szuwar 0 Napisano 2 Września 2017 Witam serdecznie,Planuję zakup OLEDa LG OLED55E6V w Niemczech i użytkowanie w Polsce. Czy LG Polska będzie honorowało niemiecką gwarancję? Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 2 Września 2017 W przypadku awarii LG Polska przyjmie Ci telewizor do naprawy grzecznościowo na podstawie dowodu zakupu. Ten model (E6V) został wprowadzony do sprzedaży również na rynek polski, więc LG Polska nie odmówi naprawy ze względu na brak części zamiennych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwar 0 Napisano 5 Września 2017 Dziękuję za odpowiedź. Co znaczy jednak: "LG Polska przyjmie Ci telewizor do naprawy grzecznościowo"? Jest gwarancja w Polsce czy jej nie ma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 5 Września 2017 Jeśli kupiłeś telewizor w Polsce to gwarancję udziela Ci "LG Polska" i dostajesz pisemną polską gwarancję z warunkami opisanymi po polsku. Jeśli kupiłeś w Niemczech to gwarancję udziela Ci "LG Germany" i masz niemiecką gwarancję. Mimo, że łączy je jeden właściciel (LG), to są one formalnie oddzielnymi firmami i stąd takie obwarowania. Gwarancja to poza tym dobrowolne oświadczenie producenta - może on dobrowolnie ograniczać terytorialnie i czasowo udzialaną przez siebie gwaranację. My jako konsumenci mamy natomiast zapewnioną prawną możliwość dochodzenia swoich roszczeń dotyczących naprawy produktu od sprzedawcy w formie rękojmii, która w Polsce trwa 2 lata. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxkorzen 48 Napisano 6 Września 2017 Rękojmia dla kupujących w Polsce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szuwar 0 Napisano 6 Września 2017 Dziękuję za wyjaśnienia. Wynika z tego że prawnie LG Polska nie jest do niczego zobowiązana i jako takiej międzynarodowej gwarancji LG nie udziela. Szkoda. W razie awarii telewizor więc będzie podróżował do Niemiec. Dla 1,5 tys. różnicy w cenie jednak warto! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalind 1 Napisano 6 Września 2017 (edytowane) Jeśli dobrze pamiętam, w Niemczech rękojmię masz tylko przez rok. EDIT: źle pamiętam, rękojmia dwuletnia. Źródło: https://punkt.media/pl/poradniki/niemcy/informacje-o-niemczech/4375-niemcy-twoje-prawa-przy-reklamacji Edytowane 6 Września 2017 przez michalind Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 6 Września 2017 (edytowane) 10 godzin temu, szuwar napisał: Dziękuję za wyjaśnienia. Wynika z tego że prawnie LG Polska nie jest do niczego zobowiązana i jako takiej międzynarodowej gwarancji LG nie udziela. Szkoda. W razie awarii telewizor więc będzie podróżował do Niemiec. Dla 1,5 tys. różnicy w cenie jednak warto! Sam wysłałem swego czasu pytanie do LG Polska o tę kwestię. Nie powinno być żadnego problemu z naprawą tego modelu w Polsce w ramach naprawy grzecznościowej, bo "LG Polska" taki sam model (55E6V) sprzedawało w Polsce. Jak się zepsuje Ci OLED to jedyne co będziesz potrzebował to dowód zakupu. Tak a propo - niemiecka gwaranacja LG jest gorsza - tam wyraźnie jest napisane, że trwałe wypalenie nie podlega naprawy gwarancyjnej. W polskiej gwarnacji nie ma o tym słowa, dlatego LG Polska bezproblemowo pewnie wymienia OLEDy gdy się wypalą. Edytowane 6 Września 2017 przez Subman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach