Skocz do zawartości
buku

Pierwszy "polski" HD Net player

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra. To nie był fajny dzień. Będzie mnie to zdrowo kosztowało.

Kupiłem Mante + 750 GB Samsung i tak...
Samsung uszkodzony. W ogóle komp go nie rozpoznawał. Dziękuje - serwis. Dysk mi się przyda więc nie oddaje. Ale...
Manta ;D ... Zwrot w ciągu 10 dni bez podania przyczyny
Niestety zgodnie z reg. Komputronika: "Klient ma prawo do zwrotu towaru w terminie 10 dni kalendarzowych od daty jego dostarczenia, bez podania przyczyny. [b]Komputronik nie odpowiada za opóźnienia wynikające z zaniedbań przewoźnika, zwracany towar zostanie przyjęty najdalej 10 dnia od daty dostarczenia towaru do klienta[/b]. "

Ale na email z instrukcjami jak oddac - danymi itp bez których nie przyjmą towaru.... [b]każą mi czekać "kilka dni" [/b]:angry:

Po czym jeszcze jeden zonk: W przypadku zwrotu towaru klient płaci za jego transport zarówno do klienta i z powrotem do firmy Komputronik wg pełnych stawek transportowych faktycznie ponoszonych przez Komputronik. Przy kalkulacji doliczane będą ewentualne dodatkowe opłaty związane [b]ze specjalną dostawą (dostawa w godzinach wieczornych lub w sobotę) [i](przypisek: ok 100% więcej - z doświadczenia...)[/i][/b] oraz potrącana wartość faktycznie zapłaconej usługi transportowej przez klienta.

Czyli - jeżeli kupicie produkt w Komputroniku który nie działa jak należy - to narażacie się na spore koszty.

A co nie działa jak należy lub jest niedopracowane - czyli mięso:

1. Czcionka. Ma ok 3 cm na 42 calowym TV. Brak mozliwosci zmainy.
2. Mimo 20 lat doświadczenia w komputerach nie udało mi sie uruchomic wifi poza tym że uruchomiłem diodę wifi - brak funkcji sieciowych.
3. Brak mozliwości przewijania materiału w HD
4. Przewijanie w SD działa - "jak mu sie zachcę" a najczęściej w ogóle.
5. Dużo głosniejszy niż kazde inne urzadzenie obok tj. kieszeń HDD, n-ka, PS3. W nocy w ogóle odpada.

I tyle. Nic więcej nie sprawdzałem bo mnie krew zalała. Jak wróci do mnie dysk pomyślę nad innym playerem.
Pozdrawiam.

Edytowane przez Negoz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i niedowiarkowie maja, Manta to Manta.
Szkoda tylko nerwow pierwszego niedowiarka ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='Negoz' post='116045' date='02.09.2008, 09:16 ']Po czym jeszcze jeden zonk: W przypadku zwrotu towaru klient płaci za jego transport zarówno do klienta i z powrotem do firmy Komputronik wg pełnych stawek transportowych faktycznie ponoszonych przez Komputronik. Przy kalkulacji doliczane będą ewentualne dodatkowe opłaty związane [b]ze specjalną dostawą (dostawa w godzinach wieczornych lub w sobotę) [i](przypisek: ok 100% więcej - z doświadczenia...)[/i][/b] oraz potrącana wartość faktycznie zapłaconej usługi transportowej przez klienta.

Czyli - jeżeli kupicie produkt w Komputroniku który nie działa jak należy - to narażacie się na spore koszty.[/quote]
Wyślij pocztą, priorytetem - nie mają prawa nie przyjąć.
A regulamin to do UOKiK powinien trafić.

Krew zdążyła Cię zalać zanim podłączyłeś go do Amplitunera. :(
Jak byś to zrobił to wtedy by Cię już szlak trafił :angry:

[quote name='jokers' post='116051' date='02.09.2008, 09:38 ']No i niedowiarkowie maja, Manta to Manta.
Szkoda tylko nerwow pierwszego niedowiarka ...[/quote]
[i]"Plecy pionierów są pełne strzał."[/i]
Czyż to nie piękny cytat...

Edytowane przez Szwajcar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Negoz,

Ech, no i aż chciałoby się napisać "a nie mówiłem", ale kompletnie nie mam satysfakcji z tego, że straciłeś masę czasu, pieniędzy i nerwów. Wręcz przeciwnie, miałem nadzieję, że jednak na coś ten player się nada i będzie Ci służyć do SD a czasami też do HD.

