Jump to content
Sign in to follow this  
elgato1

th-42pv70p i powidoki na czarnym tle!!

Recommended Posts

WITAM
oD 2 DNI JESTEM POSIADACZEM PLAZMY PANASONICA TH-42PV70P.. oBREAZ BOMBA WE WSZYSTKICH ASPEKTACH, LECZ JEDNO ALE...
Skonfigurowałem tv, wyszukałem kanały (wyświetlane wiec były jakieś tabelki i klawisze potwierdzające wybór)...następinie dosłownie 30 minut pobawiłem się xbox360..to wszystko....

...po przełączeniu telewizora na puste gniazdo av (wyswietla sie czarna plansza) miałem wyryte to wszystko w matrycy. Nie jest to zauważalne z 2.8metra (tak oglądam), ale podchodząc na mały metr przy gorszym oświetleniu widać to wszystko...
...nastepnego dnia taki stan sie utrzymywał, więc zrobiłem jak kilka osób na forum- pusciłem totalnie biały obraz..na ok 30 min....znow matryca na czarnym tle była jednolita......jednak wystarczyło 15 min z xbox360 i znow w powyższych warunkach takie rzeczy???

Czy użytkownicy swoich telewizorów mogliby sprawdzic wieczorem na czarnej planszy czy po sesji z konsolą, bądz innymi obrazami statycznymi mają jednolity obraz na czarnym tle z bliska, czy jednak coś zostaje????

Logo stacji nie zostaje, podczas grania, oglądania tv nic nie ma, dvd super...tylko na czarnym z bliska....
...martwi mnie to, ale wizja ze po czasie może to przenieść się na normalny obraz ( podczas grania, oglądania tv) cholernie mnie martwi...nie po to wywalałem grubą kasę zeby bać sie tv albo grac z zegarkiem w reku:(:) boje sie co będzie gdy zaczne oglądać filmy z napisami...

byłbym też wdzięczny za podpowiedz nt wygrzewania plazmy odn. ustawien kontrastu jak i wygrzewania białą planszą....

pozdro-elgato1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Plazme nalezy uformowac PRZED pierwszym powazniejszym uzytkowaniem.
Nie rozumiem natomiast jakim cudem masz powidok statyczny z XBOXa na którym zasadniczo powinienes grać zamiast zapuszczać bezsensownie dasha... Nie wierze by powidoki nastąpiły po sesji z jakąkolwiek grą... chyba ze są to szachy

Share this post


Link to post
Share on other sites
sądzę ze 30 min grania to nie jest pierwsze wowazne posiedzenie.......widać zarówno dasha jak i prędkościomierz z gry PGR3..powaznie...nawet potrafił rostawić nawis FAILED wyswietlany przez parę sekund....dash przecież nie był wyswietlany długo....a mapka i licznik z gry..tak jak mówiłem ok 30minut.
Wada?? w jaki sposób mam wiec 'uformować moj odbiornik?? te 30 min grania szło na kontraście i jasności wywindowanej na 80% (ust. fabryczne)...potem zmniejszyłem...wygrzałem białą planszą az do uzyskania jednolitej matrycy na czarnym kolorze..i znow zagrałem...to samo...

wiec zapytam jeszcze raz....JAK MAM JĄ UFORMOWAC?? jaki kontrast, jaka jasność itd.....
pozdrawiam-elgato1

p.S..pamietajcie ze mowa tylko o jasnościach (białe naleciałości, nie czarne wypalenia) na czarnym tle widoczne dop z ok 1 metra.

Share this post


Link to post
Share on other sites
powinienes zrobic tak

ZARAZ po zakupie telewizora powinien on zostac podlaczony do anteny ale nie wstrojony. Normalnie w takiej sytuacji na ekranie jest tzw "śnieg"
Powinienes tak zostawic telewizor na kilka GODZIN
Ponadto - [b]przez pierwsze 200-250 godzin powinienes ogladac telewizor z maksymalnymi ustawieniami Kontrast i Jaskrawość - 50% (nie wyżej!!!)[/b]
Niektórzy zalecają jeszcze niższe wartości - 35-40%
Dlaczego ? Dlatego ze nowa plazma (gazy zawarte w komórkach poszczególnych pixeli) mają bardzo wysoką efektywność świecenia co doprowadza do WYPALANIA się luminoforu. Jesli bedziesz plazme dalej katował - powidoki utrwalą się na stałe (wypali się luminofor)
To trochę tak jak z laserem który wypala dziurę w kartce papieru (porownanie nie do konca trafne z uwagi na zupełnie odmienną technologię ale myślę że dobrze obrazujące to z czym mamy doczynienia)
Oglądając TV bez tych zaleceń- ryzykujesz trwałym uszkodzeniem panelu które NIE JEST OBJĘTE GWARANCJĄ

