Skocz do zawartości
Iras

Martwe piksele a gwarancja na TV LCD

Rekomendowane odpowiedzi

Czy różne firmy mają określone przy jakiej ilości martwych pikseli na matrycy wymieniają telewizor na nowy - chodzi mi głównie o Sony? Czy są firmy które dają w ramach gwarancji nowy model już przy jednym?

W przypadku monitorów do PC jest ściśle określona norma, a np Iiyama wymienia jak jest jeden martwy piksel. A jak jest z TV? Edytowane przez Iras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nawet kilka czy kilkanascie martwych pixeli nie wpływa na jakość odbieranego obrazu ! ( niewiem jak w przypadku FulHD ) w MM pokazywał mi sprzedawca martwe pixele na dużej plażmie bo nie wiedziałem o co tak naprawde chodzi ! teraz wim że kilka czy kilkanaście firmy dopuszczają i nie jest nawet objete gwarancją

W Sony który ostatnio nabyłem KDL-32S2010 jest napisane w instrukcji obsługi że jasne lub czarne punkciki ( piksele ) nie świadczą o wadliwym działaniu !!
Tyle udało mi sie narazie znależć a studiuje nadal !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='wisio' post='15157' date='17.10.2006, 15:17 ']Nawet kilka czy kilkanascie martwych pixeli nie wpływa na jakość odbieranego obrazu ![/quote]
No nie wiem... Zasadniczo jak się ogląda z bliskiej odległości ciemną scene i ci na środku świeci biały punkcik to może denerwować ;)

Chciałbym kupić Bravie on-line z mix24 bo u mnie nie ma sklepów z cenami na poziomie a się boje że będzie miała te (pipipi) martwe piksele ;)

Edytowane przez Iras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Iras nie martw się,sam osobiście zamawiałem w tym sklepie i... po dostarczeniu dokonali panowie kurierzy(właśnie z tej firmy)instalacji i uruchomienia,nastepnie wspólnie dokonalismy oględzin pod kątem tzw.martwych pikseli...Wybór należy do ciebie-pamiętaj sprzet zakupiony można zwrocic ...chyba o ile pamiętam do 5-ciu dni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W niedziele kupowałem w Media Mark na Wrocławskich Bielanach Sony KLD-32S2010 i był dogłębnie sprawdzany pod kątem wypalanych pikseli i nic takiego nie ma prawa być ! bo i skąd ? wypalanie pikseli to nie tak że hop ! i jest !!! to najcześciej zdarza sie w procesie produjcji ! Ja kupiłem telewizor który w sklepie grał i był exponowany gdzieś ok. miesiąca i sie zdecydowałem bo wiem że taki już wady by wcześniej pokazał ! teraz podziwiam produkt i czekam na dekoder ,, nki ,, a podziele sie wrazeniami napewno !!

pozdrawiam !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet kilka czy kilkanascie martwych pixeli nie wpływa na jakość odbieranego obrazu ! ( niewiem jak w przypadku FulHD ) w MM pokazywał mi sprzedawca martwe pixele na dużej plażmie bo nie wiedziałem o co tak naprawde chodzi ! teraz wim że kilka czy kilkanaście firmy dopuszczają i nie jest nawet objete gwarancją

W Sony który ostatnio nabyłem KDL-32S2010 jest napisane w instrukcji obsługi że jasne lub czarne punkciki ( piksele ) nie świadczą o wadliwym działaniu !!

Tyle udało mi sie narazie znależć a studiuje nadal !!

A kupiłeś 1920x1080 pixeli czy o te kilkanaście mniej ???

Producent może wyłączyć z odpowiedzialności gwarancyjnej odpowiedzialność za martwe pixele czy cokolwiek innego bo ma do tego prawo ponieważ jest to jego gwarancja ale ... kupujący może I POWINIEN skorzystać z tytułu niezgodności towaru z umową i wystapić o wymianę, naprawę czy zwrot gotówki do sprzedawcy, od którego telewizor zakupił.

Sprawa przed sądem do wygrania na 100% jesli sprzedawca będzie na tyle głupi, że będzie chcciał załatwiać spór na drodze sądowej. A wczesniej rzecznik konsumenta, UOKiK itp.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pmcomp walczy o główną nagrodę w tym sezonie , a do wygrania zestaw wypoczynkowy ,trumna i dwa lichtarze. :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wbrew pozorom , nie jest łatwo naprawić uszkodzony piksel czy subpiksel i żaden program nie pomoże.

