Skocz do zawartości

PrzemekKRK

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    156
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

41 Excellent

O PrzemekKRK

  • Tytuł
    SVCD

Profile Information

  • Płeć
    Male

Ostatnie wizyty

834 wyświetleń profilu
  1. PrzemekKRK

    Gwarancja

    Z procesorem raczej nic nie powinno się stać. Nie słyszałem o takich sytuacjach. Obecnie w TV najczęściej jeśli coś pada to matryca i wtedy jest wymiana całej matrycy lub TV. Ale gdyby padł procesor to pewnie wymiana całej płyty głównej w TV. Nie wiem jaki to koszt. Osobiście jak kupowałem TV to wybierałem przedłużoną gwarancję i dwukrotnie miałem okazję już skorzystać (raz gwarancja z Saturna/MediaMarkt a drugi raz była gwarancja od Sony). Więc w przypadku TV osobiście polecam dokupienie wydłużonej gwarancji, ale najlepiej zapoznać się z jej warunkami, bo w przypadku gwarancji MediaMarkt miałem awarię matrycy, a ponieważ TV nie był już produkowany to dostałem zwrot pieniędzy (TV miał 4,5 roku i dostałem chyba 40% ceny zakupu), a w przypadku gwarancji Sony jest wymiana na nowy TV - ten sam model lub nowszy o parametrach nie niższych niż posiadany TV - u mnie wymienili na model nowszy
  2. No to świetnie. Szkoda tylko, że tak długo to trwało i kosztowało tyle nerwów. Ciekaw jestem Pana odczuć co do jakości HDR (czy może raczej mocy) oraz wygaszania lokalnego w porównaniu do XF90. Proszę dać znać za jakiś czas Co do systemu to myślę, że nie będzie wymagał długiego przyzwyczajania się. Wiekszość ważnych ustawień dotyczących obrazu i dźwięku jest dostępnych z szybkiego menu więc do głównych ustawień nie trzeba zaglądać zbyt często. No i obsługa głosowa w Google TV działa też bardzo fajnie - komunikat w stylu "Uruchom Wiedźmin Netflix" i od razu odpala się dana produkcja. Niby bajer, ale jak się czasem nie chce "przeklikiwać" menu to można sobie tak ułatwić
  3. Też mam nadzieję że będzie działa bezawaryjnie. Pana sytuacja rzeczywiście od początku jest pasmem dziwnych sytuacji i nieporadności z obu stron tzn. serwisu jak i centrali. Zresztą samo zamknięcie pierwszej sprawy po tym jak TV dotarł uszkodzony i został odesłany już jest dziwny. Wg. mnie całą sprawa powinna od początku do końca przebiegać pod tym jednym numerem, bo oznaczenie jej jako zakończona już wprowadza mnóstwo zamieszania Mam nadzieję że Panu również w końcu uda się rozwiązać sprawę po myśli.
  4. Jestem w szoku że tak długo trwa to w Pana przypadku! Wiadomo gdzie dokładnie jest problem - serwis czy Sony? Wg. warunków rozszerzonej gwarancji czas na naprawę/wymianę to 30 dni więc regulaminowy termin już dawno minął Moja wymiana potoczyła się błyskawicznie, bo w nieco ponad tydzień miałem nowy TV. Dodatkowo wymiana została przeprowadzona bez wcześniejszego zabierania TV, bo Sony uznało usterkę matrycy na podstawie zdjęć (choć tu akurat był to bardziej wynik tego że ciężko było ustalić dogodny termin odbioru TV i serwis postanowił spróbować ruszyć z procedurą na podstawie przesłanych im zdjęć co się udało). Co więcej, w moim przypadku udało się nawet dokupić nowa 5 letnią gwarancję rozszerzoną jak dla nowego TV kupionego w sklepie, co normalnie raczej nie jest praktykowane. Gdy zapytałem o ta możliwość początkowo dostałem potwierdzenie że jeśli jestem chętny to mogę ją dokupić, ale niedługo potem dostałem info że jednak dla wymienianego TV nie ma takiej możliwości. Ale po ok. 2-3 dniach pracownik z którym wcześniej rozmawiałem na ten temat skontaktował się ze mną ponownie że centrala wydała jednak zgodę na wykupienie nowej gwarancji na 5 lat! I to wyszło z ich inicjatywy, bo ja już przyjąłem do wiadomości że jednak nie będzie tej możliwości. Więc w moim przypadku wszystko przebiegało sprawnie i szybko plus mam zabezpieczenie na kolejne 5 lat na wypadek ewentualnej usterki. Kompletnie nie mam się do czego przyczepić. Przykro mi że Pan ma zupełnie odwrotnie doświadczenie Odnośnie porównania do XF90 po nie o dłuższym czasie to nowy model działa znacznie szybciej, dźwięk jest lepszy i generalnie jakość obrazu tak samo dobra a może nawet lekko lepsza niż w XF90 (ale to musiałbym porównać je obok siebie). W HDR jednak da się odczuć trochę niższą maksymalna jasność i w niektórych scenach mniejsza ilość stref wygaszania też potrafi być widoczna (choć generalnie samo wygaszanie działa jakby odrobinę sprawniej, przynajmniej w SDR - widać oprogramowanie zostało nieco zoptymalizowane)