[quote name='Negoz' post='116045' date='02.09.2008, 09:16 ']1. Czcionka. Ma ok 3 cm na 42 calowym TV. Brak mozliwosci zmainy.
2. Mimo 20 lat doświadczenia w komputerach nie udało mi sie uruchomic wifi poza tym że uruchomiłem diodę wifi - brak funkcji sieciowych.
3. Brak mozliwości przewijania materiału w HD
4. Przewijanie w SD działa - "jak mu sie zachcę" a najczęściej w ogóle.
5. Dużo głosniejszy niż kazde inne urzadzenie obok tj. kieszeń HDD, n-ka, PS3. W nocy w ogóle odpada.[/quote]

Urządzenia NMT (w tym Popcorn) mają chyba wszystkie powyższe problemy rozwiązane. Oczywiście nie były idealne od nowości (nad jakością czcionek i wyświetlanych napisów chyba z 9 miesięcy musieli użytkownicy biadolić, żeby poprawili) ale firma ciągle wypuszcza poprawki. Śmiałeś się z tego, porównywałeś do Visty, mam nadzieję, że teraz rozumiesz o co chodziło.
Przewijanie na przykład też na początku chodziło opornie, teraz już większość można przewijać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='maxiuca' post='116054' date='02.09.2008, 09:47 ']Negoz,
Ech, no i aż chciałoby się napisać "a nie mówiłem", ale kompletnie nie mam satysfakcji z tego, że straciłeś masę czasu, pieniędzy i nerwów. Wręcz przeciwnie, miałem nadzieję, że jednak na coś ten player się nada i będzie Ci służyć do SD a czasami też do HD.[/quote]

No coż. D.. pioniera jest pełna sladów podeszw jak ktos poetycko zacytował. Ja każdemu daje szanse. Nie szkodzi że to manta. Lord z HDMI nadal będzie przeze mnie polecany - podobnie jak Komputronik.

[quote]Urządzenia NMT (w tym Popcorn) mają chyba wszystkie powyższe problemy rozwiązane. Oczywiście nie były idealne od nowości (nad jakością czcionek i wyświetlanych napisów chyba z 9 miesięcy musieli użytkownicy biadolić, żeby poprawili) ale firma ciągle wypuszcza poprawki. Śmiałeś się z tego, porównywałeś do Visty, mam nadzieję, że teraz rozumiesz o co chodziło.
Przewijanie na przykład też na początku chodziło opornie, teraz już większość można przewijać.[/quote]

Tutaj widze skuche Manty. Mieli przetartą ścieżkę. Mieli mozliwość przyjrzec się problemom i ich rozwiązaniom. Ok. przegrałem :angry: Ale... Nastepnym razem tez nie dam się przekonac że nie można dac firmie szansy ponieważ nazywa się tak a nie inaczej. btw. ta manta to MIELE HD35. Do odszukania w necie.

Teraz wracam do lektury o tym co sprawdzone PCH vs te coś czego nazwy nie pamiętam a polecacie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='Szwajcar' post='116052' date='02.09.2008, 09:39 ']Krew zdążyła Cię zalać zanim podłączyłeś go do Amplitunera. :(
Jak byś to zrobił to wtedy by Cię już szlak trafił :angry:[/quote]

Podłączylem optykiem
Dźwięk o dziwo całkiem spoko - miałem demo z trailerami w DTS i chata aż podskakiwała. Tutaj nie mam uwag.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Negoz' post='116060' date='02.09.2008, 10:17 ']Podłączylem optykiem
Dźwięk o dziwo całkiem spoko - miałem demo z trailerami w DTS i chata aż podskakiwała. Tutaj nie mam uwag.[/quote]DTS jest ok.
AC3 [b]zawsze[/b] jest dekodowane do stereo - po optyku też. Nawet 5.1 i to niezależnie od ustawień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='Negoz' post='116059' date='02.09.2008, 10:15 ']Tutaj widze skuche Manty. Mieli przetartą ścieżkę. Mieli mozliwość przyjrzec się problemom i ich rozwiązaniom.[/quote]
No ale to przecież nie oni robią sprzęt ani oprogramowanie, oni tylko wybierają jakiś shit w Chinach i ten shit robią im z ich logiem.
Ścieżka zupełnie nie jest jeszcze przetarta bo nawet takie firmy jak Tvico czy Ziova przejechały się na net playerach (oczywiście to są dobre odtwarzacze, ale tez cały czas rozwijane jest oprogramowanie do nich).