Firma Sony dopuszcza jeden uszkodzony martwy piksel w środkowej części ekranu lub trzy

uszkodzone martwe piksele na obrzeżach ekranu . O uszkodzonych świecących subpikselach pracownik

Support Team Sony w odpowiedzi na moje zapytanie o mój problem ze "bad pikselem" świecącym kolorem

czerwonym w części środkowej ekranu nie ustosunkował się odpowiedzią.Wada ekranu jest widoczna z odległości

do 1 .40 m , na jasnych tłach . Kto ma dobry wzrok to zobaczy .

Zgłoszenie mojego telewizora Sony z serii W905A , którego wadę ekranu zauważoną przeze mnie zgłosiłem przez stronę

internetową firmy Sony zostało przyjęte przez Centralny Serwis MIK w Radomiu . Zadzwonił do mnie ich pracownik

i w rozmowie zaproponował na czas usunięcia wady ekranu lub wymiany matrycy telewizor zastępczy . Odpowiedziałem,

że nie potrzebuję zastępczego telewizora , gdyż w domu jest jeszcze drugi sprawny telewizor . Podał mnie jeszcze , że

za trzy dni będzie jeszcze rano dzwonił ktoś z serwisu , kto będzie odbierał telewizor. I tak rzeczywiście było , tyle , że

dzwonił już kierowca z serwisu Ton Color z lokalnego serwisu w Zielonej Górze , który współpracuje z centralnym serwisem

MIK w Radomiu i podał dwugodzinny przedział czasowy , kiedy przyjedzie do mnie po telewizor. Wziął fakturę Vat i europejską

kartę gwarancyjną Sony , telewizor z podstawą , głównego pilota i pojechał do Zielonej Góry . Ponieważ kilka dni nie było

żadnej wiadomości z serwisu w Zielonej Górze , a na stronie serwisu centralnego MIK w Radomiu w zakładce naprawy

po wpisaniu numeru RMA xxxxxxx i numeru seryjnego telewizora ukazywał się status naprawy i stwierdzenie: Testujemy telewizor,

wysłałem e-maile do serwisu w Zielonej Górze . Otrzymałem po dwóch dniach odpowiedź , że wada ekranu jest dopuszczalna i

matryca nie będzie wymieniana . Wgrano tylko nowe oprogramowanie PGK 4.421EUA. Następnego dnia zadzwonił kierowca

serwisu Ton Color , że przywiezie telewizor między 14 a 16 godz. do mnie .

I tak się stało.

Teraz spokojnie oglądam programy i czekam na mistrzostwa świata w piłce nożnej w Brazylii.

A po nich prawdopodobnie zgłoszę niezgodność towaru konsumenckiego z umową do Media Markt w Poznaniu , gdzie kupiłem

telewizor drogą internetową . No i trzeba będzie poszukać opakowania zastępczego , aby móc wysłać telewizor . Na razie do

6 miesięcy od daty zakupu jeszcze mam trochę czasu , więc nie muszę się spieszyć z podjęciem ostatecznej decyzji.Z tego

co mnie wiadomo po 6 miesiącach użytkowania to klient musi udowodnić , że wada zaistniała, a do 6 miesięcy przyjmuje się

,że wada istniała od początku zakupu .

Telewizorek po za tym ma bardzo , przyjemny obraz , który sobie ustawiłem zgodnie z moimi preferencjami i już polubiłem.

Pozdrawiam,

Edytowane przez hallyday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:)

Zaraz, zaraz, to bartek wykopał a moja rada jest do doopy bo dwa lata od zakupu raczej juz minely.

Ale może komus innemu się przyda w przyszlosci.

Pozdro

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przeczytałem na łamach czasopisma "audio.com.pl" , że w Polsce obowiązuje norma ISO 13404-2 , w której między innymi zapisano ,

że dopuszczalne są na matrycy dwa uszkodzone piksele , będę więc musiał zapytać powiatowego rzecznika praw konsumenckich bliżej

na ten temat , abym telewizora do sklepu nie wysyłał "na darmo" i później musiał go odbierać własnym transportem , jeżeli moje

roszczenie wymiany na sprzęt nowy bez wad lub zwrot gotówki za zakupiony telewizor okazało by się niezasadne .

Chciałbym również dodać do poprzedniej mojej wypowiedzi , że zgłoszenie naprawy mojego telewizora na stronie internetowej firmy

Sony dostało tzw . Kod rejestracji naprawy : PLxxxxxx.

Zastanawia mnie fakt, że serwis przyjął zgłoszenie do naprawy , gdzie szczegółowo przeze mnie została opisana wada wyświetlacza (matrycy)

telewizora z podaniem dokładnej odległości w pionie i poziomie od początku zewnętrznej krawędzi ramki telewizora i sposobu jak uszkodzony

subpiksel jest wyświetlany i w jakim kolorze i jak zachowują dwa pozostałe składowe subpiksele uszkodzonego piksela .

W pierwszym kontakcie telefonicznym pracownik serwisu centralnego MIK w Radomiu powiedział między innymi ,że telewizor będzie wymieniony.

Natomiast serwis lokalny w Zielonej Górze , który współpracuje z serwisem centralnym MIK w Radomiu stwierdził , że nie zachodzi taka potrzeba po testowaniu mojego telewizora u siebie potwierdzając jednak zgłoszoną przeze mnie wadę wyświetlacza.

Pozdrawiam,

Edytowane przez hallyday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Trzeba pamiętać o jednej ważnej sprawie . Od dnia zauważenia wady nie może minąć termin dwóch miesięcy do zgłoszenia zawiadomienia o niezgodności towaru

konsumpcyjnego z umową . Reklamację natomiast można zgłosić później , trzeba pamiętać o terminie zgłoszenia zawiadomienia np. pocztą -listem poleconym.

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem po dwóch dniach odpowiedź , że wada ekranu jest dopuszczalna i

matryca nie będzie wymieniana . Wgrano tylko nowe oprogramowanie PGK 4.421EUA. Następnego dnia zadzwonił kierowca

serwisu Ton Color , że przywiezie telewizor między 14 a 16 godz. do mnie .

I tak się stało.

Teraz spokojnie oglądam programy i czekam na mistrzostwa świata w piłce nożnej w Brazylii.

A po nich prawdopodobnie zgłoszę niezgodność towaru konsumenckiego z umową do Media Markt w Poznaniu , gdzie kupiłem

telewizor drogą internetową . No i trzeba będzie poszukać opakowania zastępczego , aby móc wysłać telewizor . Na razie do

6 miesięcy od daty zakupu jeszcze mam trochę czasu , więc nie muszę się spieszyć z podjęciem ostatecznej decyzji.Z tego

co mnie wiadomo po 6 miesiącach użytkowania to klient musi udowodnić , że wada zaistniała, a do 6 miesięcy przyjmuje się

,że wada istniała od początku zakupu .

Witam

Świecące piksele są wadą towaru a ekrany w których wada fabryczna się ujawniła podlegają bezwzględnej wymianie.

Z całą pewnością nie leży to w kwestii uznaniowej serwisu, ponieważ to Ty jesteś użytkownikiem telewizora i Ty decydujesz co Ci przeszkadza a nie serwis.

W procesie produkcyjnym aktywne piksele są wypalane za pomocą bardzo precyzyjnego lasera i nie ma innej możliwości by naprawić takiego "rodzynka" dlatego najtaniej jest wymienić matrycę .

Popełniłeś ogromny błąd odbierając telewizor z serwisu bo tym samym pogodziłeś się z istniejącą wadą,

trzeba było od razu dzwonić do UOKiK lub zlecić wysyłkę do innego punktu serwisowego.

Jak już doskonale wiesz od czasu zauważenia wady do czasu zgłoszenia nie może upłynąć więcej niż dwa miesiące ,zapewne zdajesz sobie również sprawę

,że wizyta w serwisie została odnotowana , a wiec będziesz mógł powołać się na przepisy o niezgodności towaru z umową do dwóch miesięcy od wizyty w serwisie.

Możesz być pewny ,że ci którzy będą się zajmowali Twoją sprawą nie są z łapanki na ulicy tak jak większość sprzedawców tego sklepu i doskonale wiedzą co robią.

Nim zwrot zostanie ewentualnie uznany ,to zostanie gruntownie zbadana jego zasadność , a więc kontrola książki serwisowej oraz wprowadzenie numeru seryjnego do systemu w którym twój telewizor już przecież istnieje powiązany z serwisem i datą wizyry.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dziękuję serdecznie za rzeczową , szczegółową wypowiedź na zaistniałą sytuację z wadą wyświetlacza mojego telewizora firmy Sony.

Tak , popełniłem błąd odbierając telewizor , lecz wysłałem do serwisu zajmującego się wadą telewizora wiadomość e-mailową dwukrotnie,

że nie zgadzam się z ich diagnozą techniczną i nadal uważam , że wyświetlacz ma wadę , która nie została wyeliminowana .

Moim subiektywnym zdaniem nic nie stoi na przeszkodzie , pamiętając o dacie zauważenia wady wyświetlacza i daty

rejestracji zgłoszenia wady w serwisie oraz aby termin , który podałem zauważenia wady nie przekroczył dwóch miesięcy , abym

skorzystał z drugiej drogi dochodzenia mojego roszczenia , aby telewizor był bez wad , tj. zgłoszenia zawiadomienia o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową do sklepu listem poleconym , a następnie w terminie późniejszym złożenie reklamacji pisemnej o niezgodności

towaru konsumpcyjnego z umową listem poleconym . Zaznajomiłem się z drukiem sklepu Media Markt , jaki on opracował na taką drogę.

Zastanawiam się tylko , czy muszę bezwzględnie od razu wysyłać telewizor do sklepu , skoro w reklamacji będą mieli podane , jaką niezgodność

towaru z umową zgłaszam , podaję również informację , że telewizor był w serwisie i kiedy (w druku sklepu są stosowne zapisy)więc sklep

wszystko ma "wszystko podane" i wszystko może zweryfikować w Sony oddział w Polsce , w serwisie MIK w Radomiu i z nim współpracującym serwisie

Ton Color w Zielonej Górze.

Pozdrawiam,

Edytowane przez hallyday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Martwi mnie tylko zapis w normie ISO 13404-2 ,w której napisano , że dopuszcza się dwa uszkodzone piksele .

W moim telewizorze jest tylko jeden uszkodzony świecący piksel na czerwono.

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z normą ISO 13404-2 która obowiązuje na terenie Polski dopuszczalne są dwa wypalone piksele. WYPALONE a nie aktywne.

Jeszcze raz powtarzam , choćby jeden aktywny (świecący) piksel oznacza automatyczna wymianę matrycy NA PEWNO.

Żaden serwis nie ma tu nic do gadania !.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jeszcze raz dziękuję za szybką odpowiedź na moje "zafrasowanie" , czy świecący jeden czerwony piksel na ekranie mojego telewizora firmy Sony stanowi wystarczający powód ,

aby skorzystać z prawa kupującego , aby móc złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową .

Pozdrawiam,

Edytowane przez hallyday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem , to Ty powinieneś wiedzieć czy Ci to przeszkadza czy też nie,

czy jest powód do wymiany czy też nie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Tak , do mnie należy podjęcie ostatecznej decyzji w tej sprawie.

Muszę jeszcze przemyśleć tą sprawę , bo z odległości 1.40 m. ten świecący czerwony piksel jest już praktycznie

niewidoczny . Najbardziej go widać z odległości 50 cm - 60 cm . Matryca w telewizorze jest w miarę równomiernie podświetlona , trochę ciemniej przy lewej i prawej krawędzi

ekranu , ale tam są w pionie usytuowane diody podświetlające matrycę więc chyba dlatego tak jest . Ułomność podświetlenia "krawędziowego". Nie ma jak bezpośrednie

tylne podświetlenie matrycy. Nie ma też na szczęście "latarek" w narożnikach matrycy , więc wieczorem fajnie się ogląda , bez żadnych "wycieków" światła.Czerń jest dobra moim subiektywnym zdaniem.

Kąty widzenia , wiadomo są słabe , ale oglądam na wprost , lub można obrócić trochę ekran w lewo czy w prawo o mały kąt ,

ale zawsze to coś . W sumie polubiłem obraz jaki oferuje ten telewizorek . Brak mnie tylko Ambilight 3 , jaki mam w w swoim

drugim telewizorze Philips , który ma matrycę firmy Sharp , U2VA "czyściutką" bez uszkodzonych pikseli.

Pozdrawiam,

Edytowane przez hallyday

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...