Skocz do zawartości
pjasio253

Sony 55HX850 - na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jest opcja zakupu tego TV w sklepie internetowym z opcją odbioru osobistego, czyli zanim wytacham go ze sklepu myślę, że będę miał okazję mu się dokładnie przyjrzeć. Proszę Was o wskazówki na co zwrócić szczególną uwagę jeśli chodzi o jego pracę? Jak pomieszać suwakami, żeby wyłapać ewentualne słabe strony danego egzemplarza i nie przeżywać w domu zawodu za 6,5 tys.PLN ;) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpalić scena -> kino, wyłączyć w ustawieniach dynamiczną kontrolę LED, wyświetlić czarną planszę i zobaczyć czy nie ma ewidentnych latarek w rogach matrycy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest konkret, dziękuję ;)

A ewentualne martwe piksele? Przy jakiej opcji, ustawieniu mogą być najlepiej wychwycone? Mam świadomość, że ich późniejsze "ukazanie", po jakimś czasie pracy, jest możliwe, ale chciałbym przynajmniej to wykluczyć przy samym momencie zakupu.

Raczej nie ma co "uzbrajać się" w pendriva z jakimiś obrazami testowymi ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wrzuć na pendrive jednobarwne plansze: czerwoną, zieloną, niebieską, białą i czarną i poszukaj martwych pikseli i latarek w narożnikach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że jeśli będziesz sprawdzał w sklepie, to oświetlenie sklepowe skutecznie zapobiega uwydatnieniu mankamentu jakim są latareczki po kątach. Właćz czarną planszę zarzuć jakiś parasol albo koc:) i wtedy gdy przysłonisz nieco światło szybko dostrzeżesz te nierówności w podświetleniu matrycy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kombinujesz jak kon pod gorke

tak jak koledzy napisali - w sklepie nie ma warunkow

poza tym - odbior osobisty zabiera ci prawo do zwrotu towaru w ciagu 10 dni jak cos wyjdzie w domu - wtedy tylko serwis

kupujac przez net - masz 10 dni na przetestowanie sprzetu w te i wew te

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak do końca to chyba nie jest (wyciąg z Regulaminu sklepu):

"Klient dokonujący zakupu jako konsument (tj. jako osoba fizyczna, która nabywa towar w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą), który zawarł umowę na odległość za pośrednictwem sklepu .........., niezależnie od formy dostawy lub odbioru towaru, może od tej umowy odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od dnia wydania mu towaru stanowiącego przedmiot tej umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie do Sprzedawcy, przed upływem tego terminu, odpowiedniego oświadczenia klienta."

Poza tym odbierając osobiście nieco minimalizuję syndrom "sfrustrowanego kuriera", który nie wiadomo jak do momentu dostarczenia do mnie obracał paczką z TV (oczywiście nie mam wpływu na to, jak wyglądała droga tej paczki do punktu odbioru ;) )

A propos konia - gdyby był darowany, to bym mu w zęby nie patrzył ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żebyś się póżniej nie zdziwił....

Sklepy wypisują różne cuda na kiju po to abys u nich zostawił grosz - prawdziwa próba nerwów jest w momentach kiedy cos nawala. Rzadko kto z uśmiechem przyjmuje TV tej klasy i daje w zamian magazynową nówkę albo zwraca pieniadze.

Rób jak uważasz - w koncu to twoja gotówka

Ja kupowałem na odległość i nie załuję. TV mi przywieźli, wnieśli, przetestowałem, poustawiałem i 100% zadowolenia

Pamietaj że tego TV nie zapakujesz do pierwszego lepszego kombi wiec na pewno nie wezmiesz go ze saobą (chyba ze masz busa) wiec za transport i tak zabulisz extra

Nie podejrzewam że chcesz ryzykować transportując tego bez fabrycznego kartonu....bo to już jest perwersja :)

Reasumując. Wg mnie na siłę utrudniasz sobie życie :)

Edytowane przez mobor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mobor taka poboczna uwaga: czemu jak piszesz to masz taką małą czcionką? Ciągle trzeba to poprawiać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na poważnie - oczywiście zgoda z tym, co piszesz. Nie wiem, kiedy go kupowałeś, ale jaki widać trafiłeś bez problemu w udany egzemplarz i ok. Czytając różne fora, w tym tez zagraniczne można zauważyć, że inni nie mieli tyle szczęścia. Biorąc pod uwagę, że półki hurtowni zaczynają być czyszczone z tego modelu w związku z zapowiedziami nowszych modeli, wg mnie wzrasta prawdopodobieństwo złapania modelu, który może nawet ktoś wcześniej zwrócił z uwagi na jakieś bolączki. Niemniej jednak wolałbym nie bawić się w odsyłkę i ponowną przesyłkę, jeśli się okaże, że coś faktycznie w danym egzemplarzu mocno kuleje, stąd moje być może mocno asekuranckie podejście. Przemyślę jeszcze sprawę i mam nadzieję, że znajdę jakiąś najlepszą dla siebie opcję.

Dzięki za wskazówki.

