Skocz do zawartości
marcinekkg

NVISION 3D - Avatar Game 3D itd

Rekomendowane odpowiedzi

Do filmów nie potrzeba żadnego potwora. Jak Ci płynnie chodzą filmy .mkv to z tymi w 3D też nie powinieneś mieć żadnych problemów. Gorzej z grami... :) W sumie niedawno zmieniałem, ale wcześniej miałem E8200 2GB RAM i GTX260 216 i wystarczało to do filmów w 100% jak i do większości gier. Myślę, że musisz spełniać tylko minimalne wymagania 3DVision, czyli minimum karta z rodziny GTX 8800.

Edytowane przez homisia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo głównie chodzi mi o BR 3D i MKV 3D. Zastanawiam się czy lepiej wyjdę na kupnie TV 3D (najtańszy 3D LCD Samsunga kosztuje 4500zł) czy na zestawie , który będzie składał się z projektora (Acer H5360), starteru 3D Vision i nowego komputera.

Z drugiej strony powiedzmy szczerze. Dzisiejsze projektory 3D nie mają zbyt najlepszej jakości wyświetlanego obrazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj to już nie do mnie pytanie(nie siedze w projektorach). Wiem tylko, że ludzie bardzo je chwala jesli chodzi o 3D. Jak ktos pyta czy kupic monitor czy TV LCD do 3D to mu zawsze polecaja albo projektor 3D albo jakis TV DLP :) .Ale uwazam ze i tak bedziesz zadowolony jak kupisz TV LCD 3D. I najlepiej jak bedziesz sobie streamował filmy z PC :huh:. 8800GT kosztuje 200zl przeciez. A jakiegos kompa chyba masz? 3DVision nie musisz kupowac wystarcza te okulary Samsunga i sterowniki nVidii, ktore wkrotce beda dostepne. Oczywiscie mozna tez odtwarzacz Blu-ray+filmy Blu-ray 3D ale to wyjdzie duzo drozej, duzo gorzej z dostepnoscia i duzo mniej contentu 3D.

Edytowane przez homisia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko, że jak na razie jedynie jedna gra takie coś obsługuje bo ma wbudowane wykrywanie wyświetlaczy 3D. Mowa oczywiście o grze Avatar. Mimo, że sama gra to niezły crap to efekty 3D w niej są nawet lepsze niż w filmie.

Czyli fizycznie jak to zrobić ? Załóżmy, że mam grę AVATAR na komputerze. Komputer z TV mam podłączony przez HDMI i co dalej ? Zaznaczam, że nie chodzi mi tutaj o konwersję z 2D do 3D w locie, bo takie coś to w każdej grze mogę sobie włączyć jednak tak jak napisałem jest to sztuczny wówczas efekt 3D, gdyż nie ma efektu wychodzenia z monitora tylko ukazana jest głębia. Z góry dzięki za info no i za sterownik jak staniesz się jego posiadaczem :huh: chętnie się zgłoszę, bo ciekaw jestem jak to będzie działać .

Znalazłem tez ten artykuł -> http://www.cdaction.pl/news-7618/avatar-be...efektow-3d.html

Jeżeli mój telewizor (Samsung C7000) jest w stanie przyjąć max 75 hZ a ta gra to efektów 3D wymaga 120hZ to chyba to nie pójdzie ? :) chyba że sygnał będzie wysyłany tak jak mecz na Canal + 3D b formacie side by side ? I wtedy po 60 hZ dla jednego oka będzie wysyłane ?

Edytowane przez marcinekkg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz nie jestem pewny na 100% ze to bedzie dzialac. Tu pisze ze sa duze szanse :)http://3dvision-blog.com/how-to-use-your-n...ming-over-hdmi/

Podlaczyles ten TV do PC i wszystko ustawiles? Zrob tak zeby 2D Ci dzialalo tak jak na monitorze. Pozniej wlaczasz gre i tam sobie mozesz wybrac w opcjach jakie 3D uzywasz czy 3DVision, czy iZ3D etc. I masz wybrac Side by Side. Wtedy na TV manualnie tez wlaczasz 3D Mode ale nie konwerter tylko tez Side by Side. Napisz czy dziala. Ah i nie musisz miec pelnej gry wystarczy demo.

EDIT: Ludzie w komentarzach potwierdzaja, ze dziala.