[quote name='Negoz' post='116059' date='02.09.2008, 10:15 ']Ok. przegrałem :angry: Ale... Nastepnym razem tez nie dam się przekonac że nie można dac firmie szansy ponieważ nazywa się tak a nie inaczej. btw. ta manta to MIELE HD35. Do odszukania w necie.[/quote]
Ale widzę, że wzmaka masz jednak Pioneera a telewizor LG :( A Lord z HDMI jest ok, ale zobacz ile oni musieli sprowadzić tego badziewia z Chin ile różnych nieudanych modeli wprowadzili i ile tego się napsuło zanim wymusili na producencie pewne zmiany i zanim w końcu wprowadzili kilka fajnych modeli. Nie wspominając o tym, że standard DVD jest obecny na ryku od 1997 roku i jest to [b]standard[/b] a odtwarzanie HD to partyzantka (tak samo jak kiedyś były problemy z odtwarzaczami DivX/Xvid)

Edytowane przez maxiuca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak czy siak @Negoz należy Ci się szacunek za chęć bycia króliczkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='Negoz' post='116045' date='02.09.2008, 09:16 ']No dobra. To nie był fajny dzień. Będzie mnie to zdrowo kosztowało.

Kupiłem Mante + 750 GB Samsung i tak...
Samsung uszkodzony. W ogóle komp go nie rozpoznawał. Dziękuje - serwis. Dysk mi się przyda więc nie oddaje. Ale...
Manta ;D ... Zwrot w ciągu 10 dni bez podania przyczyny
Niestety zgodnie z reg. Komputronika: "Klient ma prawo do zwrotu towaru w terminie 10 dni kalendarzowych od daty jego dostarczenia, bez podania przyczyny. [b]Komputronik nie odpowiada za opóźnienia wynikające z zaniedbań przewoźnika, zwracany towar zostanie przyjęty najdalej 10 dnia od daty dostarczenia towaru do klienta[/b]. "

Ale na email z instrukcjami jak oddac - danymi itp bez których nie przyjmą towaru.... [b]każą mi czekać "kilka dni" [/b]:rolleyes:

Po czym jeszcze jeden zonk: W przypadku zwrotu towaru klient płaci za jego transport zarówno do klienta i z powrotem do firmy Komputronik wg pełnych stawek transportowych faktycznie ponoszonych przez Komputronik. Przy kalkulacji doliczane będą ewentualne dodatkowe opłaty związane [b]ze specjalną dostawą (dostawa w godzinach wieczornych lub w sobotę) [i](przypisek: ok 100% więcej - z doświadczenia...)[/i][/b] oraz potrącana wartość faktycznie zapłaconej usługi transportowej przez klienta.

Czyli - jeżeli kupicie produkt w Komputroniku który nie działa jak należy - to narażacie się na spore koszty.[/quote]

Co do niedociągnięć które posiada urządzenie wypowiadał się nie będę bo rzadko kiedy produkt który co dopiero pojawia się na rynku ma dopracowane oprogramowanie. Typowa wada popspilej ostatnio chińszczyzny, pewnie z najbliższa aktualizacją softu poprawią część błędów programowaych. Nasze NMT też co chwila dostają poprawiany soft i gdyby każdy miał zwracać bo coś mu tam nie pasuje to producent by poszedł z torbami.
Ale jakoś nie rozumiem, że masz pretensje, że musisz zapłacić za transport bo urządzenie nie spełnia Twoich wymagań. Przecież to oczywiste, że taki komputronik nie będzie płacił za to, że sobie coś potestujesz, a za chwile oddasz bo Ci się nie podba. Ludzię Cie ostrzegali,a się uparłeś to teraz widzisz skutki :unsure:
A poza tym wysłać sobie możesz paczkę nawet gołębiem pocztowym, byle paczka nie została w transporcie uszkodzona :)

Edytowane przez xgrey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='xgrey' post='116465' date='03.09.2008, 20:59 ']Ale jakoś nie rozumiem, że masz pretensje, że musisz zapłacić za transport bo urządzenie nie spełnia Twoich wymagań. Przecież to oczywiste, że taki komputronik nie będzie płacił za to, że sobie coś potestujesz, a za chwile oddasz bo Ci się nie podba.[/quote]

Widzisz. To nie jedyny produkt który tam kupowałem. Nawet z ta mantą zamówiłem cos czego nie zwracam mimo że przyszło uszkodzone. Odesłałem oczywiście na swój koszt. STRATA.
I teraz nie wiem... Mam zostać ukarany za to że odsyłam poniesieniem kosztów transportu czegoś co i tak przyszło "przy okazji". Defacto dopłacę teraz tez do pozostałych produktów z fv STRATA. Zresztą zobaczymy jak to się rozwinie.
A ja nie kupiłem tego urządzenia "aby sobie potestować" tylko UŻYWAĆ. A "potestować" to mogli sobie mędrcy z komputronika zanim wprowadzili do oferty. Tak podstawowa funkcja jak przewijanie (w SD - aby nie było) to nie jest chyba zbyt wiele ? Tak podstawowa funkcja jak nie aczenie się z routerem przez wifi to chyba też coś co nie mogło umknac uwadze ?

