawet przy maksymalnej jasności, w Kino Domowe skalibrowanym pod HDR jest zauważalnie jaśniej), ale samo odtwarzanie działa jak najbardziej prawidłowo.

Ogólnie rzecz biorąc na razie jestem zadowolony z aktualizacji. Zobaczymy jak będzie dalej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również mam tę aktualizację i zauważyłem ze główne menu home jak i np. menu w youtube jest są za ciemne. Na pewno ciemniejsze niż w 7. Sama jasność w materiałach video jest bez zastrzeżeń .  Czy da się zmienić jasność menu home?

Poza tym systemowy odtwarzacz video znacznie dłużej wczytuje pliki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey nie macie wrażenia po tej ostatniej aktualizacji że generalnie jest ciemniej. Nie wiem co oni znowu skopali ale w HBO GO czy w Netflixie jakby tryb Standard stracił na jasności i kontraście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...