Edytowane przez homisia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz nie jestem pewny na 100% ze to bedzie dzialac. Tu pisze ze sa duze szanse :)http://3dvision-blog.com/how-to-use-your-n...ming-over-hdmi/

Podlaczyles ten TV do PC i wszystko ustawiles? Zrob tak zeby 2D Ci dzialalo tak jak na monitorze. Pozniej wlaczasz gre i tam sobie mozesz wybrac w opcjach jakie 3D uzywasz czy 3DVision, czy iZ3D etc. I masz wybrac Side by Side. Wtedy na TV manualnie tez wlaczasz 3D Mode ale nie konwerter tylko tez Side by Side. Napisz czy dziala. Ah i nie musisz miec pelnej gry wystarczy demo.

EDIT: Ludzie w komentarzach potwierdzaja, ze dziala.

Mam podłączony TV do PC i wszystko ustawione. Obraz na monitorze jak i na TV taki sam. Jeżeli w grze jest możliwość ustawienia SIDE BY SIDE to myślę, że wszystko ok będzie :huh: Będzie tak samo jak w przypadku meczu na Canale + 3D (wszystko działało bez zarzutu, obraz wychodził z ekranu). Nie wiedziałem po prostu, że sama gra w sobie ma takie ustawienia 3D. Pojutrze będę miał tą grę to sprawdzę dokładnie i napiszę jak to chodzi. Dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli fizycznie jak to zrobić ? Załóżmy, że mam grę AVATAR na komputerze. Komputer z TV mam podłączony przez HDMI i co dalej ? Zaznaczam, że nie chodzi mi tutaj o konwersję z 2D do 3D w locie, bo takie coś to w każdej grze mogę sobie włączyć jednak tak jak napisałem jest to sztuczny wówczas efekt 3D, gdyż nie ma efektu wychodzenia z monitora tylko ukazana jest głębia. Z góry dzięki za info no i za sterownik jak staniesz się jego posiadaczem B) chętnie się zgłoszę, bo ciekaw jestem jak to będzie działać .

Znalazłem tez ten artykuł -> http://www.cdaction.pl/news-7618/avatar-be...efektow-3d.html

Jeżeli mój telewizor (Samsung C7000) jest w stanie przyjąć max 75 hZ a ta gra to efektów 3D wymaga 120hZ to chyba to nie pójdzie ? :) chyba że sygnał będzie wysyłany tak jak mecz na Canal + 3D b formacie side by side ? I wtedy po 60 hZ dla jednego oka będzie wysyłane ?

Wiesz nie jestem pewny na 100% ze to bedzie dzialac. Tu pisze ze sa duze szanse :huh:http://3dvision-blog.com/how-to-use-your-n...ming-over-hdmi/

Podlaczyles ten TV do PC i wszystko ustawiles? Zrob tak zeby 2D Ci dzialalo tak jak na monitorze. Pozniej wlaczasz gre i tam sobie mozesz wybrac w opcjach jakie 3D uzywasz czy 3DVision, czy iZ3D etc. I masz wybrac Side by Side. Wtedy na TV manualnie tez wlaczasz 3D Mode ale nie konwerter tylko tez Side by Side. Napisz czy dziala. Ah i nie musisz miec pelnej gry wystarczy demo.

EDIT: Ludzie w komentarzach potwierdzaja, ze dziala.

Usystematyzujmy, bo znowu zaczyna być zamieszanie. Kolega marcineqqk poprosił mnie w informacji na priva, abym wyjaśnił co i jak w bieżącym wątku, bo znowu zaczyna się gubić :).

Co to jest "side by side" już mam nadzieję wiemy z tego wątku i podobnych. Jest to metoda upychania dwóch obrazów w tradycyjnym przekazie 2D i 60Hz. Wadą tego rozwiązania jest utrata połowy rozdzielczości poziomej. Zaletą jest kompatybilność praktycznie z każdym urządzeniem zdolnym wysłać taki sygnał. Taka metoda nie wymaga HDMI 1.4. Jedyny wymóg to taki, aby źródło wyświetliło obraz tradycyjny wcześniej zarejestrowany w taki sposób. Źródłem tym może być sat, konsola, pendrive itd. Totalnie zero wymagań. Jedynie telewizor, który to później obrobi i zamieni na 120Hz. Telewizor kolegi marcinekkg poradzi sobie z takim sygnałem bez problemu.