Mogłem być twardy i iść na całość - odesłac na gwarancji której by nie umieli ani nie mogli zrealizować. Wtedy nic bym nie zapłacił - ale odesłałem po prostu jak biały człowiek - bo mam do tego prawo i tak było najuczciwiej. Zobaczymy na ile mnie podliczą za tę całą sytuację.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='Negoz' post='116473' date='03.09.2008, 21:30 ']Widzisz. To nie jedyny produkt który tam kupowałem. Nawet z ta mantą zamówiłem cos czego nie zwracam mimo że przyszło uszkodzone. Odesłałem oczywiście na swój koszt. STRATA.
I teraz nie wiem... Mam zostać ukarany za to że odsyłam poniesieniem kosztów transportu czegoś co i tak przyszło "przy okazji". Defacto dopłacę teraz tez do pozostałych produktów z fv STRATA. Zresztą zobaczymy jak to się rozwinie.
A ja nie kupiłem tego urządzenia "aby sobie potestować" tylko UŻYWAĆ. A "potestować" to mogli sobie mędrcy z komputronika zanim wprowadzili do oferty. Tak podstawowa funkcja jak przewijanie (w SD - aby nie było) to nie jest chyba zbyt wiele ? Tak podstawowa funkcja jak nie aczenie się z routerem przez wifi to chyba też coś co nie mogło umknac uwadze ?

Mogłem być twardy i iść na całość - odesłac na gwarancji której by nie umieli ani nie mogli zrealizować. Wtedy nic bym nie zapłacił - ale odesłałem po prostu jak biały człowiek - bo mam do tego prawo i tak było najuczciwiej. Zobaczymy na ile mnie podliczą za tę całą sytuację.[/quote]

Wyjaśnijmy coś, za odesłanie uszkodzonego dysku byś nic przecież nie zapłacił - tu się chyba zgadzamy.
Ale transport sprzętu który de facto nie jest uszkodzony tylko nie spełnia Twoich potrzeb chyba nie powinna płacić firma która Ci to sprzedała, nie uważasz?
Żadna firma nie jest w stanie testować każdego produktu który sprzedaje, a już szczególnie firma która posiada kilkadziesiąt tysięcy produktów, uwierz mi, że to niewykonalne.
Uważasz, że przewijanie to taka oczywista funkcja. Ok nawet się zgodzę, ale podaj mi gdzie producent podał, że ta funkcja występuję w urządzeniu ?
Chcąc powoływać się na takie argunemnty musisz mieć jakąś podstawę, czy to specyfikacja czy też zapewnienie sprzedawcy/producenta.
Tak jak pisałem wcześniej, to typowe niedociągnięcia tego typu urządzeń. Wejdz na forum NMT to zobaczysz ile problemów napotykają użytkownicy tych odtwarzaczy. Im sprzęt bardziej skomplikowany i "wszytkomający" tym więcej będzie z nim problemów, a już szczególnie gdy wychodzi z rąk chińczyka :rolleyes:.
Chcesz, coś żeby działało bez problemów ? To kup zwykły odtwarzać dvd któy ma kilka podstawowych funkcji i w większości wypadków dobrze działających. Jeżeli jednak decydujesz się na kombajny multimdialne to licz się z tym, że albo będziesz musiał się wykazać cierplwością w oczekiwaniu na nowe oprogramowanie, albo będziesz zawsze kupwał i oddawał. Obecnie jesteśmy zalewani tanią chińszczyzną i nie ma takiego odtwarzacza który zaspokoi wszystkie potrzeby wszystkich użytkowników, koniec i kropka.
Aha, jestem skłony założyć się z Tobą o flaszkę, że z konfiguracją wifi bym sobie u Ciebie poradził :unsure:

Edytowane przez xgrey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

xgrey nie pieprz.
Istnieje coś takiego jak niezgodność z umową i wierz mi w tym urządzeniu jest wiele takich rzeczy, które na takie coś się łapią.
A przewijanie jest w instrukcji.

[quote name='xgrey' post='116482' date='03.09.2008, 22:03 ']Żadna firma nie jest w stanie testować każdego produktu który sprzedaje, a już szczególnie firma która posiada kilkadziesiąt tysięcy produktów, uwierz mi, że to niewykonalne.[/quote]
Niestety - firma odpowiada za coś co sprzedaje. I już. Ryzyko zawodowe.
Pani na bazarze też nie próbuje każdej marchewki, ale zgniłą musi wymienić.

