Jump to content
Sign in to follow this  
priem

Reklamacja PH - przewodnik

Recommended Posts

Witam

Wchodzimy na stronkę [url="http://www.popcornhour.com/onlinestore/"]http://www.popcornhour.com/onlinestore/[/url], następnie zakładka Support.
Tu należy się zarejstrować. Trzeba pamietać że rejestracja związana z supportem nie ma nic wspólnego
z rejestracją na tamtejszym forum oraz rejestracją potrzebną przy zamawianiu playera.
Po rejestracji logujemy się i naszym oczom ukazuje się kilka zakładek:

Home (domowa)
My Cases (moje sprawy)
My Products (moje produkty)
My Returns (moje zwroty)
My Files (moje pliki)

Na dzień dobry wchodzimy w My Products i rejestrujemy swojego PH.
Trzeba będzie podać między innymi serial no. naszego playera który to numer znajduje się na dolnej części obudowy kukurydzy.
Następnie przechodzimy do zakładki My Cases i zaznaczamy New Case (nowa sprawa) podając przy tym kilka istotnych informacji
takich jak czego sprawa dotyczy... w moim przypadku była to poprostu kategoria Warranty/Repair następnie zaznaczyłem Request
Return. Pozostaje rzecz dla jednych banalna dla innych trudna czyli opisanie co dolega twojemu playerowi oczywiscie w j.angielskim.
Taka sprawa zostaje zarejstrowana i pozostaje nam czekać na odzew ze strony ich supportu.
W moim przypadku nie trwało to długo, bo prawie dokładnie 12h. Jest możliwość dyskusji na temat uszkodzenia ponieważ komentarze pod sprawą można dodawać. Generalnie czekamy na przyznanie tzw numeru RMA czyli Return Merchandise Authorization. W moim przypadku po krótkiej konwersacji na temat uszkodzenia, całość trwała 2 dni - otrzymałem taki numer. Wówczas sprawę podglądać można juz w zakładce My Returns.
W tejże zakładce znajdą sie informacje odnośnie daty otrzymania przez nich przesyłki, a także zawartosci paczki która do nich dotarła.
Niżej znajdziemy także info o wysyłce sprzętu do nas po naprawie.
Muszę przyznać że w moim przypadku nie ma potrzeby wysyłania całego popcorna. Korespondując z ich supportem zwróciłem uwagę
że przesyłka to nie koszt butelki Coli tylko "trochę" więcej stąd info ze mogę wysłać samą płytę główną kukurydzy. Także na moje pytanie odnośnie kabla HDMI czy adaptera odpowiedź brzmi iż nie ma potrzeby abym to wysyłał. Oczywiście wysyłka kopii gwarancji wydaje się być dość oczywista.
Adres na który nalezy wysłać sprzęt:
[b]Attn to: RMA # (place your RMA number here)
Popcorn Hour
41829 Albrae Street, suite 209
Fremont, California 94538
USA.
[/b]
Póki co to wszystko co udało mi się ustalić, przypomnieć. W najbliższych dniach wybieram się na pocztę wysyłać PH do US.
Dalsze informacje przekaże z rozwojem wydarzeń.

[size=3][b]CD...[/b][/size]

Więc wysłałem samą płytę główną za zawrotną kwotę ok 18pln.
Przesyłka zabrała PP około 8 dni, w każdym bądź razie tyle czasu minęło od wysyłki do wpisu supportu potwierdzającego otrzymanie.
Minęło następnych 7 dni do odesłania towaru spowrotem do Polski i kolejnych 9 po których znalazłem bebechy PH u mnie w skrzyncę.
Towar został wysłany za pomocą USPS czyli The United States Postal Service: [url="http://www.usps.com/"]http://www.usps.com/[/url]
No i najważniejsze, PH został naprawiony...wszystko działa.
Poniżej screen z zakładki na moim koncie.
[url="http://imageshack.us"][img]http://img233.imageshack.us/img233/9671/testit3.jpg[/img][/url]
[url="http://g.imageshack.us/g.php?h=233&i=testit3.jpg"][img]http://img233.imageshack.us/img233/9671/testit3.f91a215289.jpg[/img][/url]

Nie życzę nikomu przekonywać się w praktycę o fachowości realizacji przez PH gwarancji :D
pzdr