Druga metoda, również taka "na chama", albo "na siłę", to ładniej brzmi ;), to proste wysłanie 2 razy więcej informacji niż dla sygnału 2D, czyli dubel, raz dla lewego, raz dla prawego oka. Ta metoda wymaga zarówno źródła zdolnego wysłać natywnie 120 klatek na sekundę, jak i odbiornika (monitora, projektora), zdolnego taki sygnał przyjąć. W tym wypadku monitor go po prostu ma wyświetlić, nie dokonuje już żadnej dalszej obróbki. Metoda ta była i jest stosowana do tej pory w rozwiązaniu Nvision Nvidii. Telewizor kolegi marcinekkg nie da rady przyjąć takiego sygnału, gdyż jego wejścia HDMI przyjmują sygnał maks w 60/72/75Hz.

No dobrze, w czym więc rzecz? Otóż, nie trzeba specjalnego wysiłku, aby uzmysłowić sobie, iż obrazy dla lewego i prawego oka, nie różnią się aż tak bardzo. Korzystając z tej właściwości, inżynierowie wymyślili, że można wysłać do odbiornika sygnał dla jednego oka, w postaci standardowej jak dotychczas, czyli 2D i do tego dołożyć informację o różnicy pomiędzy tym obrazem, a obrazem dla oka drugiego.

Na podstawie takiego sygnału 2D i sygnału różnicowego, telewizor docelowy będzie potrafił odtworzyć dodatkową pełną klatkę, do każdej już istniejącej klatki 2D. Metoda ta ujęta jest właśnie w standardzie HDMI 1.4 i nazywana jest 2D + głębia. Zaletą tej metody jest fakt, że tak naprawdę sygnał jest nadal w 60Hz + sygnał nadmiarowy. Jeśli coś takiego wyślemy do telewizora nie przystosowanego, to on nie wyczuje sygnału nadmiarowego i odtworzy wszystko tradycyjnie w 2D. Ale jeśli sygnał trafi do odbiornika, który potrafi takie coś przyjąć i zdekodować, to wtedy otrzymamy pełne 3D.

Można przypuszczać, że Nvidia pisząc newsa o dostosowaniu sterowników do nowoczesnych telewizorów 3D, obsługujących HDMI 1.4, taką właśnie metodę przesyłu planuje zaimplementować. Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że telewizor kolegi marcinekkg taki sygnał obsłuży, skoro wspiera HDMI 1.4, jak podaje specyfikacja. Ograniczenie odświeżania sygnału wejściowego do 75Hz, siłą rzeczy nie będzie mieć wpływu na taki przekaz.

Mam nadzieję, że trochę nam to rozjaśniło. Wróćmy jeszcze do gry Avatar. Co prawda nie widziałem jej "na żywca", ale specyfikacja podaje, że posiada ona natywną obsługę trybu "side by side". Czyli to już sam silnik gry potrafi stworzyć przekaz w tym standardzie i wysłać do monitora, w tym przypadku do telewizora 3D z obsługą "side by side". Wygląda zatem na to, że nie potrzeba do tego w ogóle Nvision, gdyż technologia ta nie ma nic do rzeczy w tym przypadku. Można zatem przypuszczać, że ta gra powinna bez problemu współpracować z telewizorem kolegi marcinekkg.

Cały czas nawracam do Jego telewizora, gdyż post ten jest na Jego prośbę :).

Na koniec jeszcze ciekawostka odnośnie HDMI 1.4... Żeby było zabawniej standard ten zakłada kilka metod przesyłu 3D, poza 2D i głębia, włączono w ten standard "side by side", pomimo że tak naprawdę to przecież zadziała i bez HDMI 1.4. Włączono w specyfikację też pełny tryb dwustrumieniowy 3D. Z innych ciekawych rzeczy, dodano komunikację dwukierunkową, konkretnie to kanał zwrotny audio. A jakby tego było mało, to dodano pełną komunikację po protokole TCP-IP, czyli poprzez HDMI 1.4 zestawiana jest sieć lokalna i jedno urządzenie może udzielać zasobów, w tym internetu, drugiemu :). Jak widać goście przyszaleli na zapas :).

