Skocz do zawartości
  • 0
brizer

Podświetlenie tv lcd - problem

Pytanie

Witam,

Od pewnego czasu mój tv lcd ( toshiba 52z3030 ) ma problem z wyświetlaniem obrazu. Objawia się to zniekształceniami obrazu, które najlepiej obrazują zdjęcia ( zamieszczam linki ):

Mój link

Mój link

Po włączeniu tv taki obraz utrzymuje się przez ok 5-10 min. Następnie efekt ustępuje i tylko czasami mrugnie ostrzegawczo w trakcie oglądania.

W mojej ocenie wygląda to tak, jak umierające podświetlenie - ale nie znam się na tym.

Dlatego kierują zapytanie do szanownych forumowiczów z prośbą o pomoc...

Co się dzieje z moim tv?

Czy to nadaje się do naprawy, czy raczej rozejrzeć się za nowym tv?

pozdrawiam

edit

Dodam jeszcze, że źródła z których obraz dociera do tv to ps3 i dekoder aster, podłączone bezpośrednio do tv oddzielnymi kablami hdmi. Efekt występuje w obu przypadkach.

Wydaje mi się, że wewnątrz tv coś się nagrzewa ( może właśnie podświetlenie :) - lampy etc. ) i jak się już nagrzeje to działa dobrze... choć obserwuję z czasem wydłużanie tego okresu tj. niepoprawnego wyświetlania obrazu....

Edytowane przez brizer

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

• 0

Witam,

Miałem to samo, powodem były poprzeczne pęknięcia sterowników wierszy (umiejscowione po bokach matrycy na flexach)

Uszkodzenie nie nadające się do naprawy, matryca do wymiany (koszt: 5 tys.). Są to częste uszkodzenia matryc Samsung-a, których

powodem jest wysoka temperatura pracy w/w drajwerów.

Pozdrawiam

Andrea

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
  • 0

Dzięki za odpowiedź. Czy mam spodziewać się, że tv niebawem odmówi posłuszeństwa? Nie ukrywam, że wolałbym, żeby nie... :) jakoś przeżyłbym konieczność włączania na kilka minut przed rozpoczęciem oglądania... Jak było w Twoim przypadku z żywotnością sprzętu?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
  • 0