Skocz do zawartości
Dudman

Spięcie Sharp 50LE750V, soudbar bez HDMI, mediaBOX+, Blu-Ray

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Moje pytanie jest być może proste, ale w temacie audio jestem niestety laikiem.
Do telewizora Sharp 50LE750V dokupiłem sounbar Samsung HW-H355. Nie posiada on wejścia HDMI, tylko minijack oraz optyczne. Reszta moich urządzeń to dekoder mediaBOX+ oraz odtwarzacz BD Sony BDP-S370.

Sądziłem, że wszystko uda się załatwić w ten sposób, że połączę telewizor z soundbarem kablem dołączonym do zestawu (z jednej strony minijack, z drugiej czerwony i biały cinch). Niestety po podłączeniu soundbar nie odtwarza dźwięku, a gdzieś w internecie przeczytałem, że współczesne telewizory mają takie zabezpieczenia, że kiedy odbierają sygnał po hdmi, to reszta złączy jest wyłączana (to by tłumaczyło brak dźwięku w soundbarze).
Pospieszyłem się troszeczkę i kupiłem kabel optyczny którym planowałem podłączyć TV z soundbarem. Niestety, w domu zauważyłem że ten Sharp nie ma wyjścia optycznego (a przynajmniej ja go nigdzie nie zauważyłem :o).
Da się coś jeszcze z tym zrobić? Jak połączyć te sprzęty? W chwili obecnej soundbar połączyłem optykiem z mediaBox+, ale naturalnie nie będę mógł w ten sposób słuchać na nim dźwięku z odtwarzacza Blu-Ray, albo ze smarta w TV.
Myślałem o kablu minijack - minijack (taki jaki mam do głośników w komputerze) i połączeniu sounbdar - wyjście słuchawkowe TV, ale jest to tak cieniutki kabelek że raczej dźwięk po nim będzie nędzny? No i te przetworniki na wejściu słuchawkowym w tv też są słabe pewnie w porównaniu do innych? Może głupio pytam, nie znam się niestety.

Reasumując: jak połączyć Sharp 50LE750V, soundbar Samsung HW-H355, dekoder mediaBox+ i odtwarzacz Sony BDP-S370, żeby uzyskać najlepszą jakość dźwięku i żeby ze wszystkiego dźwięk lądował w soundbarze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach