Skocz do zawartości
  • 0
Marek392

Brak dolby Atmos TV Philips + soundbar samsung

Pytanie

Hej wszystkim! 

Moze tutaj ktoś będzie w stanie mi pomóc. Przekopałem dziesiątki forów i wątków i nie mam odpowiedzi na swoje pytanie.

Otóż posiadam TV Philips 65PUS8536 oraz soundbar samsung HW-Q600A

Oba urządzenia posiadają wsparcie dla dolby Atmos tj wejścia ARC a w tv dodatkowo e-arc. Mam podłączony TV do wejścia e-arc i soundbar do hdmi arc. 

W ustawieniach TV mam format wyjścia cyfrowego na wielokanałowy (obejście). Nie wiem czy to ma znaczenie ale funkcja easy link również jest włączona a ustawienia HDMi ultra HD na standard (po zmianie na optymalny brak całkowicie dzwieku z subofera) 

 

Czy może mi ktoś podpowiedzieć co jest nie tak że odpalając nawet TV na Netflix dostaje powiadomienie o uruchomieniu dolby vision a dolby Atmos nie ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

8 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Nie wiem jak jest w Philips ale na moim LG B9 mogę wyłączyć Atmos z poziomu TV. Na początek zmień wyjście audio na głośniki telewizora i zobacz czy w Netflix pojawia się logo Atmos. Jeżeli tak, to musisz poszukać w instrukcji Samsunga jak prawidłowo podłączyć soundbar do TV, obecnie mam soundbar bez obsługi Atmos (lepiej gra od poprzednika) - gdy miałem soundbar TCL początkowo też źle rozpoznawał źródło - niestety nie pamiętam jak to rozwiązałem - później Atmos działał prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
12 minut temu, afflux napisał:

Nie wiem jak jest w Philips ale na moim LG B9 mogę wyłączyć Atmos z poziomu TV. Na początek zmień wyjście audio na głośniki telewizora i zobacz czy w Netflix pojawia się logo Atmos. Jeżeli tak, to musisz poszukać w instrukcji Samsunga jak prawidłowo podłączyć soundbar do TV, obecnie mam soundbar bez obsługi Atmos (lepiej gra od poprzednika) - gdy miałem soundbar TCL początkowo też źle rozpoznawał źródło - niestety nie pamiętam jak to rozwiązałem - później Atmos działał prawidłowo.

A czy połączenie tv do wejścia e-arc a do soundbar arc jest właściwe.? I dolby Atmos powinien działać prawidłowo? 

Czy w soundbar również konieczne jest e-arc żeby to działało? 

Nie znam się na tym a na każdym forum piszą inaczej..

Pomóżcie proszę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Podłączenie masz prawidłowe, wygląda że masz coś wyłączone w telewizorze, cytat:

"Aby skorzystać z dobrodziejstw Audio Return Channel, należy wybrać złącze HDMI ARC w telewizorze oraz kompatybilne złącze z ARC na urządzeniu zewnętrznym. Te są zazwyczaj wyraźnie podpisane, więc nie sposób pomylić ich z innymi gniazdami HDMI. ARC powinno działać domyślnie, jednak jeśli się tak nie stanie – mała porada. W niektórych, szczególnie starszych telewizorach, warto w takim przypadku chwycić za pilot i pogrzebać w ustawieniach: być może trzeba wyłączyć budowane głośniki i/lub umożliwić przesyłanie sygnału audio do zewnętrznych głośników i wzmacniaczy."

Link do artykułu https://rms.pl/baza-wiedzy/3316-hdmi-arc-i-earc-co-to-jest-i-do-czego-sluzy

Artykuł wstawiam aby wyjaśnić czym jest ARC i eARC i tylko tyle, nie sugeruj się poradami doboru kabli itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
3 godziny temu, afflux napisał:

Podłączenie masz prawidłowe, wygląda że masz coś wyłączone w telewizorze, cytat:

"Aby skorzystać z dobrodziejstw Audio Return Channel, należy wybrać złącze HDMI ARC w telewizorze oraz kompatybilne złącze z ARC na urządzeniu zewnętrznym. Te są zazwyczaj wyraźnie podpisane, więc nie sposób pomylić ich z innymi gniazdami HDMI. ARC powinno działać domyślnie, jednak jeśli się tak nie stanie – mała porada. W niektórych, szczególnie starszych telewizorach, warto w takim przypadku chwycić za pilot i pogrzebać w ustawieniach: być może trzeba wyłączyć budowane głośniki i/lub umożliwić przesyłanie sygnału audio do zewnętrznych głośników i wzmacniaczy."