  5. Luty 2022 czyli raczej już końcówka produkcji tego modelu, bo potem weszły X90K a w rozmiarze 50 cali X90S/P
  6. Faktycznie niefajnie i dziwne że tak się to ciagnie. Z jednej strony dobrze ze sprawdzaja TV przed oddaniem klientowi. U mnie też był sprawdzany bo było widać że pudło było otwierane a potem zaklejane. Trzeba męczyć ich w tej sprawie telefonicznie, najlepiej właśnie do do obu stron jak wspominałes. Nie ma wyjścia A jak jest jakiś problem z brakiem X90J to niech dadzą nowszego X90K, bo te modele powinni mieć jeszcze na stanie.
  7. Wymiana poszła bardzo sprawnie. Znacznie bardziej niż się spodziewałem, bo termin wizyty serwisanta zaproponowany przez serwis mi nie odpowiadał, a na kolejny dzień kiedy byłem dostępny nie pasowało z kolei serwisantowi. Ale poprosili mnie o przesłanie dodatkowych zdjęć i technicy od razu stwierdzili na ich podstawie że jest awaria matrycy i że nie ma możliwości naprawy więc zgłaszają sprawę do Sony na wymianę TV. Po 2 dniach miałem kontakt z Sony i wyraziłem zgodę na wymianę, bo w moim rozmiarze i tak nie było nic sensowniejszego, a zamiana na OLED z dopłatą nie jest możliwa. Po kolejnych 2-3 dniach dostałem info że TV już jedzie do serwisu i że serwis będzie dzwonił by umówić się na wymianę. I faktycznie następnego dnia skontaktowali się i umówili ze mną na następny dzień na wymianę TV. Przez cały ten okres stary XF90 był u mnie i gdy przyjechał serwisant została zrobiona zamiana. Zrobił sobie tylko szybki test na kolorowych planszach które potwierdziły usterkę matrycy. Więc całość trwała jakieś 7 dni może odrobinę więcej. Co do samego TV XR-X92J to generalnie jestem zadowolony. Z wyglądu ładniej wyglądał XF90, bo jednak wykończenie metalową ramką dawalo widoczny efekt modelu premium. Nowy TV ma plastikowa ramkę poza dolna listwą i ramki są delikatnie grubsze. W kwestii obsługi, dźwięku i generalnie obrazu jest bardzo dobrze. Zwłaszcza szybkość działania w porównaniu do XF90 jest kolosalna. Kolorki w trybie Własnym lub IMAX Enhancer są bardzo naturalne nawet bez kalibracji, choć oczywiście będę ją robił bo pole do poprawy jeszcze jest. Co do ilości stref to widać że jest ich mniej, ale w SDR w ogóle tego nie widać, a oprogramowanie też jest pod tym względem chyba bardziej zoptymalizowane niż w starym TV. Jeśli chodzi o HDR to w pewnych scenach da się zauważyć że jest ona niższą, ale bałem się że będzie gorzej. Matryca ma wyższy kontrast niż w XF90 więc to trochę rekompensuje niższą jasność, a wydaje mi się też że przez niższą jasność efekt poświaty w HDR też jest jakby mniej widoczny niż w XF90 choć da się zauważyć że strefy wygaszania są większe przez to że jest ich mniej. Ale generalnie jak na razie jakoś bardzo to nie przeszkadza. Na ten moment jestem pozytywnie zaskoczony po wymianie. W moim przypadku dostałem nowy egzemplarz telewizora, no i mam 2 lata gwarancji w razie awarii. Niestety nie ma możliwości dokupienia nowej gwarancji rozszerzonej do wymienionego TV, co w sumie rozumiem bo tak to co te 4-5 lat można by regularnie wymieniać TV na nowe w przypadku wystąpienia usterki - a tak Sony się zabezpieczyło przed takim wykorzystywaniem gwarancji. Teraz czekam na ustalenie terminu na kalibrację nowego TV i wtedy będę mógł w pełni porównać kwestie obrazu do starego modelu. Powinienem mieć kalibrację do 3 tygodni, ale nie mam jeszcze ugadanego konkretnego terminu. Troche dziwne że w twoim przypadku aż tak długo się to ciągnie, choć wg.bzapisow w gwarancji mają do 30 dni na załatwienie sprawy. O ile pamiętam to nie ma zapisu czy to dni robocze czy kalendarzowe, ale może warto by się skontaktować i podać numer sprawy serwisowej by ustalić na jakim etapie jest proces wymiany w twoim przypadku . Jaki model Ci zaproponowali? 55X90J czy coś innego?