Edytowane przez pjasio253

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gmeru sorka- nie wiem co sie dzieje- czasami sie cholerstwo samo tak ustawia

Ja tego od razu nie zauważam bo mam przed sobą TV 32" który robi za monitor :)

wracajac do tematu

Zamawiasz z adnotacją że chcesz fabrycznie zapakowaną sztukę i po temacie. Tego TV nie sposób przetestować i zapakowac tak aby nie było tego widać.

Polecam np zamowienie w EuroAGD. Chłopaki ci przywiozą, wniosą - testujesz i dopiero płascisz. Jest kicha- nie płacisz i czekasz na kolejny

Jest OK - płacisz i masz jeszcze 10 dni na spokojne testy. Pomysl

Edytowane przez mobor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są może jakieś promocje na ten sprzęt? ;-) Powinny schodzić chyba ostatnie sztuki, a chyba zdecyduję się na 850, nie będę czekał na w905 bo i tak pewnie będzie bardzo drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę w RTV EURO AGD już jest niedostępny, możesz jeszcze zadzwonić i popytać czy mają jakąś sztukę oryginalnie zapakowaną w sklepie.

Jest dostępny w Media Expert, ale tam nie widzę by w zestawie była kolekcja z Bond'em.

Możesz jeszcze poszukać w sklepach internetowych, na pewno coś znajdziesz.

W każdym bądź razie cena za ten telewizor w granicach 6500 jest śmiesznie niska, więc nic tylko kupować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie udało się 2 tygodnie temu rzutem na taśmę właśnie w RTV Euro Agd łapnąć oryginalnie zapakowanego za 6800 z Bondami (średnia cena na All..0 ok.400zł ;) ). Już wtedy miałem info, że to końcówka, przynajmniej u nich (biorą z SC). Ma co prawda ledwie widoczne drobne skazy u dołu ekranu (na początku myślałem, że to styropian coś przytarł albo mocno pobrudzony paluchami), ale jest to "coś" od wewnętrznej strony Gorilli. Nie ma żadnego, najmniejszego wpływu na oglądany obraz. Z kolei podświetlenie wynagradza mi w cąłości te skazy - jest bez zarzutu jak dla mnie. Nawet myślałem nad reklamacją , ale biorąc pod uwagę, że jest już sucho z nimi, dałem sobie spokój, bo te skazy nie są dla mnie żadnym problemem, a zawsze mógłbym po wymiance dostać "czyścioszka" z gorszym podświetleniem, a na żonglowanie do bólu nie mam czasu ani ochoty ;)

Ostatnio zauważyłem, że Neo24 daje go za 6500 z Bondami ;)

PS. Dzięki mobor za dyskusję w temacie, która pozwoliła mi na przemyślenie tematu i podjęcie decyzji, której nie żałuję i jest ok ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pjasio253 - przy odbiorze osobistym zawsze możesz poprosić o przetestowanie TV w sklepie w ciut ciemniejszych warunkach. Nie widzę problemu abyś poprosił sprzedawcę (przed zakupem rzecz jasna, bo jak widzę już możesz się cieszyć TV w swoim domu - to taka uwaga na przyszłość dla innych kupujących) aby podłączył Ci TV na zapleczu z Twoimi planszami do testów. Sprzedawca też człowiek więc często-gęsto zgadzają się na takie rzeczy.

Ogółem fajnie, że podoba Ci się TV, bo to udany model - pomimo wykrytej przez Ciebie małej niedoskonałości z Gorillą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz to widze jak go wpuszczą na zaplecze.... Ty bys wpuscił ? Wątpię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak piszecie - na moją prośbę o możliwość przyglądnięcia się na zapleczu otrzymałem odpowiedź, że niestety nie będzie takiej opcji, nie mają tam warunków ;). Sprzedający był ogólnie spoko, więc nie podejrzewam go o złe intencje. Oczywiście można powiedzieć, że miałem szanse dokładnie przyglądnąć się przy odbiorze - złośliwość losu sprawiła, że TV przyszedł "z zimna do ciepła", więc był mocno zaparowany - nie miałbym sumienia trzymać gości do czasu, aż wszystko przeschnie i poprzyglądam się wnikliwie każdemu cm tego panelu. A jest tego troche do przyglądania ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A był otwierany czy fabrycznie zapakowany?

Trzeba uważać skąd pochodzi i gdzie był.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Juz to widze jak go wpuszczą na zaplecze.... Ty bys wpuscił ? Wątpię

Oczywiście że tak :). Wszystko zależy od tego czy ma się warunki oraz chęci na poświęcenie trochę większej ilości czasu dla klienta. Sam nieraz wchodzę z klientami na magazyn gdy nie mam akurat potrzebnego towaru na wystawie. Wiadomo, że nie odpakowuję się fabrycznie zapakowanych rzeczy ale można chociaż pokazać w foliowo-kartonowym opakowaniu jak dana rzeczy wygląda, bo katalog nie zawsze oddaje rzeczywisty kolor czy proporcje.

To jest moje zdanie w takich tematach. Może ze mną jest coś nie tak jak potrzeba, że chcę poinformować o wszystkim klienta przed zakupem aby w 100% świadomie podjął decyzję ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...