Skocz do zawartości
Jedrzej

Zle sformatowana plazma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od razu przejdę do rzeczy: znajomy kupił plazmę powystawową, tv ma duszki na górze i na dole (od czarnych pasów wyświetlanych na mtv i innych programach które szły na prezentacji w sklepie). Duszki są na szczęście niewidoczne przy normalnym użytkowaniu (bawiłem się Nokia test monitor i na białym tle zauważyłem). To jakoś przeżyje, tylko kwestia: czy źle dopalona plazma (przeszła 1470 godzin na ekspozycji) może mieć wpływ na barwę kolorów- w temacie plazm jestem laikiem. Kolory wydają mi się ok, ale wolę się upewnić :) Czy jak plazma chodziła od początku na maksymalnych ustawieniach (wiadomo jak to w sklepach) to czy to ma wpływ na kształtowanie się kolorów, czy też nie- tylko na duszki?

Druga kwestia, czytałem ten wątek: http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=1555 - warto tego spróbować, jest szansa usunąć te duszki? W tym modelu (LG 50PG6000) jest opcja "wybielania", podobno działa podobnie do tych programów, czy ktoś jej używał do usuwania duszków? Chociaż osobiście myślę, że po 1470 godzinach wyświetlania czarnych pasów, to duszków się już nigdy nie usunie :).

Proszę nie piszcie swoich opinii czy warto było kupić, bo to nie jest istotne- już i tak musztarda po obiedzie xD, tylko jak z tymi kolorami i usuwaniem duszków :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Kolory pogorszą się na tyle, na ile się wypalił luminofor, czyli po 1470 godzinach nie za bardzo...

Jeśli te duszki nie są bardzo widoczne, to wszystko się powinno wyrównać, jeśli kolega będzie oglądał obraz na całym ekranie. Oczywiście możesz puścić śnieg na parę godzin (przy maksymalnym kontraście i trybie dynamicznym, lub czymś podobnym) i zobaczyć, czy pomoże.

Edytowane przez radosuaf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włącz kolego wybielanie na 5 minut i po sprawie. Mam LG i to działa