Skocz do zawartości
maxiuca

TEST: [Blu-ray] Mr. and Mrs. Smith od Monolith - krótka recenzja oraz porównanie z wersją US/EU (ze screenami)

Rekomendowane odpowiedzi

zwracam uwagę, że rybar_79 potwierdza dwie rzeczy o których wcześniej pisałem:
[quote]Ale przecież HD-DVD z MMSmith była w 30p. Pewnie dlatego płynność spadała po przełączeniu na 24p.
A mastering HD-DVD wszystkich płyt był wykonywany w US. W Europie nie było do tego lab'u.[/quote]

Kategoryczny ton wypowiedzi przeraża. Zwłaszcza, że delikatnie pisząc mijają się z prawdą.
Próbka tego typu:
[quote]Wyciągnąłem strumień elementarny VC-1 z tego wydania, program do obróbki VC-1 wykrył że są flagi i zrekonstruował idealny sygnał 24p usuwając te flagi.
A Toshiba niestety przekombinowała z obsługą 24p na płytach i jak widzisz są same problemy.[/quote]

Toshiba nic nie przkombinowała.
Gdzie indziej pisałem, że w trybie AUTO film muzyczny "Zimbabwe ... " gra 1080/24p.
Więc tam gdzie jest flaga 24p wszystko jest ok.
Wspomniany Zimbabwe jest jedną z ostatnich pozycji jakie sie na HD DVD ukazały.
Implementowanie wcześniej 24 fps nie miało żadnego sensu z uwagi na brak opcji, która przyszła do HD DVD wraz z stosownym FW dopiero jesienią 2007. Mogę mylić ten termin.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='rybar_79' post='124625' date='07.10.2008, 15:23 ']Dowiedziałem się kilku rzeczy odnośnie Polskiego BD Smith.
Materiałem źródłowym był HDCAM (nie SR) dlatego obrazek niestety nosi ślady niedoskonałości i nie mów, że automat potrafi zakodować obraz, który ze źródła został podany jako 1440x1080 z subsamplingiem 3:1:1 tak jak z SR 1920x1080 4:4:4 w wydaniu US. Trzeba by przy tym siedzieć i oglądać klatka po klatce, a potem po wychwyceniu błędów enkodera zakodować newralgiczne miejsca od nowa ustawiając dla nich parametry ręcznie. To mogłoby zająć wieczność i kosztowałoby tyle, że za polskie wydanie Smith na BD trzeba by zapłacić pewnie ze 200 pln (dodając do tego koszty Twojego doradztwa to zapewne z 300 przy nakładzie nawet 2000 płyt ;)) Użyli kodowania dwuprzebiegowego. A ten brak szczegółowości i mydlany obraz moim zdaniem jest z powodu słabego materiału źródłowego.[/quote]
Ok, a moim zdaniem materiał został źle zakodowany. Po pierwsze nie wykorzystano całej pojemności płyty. Po drugie, tak jak już pisałem, zrobiłem działanie polegające na zmniejszeniu obrazu z wydania US (czyli 4:2:0) do 1440x1080 a następnie powiększyłem go do 1920x1080 (prostymi algorytmami nie umywającymi się do studyjnych) i nie zauważyłem takiego efektu jak na polskim Blu-ray. Co więcej jeżeli źródłem dla wydania HD-DVD był ten sam master (byłoby ciekawe gdybyś i tego mógł się dowiedzieć) to w HD-DVD nie ma problemów z rozmydleniem obrazu.
Ale w tej kwestii możemy mieć inne zdania. Ja zostaję mimo wszystko przy swoim.