Dziękuję za uwagę, jeśli komuś chciało się tyle czytać :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerną wypowiedź ! Wiele rzeczy naprawdę bardzo konkretnie wyjaśniłeś. Mam nadzieję, że nie tylko mi, ale innym na przyszłość te informacje się przydadzą. Co do AVATARA : sprawdziłem i DZIAŁA ;) !

Początkowo ekrany nie chciały się "złożyć", ale trzeba było przestawić rozdzielczość ekranu w grze (na 1280x720) i kilka innych opcji. U mnie wygląda to tak :

p6020036.jpg

p6020042.jpg

p6020038c.jpg

Efekt 3D w grze jest o wiele lepszy niż przez konwersję w locie z 2D do 3D.

A tak ekran TV wygląda z włączonym 3D i po włączeniu funkcji nałożenia się ekranu :

p6020001.jpg

Efekt rozmycia jest większy (tym samym efekt 3D lepszy) jeżeli w opcjach gry ustawimy 3D na "2". Jednak dla mnie to było za dużo, bo oczy strasznie bolały dlatego zmieniłem na 0,95 i też jest dobrze :)

Edytowane przez marcinekkg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kurcze dobrze wiedzieć. Szkoda, że gra jest średnia no ale koniecznie trzeba przetestować. Sławek dzięki za posta : )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sama gra faktycznie nie za ciekawa (jeżeli chodzi o grywalność, bo efekty całkiem fajne). Gram, bo gram, ale szczególnie jakoś mnie nie wciąga. Teraz tylko czekać na gry z możliwością takich ustawień jak wyżej albo na sterownik od Nvidii, o którym wcześniej była mowa ;)

Edytowane przez marcinekkg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Efekt rozmycia jest większy (tym samym efekt 3D lepszy) jeżeli w opcjach gry ustawimy 3D na "2". Jednak dla mnie to było za dużo, bo oczy strasznie bolały dlatego zmieniłem na 0,95 i też jest dobrze :)

Z czasem sie przyzwyczaisz. Na poczatku zaczyna sie od malej glebi (tak gdzies 30%) i z czasem się ją zwieksza. Za kilka tygodni bedziesz chcial wiecej niz 100% :) Wogole stad wzielo sie to cale "od 3D boli glowa etc.", bo ludziom ustawiali najwieksza glebie wiec ktos kto wczesniej nigdy nie uzywal tego od razu ma odruchy wymiotne ;).

Co do samej gry to doszles juz do czesci gdzie sie lata Banshee? Za pierwszym razem przy tych scenach mnie dosc tak wgniotlo, moze nie tak jak Batman: AA czy Metro 2033 ale bylo calkiem grubo ;)

Edytowane przez homisia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z czasem sie przyzwyczaisz. Na poczatku zaczyna sie od malej glebi (tak gdzies 30%) i z czasem się ją zwieksza. Za kilka tygodni bedziesz chcial wiecej niz 100% :) Wogole stad wzielo sie to cale "od 3D boli glowa etc.", bo ludziom ustawiali najwieksza glebie wiec ktos kto wczesniej nigdy nie uzywal tego od razu ma odruchy wymiotne ;).

Co do samej gry to doszles juz do czesci gdzie sie lata Banshee? Za pierwszym razem przy tych scenach mnie dosc tak wgniotlo, moze nie tak jak Batman: AA czy Metro 2033 ale bylo calkiem grubo ;)

Tylko, że jak ustawiam głębie na 2 to aż kontury się rozmywają i głowa pulsuje :D Nie doszedłem jeszcze do momentu, o którym mówisz, ale po tym co piszesz to aż jestem ciekaw jak to wygląda :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już tak drążymy szczegóły techniczne, to warto jeszcze wspomnieć o jednej niedogodności.

Teoretycznie wszystko jest ok, bo obraz jest wyświetlany 120 razy na sekundę, po 60 razy dla każdego oka, co jest już poza progiem ergonomii dla oka, aby nie dostrzegało migotania, ale... No właśnie jest małe ale.

Wic polega na tym, że niezależnie jak byśmy nie zwiększali częstotliwości odświeżania, to i tak przy technice migawkowej każde oko przez każde pół sekundy widzi ciemność. Czy to będzie 120, 240, czy nawet 960Hz, to i tak nie zmieni faktu, że każde oko będzie zasłonięte przez pół sekundy w ciągu każdej sekundy wyświetlania obrazu.