Pozdrawiam i zalecam szybkie zastosowanie się do powyższych rad Edited by mobor

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki za podpowiedz :)

więc na szumie antenowym zostawie tv tak jak zalecałeś. Kontrast i jasność mam od początku ustawiony na ok 30-40%, więc tutaj nie żyłuje ekranu.

Jeśli jeszcze tylko moge prosić o odpowiedz na pytanie: czy normalnym jest ze krótkotrwałe wyświetlanie obrazu statycznego (nawet 1-2 minuty) powoduje odbicie go na ekranie co jest widoczne na czarnym tle...a następnie ustąpienie tego efektu po zmianie, programu/ gry czy też włączeniu filmu. czy te polwidoki są cecha plazmy??
Gdy oglądam film z napisami, po zakończeniu da się zauważyć biała podkladka na ekranie- czyli pole w którym wyświetlane były napisy.....po włączeniu sd tv, albo czegokolwiek innego co zapala piksele w tym miejscu- efekt ginie....

więc jest to norma, czy jednak nawet takie przejsciowe polwidoki nie powinny wystepowac?????

przepraszam za dlugie i męczące posty..ten tv to moje bite 4 pensje...długo odkładałem, dlatego teraz tak panikuje

dziękuję za cierpliwość i pozdrawiam
elgato1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dołączam się z pytaniem
Czy można oglądać długo plazmę w formacie 4/3
i czy nie zostają po tym ślady?

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='ghe' post='69306' date='23.11.2007, 12:30 ']Dołączam się z pytaniem
Czy można oglądać długo plazmę w formacie 4/3
i czy nie zostają po tym ślady?[/quote]
Odradzam oglądanie plazmy na formacie 4:3. Przekonałem się na własnej skórze. Panasonic TH-37 PV60. Po okresie ok 1 miesiąca oglądania w tym formacie, mija już 5 miesiąc a różnicę widać w formacie 16:9, niewielka różnica w kontraście i nasyceniu na panelach bocznych, ale jednak!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam serdecznie. Jestem od 8 grudnia posiadaczem plazmy Th 42 pv7. Jestem mile zaskoczony jakością obrazu. Byłem zdecydowany na LCD ale kiedy sprzedawca postawił obok plazmy lcd sony bravia i przygasił trochę światło w sklepie , decyzja padła- plazma. Kolory o wiele lepsze niż w Lcd czerń to czerń a nie granat , żadnego smużenia. Jest tylko jedno ale. Na forum czytam o docieraniu plazmy ale serwis Panasonica nie wie o czymś takim. W tych modelach nie istnieje problem wypalania poobrazów na stałe. Jedyne co jest dla Panasonica istotne to transport telewizora tylko w pozycji pionowej. Oczywiście stosuję do rad na FORUM i oglądam na parametrach kinowych, w zupełności mi to wystarczy. Co do poobrazów to pozostają np po menu Manty ale na chwilę i widoczne są tylko z bliska.

Share this post


Link to post
Share on other sites
A ja Panowie zrezygnowałem i oddałem te plazme zamieniając Ja na lcd soniacza.....kiedy po 3 godzinnej sesji z x360 miałem na matrycy zegary i mapki z gry pgr3 to było dla mnie za dużo...co z tego ze widoczne tylko w zaciemnionym pokoju i z bliska........jednak dało sie to zauważyć nawet na samej grze.......dla mnie swiadomość ze to zostawało była jak zły sen:P
teraz jedynym moim zmartwieniem jest fakt, ze na plażmie obraz był ciut ostrzejszy w ruchu...choc jak porównuję w sklepie- nie ma aż takich drastycznych różnic o jakich pisze panasonic w ich tescie porównawczym obu technologii...( plazma super staytyczny obraz w ruchu, lcd mega-rozsmużony- przesadzony fakt, ale jednak fakt. I plazma potrafi zamazywać obraz w ruchu)

...aha..mam też przed sobą 2 tv Philipsa: 1 jest 100hz, 2 nie......patrząc na obraz z x360....może mam lewe oko w tej kwestii, ale na chwile obecną nie zapłaciłbym więcej za 100 hz w lcd'ku...chyba ze działa to w innych rodzajach sygnału....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam, sam sie przymierzam do tego telewizorka ale tym mnie zmartwiles. Czy to wada panasonica czy ogolnie tak bywa z plazmami?? cena w koncu zeszla ponizej 4000 a tu takie wiadomosci niewesole. Moj tv bedzie uzywany z kablowka i odtwarzaczem, konsoli niebedzie. czy jest cos w podobnek cenie bez takich wad? bo jesli to kwestia tych pierwszych 250h to spoko niewidze problemu, panasonic mi sie bardzo podoba (wizualnie i oczywiscie jak gra)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja powiem tak, plasmy są cool, ale do gierek używam jednak LCD.
Tzn jedno i grugie testowane na codzień w domciu.

Natomiast jakby ktoś chciał wziąć lcd do sypialni to musi (dla normalnego komfortu) mieć przycisk od jasności na pilocie.
Niby można grzebać w menu tv ale w nocy, jak człowiek zmęczony to się nie chce.
Ogólnie rzecz biorąc, lcd za mocno swieci i trzeba zmieniać jasność szczególnie jak jest ciemno, po prostu oczy nie wyrabiają.
No i przycisk sleep na pilocie to obowiązek.


AUtorus

ps. Odnośnie wypalania to trzeba wygrzewać. Ale powidoki na krótki czas i tak będą zostawać. Nie pamiętam czy po nocy też były, ale to kwestia uruchomienia innego programu. Nie radziłbym cały czas oglądac tego samego :rolleyes:


[quote name='pat_kdb' post='77309' date='04.01.2008, 19:45 ']Witam, sam sie przymierzam do tego telewizorka ale tym mnie zmartwiles. Czy to wada panasonica czy ogolnie tak bywa z plazmami?? cena w koncu zeszla ponizej 4000 a tu takie wiadomosci niewesole. Moj tv bedzie uzywany z kablowka i odtwarzaczem, konsoli niebedzie. czy jest cos w podobnek cenie bez takich wad? bo jesli to kwestia tych pierwszych 250h to spoko niewidze problemu, panasonic mi sie bardzo podoba (wizualnie i oczywiscie jak gra)[/quote]

Edited by SlawekR

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote name='robert35-68' post='72995' date='11.12.2007, 19:07 ']Witam serdecznie. Jestem od 8 grudnia posiadaczem plazmy Th 42 pv7. Jestem mile zaskoczony jakością obrazu. Byłem zdecydowany na LCD ale kiedy sprzedawca postawił obok plazmy lcd sony bravia i przygasił trochę światło w sklepie , decyzja padła- plazma. Kolory o wiele lepsze niż w Lcd czerń to czerń a nie granat , żadnego smużenia. Jest tylko jedno ale. Na forum czytam o docieraniu plazmy ale serwis Panasonica nie wie o czymś takim. W tych modelach nie istnieje problem wypalania poobrazów na stałe. Jedyne co jest dla Panasonica istotne to transport telewizora tylko w pozycji pionowej. Oczywiście stosuję do rad na FORUM i oglądam na parametrach kinowych, w zupełności mi to wystarczy. Co do poobrazów to pozostają np po menu Manty ale na chwilę i widoczne są tylko z bliska.[/quote]



Czyli najlepiej docieramy Plazme 42PV7P na parametrach Kinowych i ustawienia obrazu od 40-50% przez około 200-250godzin...

Może to ktoś potwierdzić czy to są najleprze ustawienia. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 h na "uleżenie" , a potem hulaj dusza .... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote name='BoDeX' post='110358' date='20.07.2008, 23:51 ']200 h na "uleżenie" , a potem hulaj dusza .... :P[/quote]


Mam pytanie przy docieraniu Plazmy jak ustawiamy:
**********************************************
-Rodzaj obrazu-(Dynamiczny/Normalny/Kinowy)

-Tryb oszcz.-(wył/wł)

-Panel boczny-(Wył/Słabe/Pośrednie/Max)

P-NR-(Wył/Norm/Pośr/Auto

Oraz jak ustawić w Tunerze SAT-cyfrowym Proporcje Ekranu(4:3 czy 16:9)


