Skocz do zawartości
dakius

Projekt domu parterowego - Sala Kinowa/Multimedialna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was bardzo serdecznie, 

Piszę do Was o pomoc, a mianowicie jestem na etapie projektowania domu jednorodzinnego parterowego i chciałbym w domu zrobić "salę kinową", chociaż dla mnie lepsze określenie to sala multimedialna, która łączyła by dla mnie funkcje takie jak:

Oglądanie meczy ( normalna telewizja, liga mistrzów itp  )

Granie na konsoli PS5 itp ,

Granie na konsoli djskiej,

No i oczywiście oglądanie filmów.

I teraz mam taki problem nie znam się na tym jakoś szczególnie, głównie wiem tyle ile poczytałem w necie, nie mam nie wiadomo jakich wymagań co do czystości dźwięku itd melomanem nie jestem, jednak cenię sobie dźwięk dość dobrej jakości i głównie chodzi mi o to, jakie pomieszczenie zagospodarować, aby nie było efektu pogłosu?

Mogę mieć pomieszczenie 3x 6m lub 3,5 x 6m, no i bez okien pomieszczenie może być, wysokość sufitu - szczerze? To standardowa, ale myślę, że sufitem podwieszanym wysokość wyjdzie rzędu 2,3/2,4 m. Chyba, że lepiej ten pokój w ogóle zrobić na poddaszu ? Jednak tam ciężej miałbym uzyskać przy domu parterowym równy dach, żeby wyeliminować skosy z krokwi itp a nie ukrywam, że bardziej mi się podoba sufit prosty ( bez skosów ). 

Na podłogę w przyszłości chciałbym dać gruby dywan 1 cm+, zastosować drzwi grubsze, aby dodatkowo wyciszały, a ściany pokoju pokryć pianką wygłuszającą, sufit podwieszany jakieś paski ledowe dookoła itp lub wykorzystam technologię HUE od Philipsa i zrobię z zastosowaniem tego oświetlenie pokoju, a kino domowe do telewizora 5.1 lub 7.1.

Najważniejsza jednak kwestia na tym etapie jest wymiaru pomieszczenia ? Możecie mi w tym pomóc? Jakieś rady ?