Skocz do zawartości
zel

Nowy projektor do 5000zł

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Jak pewnie wszyscy piszący takie tematy - jestem zupełny laik, potrafię mniej więcej odczytać wartości techniczne, ale wiadomo, że deklarowane nie zawsze idą w parze z rzeczywistością, dochodzą odczucia osobiste, także ten, stwierdziłem, że najlepiej chyba gdzieś zapytać. Przeszukałem kilka tematów, ale profile poszukiwań, oprócz ceny, mam wrażenie były mocno różne.

Mam do wydania maks 5000zł, projektor musi być nowy i kupiony na fvat. Od tej reguły nie ma odstępstwa :) Gdzie i do czego będę używał:

  • Projektor montowany od przodu i pod sufitem, głównie do seriali/filmów, rzadziej sportu. Raz na 3-4 miesiące pewnie pogram w jakąś grę. Wychodzi że taki allpurpose, ale najczęściej to jednak filmy.
  • W pokoju mam rolety zaciemniające 100%, więc jest przyjemnie ciemno, aczkolwiek nie ma pełnego mroku żebym nie widział, gdzie chodzę. Coś jak ciemność w małym pomieszczeniu oświetlanym latarką - że niby ciemno ale jednak coś widać ;)
  • Odległość projektora - ok. 2,6m. Rzucać będę bezpośrednio na białą ścianę, chcę sprawdzić, jak to wygląda (miałem projektor starej daty pożyczony od brata i nie było tragedii), ew. w przyszłości będę myślał nad dokupieniem jakiegoś ekranu (albo farby na ścianę jakiejś specjalnej).
  • Przewidywany czas użytkowania to mniej więcej 2h-4h dziennie. Stąd wychodzą dwa aspekty, na które zwróciłbym uwagę - głośność chłodzenia i żywotność lampy. A w szczególności to drugie.
  • Rozdzielczość: Wydaje mi się, że wystarczy FHD, ale jak znajdzie się coś UHD, to nie będę płakał :)
  • Nie potrzebuję i nie jara mnie 3D.
  • Będę miał chromecasta, więc np. WiFi nie jest mi potrzebne, tak naprawdę wystarczy mi chyba 2xHDMI, czincze na audio, ew. bluetooth do audio, ale mam trochę obrazy o postsynchro dźwięku w takim wypadku.