[quote name='xgrey' post='116482' date='03.09.2008, 22:03 ']Aha, jestem skłony założyć się z Tobą o flaszkę, że z konfiguracją wifi bym sobie u Ciebie poradził :unsure:[/quote]
Nie wiesz o czym piszesz.
I ta niewiedza Cię rozgrzesza.
Chociaż nie usprawiedliwia. :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote]xgrey nie pieprz.
Istnieje coś takiego jak niezgodność z umową i wierz mi w tym urządzeniu jest wiele takich rzeczy, które na takie coś się łapią.
A przewijanie jest w instrukcji.[/quote]

Na upartego w każdym średnio skomplikowanym sprzęcie byś znalazł taki szczegół który dyskfalifikuję urządzenie, ale nie o to chodzi. Jak ktoś spodziewa się od Manty dobrego i dopracowanego urządzenia to chyba musi wierzyć w cuda, na palcach ręki można policzyć sprzęt który spełnia dobrze swoje przeznaczenie i do tego zwykle jest już któraś z rzędu wersja. Natomiast o definicji niezgodności towaru z umową nie masz jak widzę zbyt dużego pojęcia, ale nie mam zamiaru Cię dokształcać. Zadzoń do jakiegoś rzecznika praw konsumenta to Ci wyjaśni co to dokładnie oznacza i jak istotnych funkcji musi urządzenie być pozbawione żeby się klasyfikować. Wiem bo przerabiałem to.

[quote]Niestety - firma odpowiada za coś co sprzedaje. I już. Ryzyko zawodowe.
Pani na bazarze też nie próbuje każdej marchewki, ale zgniłą musi wymienić.[/quote]

Teraz ty pieprzysz.
Wskaż tekst w kótrym napisałem, że komputronik nie przyjmie tego sprzętu, albo
nie wymieni.

[quote]Nie wiesz o czym piszesz.
I ta niewiedza Cię rozgrzesza.
Chociaż nie usprawiedliwia. :rolleyes:[/quote]

Sam się zastanów o czym piszesz, nie Tobie osądzać jaką posiadam wiedze i nie będę się Tobie tłumaczył.

Tak czy inaczej z ciekawości chyba sam to "cudo" potestuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='xgrey' post='116501' date='03.09.2008, 23:29 ']Sam się zastanów o czym piszesz, nie Tobie osądzać jaką posiadam wiedze i nie będę się Tobie tłumaczył.[/quote]
[b]Ty nie miałeś tego "urządzenia" w rękach.
Ja tak. [/b]
Dlatego nie pisałem o Twojej wiedzy, lecz o Twojej niewiedzy.
Subtelna różnica, dlatego nie gniewam się, że Ci umknęła ;)
A jak coś nie działa to, jak to mówią i Herkules d... :rolleyes:

Za to bez skrupułów odmówiłeś wiedzy Negoz'owi :P

[quote name='xgrey' post='116501' date='03.09.2008, 23:29 ']Na upartego w każdym średnio skomplikowanym sprzęcie byś znalazł taki szczegół który dyskfalifikuję urządzenie, ale nie o to chodzi.[/quote]
Co do zgodności z umową. Sprzęt nie musi być idealny, musi działać zgodnie z opisem.
Nie ma "na upartego" i "jakoś to ujdzie".
Jest zerojedynkowo.
Albo jest coś zgodne z umową/opisem/reklamą/instrukcją, albo nie.
Jak jest to ok. Jak nie jest - sorry wodzu - obniż cenę/zwróć kasę itp.
Przerabiałem to - niejednokrotnie :)

A Komputronik - pewnie przyjmie sprzęt bez mrugnięcia okiem. Łaski nie robi.


@maxiuca - ;) jestem wyluzowany. Puszczam do xgreya oko, ale zdaje się być nieczuły. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='Szwajcar' post='116506' date='04.09.2008, 00:26 '][b]Ty nie miałeś tego "urządzenia" w rękach.
Ja tak. [/b]
Dlatego nie pisałem o Twojej wiedzy, lecz o Twojej niewiedzy.
Subtelna różnica, dlatego nie gniewam się, że Ci umknęła ;)
A jak coś nie działa to, jak to mówią i Herkules d... :rolleyes:

Za to bez skrupułów odmówiłeś wiedzy Negoz'owi :P[/quote]

Spokojnie, będę je jeszcze miał i wówczas ustosunkuje się do wszystkich jego wad.

[quote]Co do zgodności z umową. Sprzęt nie musi być idealny, musi działać zgodnie z opisem.
Nie ma "na upartego" i "jakoś to ujdzie".
Jest zerojedynkowo.
Albo jest coś zgodne z umową/opisem/reklamą/instrukcją, albo nie.
Jak jest to ok. Jak nie jest - sorry wodzu - obniż cenę/zwróć kasę itp.
Przerabiałem to - niejednokrotnie :)

A Komputronik - pewnie przyjmie sprzęt bez mrugnięcia okiem. Łaski nie robi.