[quote name='rybar_79' post='124625' date='07.10.2008, 15:23 ']HDCAM był bez Dolby E. Dolby TrueHD było zgrywane z Tascam'a 5.1 16bit/48kHz. Widocznie ktoś tak ustawił max bitrate za nisko i poszło z automatu, peak był za niski i dlatego avg wyszło jak wyszło. Nie wiem dlaczego i pewnie nikt się tego nie dowie.[/quote]
Hmm, no ale ZTCW Dolby TrueHD jest kodekiem bezstratnym. Nie możesz sobie ustawić max bitrate, bo w ten sposób ten kodek przestałby być bezstratny. Wniosek: ktoś coś zrobił źle. W encoderze można ustawić filtry i mocno pociąć dźwięk, włączyć kompresje dynamiki itp, jest dużo pole do popisu dla partaczy.

[quote name='rybar_79' post='124625' date='07.10.2008, 15:23 ']Prędkość tego mastera HD była 25p. Zamiana na 24p na etapie produkcji była pewnie zbyt droga, bo wiązało się to zapewne z utworzeniem nowego mastera.[/quote]
Daj spokój, zrobią Ci to darmowe programy z sieci. Niby nie potrafią tego AVIDy, Quantale, Smoke, Fire czy co tam mieli akurat?
I jeszcze raz pytam, skoro dało się na HD-DVD to czemu miałoby się nie dać tutaj?

[quote name='rybar_79' post='124625' date='07.10.2008, 15:23 ']Do tego pewnie dopasowanie dźwięku, który pewnie też w 25 fps no i napisów i masz odpowiedź dlaczego akurat 25p (ale pewności nie mam). IMO chodziło o $$$.[/quote]
Dopasowanie napisów to klika kliknięć, przecież to tylko przeskalowanie 25-24. Co do dźwięku to jest malusieńki problem, ale jeżeli na masterze dźwięku nie było zmiany pitcha tylko przyśpieszenie o 4% to można spokojnie go zwolnić, robię takie operacje na domowym kopie co jakiś czas. Dla przykładu, wczoraj dopasowałem polski dubbing w płyty DVD PAL do nagrania HD z Japonii (60i, 24p po inverse telecine). Zajęło mi to godzinkę.

Poza tym znowu podniosę kwestię HD-DVD...

[quote name='rybar_79' post='124625' date='07.10.2008, 15:23 ']Dolby Digital 5.1 (core) był kodowany @ 640kbit/s, polska ścieżka też.
Jeśli wyłapałeś tam gdzieś makrobloki albo artefakty to napisz czasy w jakich wystąpiły. Może ktoś się tym zainteresuje.[/quote]
Nie oglądałem tego klatka po klatce, aż taki maniak nie jest, mam swoje życie i pracę. Ale raczej makrobloków i artefaktów nie było. Za wysoki bitrate i za maślany obraz na makrobloki (na szczęscie chociaż tyle).

[quote name='rybar_79' post='124625' date='07.10.2008, 15:23 ']Na płycie jest numer tłoczni Sony i szczerze mówiąc myślałem, że odkryjesz ten szczegół jeśli korzystałeś z oryginalnej płyty MM Smith z Monolith'u, a zakładam, że porównywałeś oryginały a nie mkv :D.[/quote]
Tak oryginały, mam wszystkie. Wybuliłem te 107 zł żeby inni tego nie musieli robić... A co do numerów to aż taki maniak nie jestem, żeby po numerach tłocznie rozpoznawać :lol:
Poza tym chętnie bym się dowiedział kto robił authoring, bo tłocznia to jedno, a authoring można sobie zrobić w domu (teoretycznie)

[quote name='rybar_79' post='124625' date='07.10.2008, 15:23 ']O ile mi wiadomo nie ma w tej chwili w Polsce dostępnych komercyjnych programów do authoringu BD lepszych niż ma Sony
(mają chyba dwa swoje studia w UK i w Austrii).[/quote]
Damn, to ja mam w domu kilka lepszych darmowych z tego wynika :) Oczywiście, że oni zrobili by wszystko to o czym piszemy i 100x więcej na swoim sprzęcie/oprogramowaniu i to z palcem w nosie, ale trzeba pewnie byłoby ich przypilnować. Albo Monolith przyoszczędził i zlecił authoring jakiejś taniej firmie. W sumie nic tam nie ma, żadnych funkcji internaktywnych, bardzo proste menu. Spokojnie tą płytę w DoStudio można by zrobić.