Bardziej obrazowo: każde oko będzie widziało ciemność przez 45 minut z 90 minutowego meczu, czyli można powiedzieć że każde oko statystycznie ogląda jedną połowę meczu. Mam nadzieję, że jest to wystarczająco obrazowy przykład ;).

Częstotliwość jest duża, migotania nie dostrzegamy, ale nikt mi nie wmówi że mózg i oczy nie odczują dyskomfortu z tego faktu, że są zmuszane do "ślepej" pracy przez połowę czasu poświęcanego na oglądanie telewizji. To tak jakbyśmy zamykali na zmianę, raz jedną, raz drugą powiekę i tak po 60 razy na sekundę. Trudno to nazwać naturalnym i ergonomicznym procesem.

Umiar w korzystaniu z dobrodziejstw tej technologi jest zatem wskazany. Grasz godzinę, zrób przerwę... Pamiętaj, że w ciągu godziny gry, każde Twoje oko jest ślepe przez 30 minut !!!

EDIT

Patrząc pod tym konkretnym kątem, to technologia polaryzacji międzyliniowej matrycy i stosowania pasywnych okularów z polaryzatorem jest lepsza. Przy tej technologii, obraz dociera do każdego oka ciągle. Nie ma "ślepych" przerw. No ale ta metoda z kolei ma inne wady.

Edytowane przez SlawekR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SławekR naprawdę ciekawe wytłumaczenie zagadnień 3D

Gmeru a może już pomyślicie na osobnym dziale 3D z artykułami jak Sławka, bo pewnie za niedługo co ktorys tam wątek to będzie pytanie a co to za technolgia 3d w Navision lub Samsungu lub Sony Playstation jak działaja i ktora lepsza oraz jakie sa filmy dla Samsunga dla Sony itp

Nie czarujmy się 3D wstawiło juz nogę w nasze drzwi i zaczyna coraz bardziej wpychac się na pokoje.

Sam nastawiam się jak tylko pokaże się więcej tytułów to kupić TV 3D , samo HD nie daje takiego odlotu jak 3D a pomyślcie że wtedy nawet jak będzie sie oglądało kilka razy dobry film, wyobraźcie sobie filmy pokroju Szeregowiec Rayan i lądowanie na plaży w 3D toż to będzie odjazd , a np: gry przygodowe gdzie będzie mozna w 3d explorowac lokacje lub misje np: Modern Warfare 2 bedzie mozna podziwiać z pelna mocą wrażeń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze człowiek tyle czasu nieświadomy a avatar leżał pod nosem już tyle czasu.

Dla mnie efekt rewela. Pandora w 3D wygląda o niebo lepiej niż zwykłe 2D. Wszystko wręcz wychodzi z ekranu. Dla mnie to nowa jakość. Mnie udało się odpalić grę w 1080p i mam ponad 40-60 fps. Więc jest git. Napiszę więcej przy teście TV 3D od soniacza. Jeżeli przy side by side jest taki efekt to nic więcej nie potrzeba. Głębia w 100% a wszystko wychodzi z ekranu jak podbiegamy szybko do jakiegoś obiektu.

Zapewne wersja na X360 też ma tą opcję (bo przecież to miała być pierwsza gra w 3D a w reckach też podkreślali, że są opcje ale TV brak na tamten moment) ale grafa to już inna półka (gorsza niestety).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@SławekR Zdaję sobie sprawę, że technika migawkowa wprowadza jakieś niedogodności czy pewien dyskomfort, ale wg mnie niektórzy przesadzają i to bardzo. Ile ja się już złego o 3D nie naczytałem... . A co do pojedynku okularów migawkowych kontra polaryzacyjne to cala branża TV(no oprócz LG bodajże) poszła w stronę tych pierwszych więc wychodzi, że wypadają dużo lepiej biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw. Używałem kiedyś okularów polaryzacyjnych(technologia Zalmana) i te kąty to jakaś porażka. Już dużo bardziej wole te migawkowe od nVidii. A co do zdrowia to od dość długiego czasu dość hardcorowo testuje 3DVision i jeszcze nie zauważyłem na sobie żadnych negatywnych skutków. A potrafię grać po 6-8h dziennie bez przerwy. Od dawna również obserwuje wiele różnych forum/boardów entuzjastów 3D i tam też jeszcze nigdy nie widziałem, żeby ktoś się skarżył, że okulary migawkowe mu coś zrobiły ;)

Gmeru Każda wersja ma taka opcję (tzn. PC,X360,PS3). Gra była tworzona od początku do końca pod 3D i dlatego nie potrzeba żadnych sterowników czy update'a firmware. Szkoda, ze inne gry nie są tak zrobione. W sumie ja nie mogę narzekać. ale myślę, że warto poczekać na te stery od nVidii. Avatar to nic z porównaniu z innymi grami "3DVision Ready" ;). 3D na PC żyje i ma się bardzo dobrze. A co do PS3 to uważam, ze dopiero GT5 i K3 pokaże prawdziwe 3D na poziomie(szczególnie to drugie). Bo jakoś te dwa demka i jakieś arcadki co Sony ma udostępnić teraz jakoś średnio do mnie nie przemawiają. Chociaż Wipeout powinien byc niezly :angry2:

EDIT: @marcinekkg,Gmeru A próbowaliście streamować z PC jakies trailery albo filmy 3D? Myślę, że to też będzie możliwe bo w odtwarzaczu 3D również da się wybrać Side by Side format. Niech ktoś spróbuje ściągnąć jakiś content 3D, polecam ta stronkę http://3dvision-blog.com. Np ten trailer http://3dvision-blog.com/shrek-forever-aft...d-teaser-video/ . Później ściągnij stereoskopowy odtwarzacz np. Stereoscopic Player 1.6.1(trial wystarczy do trailerów) http://www.3dtv.at/Downloads/Index_en.aspx. Później otwierasz w nim trailer i wybierasz Side by Side(left albo right first - w każdym filmie jest różnie). I na TV tak samo jak przy Avatarze. Napiszcie czy działa.

Edytowane przez homisia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to w Samsungu można taki plik wideo odtworzyć przez USB. I póżniej w opcji 3D wybrać format obrazu jaki jest wyświetlany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A próbowaliście streamować z PC jakies trailery albo filmy 3D? Myślę, że to też będzie możliwe bo w odtwarzaczu 3D również da się wybrać Side by Side format. Niech ktoś spróbuje ściągnąć jakiś content 3D, polecam ta stronkę http://3dvision-blog.com. Np ten trailer http://3dvision-blog.com/shrek-forever-aft...d-teaser-video/ . Później ściągnij stereoskopowy odtwarzacz np. Stereoscopic Player 1.6.1(trial wystarczy do trailerów) http://www.3dtv.at/Downloads/Index_en.aspx. Później otwierasz w nim trailer i wybierasz Side by Side(left albo right first - w każdym filmie jest różnie). I na TV tak samo jak przy Avatarze. Napiszcie czy działa.

Próbowałem robić takie coś, że ściągam film (np. trailer filmu) z Youtube w formacie Side by Side -> np.

następnie wrzucam ten plik i podłączam przez USB do TV. Na monitorze włączam 3D z przesunięciem bocznym (tak jak niżej)

dsc01285q.jpg

i obraz ładnie się składa :) Czasem tylko występuje dziwna otoczka w filmach i nie wiem czym to jest spowodowane.

Co do tego o czym napisałeś o STEREOSCOPIC PLAYER'ze to myślę, że też nie będzie problemu i będzie to działać. Ale sprawdzę to jeszcze ;)

Napisałeś też, że "w odtwarzaczu 3D również da się wybrać Side by Side format" , ale ja w swoim (SASMUNG BD-C6900 3D) nie mam takiej opcji <_< A było by to fajne bo kiedy puścił bym zwykły film, podzieliło by mi go SIDE BY SIDE, włączył bym w TV opcję 3D z przesunięciem bocznym (obrazek wyżej druga pozycja) i bym miał prawdziwe 3D a nie sztuczne przez konwersję z 2D do 3D "w locie".

Edytowane przez marcinekkg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czasem tylko występuje dziwna otoczka w filmach i nie wiem czym to jest spowodowane.

Ekhm dziwna otoczka? ;) Filmy z youtube sa przeważnie w strasznie złej jakości. Spróbuj z tej strony co podałem, tam każdy jest w HD.