@maxiuca - ;) jestem wyluzowany. Puszczam do xgreya oko, ale zdaje się być nieczuły. :([/quote]

Tu wychodzi Twoja niewiedza.
Jak pisałem, zadzwon do rzecznika praw konsument to Ci wyjaśni kwestie niezgodności towaru z umową.
Aby produkt mógł się do tego klasyfikować musi w sposób oczywisty nie spełniać swojej PODSTAWOWEJ funkcjonalności.
Innymi słowy w urządzeniu musi być brak lub są nie sprawne istotne funkcje które uniemożliwiają używania go z jego przeznaczeniem.
Czyli w tym wypadku za istotne funkcje uzna się np. odtwarzanie filmów czy muzyki, ale nie brak przewijania.
Gdybyś przerabiał faktycznie ten temat to byś takich herezji nie pisał :). Że już nie wspomnę o tym iż każda firma zastrzega sobie prawo zmian w urządzeniu bez informowania o tym, tak samo jak i zmian w instrukcji, ale to tematy na inne dyskusje.
To, że Komputronik przyjmie to dobra wola i chęć zadowolenia klienta, a nie przymus jak Ci się wydaję.
Prawo da się naginać w obie strony :)
A już z tą zgodnością z reklamą to mnie rozbawiłeś. Na moje oko to tak w ok. 90% przypadków reklama nie przedstawia funkcjonalności/wyglądu i jakości produktu który rzeczywiście kupujesz.
Już widzę jak ktoś wygrywa sprawę bo papier Velvet nie jest miekki jak aksamit :)

Edytowane przez xgrey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To Tobie wydaje się, że pozjadałeś wszystkie rozumy.
Mieszasz fakty, manipulujesz moimi wypowiedziami.

Dyskusja z Tobą to koszmar, który niektórzy wpisują w sygnatury...

Uznaj, że ... pokonałeś mnie doświadczeniem :rolleyes:

Nie kontynuuje bo innych nie interesują nasze wywody.
EOT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szwajcar (thx) powiedział Ci już chyba wszystko w tym temacie a ja nie będę tego rozwijał. Odniosę się tylko w sposób maksymalnie uproszczony i obrazowy do dwóch Twoich wypowiedzi aby osoby postronne mogły jasno i klarownie dostrzec o co tutaj chodzi.
[quote name='xgrey' post='116482' date='03.09.2008, 22:03 ']Ale transport sprzętu który de facto nie jest uszkodzony tylko nie spełnia Twoich potrzeb chyba nie powinna płacić firma która Ci to sprzedała, nie uważasz?
Żadna firma nie jest w stanie testować każdego produktu który sprzedaje[/quote]

Jesli nie jestem w stanie sprawdzić tego co sprzedaje - a sprzedaje sprzet który np. nie działa jak należy lub odbiega od zapewnień producenta, za mały, za duży, za zielony, nie ma funkcji sieciowych jak powienien mieć odtwarzacz sieciowy czy np... nie przewija to ze wzgledu że WKALKULOWAŁEM sobię w cene transport nie obarczam nim juz klienta. Jeśli nie zalezało by mi na tym kliencie to tak jak Komputronik kazałbym mu odesłac to na jego koszt. Ale to kwestia podejścia do biznesu i zdaje sobie sprawe że to może być tez postrzegane jako fair.

Ale za przysłanie do mnie ZAPŁACIŁEM w cenie towaru - no chyba że uważasz że siedziba firmy jest w Laponi a steruje nią Pan z siwą brodą i pokrywa koszty wysyłki z własnego worka. Za odesłanie do sprzedawcy ZNOWU zapłacę [u]za wysłanie do mnie gdyż pokrywam kurs i do mnie i od siebie[/u] - nie tylko manty ale i innych produktów

Może jeszcze zamotałem to w punkcikach
1. wysyłka do mnie - "za darmo" - koszty pokrywa teoretycznie komputronik praktycznie ja w cenie - towarów na fv np 4.
2. odsyłam jeden z produktów. płace JA za transport do mnie wszystkich 4 produktów i transport do nich jednego.
3. dlaczego mam dopłacac do transportu innych produktów ?

