Skocz do zawartości
  • 0
Gęsior

Problem z dźwiękim po HDMI

Pytanie

Witam,

pomóżcie bo mnie zaraz coś trafi. Jeśli pytam w złym dziale to wybaczcie lub wskażcie drogę do właściwego.

Pomagał mi już kolega apatch, ale nic nie wyszło.

Mam kartę graficzną ASUS 3650 z zintegrowana kartą dźwiękową Realtek HD Audio, wersja sterownika 5.10.0.5391, DirectX, 9.0c, kontroler audio HD Audio, kodek audio ALC883.

Podłączyłem kompa przez kabel HDMI (przejściówka z DVI) z amplitunerem Onkyo 606. Obraz jest, dźwięku nie ma. Inne podłączone sprzęty działają bez zarzutu. Co jest grane? W ampli mam ustawione, że audio przez HDMI jest wykrywane automatycznie, ale nic to nie daje. Wydaje mi się, że coś muszę pozmieniać w swojej karcie. Ale co? Jestem kompletnie zielony w tym temacie.

Wcześniej komp był podłączony do innego amplitunera, ale nie przez HDMI tylko optyka albo coaxiala i działało wszystko.

Co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Najpierw sprawdź czy masz dobrze ustawione wysyłanie dźwięku po HDMI w Panelu Sterowania. Potem sprawdź czy aby ta przejściówka DVI-HDMI zapewnia przesyłanie dźwięku. Może nie jest "pełna".

Jeśli masz sterowniki ATI Catalist 8.4 to masz problem. Jest w nich bug związany z błędnym wysyłaniem audio z HDMI. Polecam powrót do Catalyst 8.2 z małą uwagą, że wersja 8.4 często źle się odinstalowuje pod Vistą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

arsenal po kolei proszę.

Jak sprawdzić czy mam dobrze ustawione wysyłanie dźwięku w panelu sterowania? Czyżby chodziło o to , że mam wybrać połączenie przez HDMI? Bo jeśli tak to ja nie mam takiej opcji tam.

Jak sprawdzić tą przejściówkę? Apatch móił, że musi być oryginlna, szara od ATI, ale ja w zestawie dostałem żółtą DVI-HDMI i szarą, ale do połączenia zwykłego monitora.

Sterowniki Catalist mam w wersji 8.45 i zainstalowane pod XP.

Udostępnij tę odpowiedź