Link do artykułu https://rms.pl/baza-wiedzy/3316-hdmi-arc-i-earc-co-to-jest-i-do-czego-sluzy

Artykuł wstawiam aby wyjaśnić czym jest ARC i eARC i tylko tyle, nie sugeruj się poradami doboru kabli itp

Tak, ale w innym miejscu pisze że jeśli w jednym urządzeniu (wyjściowym tv) jest E-arc a na wejściowym czyli soundbar arc to dźwięk będzie okrojony i nici z atmosa 

"Czy eARC jest wstecznie kompatybilne z ARC?

Niestety odpowiedź brzmi nie. Oczywiście, jeśli jedno z urządzeń posiada nowszy, a drugie starszy standard, prawdopodobnie uzyskamy na wyjściu dźwięk, jednak jego charakterystyka będzie okrojona do specyfikacji oferowanej przez protokół ARC."

:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Faktycznie masz rację , cytat ze strony SONY:

"Większa przepustowość przekłada się na większą ilość danych, które można przesłać (większa rura). Większa przepustowość oznacza też, że cyfrowy sygnał audio nie musi być poddawany kompresji, przez co jest znacznie bardziej szczegółowy, bogaty i żywy. Kanał eARC pozwala więc uzyskać głębię dźwięku przestrzennego o kinowej jakości przy wykorzystaniu takich formatów, jak DTS X czy DOLBY ATMOS. Ze względu na ograniczenia zwykłego kanału ARC przetwarzanie tych formatów umożliwia tylko eARC."

Ogólnie to bardzo dziwne ze strony Samsunga że daja do soundbara tylko HDMI ARC - tutaj mała pomoc na ich stronie - oby pomogło https://www.samsung.com/pl/support/tv-audio-video/jak-korzystac-z-dolby-atmos-na-soundbarze-samsung/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Hej wszystkim! 

Moze tutaj ktoś będzie w stanie mi pomóc. Przekopałem dziesiątki forów i wątków i nie mam odpowiedzi na swoje pytanie.

Otóż posiadam TV Philips 65PUS8536 oraz soundbar samsung HW-Q600A

Oba urządzenia posiadają wsparcie dla dolby Atmos tj wejścia ARC a w tv dodatkowo e-arc. Mam podłączony TV do wejścia e-arc i soundbar do hdmi arc. 

W ustawieniach TV mam format wyjścia cyfrowego na wielokanałowy (obejście). Nie wiem czy to ma znaczenie ale funkcja easy link również jest włączona a ustawienia HDMi ultra HD na standard (po zmianie na optymalny brak całkowicie dzwieku z subofera) 

 

Czy może mi ktoś podpowiedzieć co jest nie tak że odpalając nawet TV na Netflix dostaje powiadomienie o uruchomieniu dolby vision a dolby Atmos nie ? 

Z Netflix powinien działać Dolby Atmos ale ustaw telewizor tak jakby działał ze zwykłym Arc.

 

Wiem że w LG to pomagało i tam była opcja do wyłączenia eArc.

W Philips, może musisz wybrać inny format przesyłania dźwięku, niż ten co wybrałeś.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam,

Też mam problem z Dolby Atmos, a dokładnie z brakiem fonii z materiałów, które mają taki format. Miałem skonfigurowane kino oraz TV,  które co prawda nie obsługiwały Dolby Atmos, ale dźwięk DD(+)5.1 był, nawet jeśli ścieżka dźwiękowa była zakodowana w formacie Atmos. Po zmianie TV na model, który obsługuje Atmos, fonii brak. 

Problem chyba leży po stronie softu - takie przynajmniej informacje są w necie, że na różnych urządzeniach jest cisza - dotyczy to modeli z TPM211EA.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Zaktualizowałem soundbar, w Netflix włączyłem język angielski i działa. Jeśli film ma atmosa to włączam napisy PL a soundbar wyświetla komunikat że dotarł do niego dolby Atmos :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...