[quote]Aha, jestem skłony założyć się z Tobą o flaszkę, że z konfiguracją wifi bym sobie u Ciebie poradził :([/quote]
To jak skopać gimbusa. Niby fajne i proste zwycięstwo ale człowiek juz za stary na takie jazdy
Poza tym odstaje od stereotypu i nie piję. :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='xgrey' post='116507' date='04.09.2008, 00:41 ']Tu wychodzi Twoja niewiedza.
Jak pisałem, zadzwon do rzecznika praw konsument to Ci wyjaśni kwestie niezgodności towaru z umową.
Aby produkt mógł się do tego klasyfikować musi w sposób oczywisty nie spełniać swojej PODSTAWOWEJ funkcjonalności.
Innymi słowy w urządzeniu musi być brak lub są nie sprawne istotne funkcje które uniemożliwiają używania go z jego przeznaczeniem.
Czyli w tym wypadku za istotne funkcje uzna się np. odtwarzanie filmów czy muzyki, ale nie brak przewijania.[/quote]


Po pierwsze - przy sprzedaży wysyłkowej (czyt. jeśli towar został zakupiony poza siedzibą firmy) masz prawo zwrotu towaru bez podania przyczyny w okresie do 10 dni od otrzymania towaru. Wysyłając towar należy dołączyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Towar wysyłasz na własny koszt.
Po drugie - w przypadku ujawnienia wady (wadą może być np. nie działająca funkcja która jest opisana w instrukcji) - możemy skorzystać z:
1/ gwarancji producenta (aby usuną wady) - wysyłamy towar do "gwaranta" (patrz w karcie gwarancyjnej.
2/ do "instytucji niezgodności towaru z umową" - wtedy wysyłamy do sklepu - odpowiedzialność sprzedawcy wynosi 6 mies.

To Ty jako kupujący (konsument) decydujesz z jakiej opcji chcesz skorzystać. Można domagać się naprawy lub wymiany, a w przypadku niepowodzenia odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny. W przypadku gwarancji gwarant decyduje o sposobie usunięcia wady.

To tak w wielkim skrócie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='xgrey' post='116507' date='04.09.2008, 00:41 ']Że już nie wspomnę o tym iż każda firma zastrzega sobie prawo zmian w urządzeniu bez informowania o tym, tak samo jak i zmian w instrukcji, ale to tematy na inne dyskusje.[/quote]

A i jeszcze to :rolleyes:

Jest to typowe naruszenie praw konsumenckich to, że taką informację ktoś umieszcza nie znacz, że jest to zgodne z prawem.

Producent ma prawo do zmian konstrukcyjnych itp. - [b]ale musi poinformować o tym fakcie nabywcę[/b]

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='Negoz' post='116526' date='04.09.2008, 09:20 ']Szwajcar (thx) powiedział Ci już chyba wszystko w tym temacie a ja nie będę tego rozwijał. Odniosę się tylko w sposób maksymalnie uproszczony i obrazowy do dwóch Twoich wypowiedzi aby osoby postronne mogły jasno i klarownie dostrzec o co tutaj chodzi.[/quote]

Tak, szwajcar mnie pozamiatał, dziękuje, że Ty będziesz bardziej łaskawy ;)

[quote]Jesli nie jestem w stanie sprawdzić tego co sprzedaje - a sprzedaje sprzet który np. nie działa jak należy lub odbiega od zapewnień producenta, za mały, za duży, za zielony, nie ma funkcji sieciowych jak powienien mieć odtwarzacz sieciowy czy np... nie przewija to ze wzgledu że WKALKULOWAŁEM sobię w cene transport nie obarczam nim juz klienta. Jeśli nie zalezało by mi na tym kliencie to tak jak Komputronik kazałbym mu odesłac to na jego koszt. Ale to kwestia podejścia do biznesu i zdaje sobie sprawe że to może być tez postrzegane jako fair.[/quote]

Nikt nie będzie dokładał do interesu, jak kiedyś będziesz miał własny to poczujesz na własnej skórze.
Idąc tym tokiem myślenia, można by udowodnić, że żaden sprzęt nie spełnia w 100% zapewnień producenta.
Kupuj i oddawaj w nieskończoność, Twoja sprawa nie moja.

[quote]Ale za przysłanie do mnie ZAPŁACIŁEM w cenie towaru - no chyba że uważasz że siedziba firmy jest w Laponi a steruje nią Pan z siwą brodą i pokrywa koszty wysyłki z własnego worka. Za odesłanie do sprzedawcy ZNOWU zapłacę [u]za wysłanie do mnie gdyż pokrywam kurs i do mnie i od siebie[/u] - nie tylko manty ale i innych produktów

Może jeszcze zamotałem to w punkcikach
1. wysyłka do mnie - "za darmo" - koszty pokrywa teoretycznie komputronik praktycznie ja w cenie - towarów na fv np 4.
2. odsyłam jeden z produktów. płace JA za transport do mnie wszystkich 4 produktów i transport do nich jednego.
3. dlaczego mam dopłacac do transportu innych produktów ?[/quote]

