Skocz do zawartości
autorus

Gwarancja LG- Jak to jest?

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ oddałem swój tv wraz z gwarancją mam pytanko jak to jest.
TZN ile może serwis trzymać mój tv ponad typowe 14dni?

Mój już jest 3tygodnie i nie zanosi się żeby szybko wrócił. Padła mu matryca i pewnie szukaja ale ile mogą tego szukać bo chyba nie w nieskończoność?

Autorus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytaj warunki gwarancji które powinieneś mieć razem z gwarancją, ale w ogólności to przepisy gwarancji producenta nie regulują.
Regulują natomiast reklamowanie u sprzedawcy nie producenta z powodu "niezgodności towaru z umową"
Ze strony Rzecznika Konsumentów:

[b]Kto określa czas naprawy lub wymiany towaru niezgodnego z umową i ile on wynosi?[/b]
Przepisy ustawy nie określaj ą czasu naprawy lub wymiany towaru niezgodnego z umową.
Wobec tego posiłkując się przepisem art. 455 kodeksu cywilnego, iż dłużnik winien spełnić
świadczenie niezwłocznie. A zatem zgodnie z orzecznictwem sadowym termin wynosi 14 dni.
W przypadku konieczności zasięgnięcia opinii rzeczoznawcy, sprowadzenia części
zamiennych, badania w miejscu używania rzeczy na stałe itp. reklamacja powinna być
zakończona w terminie ustalonym przez strony. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='StuG III' post='88753' date='29.02.2008, 21:13 ']Przeczytaj warunki gwarancji które powinieneś mieć razem z gwarancją, ale w ogólności to przepisy gwarancji producenta nie regulują.
Regulują natomiast reklamowanie u sprzedawcy nie producenta z powodu "niezgodności towaru z umową"
Ze strony Rzecznika Konsumentów:

[b]Kto określa czas naprawy lub wymiany towaru niezgodnego z umową i ile on wynosi?[/b]
Przepisy ustawy nie określaj ą czasu naprawy lub wymiany towaru niezgodnego z umową.
Wobec tego posiłkując się przepisem art. 455 kodeksu cywilnego, iż dłużnik winien spełnić
świadczenie niezwłocznie. A zatem zgodnie z orzecznictwem sadowym termin wynosi 14 dni.
W przypadku konieczności zasięgnięcia opinii rzeczoznawcy, sprowadzenia części
zamiennych, badania w miejscu używania rzeczy na stałe itp. reklamacja powinna być
zakończona w terminie ustalonym przez strony. Przy określaniu odpowiedniego czasu
naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.[/quote]

No niestety warunków gwarancji nie mam jak sprawdzić, bo gwarancja poszła do serwisu. :)
TV został oddany do autoryzowanego punktu serwisowego LG. No i nie mam go od 3 tygodni.

Autorus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='autorus' post='88761' date='29.02.2008, 22:46 ']No niestety warunków gwarancji nie mam jak sprawdzić, bo gwarancja poszła do serwisu. :rolleyes:
TV został oddany do autoryzowanego punktu serwisowego LG. No i nie mam go od 3 tygodni.

Autorus[/quote]
Weź jeszcze pod uwage ze 14 dni to dni robocze nielicza sie soboty i niedziele no i licza sie od dnia kiedy serwis dostał towar , ale niestety ustawe mozna interpretowac jak kto chce a hasło " w odpowiednim terminie" każdy interpretuje na swoją strone. Jesli chodzi o serwis lg nie wiem jak z tv ale z monitorami i napedami dvdrw wyrabiaja sie zazwyczaj w 1,5 tygodnia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w tym wątku [url="http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=7899"]http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=7899[/url] zastanawiam się co PO GWARANCJI. Jak sprzęt wraca z naprawy i ponownie psuje się to samo.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Andmat' post='96547' date='12.04.2008, 20:14 ']Ja w tym wątku [url="http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=7899"]http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=7899[/url] zastanawiam się co PO GWARANCJI. Jak sprzęt wraca z naprawy i ponownie psuje się to samo.....[/quote]
Jak ci się zepsuje trzy razy to ci wymienią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chodzi mi o hipotetyczną sytuację: Telewizor naprawiany dwa razy (ta sama usterka) będąc na gwarancji i po skończeniu gwarancji znowu psuje sie to samo... Co wtedy? Przyjmą do naprawy gwarancyjnej? Czy może sie wypną? Czytałem ,że 4 nieskuteczne naprawy powodują wymianę tylko nie wiem jak wygląda sprawa jeśli sprzęt zaczął się psuć na gwarancji i w pewnym momencie gwarancja mija.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Andmat' post='96644' date='13.04.2008, 12:59 ']Chodzi mi o hipotetyczną sytuację: Telewizor naprawiany dwa razy (ta sama usterka) będąc na gwarancji i po skończeniu gwarancji znowu psuje sie to samo... Co wtedy? Przyjmą do naprawy gwarancyjnej? Czy może sie wypną? Czytałem ,że 4 nieskuteczne naprawy powodują wymianę tylko nie wiem jak wygląda sprawa jeśli sprzęt zaczął się psuć na gwarancji i w pewnym momencie gwarancja mija.....[/quote]
Gwarancja znów leci od zera na tę samą usterkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nawet jak jest już po gwarancji???? A na jak długo jest wtedy przedłużenie gwarancji na ten wymieniony element?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy nikt w tej Polsce dalej nie wie co co to jest 'gwarancja producenta' a co to jest 'niezgodnosc z umowa' ???

Warunki gwarancyjne DYKTUJE producent i sa one podane w karcie gwarancyjnej producenta, jesli tam nie pisze ze po trzech naprawach wymienia Ci TV na nowy to nie ma co na to liczyc, jesli nie pisze ze na wymieniona czes biegnie od nowa gwarancja producenta to nie ma co liczyc ze po okresie gwarancyjnym calego telewizora wymienia ta czes znowu na gwarancji. I czytac co tam pisze miedzy wierszami a nie to co sie chialo by uslyszec.

GWARANCJA PRODUCENTA jest dobrowolna i nie reguluje ja ustawodawstwo polskie, sam producent USTALA sobie wlasne zasady naprawy gwarancyjnej wiec nie ma sie co pytac jak to wyglada u Panasonic Polska majac telewizor od LG - bo moga nie byc te same warunki gwarancyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIGDY NIE KORZYSTAJCIE Z GWARANCJI - REKLAMACJA Z TYTUŁU " NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ " JEST ZDECYDOWANIE LEPSZA ! ! !

Nie do serwisu, ale do sprzedawcy - ochrona ustawowa trwa przez 24 miesiace od chwili zakupu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...