[quote name='rybar_79' post='124625' date='07.10.2008, 15:23 ']W sumie to oni mieli pierwszą tłocznię BD i całą resztę.
Można więc założyć, że authoringu nikt raczej w Monolicie na biurowym kompie nie zrobił.[/quote]
Też to zakładam, ale pozostaje pytanie kto go robił.

[quote name='rybar_79' post='124625' date='07.10.2008, 15:23 ']Wiem też że Rambo będzie z HDCAM SR (może nawet ktoś tam nagrał dyskretne 5.1)
I po Twoich wywodach na temat Smith i jego audio bitrate DTrueHD do Rambo podobno będzie @ 3,6Mbit/s z Tascam'a.
DD 5.1 EN jak i PL w AC3 @ 640kbit.[/quote]
Znaczy że niby w Monolith ktoś moje wywody przeczytał i się nawet przejął? Nie wierzę. Chyba, że Ty pracujesz u nich/dla nich :)

[quote name='rybar_79' post='124625' date='07.10.2008, 15:23 ']W sumie to byłaby głupota, gdyby nie mieli Tascamów do filmów, które wychodzą na DVD.
Bo przecież na swoich wydaniach DVD Monolith ma też Dolby Digital 5.1 w AC3 więc z czegoś muszą to kompresować.
Kiss Of The Dragon był nawet w DTS, więc z empetrójek tego nie zrobili. Chyba, że się da, a ja o czymś nie wiem ;)[/quote]
Głupota nie głupota. Zamawiają jeden master telewizyjny, żeby obciąć koszty (i tak do telewizji dźwięk raczej powinien być już wgrany na kasetę a nie oddzielnie na tascamie) i potem z niego robią DVD. Dolby E ma te 1.5 Mbps, można spokojnie z niego zrobić i DD 5.1 384/448 kbps i DTS 768 kbps. Telewizja nadając film nie robi przecież nic innego.

[quote name='rybar_79' post='124625' date='07.10.2008, 15:23 ']Pożyjemy, zobaczymy. Przetestujesz i porównasz Rambo PL/US/EU ? Plizz.[/quote]
Potestuje i porównam, tylko chyba tym razem zgłoszę się do Monolithu po darmową próbkę, bo nie stać mnie żeby kupować filmy za 109 zł, sorry :)

[quote name='rybar_79' post='124625' date='07.10.2008, 15:23 ']Odnośnie HD-DVD nie sprzeczam się bo nie mam wystarczającej wiedzy. A "wszystkie" wydania BD w 24p są [u]głównie[/u] robione jako wersje tzw. scentralizowane, i jak widzisz po wydaniach BD np. Imperial'a są tam tylko napisy PL.[/quote]
Oj nieprawda, lektor czy nawet dubbing się też zdarza, ale tak są to wydania scentralizowane.

[quote name='rybar_79' post='124625' date='07.10.2008, 15:23 ']Robi się to w US z materiału źródłowego z D5 albo HDCAM SR bez cross-konwersji do 50i/25p. A napisy/dubbing robi się na etapie przygotowania wydania kinowego, które też jest 24p :) I koszty tak naprawdę maleją drastycznie. Oni tam w US pewnie płacą konsultantom pieniądze o jakich nam się nie śniło, ale tam na 100% jest ktoś kto ogląda film klatka po klatce i wyłapuje pierdoły, bo wytwórnie nie mogą sobie pozwolić na zbyt dużo błędów. Poza tym wielkie wytwórnie pozwalają sobie na BD50 bo mają na to kaskę. Kasa kasa kasa $$$$$ $$$$$$ i Euro :) IMO.[/quote]
Ja wszystko rozumiem, ale po raz kolejny przywołam HD-DVD Monolithu, które były 24p/30i oraz Katyń czy Testosteron. Da się? Ano da się? Naprawdę nie czepiam się źródła, tylko trzech obiektywnych technicznych niedociągnięć:
- 1080i50 zamiast 1080p24
- Nie wykorzystanie pełnej pojemności krążka i bitrate niższy niż mógł być
- Problem z bitratem audio (za niski jak na bezstratną kompresję, czyli dźwięk musiał być poddany filtracji lub innym degradującym zabiegom)