Sam się już w tym zamotałeś i powoli przestaje już rozumieć w czym masz problem.
Jestem w stanie się założyć, że nikt nie obciąży Cię kosztem wysyłki do Cebie jeżeli w paczce było kilka produktów, a zwracasz tylko jeden z nich. Inaczej gdybyś kupił tylko jeden produkt i ten jeden zwracał, ale naturą ludzi jest wpierw ponarzekać i pomarudzić, a nie poczekać jak sprawa się zakończy. Jestem ciekawy czy napiszesz wyjaśnienia gdyby to jednak ten zły komputronik nie obciążył Cie kosztami wysyłki. Pewnie nie, gdyż pozytywne sprawy zwykle pomijamy, a wylewazmy złość i niezadowolenie.


[quote]Poza tym odstaje od stereotypu i nie piję. :rolleyes:[/quote]

Twoja strata :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='mar_pula' post='116529' date='04.09.2008, 09:28 ']Po pierwsze - przy sprzedaży wysyłkowej (czyt. jeśli towar został zakupiony poza siedzibą firmy) masz prawo zwrotu towaru bez podania przyczyny w okresie do 10 dni od otrzymania towaru. Wysyłając towar należy dołączyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
Towar wysyłasz na własny koszt.
Po drugie - w przypadku ujawnienia wady (wadą może być np. nie działająca funkcja która jest opisana w instrukcji) - możemy skorzystać z:
1/ gwarancji producenta (aby usuną wady) - wysyłamy towar do "gwaranta" (patrz w karcie gwarancyjnej.
2/ do "instytucji niezgodności towaru z umową" - wtedy wysyłamy do sklepu - odpowiedzialność sprzedawcy wynosi 6 mies.

To Ty jako kupujący (konsument) decydujesz z jakiej opcji chcesz skorzystać. Można domagać się naprawy lub wymiany, a w przypadku niepowodzenia odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny. W przypadku gwarancji gwarant decyduje o sposobie usunięcia wady.

To tak w wielkim skrócie.[/quote]

Co do prawa zwrotu towaru zakupionego przez internet to masz rację, ale o tym tu nie rozmawialiśmy.
Nie wiem czy wiesz, ale przy takich zwrotach też obowiązują zasady. Sprzedawca może odmówić przyjęcia w przypadku kiedy produkt jest w stanie innym niż on go sprzedał. To też dość istotna informacja.
Co do drugiej części Twojej wypowiedzi to dodawał nic nie będę. Sam potwierdziłeś, że sprzedawca nie musi od razu zwrócić pieniędzy bo coś tam komuś nie działa, może to napawić lub wymienić.
A odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową wyności 24 miesiące i to niezależnie z jakim towarem mamy do czynienia. Jedyny wyjątek to sprzęt używany, wówczas odpowiedzialność wynosi 12 miesięcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='mar_pula' post='116531' date='04.09.2008, 09:35 ']A i jeszcze to :rolleyes:

Jest to typowe naruszenie praw konsumenckich to, że taką informację ktoś umieszcza nie znacz, że jest to zgodne z prawem.

Producent ma prawo do zmian konstrukcyjnych itp. - [b]ale musi poinformować o tym fakcie nabywcę[/b]

pozdrawiam[/quote]

Ale może tę informację umieścić w dowolnym miejscu, nawet na stornie internetowej, albo udzielać jej na infolinii. Identycznie wygląda sprawa regulaminu gwarancji. Producent nie musi do produktu dołączać regulaminu, może takich informacji udzielać telefonicznie lub umieścić na witrynie internetowej itp.
Ok, z mojej strony to koniec rozpisywania się o prawie konsumenckim. Są specjalnie stworzone instytucję które udzielają wszystkim zainteresowanym porad prawnych. Dyskusja zeszła na zupełnie inny temat i nie ukrywam, że w pewnym stopniu się do tego przyczyniłem za co z góry przepraszam :(
Manta jest jaka jest, ale pewien wkład mają w rozpowszenianiu się taniego sprzętu multimedialnego na naszym rynku co też trzeba docenić ;)

Edytowane przez xgrey

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mar_pula, @Negoz
Myślę, że nie ma co już karmić xgreya. Jego nie przekonamy, a temat zaśmiecimy.

Tak z przymrużeniem oka...
xgrey nie wypełnił pola "Skąd:" w profilu.
Pewnie nie chciał wpisać "Komputronik" :rolleyes: Ale to żart oczywiście.
Przepraszam za off-top, ale chyba i tak się zrobił już wcześniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...