Pozdro

Edited by sony35

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj sobie ogladalem w nocy filmik, jak sie skonczyl to wylaczylem dvd i pierwszy raz w ciemnym pokojnu na ciemnym ekranie zobaczylem 'powidoki' :P
z daleka rzucily sie w oczy dolny i gorny pas (ciemniejsze) ze wzgledu na ogladanie filmow 720p (ich wysokosc kreci sie w okolicach 544pikseli stad czarne pasy gora-dol)
z blizszej odleglosci widac logo TVP2 oraz menu PILOT z cyfry plus :(

plazma taka jak w temacie, po zakupie 'docierana' (tryb kinowy)

kiedys sie zastanawialem jak ustawic -Panel boczny-(Wył/Słabe/Pośrednie/Max) ale nigdzie nie dostalem jednoznacznej odpowiedzi
Panel boczny - chodzi o pasy wyswietlane po bokach obrazu 4:3 (mozna ustawic od czarnych do jasnych szarych)

cyfre mam ustawiona na 16:9 i 'szeroki', tv staram sie ogladac na rozszerzonym ('szeroki') lub zoom1 jesli program na to pozwala

Edited by jataman

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote name='jataman' post='110437' date='21.07.2008, 19:34 ']wczoraj sobie ogladalem w nocy filmik, jak sie skonczyl to wylaczylem dvd i pierwszy raz w ciemnym pokojnu na ciemnym ekranie zobaczylem 'powidoki' :rolleyes:
z daleka rzucily sie w oczy dolny i gorny pas (ciemniejsze) ze wzgledu na ogladanie filmow 720p (ich wysokosc kreci sie w okolicach 544pikseli stad czarne pasy gora-dol)
z blizszej odleglosci widac logo TVP2 oraz menu PILOT z cyfry plus :unsure:

plazma taka jak w temacie, po zakupie 'docierana' (tryb kinowy)

kiedys sie zastanawialem jak ustawic -Panel boczny-(Wył/Słabe/Pośrednie/Max) ale nigdzie nie dostalem jednoznacznej odpowiedzi
Panel boczny - chodzi o pasy wyswietlane po bokach obrazu 4:3 (mozna ustawic od czarnych do jasnych szarych)

cyfre mam ustawiona na 16:9 i 'szeroki', tv staram sie ogladac na rozszerzonym ('szeroki') lub zoom1 jesli program na to pozwala[/quote]


Te powidoki po wyłączeniu TV w ciemnym pomieszczeniu to norma - szybko znikną.
Co do paska bocznego - w instrukcji jest napisane które ustawienie jest zalecane. Warto czytać...
Odnośnie trybu dopasowania - dobrze jest używać AUTO. Wszelkie paski po pewnym czasie mogą "odbić się czkawką"... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj kolejny filmik i po wylaczeniu zupelnie inne powidoki (aktualne :lol: ) dlatego tez mi sie wydaje ze to tylko tymczasowy objaw

co do instrukcji to jest ladnie napisane
Panel boczny - do wyboru [b]Wylaczony / slabe / posrednie / mocne[/b]
zalecane ustawienie - [b]Wysoka[/b] :rolleyes:
no niby wszystko ok ale jednak wprowadza to element zastanowienia sie nad wyborem

tryb oczywiscie auto, najlepiej jak obraz wypelnia caly tv, jednak kobicie nie zawsze sie podoba rozciagniety durczok w faktach wiec woli ustawic 4:3 :unsure:

troche to jest chore, czlowiek kupuje tv ktorym moze sie cieszyc raptem na kilku kanalach tv (i to przewaznie tylko w 50%)

Edited by jataman

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam jeszcze jedno pytanie przy tzw.-Docieraniu-Plazmy

jak ustawiamy Balans Bieli (Zimny/Normalny/Ciepły)

Share this post


Link to post
Share on other sites

[quote name='jataman' post='110489' date='22.07.2008, 10:58 ']Panel boczny - do wyboru [b]Wylaczony / slabe / posrednie / mocne[/b]
zalecane ustawienie - [b]Wysoka[/b] :D[/quote]


To proste... Menu i instrukcję pisały dwie rózne osoby :blink:
Tak więc chodzi o "mocne", czyli szare pasy... Jest to przy okazji ustawienie domyślne.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...