Skocz do zawartości
  • 1
Windom Earle

TV Sony Bravia KDL-47W805A + Yamaha MCR-N670D

Pytanie

Witam,

Wiele razy znalazłem na tym forum rozwiązanie problemu. Tym razem problem jest specyficzny. Przepraszam ale jestem laikiem w tym temacie i pytanie może wydawać się błahe i nie do końca mądre.

Wcześniej do TV miałem podłączną małą mikrowieżę sony. Była połąłczona z TV przez HDMI. Dzięki temu TV rozpoznawał wieżę jako aktywny system dżwiękowym. Włączenie TV skutkowało automatycznym włączeniem wieży i wybraniem źródła dżwięku. To samo z wyłączaniem. Głośność wyjściowego dźwięku z wieży regulowana była pilotem od TV. Było to dodobrze zgrane i działające (BRAVIA SYNC). 

Postawiłem zainwestować w nowy system stereo tzn. w chwaloną multimedialną mini wieżę Yamahy MCR-N670D. Dźwięk z TV do wieży wyprowadziłem kablem optycznym Toslink. Dźwięk oczywiście jest ale nie działa to tak przyjaźnie jak w przypadku mikrowieży sony. Tzn . po włączeniu TV trzeba pilotem od Yamahy uruchomić ją i wybrać żródło dźwięku. Regulacja głosności też odbywa się jedynie pilotem od yamahy. Jest to dużo bardziej uciążliwe niż przy poprzednim rozwiązaniu. Podejrzewam, że połączenie TV i Yamahy kablem HDMI mogłoby rozwiązać problem. Niestety Yamaha nie ma takiego wejścia. Ma tylko optyczne i AUX. Czy ktoś utwierdzi mnie w przekonaniu, że nic się z tym nie da zrobić? Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

• 0

Nic sie nie da zrobić. Cyfrowy kabel optyczny nie przesyła sygnałów sterujących.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
  • 0
Nic sie nie da zrobić. Cyfrowy kabel optyczny nie przesyła sygnałów sterujących.

Pozdro
Witam