Skocz do zawartości
  • 0
bohun

Pare podstawowych pytań - antena - dekoder

Pytanie

Chcę zdecydować się na platformę 'n' ale jestem zupełnie zielony w kwestii anten i dekoderów. Z tego co się zdążyłem zorientować to n nie oferuje w tej chwili multiroomu, a coś takiego mnie interesuje więc będę zmuszony wziąść dwa abonamenty i tu pytanie - czy można dwa dekodery podłączyć do jednej anteny. I czy będę mógł wykorzystać starą czaszę zamontowaną jeszcze w latach 90-tych - jest dosyć spora, na oko gdzieś z 1,5 średnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Musisz się upewnić, czy antena jest offsetowa. Czyli, czy konwerter zawieszony jest na długim ramieniu i nie patrzy bezpośrednio na środek anteny, czy może na trzech podporach, które umieszczają konwerter bezpośrednio nad środkiem anteny.

W każdym razie, gdy jest to antena offsetowa, to wystarczy wykorzystać konwerter QUAD - będzie działało na pewno. Ale obawiam się, że przy antenie 1,5m mogą być problemy. Najlepiej, jak zobaczy to DOBRY instalator...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Przyjrzę się - na razie jestem chory i nie będe latał po dachu, a z okna nie widać. Pare dni temu zwróciłem jednak uwagę, że gdzieś tak w 1/3 - 1/4 zalega w czaszy śnieg, także na konwerterze. Czy to ma mocny wpływ na odbiór? Antena ta niestety jest dość nieszcześliwie umocowana na długim ramieniu i dostęp do niej jest praktycznie zerowy w celu odśnieżenia. Więc jeśli tak, to będe musiał pomyśleć o bardziej praktycznym umiejscowieniu anteny. I jak rozumiem do jednej anteny można podłączyć dwa dekodery, kazdy na oddzielnym abonamencie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0