Skocz do zawartości
  • 0
krzysztof.m

Ustawienie "stereo" w odbiorze programu TV

Pytanie

Witam i proszę o pomoc.
Zakupiłem nagrywarkę z twardym dyskiem LG 256 i wiele rzeczy sobie już skonfigurowałem, ale nie potrafię zrozumieć jednego. Mianowicie podczas emisji programów telewizyjnych z tunera nagrywarki mam wyświetlaną informację że dany program jest "MONO", podczas gdy moja sieć kablowa informuje że powinien być "STEREO" ...np TVP1, TVP2 i kilka innych. Nie wiem co jest grane i gdzie szukać przyczyn tych rozbieżności ...i co zrobić bym programy dostępne w STEREO odbierał właśnie w stereo.
Przyznam się że jestem kompletnym nowicjuszem w tego rodzaju sprzęcie.
Czy powinienem coś zmienić w ustawieniach nagrywarki, czy może szukać przyczyn gdzie indziej.
A może wymienione kanały nie zawsze podają sygnał stereo ...podają go np tylko przy okazji konkretnego filmu albo programu muzycznego?
I jeszcze ważna być może informacja. Nagrywarka jest nowa, ale odbiornik TV sprzed 19 lat - Sanyo CEM2141PTX. Nie można go podłączyć oryginalnym kablem na dwa eurozłącza, lecz przejściówką eurozłącze z nagrywarki z wejściami typu dżek w TV. Są tam dwa takie wejścia. Jedno na obraz a drugie na dźwięk. Drugi kabelek na dźwięk wisi sobie luźno nigdzie nie podłączony.
Sygnał stereo z nagrywarki owszem uzyskuję , ale tylko w przypadku odtwarzania niektórych płyt. Uzyskuję go podłączając dwa wyjścia dżwięku w nagrywarce z dwoma wejściami w również starej - analogowej wieży SONY MHC771.
Ale co zrobić by mieć poprzez nagrywarkę sygnał stereo programów telewizyjnych ...absolutnie nie wiem i proszę o pomoc.
Zaznaczam że przez jakiś czas nie stać mnie będzie na zakup nowoczesnego telewizora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

11 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0