Skocz do zawartości
MrMajst3r

XBMC - problemy po instalacji w Ubuntu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zainstalowałem Ubuntu 11.04 Niebiańska Nimfa. Pobrałem aktualizacje i skonfigurowałem podstawowe opcje z konfiguracja. Następnie wgrałem XBMC metodą nr 2 z tego posta (czyli poprzez terminal + automatyczne logowanie) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1885654-30.html#9110402

No i mam mnóstwo problemów:

1. Nie wiem jak teraz uzyskać dostęp do Ubuntu (od razu startuje mi XBMC).

2. XBMC widzi tylko dyski linuxowe (ext4), a 2 partycje NTFS na których mam pliki multimedialne nie sa widoczne (a w Ubuntu dało się na nie wejść i otwierać pliki).

3. Nie wiem jak skonfigurować sieć, abym mógł kopiować pliki po LAN z drugiego komputera na którym jest Windows XP.

Bardzo proszę o pomoc, bo jestem zielony jeśli chodzi o Linuxa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

1 - jeżeli masz wszystko dobrze, to wystarczy, że wyłączysz xbmc i pojawi się ekran logowania, gdzie będziesz mógł zmienić sesję na GNOME (czy co tam masz). XBMC nie wyłączasz standardowym przyciskiem, ja korzystam ze skóry Transparency i tam jest oddzielny przycisk do wyjścia i oddzielny do wyłączenia (w domyślnym skinie też jest taki przycisk, tylko nie pamiętam gdzie)

2 - musisz zobaczyć w pliku /etc/default/grub, czy w linijce GRUB_CMDLINE_LINUX_DEFAULT= czy jest napis nodiskmount, jeżeli jest, to go usuń, jeżeli niema, to zainstaluj pakiet pmount i w pliku /etc/pmount.allow wpisz /dev/sd[a-z]*

Po ponowny uruchomieniu komputera wszystkie napędy powinny zamontować się automatycznie.

3 - tutaj wyraziłeś się nieprecyzyjnie. Jeżeli chcesz pod xbmc przeglądać (i kopiować) pliki z XP do XBMC, to wystarczy, że wejdziesz w zakładkę filmy, dodaj źródło i nowa lokalizacja sieciowa. Protokół SMB (samba), dalej nr ip kompa i dane do logowania (jeżeli wymagane, domyślnie nie).

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi