autorus 11 Posted February 29, 2008 Ponieważ oddałem swój tv wraz z gwarancją mam pytanko jak to jest. TZN ile może serwis trzymać mój tv ponad typowe 14dni? Mój już jest 3tygodnie i nie zanosi się żeby szybko wrócił. Padła mu matryca i pewnie szukaja ale ile mogą tego szukać bo chyba nie w nieskończoność? Autorus Quote Share this post Link to post Share on other sites
StuG III 0 Posted February 29, 2008 Przeczytaj warunki gwarancji które powinieneś mieć razem z gwarancją, ale w ogólności to przepisy gwarancji producenta nie regulują. Regulują natomiast reklamowanie u sprzedawcy nie producenta z powodu "niezgodności towaru z umową" Ze strony Rzecznika Konsumentów: [b]Kto określa czas naprawy lub wymiany towaru niezgodnego z umową i ile on wynosi?[/b] Przepisy ustawy nie określaj ą czasu naprawy lub wymiany towaru niezgodnego z umową. Wobec tego posiłkując się przepisem art. 455 kodeksu cywilnego, iż dłużnik winien spełnić świadczenie niezwłocznie. A zatem zgodnie z orzecznictwem sadowym termin wynosi 14 dni. W przypadku konieczności zasięgnięcia opinii rzeczoznawcy, sprowadzenia części zamiennych, badania w miejscu używania rzeczy na stałe itp. reklamacja powinna być zakończona w terminie ustalonym przez strony. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. Quote Share this post Link to post Share on other sites
autorus 11 Posted February 29, 2008 [quote name='StuG III' post='88753' date='29.02.2008, 21:13 ']Przeczytaj warunki gwarancji które powinieneś mieć razem z gwarancją, ale w ogólności to przepisy gwarancji producenta nie regulują. Regulują natomiast reklamowanie u sprzedawcy nie producenta z powodu "niezgodności towaru z umową" Ze strony Rzecznika Konsumentów: [b]Kto określa czas naprawy lub wymiany towaru niezgodnego z umową i ile on wynosi?[/b] Przepisy ustawy nie określaj ą czasu naprawy lub wymiany towaru niezgodnego z umową. Wobec tego posiłkując się przepisem art. 455 kodeksu cywilnego, iż dłużnik winien spełnić świadczenie niezwłocznie. A zatem zgodnie z orzecznictwem sadowym termin wynosi 14 dni. W przypadku konieczności zasięgnięcia opinii rzeczoznawcy, sprowadzenia części zamiennych, badania w miejscu używania rzeczy na stałe itp. reklamacja powinna być zakończona w terminie ustalonym przez strony. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.[/quote] No niestety warunków gwarancji nie mam jak sprawdzić, bo gwarancja poszła do serwisu. TV został oddany do autoryzowanego punktu serwisowego LG. No i nie mam go od 3 tygodni. Autorus Quote Share this post Link to post Share on other sites
lipa_ml 9 Posted March 1, 2008 [quote name='autorus' post='88761' date='29.02.2008, 22:46 ']No niestety warunków gwarancji nie mam jak sprawdzić, bo gwarancja poszła do serwisu. TV został oddany do autoryzowanego punktu serwisowego LG. No i nie mam go od 3 tygodni. Autorus[/quote] Weź jeszcze pod uwage ze 14 dni to dni robocze nielicza sie soboty i niedziele no i licza sie od dnia kiedy serwis dostał towar , ale niestety ustawe mozna interpretowac jak kto chce a hasło " w odpowiednim terminie" każdy interpretuje na swoją strone. Jesli chodzi o serwis lg nie wiem jak z tv ale z monitorami i napedami dvdrw wyrabiaja sie zazwyczaj w 1,5 tygodnia Quote Share this post Link to post Share on other sites
Andmat 0 Posted April 12, 2008 Ja w tym wątku [url="http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=7899"]http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=7899[/url] zastanawiam się co PO GWARANCJI. Jak sprzęt wraca z naprawy i ponownie psuje się to samo..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
sebik 0 Posted April 12, 2008 [quote name='Andmat' post='96547' date='12.04.2008, 20:14 ']Ja w tym wątku [url="http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=7899"]http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=7899[/url] zastanawiam się co PO GWARANCJI. Jak sprzęt wraca z naprawy i ponownie psuje się to samo.....[/quote] Jak ci się zepsuje trzy razy to ci wymienią. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Andmat 0 Posted April 13, 2008 Chodzi mi o hipotetyczną sytuację: Telewizor naprawiany dwa razy (ta sama usterka) będąc na gwarancji i po skończeniu gwarancji znowu psuje sie to samo... Co wtedy? Przyjmą do naprawy gwarancyjnej? Czy może sie wypną? Czytałem ,że 4 nieskuteczne naprawy powodują wymianę tylko nie wiem jak wygląda sprawa jeśli sprzęt zaczął się psuć na gwarancji i w pewnym momencie gwarancja mija..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
sebik 0 Posted April 13, 2008 [quote name='Andmat' post='96644' date='13.04.2008, 12:59 ']Chodzi mi o hipotetyczną sytuację: Telewizor naprawiany dwa razy (ta sama usterka) będąc na gwarancji i po skończeniu gwarancji znowu psuje sie to samo... Co wtedy? Przyjmą do naprawy gwarancyjnej? Czy może sie wypną? Czytałem ,że 4 nieskuteczne naprawy powodują wymianę tylko nie wiem jak wygląda sprawa jeśli sprzęt zaczął się psuć na gwarancji i w pewnym momencie gwarancja mija.....[/quote] Gwarancja znów leci od zera na tę samą usterkę... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Andmat 0 Posted April 13, 2008 Nawet jak jest już po gwarancji???? A na jak długo jest wtedy przedłużenie gwarancji na ten wymieniony element? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mr_Jones 1 Posted April 13, 2009 Czy nikt w tej Polsce dalej nie wie co co to jest 'gwarancja producenta' a co to jest 'niezgodnosc z umowa' ??? Warunki gwarancyjne DYKTUJE producent i sa one podane w karcie gwarancyjnej producenta, jesli tam nie pisze ze po trzech naprawach wymienia Ci TV na nowy to nie ma co na to liczyc, jesli nie pisze ze na wymieniona czes biegnie od nowa gwarancja producenta to nie ma co liczyc ze po okresie gwarancyjnym calego telewizora wymienia ta czes znowu na gwarancji. I czytac co tam pisze miedzy wierszami a nie to co sie chialo by uslyszec. GWARANCJA PRODUCENTA jest dobrowolna i nie reguluje ja ustawodawstwo polskie, sam producent USTALA sobie wlasne zasady naprawy gwarancyjnej wiec nie ma sie co pytac jak to wyglada u Panasonic Polska majac telewizor od LG - bo moga nie byc te same warunki gwarancyjne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BoDeX 121 Posted April 13, 2009 NIGDY NIE KORZYSTAJCIE Z GWARANCJI - REKLAMACJA Z TYTUŁU " NIEZGODNOŚCI Z UMOWĄ " JEST ZDECYDOWANIE LEPSZA ! ! ! Nie do serwisu, ale do sprzedawcy - ochrona ustawowa trwa przez 24 miesiace od chwili zakupu. Quote Share this post Link to post Share on other sites