Edited by priem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przypinam. Może się przydać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dzisiaj wysłałem swoją płytę główną naszą pocztą, listem poleconym. Niestety poczta strajkuje i nie wiadomo kiedy list wyleci z kraju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='rumcais' post='105446' date='04.06.2008, 16:44 ']Ja dzisiaj wysłałem swoją płytę główną naszą pocztą, listem poleconym. Niestety poczta strajkuje i nie wiadomo kiedy list wyleci z kraju.[/quote]
Jaki koszt?
Jak zabezpieczyłeś przesyłkę? Edited by priem

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 zl z groszami, chciałem zadeklarować wartość przesyłki ale pani z poczty poinformowała, że dzisiaj nie da rady :lol: ,więc wysłałem listem poleconym priorytetem.
A co do pakowania:
- Wyjąłem płytę (odłączyłem gniazda component, s-video i inne),
- obwinąłem ją w gąbkę (miałem taką cienką),
- to wszystko zapakowałem jeszcze w tekturkę -taką od teczki technicznej i okleiłem taśmą,
- zapakowałem do koperty bąbelkowej.

Edited by rumcais

Share this post


Link to post
Share on other sites
A moze sa tu osoby z doswiadczeniem w zakresie realizacji "europejskiej" gwarancji popcorna, tzn mam na mysli takich, ktorzy zakupili swoje popcorny u europejskich retailerow ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
No cóż , mnie też czeka ta niezbyt ciekawa operacja , jaką jest przekonanie się w praktyce , jak działa serwis gwarancyjny popcornhour. Padła mi sieciówka , reszta działa. Dzięki za przetarcie ścieżek , jakoś - wiedząc, że nie będę pionierem- łatwiej mi będzie rozstać się z popcornem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tymi sieciówkami to chyba wieksza sprawa czytając forum NMT. mi też padła ,a co najlepsze wogóle jej nie używałem , bo mam kartę bezprzewodową WN8211N ! Odkryłem przez przypadek , bo co włączałem ostatnimi czasy tą WiFi to zwiecha. W sobotę wogóle popcorn nie chciał wystartować , robiłem recovery firmware i inne magiczne rzeczy i przy okazji stwierdziłem ,że czip od sieciówki jest tak gorący ,że się o niego oparzyłem !Po tym jak już się przestał grzać , popcorn ruszył normalnie ,ale już miałem w MACu same zera. Może się przyznają ,że popełnili gdzieś błąd ?:lol: Ciekawe ,czy wymiana tego czipsetu pomogłaby ? Za 18PLN to sam bym go przelutował ( na allegro za 11PLN sie kupi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote name='mig25' post='130635' date='11.11.2008, 19:09 ']Z tymi sieciówkami to chyba wieksza sprawa czytając forum NMT. mi też padła ,a co najlepsze wogóle jej nie używałem , bo mam kartę bezprzewodową WN8211N ! Odkryłem przez przypadek , bo co włączałem ostatnimi czasy tą WiFi to zwiecha. W sobotę wogóle popcorn nie chciał wystartować , robiłem recovery firmware i inne magiczne rzeczy i przy okazji stwierdziłem ,że czip od sieciówki jest tak gorący ,że się o niego oparzyłem !Po tym jak już się przestał grzać , popcorn ruszył normalnie ,ale już miałem w MACu same zera. Może się przyznają ,że popełnili gdzieś błąd ?:D Ciekawe ,czy wymiana tego czipsetu pomogłaby ? Za 18PLN to sam bym go przelutował ( na allegro za 11PLN sie kupi).[/quote]

Ja właśnie dostałem swojego z powrotem.
Wymienili całą płytę główną , więc chyba to nie takie hop-siup
Terminy takie jakie podawał priem.

Najgorsze jest to , że te 3 tygodnie bez popa wlekły się w nieskończoność. Mam nadzieję że limit pecha i napraw wyczerpany !

Share this post


Link to post
Share on other sites
raw4 czy wysyłałeś go pocztą czy inaczej i w całości czy tylko płytę i jaki koszt tej wysyłki bo mnie chyba też to czeka

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='dider' post='130965' date='13.11.2008, 10:50 ']raw4 czy wysyłałeś go pocztą czy inaczej i w całości czy tylko płytę i jaki koszt tej wysyłki bo mnie chyba też to czeka[/quote]

Wysłałem listem poleconym za pośrednictwem Poczty Polskiej. Wysłałem tylko płytę (po uprzednim odłączeniu gniazd component i dźwiękowych). Całość zapakowałem w 2 koperty bąbelkowe i wybrałem się na pocztę. Opłata wyniosła 18,80 zł. Generalnie trzymałem się rad kolegi @priem i źle na tym nie wyszedłem. Wszystko potoczyło się tak jak opisywał @priem. Edited by rav4

Share this post


Link to post
Share on other sites
na łacznik miedzy płytą, a gniazdami Audio ite jest Sticker co z tym nic nie będą się pultać nie straci sie gwarancji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='Alcazar' post='131018' date='13.11.2008, 17:32 ']na łacznik miedzy płytą, a gniazdami Audio ite jest Sticker co z tym nic nie będą się pultać nie straci sie gwarancji?[/quote]

Złego słowa nie powiedzieli na brak stickera, nowa płyta stickera już nie zawierała.