  8. Do mnie przyjadą jutro na wymianę TV. Dzwonili do mnie wczoraj żeby się umówić więc zakładam że TV sprawdzili i jest cały. Mam nadzieję że będzie OK
  9. X92J to X90J że zmieniona podstawą i dodatkowo ma funkcję Rich Color Enhancer czy coś takiego. Innych różnic brak. Tak samo X93J i X94J różnią się podstawami i jeden z nich lub oba posiadają wbudowany w TV mikroson do wydawania poleceń glosowych. W teście X90J na portalu nawet o tym wspominali
  10. Wg testów wychodzi ze HDR jest słabszy. XF90 dochodzi nawet do 1000nit, a X90J średnio 200-250nit mniej. Do tego mniej stref wygaszania - 49 calowy X90J ma podobno 20 (4 w poziomie i 5 w pionie), a XF90 miał 48 (6 w poziomie i 8 w pionie, tu chyba niezależnie od wielkości tych stref było tyle samo i tak wychodziłoby też z obserwacji na ekranie z kropka przesuwającą się po ekranie). Przy czym to są suche dane i na żywo może nie być to aż tak zauważalne - z pewnością podzielę się swoimi obserwacjami na ten temat, choć z tym się wstrzymam do momentu przeprowadzenia kalibracji przez SkalibrujTV. Pod pozostałymi względami faktycznie wszystko na plus. Na upartego można by się przyczepić do gorszego wykonania, bo XF90 miał metalowa ramkę i od razu widać że to TV z górnej półki, a nowszy model takiego wrażenia już nie robi. Ale dla mnie kluczowy jest obraz. Generalnie nie mam się do czego przyczepić bo wszystko jest w zgodzie z regulaminem gwarancji, a sprawa szybko rozwiązana. Serwis nawet poszedł mi na rękę pod tym względem, że ciężko było ustalić termin odbioru TV i na podstawie przesłanych przeze mnie materiałów przekazali sprawę do Sony że konieczna jest wymiana więc uszkodzony TV wezmą jak przywiozą nowy model. Pozostaje tylko czekać na wymianę i sprawdzać samemu.
  11. Najważniejsze że udało się przywrócić go do życia. Jeśli chodzi o mój egzemplarz to niestety jest tak jak się spodziewałem, czyli TV nie do naprawy - problem z matrycą. Propozycja jaka dostałem to X92J. Wymiana z dopłatą do OLED, ani zwrot środków nawet w formie karty/vouchera nie możliwy. Jedyne rozwiązania to zgodnie z warunkami gwarancji naprawa lub wymiana TV. A w tym rozmiarze (49 cali) innego sensownego wyboru nie ma Czekam teraz na telefon aby umówić wymianę i zobaczymy. Generalnie nowszy model ma wiele na plus. A jak będzie z jasnością w HDR i wygaszaniem to się okaże. Powoli zaczynam się oswajać z myślą że będzie pod tym względem pewien downgrade. Może wtedy po odbiorze okaże się że nie jest aż tak źle
  12. OK, dzięki. 2 sklepie gdzie kupowałem dostałem info aby zgłosić do serwisu w Radomiu, ale chyba wolę to zrobić przez support Sony tak jakbw Twoim wypadku
  13. U @boywrc akurat wymiana 55 cali na 55. Ja jeszcze nie zgłosiłem, bo w międzyczasie pojawiły się komplikacje przy rozszerzonej gwarancji. Zamawiałem TV przez sklep internetowy i okazało się że miał kiła nieswiecacych pikseli. Wymianę udało się ogarnąć tego samego dnia w salonie w Krakowie, ale okazało się że obsługa nie zaktualizowała numeru seryjnego TV co udało się wykąpać dopiero teraz. Na szczęście z pomocą sklepu gdzie zamawiałem TV udało się ogarnąć dziś ten temat więc jak będę miał wolną chwilę to wysle zgloszenie. @boywrc zgłaszałeś przez stronę Sony czy bezpośrednio do serwisu MIK w Radomiu (czy innego)
  14. Dzięki, życzę aby działały jak najdłużej i bezproblemowo. Teraz pewnie też zdecydowałbym się dopłacić do OLED, bo kontrast i brak bloomingu dają niesamowita przewagę nad LCD. Dopiero microLED mogą rywalizować (głównie dzięki większej jasności przy dużych jasnych powierzchniach)
  15. Ahh, rozumiem. W takim razie życzę aby udało się pomyślnie rozwiązać sprawę Będę wdzięczny za info jaka padła propozycja. PS. W Pana przypadku jaki jest rozmiar ekranu? Pewnie większy niż u mnie? TV mniejsze niż 55 miały w tym segmencie chyba jednak mniejszą sprzedaż
×
×
  • Dodaj nową pozycję...