Skocz do zawartości
  • 0
sebol007mdt

Obraz dekodera SD na monitorze HD

Pytanie

Witam, mam problem ponieważ nie znam się na tego typu rzeczach dlatego postanowiłem do Was napisać. Mianowicie zakupiłem monitor z tunerem TV Samsung SyncMaster P2370HD, korzystam z komputera i tv jednocześnie dlatego zdecydowałem się na takie rozwiązanie, z innych względów również.

Posiadam telewizje kablową w Toya, ostatnio założyliśmy usługę cyfrową..Zdecydowaliśmy się na dekoder SD ze względów ze nie posiadaliśmy jeszcze odbiorników HD.. odbiorniki SD maja oznaczenie C311CX (jakieś Toyowskie). Przechodzę do sedna... po podłączeniu wszystkiego, dekodera do monitora itd, po wszelkich ustawieniach zauważyłem ze obraz nie jest zbyt doskonały, po włączeniu jakiegoś menu widać tak jak by duże piksele, jak by rozdzielczość była zbyt mała na taki ekran :blink: . W innym pokoju korzystamy na odbiorniku SD z zwykłego telewizora 29 calowego Sony (CRT) i obraz jest o wiele lepszy niz na tym monitorze. Czy ma to może związek z tym że pod monitor HD musi być odbiornik HD a nie SD? czy ma to moze związek z czymś innym?

Pomóżcie bardzo Was proszę!! Z góry dziękuje za wszelką pomoc i objasnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Telewizory CRT w przeciwieństwie do LCD nie mają stałej rozdzielczości, więc praktycznie nie dotyczy ich problem skalowania. Rozdzielczość telewizji standardowej nie jest wysoka (to mniej więcej tak jakby youtube w trybie HQ, nie HD puścić na pełny ekran, może nawet LQ), a twój monitor pewnie nie ma zbyt dobrego skalera.

Poza tym dość istotna jest kwestia połączeń - najlepiej podłączyć sprzęt kablami HDMI/DVI, jeśli nie masz takich złączy to Component (ale tutaj jakość już niestety zależy od kabla) i ustawienia na dekoderze - może ma lepszy skaler więc wybierz w ustawieniach jak najwyższą podawaną rozdzielczość

Edytowane przez raus

Udostępnij tę odpowiedź