Skocz do zawartości
Maro

Ambitne kino znika z sieci Media Markt

Rekomendowane odpowiedzi

Ambitne kino znika z sieci Media Markt

(Inf. prasowa, Daga/22 maja 2009 12:48)

Media Saturn Holding wycofuje się z dystrybucji ambitnego kina, m.in. kolekcji Akiry Kurosawy, Federico Felliniego, Milosa Formana oraz serii Planete DOC Review, Sputnik i 360 stopni. Od czerwca w sklepach niemieckiej sieci nie będzie można kupić "Rashomona" Kurosawy, "Słodkiego życia" Felliniego, "Zwierciadła" Tarkowskiego, "Miłości blondynki" Formana i wielu innych tytułów rozpowszechnianych od 8 lat przez spółkę Mayfly. Filmy te będzie można natomiast nabyć poza punktami, których właścicielem jest grupa Metro AG.

- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że dla naszych klientów jest to niekorzystna sytuacja, w której wartościowe i wielokrotnie nagradzane pozycje nie będą już dostępne w sieciach reklamujących się hasłem "nie dla idiotów". Wydaje mi się jednak, że Media Markt nie docenia własnych klientów; oni są w stanie zrozumieć dzieła przez niektórych uważane za trudne w odbiorze – mówi Olo Sawa, przedstawiciel spółki Mayfly. - Szkoda nam szczególnie nowej serii wydawnictw na płycie Blu-Ray z oczekiwanym "Labiryntem Fauna", którego premierę zapowiedzieliśmy na przełom maja i czerwca – dodaje.

Mayfly obecny jest na polskim rynku dystrybucyjnym od 2001 r., rok później rozpoczął stałą współpracę z sieciami należącymi do Metro AG. Mayfly wprowadził do Polski klasyczne dzieła Felliniego, Kurosawy, Hitchcocka, Bunuela i Formana, szereg dokumentów w ramach serii DocReview, kino rosyjskie pod logiem Sputnika, programów treningowych CHIC, Ćwicz razem z nami i wiele innych. Od września prowadzi sprzedaż wybranych filmów DVD z katalogu Kino Świat m.in. "Sierocińca", "Snu Kasandry" i "2 dni w Paryżu".

Źródło :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście każdy kij ma dwa końce:

Oświadczenie Media Markt

W związku z rozpowszechnianiem przez firmę Mayfly Sp. z o.o. nieprawdziwych informacji dotyczących wycofania się przez sieć Media Markt z dystrybucji ambitnego kina, Media Markt Polska Sp. z o.o informuje, że komunikat rozpowszechniany przez Mayfly godzi w dobre imię spółki i klientów sieci Media Markt.

Media Markt Polska Sp. z o.o. pragnie podkreślić, że zakończenie współpracy z firmą Mayfly nie oznacza wycofania z oferty sieci sklepów Media Markt filmów takich twórców dzieł światowej kinematografii jak Kurosawa, Fellini, Tarkowski czy Forman i tytułów tych wybitnych twórców, a to wobec faktu, że Spółka Mayfly Sp. z o.o. nie jest jedynym potencjalnym dostawcą filmów wymienionych powyżej Mistrzów. Media Markt dołoży wszelkich starań, żeby Klienci nie zostali pozbawieni możliwości zakupu filmów, czy kolekcji DVD w/w autorów.

Media Markt Polska Sp. z o.o. wyraża ubolewanie, że zakończenie współpracy z firmą Mayfly Sp. z o.o. rodzi negatywne emocje jednej ze stron, prowadzące do sugerowania jakoby sieć Media Markt nie doceniała swoich klientów. Spółka Mayfly Sp. z o.o. oprócz posługiwania się w stosunkach między przedsiębiorcami emocjami w celu nakłonienia Media Markt do kontynuowania współpracy, niestety ewidentnie wykracza w ten sposób przeciwko wolności wykonywania działalności gospodarczej w ramach prawa i dobrych obyczajów, zapisanej w art. 6 Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Wręcz przeciwnie, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kupujących, wolności wyboru i upodobań, w ofercie sklepów sieci Media Markt znajduje się wiele tysięcy tytułów filmów. Repertuar jest stale dopasowywany do preferencji klientów i rynkowych trendów.

Wioletta Batóg, Rzecznik Prasowy Media Markt Polska Sp. z o.o.

Źródło: http://film.onet.pl/1,4,8,56989060,1524942...39,0,forum.html

I faktycznie Mayfly to tylko pośrednik pomiędzy Kino Świat a MM. W to miejsce wskoczy pewnie ktoś inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj niestety to jest tendencja zauwazalna nie tylko w media - generalnie ambitne kino slabo sie sprzedaje, daltego lepiej oferowac medialna papke dla mas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale po co trzymac ambitne kino, którego nikt nie kupuje? nie lepiej miec 3-4 tytułu, które szybko sie sprzedają? w końcu liczy sie zysk :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...