Nie popełnienie powyższych błędów nie wymagało ogromnych nakładów pieniędzy czy zastosowania nośnika BD50.

Edytowane przez maxiuca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='maxiuca' post='124614' date='07.10.2008, 14:24 ']E tam, a chociażby GM Records to co?[/quote]
No dobra GM Records. Ale przemyśl jeszcze sprawę daty wydania Smith na HD-DVD a datę pierwszego authoringu HD-DVD w GM jaśli taką znasz.
Dlatego piszę, że nie było lab'u. Bo [u]wtedy[/u] nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='dominikjestem' post='124628' date='07.10.2008, 15:48 ']zwracam uwagę, że rybar_79 potwierdza dwie rzeczy o których wcześniej pisałem:[/quote]
Nic nie potwierdza, sam przed chwilą napisał, że się na HD-DVD nie zna. Strumień jest 60i (jak na wszysktich HD-DVD) z flagami. Jeszcze raz napiszę: podegrać gdzieś sampla?
A tak na chłopski rozum: myślisz że skąd biorę się reencody (mkv) w 24p zripowane z płyt HD-DVD?
Poczytaj sobie w internecie, zgraj sobie płytę na dysk twardy, pobaw się strumieniem i zobaczysz.

Co do kwestii authoringu HD-DVD za granicą to nie negowałem tego w żadnej wypowiedzi. Zresztą ten HD-DVD jak na tamte "czasy" i ograniczenie wynikające z nośnika jednowarstwowego wyszedł im nieźle. Chociaż z dźwiękiem to trochę pojechali.

[quote name='dominikjestem' post='124628' date='07.10.2008, 15:48 ']Kategoryczny ton wypowiedzi przeraża. Zwłaszcza, że delikatnie pisząc mijają się z prawdą.[/quote]
Delikatnie piszać to nie znasz się kompletnie na technologii stojącej za HD co udowodniłeś już setki razy, więc daj sobie spokój z dyskusjami ze mną bo na tym polu polegniesz.
Kategoryczny ton wynika z kategorycznej teoretycznej i praktycznej wiedzy w tym zakresie.

[quote name='dominikjestem' post='124628' date='07.10.2008, 15:48 ']Implementowanie wcześniej 24 fps nie miało żadnego sensu z uwagi na brak opcji, która przyszła do HD DVD wraz z stosownym FW dopiero jesienią 2007. Mogę mylić ten termin.[/quote]
Firmware'u nie było, ale standard był opisany dokładnie wcześniej. DTS-HD MA pojawiło się na płytach długi czas przed pokazaniem się pierwszego odtwarzacza zdolnego przesłać bitstream złączem HDMI 1.3. Edytowane przez maxiuca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='rybar_79' post='124632' date='07.10.2008, 16:05 ']No dobra GM Records. Ale przemyśl jeszcze sprawę daty wydania Smith na HD-DVD a datę pierwszego authoringu HD-DVD w GM jaśli taką znasz.
Dlatego piszę, że nie było lab'u. Bo [u]wtedy[/u] nie było.[/quote]
Ok, ja w tej kwestii nie protestuję. Był robiony w USA to był i chwała im za to. Może jakby BD robili w USA to by było lepiej, bo żadnemu amerykańcowi z encodera by 1080i50 nie wyszło. Po prostu nie przeżyłby tego : :lol:
Zaprotestowałem tylko stwierdzeniu że w ogóle nie było labów HD-DVD w EU czy PL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...