[quote name='dider' post='131057' date='13.11.2008, 19:49 ']A czy ta wysyłka jest w te i z powrotem czy powrót to oni opłacają .[/quote]

Z powrotem płacą popkorniarze i wysyłają to USPS-em

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co masz na myśli pisząc kopia gwarancji ? Ja z papierów to dostałem tylko fakturę i broszurkę Quick start...

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='mig25' post='131561' date='16.11.2008, 16:41 ']Co masz na myśli pisząc kopia gwarancji ? Ja z papierów to dostałem tylko fakturę i broszurkę Quick start...[/quote]
Zrobiłem kopię wszystkich papierów które dostałem (broszury oczywiście nie).
pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wielkie ukłony za poradnik :( Wszystko jak na razie przebiega zgodnie z nim - łącznie z cenami na poczcie jakie podaliście :) Teraz pozostaje tylko nieznośne czekanie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy UPPS wraz ze swietami wydluzyl czas przesylki ? Na stronie supportu napisane mam ,że wysłali moją płytę główną 6.12 i do dziś jej nie mam. Przed chwilą pożaliłem im się , bo przecież sam na pocztę iść nie mogę ,bo nie jestem stroną w sprawie ! ( reklamacje moze złożyć tylko nadawca).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety moja plyta glowna zaginela na poczcie...

Po zgloszeniu problemu po świętach Popcorn jeszcze przed nowym rokiem wysłał drugą sztukę nie czekając na wyjaśnienia poczty ,tym razem jakąś szybszą paczką z możliwościa śledzenia na stronie pocztexu. Po niecałym tygodniu paczka był już u mnie ! Wielkie brawa za szybką reakcję , no ale w sumie czas oczekiwania wydluzyl sie do 8tyg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuje za informacje, wszytko zrobilem wg instrukcji odpowiedz otrzymalem w ciagu 3 godzin, pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety również miałem nieprzyjemność skorzystania z naprawy gwarancyjnej A-200. Sama naprawa odbyła się szybko i bez problemu. Natomiast nieprzyjemności dotyczyły polskiego urzędu celnego, ponieważ przetrzymał przesyłkę 1,5 tyg. i musiałem zapłacić 82,50 zł odprawy celnej.

W szczegółach odbyło się to tak:

- w ciągu 1 dnia od zgłoszenia otrzymałem numer RMA na stronie producenta

- obawiałem się wysyłać samą płytę główną, więc wysłałem razem z obudową. Zapłaciłem na poczcie 24,60 zł. Przesyłka dotarła do serwisu w ciągu 6 dni.

- jeszcze tego samego dnia, gdy serwis otrzymał przesyłkę, wymienił płytę główną i odesłał popcorn do mnie

- w ciągu 4 dni przesyłka była w Warszawie, gdzie czekała 10 dni w urzędzie celnym

Przesyłka jeszcze nie opuściła Ameryki, a Fedex już zadzwonił do mnie, abym szykował papiery do odprawy celnej. Tłumaczyłem Fedex-owi, że to jest naprawa gwarancyjna, że koszty naprawy i wysyłki pokrył producent, więc przesyłka powinna być zwolniona z cła i VAT. Wysłałem nawet skan potwierdzenia wysłania oraz zrzut ekranu z procedury naprawy ze strony producenta. Niestety Fedex twierdzi, że aby uniknąć kosztów celnych, musiałbym przed wysyłką do naprawy wypełnić procedurę uszlachetniania biernego. Z tego co

czytałem, to ta procedura kosztowałaby mnie więcej niż zapłaciłem teraz.

Na forach zagranicznych ludzie również mieli podobne problemy z Fedex oraz z urzędem celnym, lecz po wysłaniu skanu potwierdzenia wysłania urządzenia do serwisu, Fedex odpuszczał.

Zadeklarowana wartość przesyłki była na 0 USD, natomiast ubezpieczona była na 40 USD.

Zapłaciłem 52 zł VAT oraz 30,50 zł prowizji Fedex.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...