Napisałeś też, że "w odtwarzaczu 3D również da się wybrać Side by Side format" , ale ja w swoim (SASMUNG BD-C6900 3D) nie mam takiej opcji <_< A było by to fajne bo kiedy puścił bym zwykły film, podzieliło by mi go SIDE BY SIDE, włączył bym w TV opcję 3D z przesunięciem bocznym (obrazek wyżej druga pozycja) i bym miał prawdziwe 3D a nie sztuczne przez konwersję z 2D do 3D "w locie".

Wydaje mi się, że znowu mamy małe zamieszanie. Nie możesz ze "zwykłego filmu" tzn. 2D zrobić prawdziwe 3D. Żadna konwersja tego nie potrafi. Aby oglądać prawdziwe 3D musisz mieć źródło z prawdziwym 3D czyli film kręcony kamerami 3D albo animacja robiona stereoskopowo czyli w 3D. Ten odtwarzacz co pisałem ma taka opcje bo to jest uniwersalny player do wszystkich systemów 3D jakie można podłączyć do PC czyli np anaglyph, 3DVision, iZ3D itp. Ale jak sama nazwa wskazuje to jest stereoskopowy('Stereoscopy') odtwarzacz czyli tylko odtwarzacz contentu 3D. Jak nim otworze jakiś zwykły film 2D bo nagle nie przerobi mi go na prawdziwe 3D, tylko odtworzy w takiej postaci w jakiej ów film jest stworzony czyli 2D.

Edytowane przez homisia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ekhm dziwna otoczka? <_< Filmy z youtube sa przeważnie w strasznie złej jakości. Spróbuj z tej strony co podałem, tam każdy jest w HD.

Tylko, że jak już sciągam filmy z Youtube w SIDE BY SIDE to zawsze jest to to 720p albo 1080p, więc jakość jest bardzo dobra. Nie wiem jak inaczej wytłumaczyć to zjawisko, ale coś z konturami się dzieje (są lekko przesunięte, nie scalają się dokładnie) i nie ma wówczas prawdziwego efektu. Zaznaczam, że nie przy wszystkich filmach tak się dzieję. Jeżeli ktoś chce spróbować czy filmy w SIDE BY SIDE u niego chodzą, polecam w wyszukiwarce YOUTUBE wpisać : yt3d:enable=true . Polecam przetestować to na tym filmie ->

;) naprawdę ciekawe efekty, szczególnie jak gościu wyciąga z kapelusza kij i kieruje go w naszą stronę :P
Wydaje mi się, że znowu mamy małe zamieszanie. Nie możesz ze "zwykłego filmu" tzn. 2D zrobić prawdziwe 3D. Żadna konwersja tego nie potrafi. Aby oglądać prawdziwe 3D musisz mieć źródło z prawdziwym 3D czyli film kręcony kamerami 3D albo animacja robiona stereoskopowo czyli w 3D. Ten odtwarzacz co pisałem ma taka opcje bo to jest uniwersalny player do wszystkich systemów 3D jakie można podłączyć do PC czyli np anaglyph, 3DVision, iZ3D itp. Ale jak sama nazwa wskazuje to jest stereoskopowy('Stereoscopy') odtwarzacz czyli tylko odtwarzacz contentu 3D. Jak nim otworze jakiś zwykły film 2D bo nagle nie przerobi mi go na prawdziwe 3D, tylko odtworzy w takiej postaci w jakiej ów film jest stworzony czyli 2D.

Dzięki za wyjaśnienie. Nie orientuję się aż tak szczegółowo jeżeli chodzi o technikę 3D, piszę tylko to co zauważam z własnego doświadczenia. Dlatego sory, jeżeli moje wypowiedzi są czasem chaotyczne :)

Edytowane przez marcinekkg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale rozumiem, że tego jeszcze nie można kupić? Kurde chciałem CODa odpalić na tych sterownikach ale chyba lipa póki co. No nic idę do sprawdzonych rozwiązań ; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest tak, że najnowsze sterowniki do Nvidia mają w sobie obsługę 3D ale wszystko tylko bez gier. Czyli np. Blu-ray 3D. Do gier potrzeba 3D TV Play, który widnieje na stronie Nvidia: do kupienia pod koniec listopada. Mamy koniec grudnia a produktu BRAK! Z informacji wynika, że są dostępne ale tylko podczas kupna gotowego komputera. Ogólnie konfiguracja wygląda następująco:

img8669.png

img8670.png

img8671.png

img8672.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...