Skocz do zawartości
szuwar

Właściciele Sharpów! - Reanimacja pilnie potrzebna - SHARP LC-52X20E

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Tylko dwa dni od zakupu cieszyli się moi rodzice z Sharpa LC-52X20E.

Działał bez zarzutu ale trochę krótko :)

Teraz po włączeniu nie osiąga normalnej jasności tylko przez 3 sekundy migają świetlówki poświetlenia i gasną, matryca jeszcze ze dwie sekundy jest sterowana, później wszystko gaśnie i dioda "POWER" mruga na czerwono.

Wygląda mi to na jakiś problem z zasilaczem. Co o tym myślicie?

Zakup internetowy. Jak myślicie, kwalifikuje się to do zwrotu bez podania przyczyny?

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='szuwar' post='114408' date='24.08.2008, 20:52 ']Zakup internetowy. Jak myślicie, kwalifikuje się to do zwrotu bez podania przyczyny?[/quote]

IMHO jak najbardziej - (jeśli mnie pamięć nie myli na coś takiego masz 10 dni )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='MMP' post='114410' date='24.08.2008, 20:56 ']IMHO jak najbardziej - (jeśli mnie pamięć nie myli na coś takiego masz 10 dni )[/quote]

Tak, tak... Tylko nie wiem czy zwracany tym trybem towar nie musi przypadkiem być sprawny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='szuwar' post='114416' date='24.08.2008, 21:08 ']Tak, tak... Tylko nie wiem czy zwracany tym trybem towar nie musi przypadkiem być sprawny?[/quote]

Zawsze możesz powołać się na "niezgodność towaru z umową" (telewizor miał być sprawny a nie jest)
A tak na marginesie, gdzie go kupiłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='MMP' post='114423' date='24.08.2008, 21:31 ']Zawsze możesz powołać się na "niezgodność towaru z umową" (telewizor miał być sprawny a nie jest)
A tak na marginesie, gdzie go kupiłeś?[/quote]


Telewizor kupiłem w [b]Digitalo z Piaseczna[/b].
Dzisiaj rozmawiałem z nimi telefonicznie. Miła Pani stwierdziła że niestety nie mogę już oddać telewizora w przepisowym terminie 10 dni (mija dopiero trzeci dzień) ponieważ [b]nosi ślady użytkowania bo był wyjęty z pudełka[/b], ma [b]porozrywane foliowe worki opakowań [/b](starałem się wszystko delikatnie rozklejać) oraz [b]był zmontowany [/b]tzn. miał przykręconą podstawę.
Muszę powiedzieć że ta argumentacja mnie zastrzeliła... :blink:
Jak można sprawdzić działanie sprzętu nie wyjmując go z opakowań?!

Dodam tylko że na "wszelki wypadek" wszystkie opakowania rozklejałem a nie rozrywałem. Baterie do pilota włożyłem własne a folia z ramek nie została jeszcze oderwana.

Odpowiedziałem Pani że nie zgadzam się z jej interpretacją i zasięgnę języka na Forum.
[b]Jakie jest Wasze zdanie nt. zwrotu towaru przed upływem dziesięciu dni?[/b]
Może jest w naszym gronie jakiś prawnik?

W Federacji Konsumentów powiedziano mi że z ustawy nie wynika że towar nie ma być rozpakowywany...

Czuję się winny bo to ja namówiłem rodziców do zakupu przez internet i miał to był "ostatni w ich życiu" telewizor.
Proszę o pomoc bo nie wiem co dalej robić...


Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='szuwar' post='114528' date='25.08.2008, 15:32 ']Telewizor kupiłem w [b]Digitalo z Piaseczna[/b].
Dzisiaj rozmawiałem z nimi telefonicznie. Miła Pani stwierdziła że niestety nie mogę już oddać telewizora w przepisowym terminie 10 dni (mija dopiero trzeci dzień) ponieważ [b]nosi ślady użytkowania bo był wyjęty z pudełka[/b], ma [b]porozrywane foliowe worki opakowań [/b](starałem się wszystko delikatnie rozklejać) oraz [b]był zmontowany [/b]tzn. miał przykręconą podstawę.
Muszę powiedzieć że ta argumentacja mnie zastrzeliła... :blink:
Jak można sprawdzić działanie sprzętu nie wyjmując go z opakowań?!

Dodam tylko że na "wszelki wypadek" wszystkie opakowania rozklejałem a nie rozrywałem. Baterie do pilota włożyłem własne a folia z ramek nie została jeszcze oderwana.

Odpowiedziałem Pani że nie zgadzam się z jej interpretacją i zasięgnę języka na Forum.
[b]Jakie jest Wasze zdanie nt. zwrotu towaru przed upływem dziesięciu dni?[/b]
Może jest w naszym gronie jakiś prawnik?

W Federacji Konsumentów powiedziano mi że z ustawy nie wynika że towar nie ma być rozpakowywany...

Czuję się winny bo to ja namówiłem rodziców do zakupu przez internet i miał to był "ostatni w ich życiu" telewizor.
Proszę o pomoc bo nie wiem co dalej robić...


Pozdrawiam,[/quote]

moim zdaniem w digitalo robią ściemę i kłamią w żywe oczy, bowiem nierozpakowywanie towaru dotyczy tylko płyt dvd i pochodnych a nie sprzętu... to jest robienie klienta w koni..

ps. sam mam ten model sharpa od pażdziernika zeszłego roku i żadnych takich problemów nie miałem, u mnie chodzi idealnie...a kupiłem gdzie indziej, Digitalo zraziło mnie swoim podejściem do klienta (napierw powiedzieli mi że mogę obejrzeć u nich jeden model 47 cali bo jest na stanie a jak przyjechałem to okazalo się zę go nie mają, wioec raz mnie wprowadzili w błąd celowo, a potem kiedy zamwiłem w końcu u nich tego Amoia to zwlekali z wysyłką tak długo, ze się w końcu rozmyśliem i zrezygnowałem, a zamiast 47 calowego Amoia za prawie podobne ppięniadze (różnica +600 zł) kupiłek tego 52 calowego Sharpa zupełnie gdzie indziej...

Edytowane przez ulan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szuwar a jak wyglada sprawa z gwarancją?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='MMP' post='114538' date='25.08.2008, 16:20 ']szuwar a jak wyglada sprawa z gwarancją?[/quote]


Gwarancja jest udzielana na 2lata ale nie w formie pisemnej. Podobno teraz nie jest wymagany dodatkowy świstek papieru - wystarcza faktura.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@ulan: Masz rację - można rozpakować i sprawdzić!

Znalazłem stanowisko Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w tej sprawie:

"W obrocie konsumenckim, w trakcie realizacji przez konsumentów prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zdarzają się przypadki odmowy przyjęcia zwrotu towaru przez przedsiębiorcę, który uzasadnia swoje postępowanie jego rozpakowaniem.
Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny ( Dz. U. Nr 22, poz. 271 ze zm.) stwierdza, że konsument, który zawarł umową na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając oświadczenie na piśmie w terminie 10 dni. W świetle dyspozycji art. 10 ust. 1 ustawy termin na odstąpienie od umowy liczy się od dnia wydania rzeczy. W razie odstąpienia od umowy strony są zobowiązane do zwrócenia wzajemnych świadczeń w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Wprowadzenie konsumenckiego uprawnienia do rezygnacji wynikało z faktu, że przy umowach na odległość konsument nie ma możliwości dokonania racjonalnego wyboru, gdyż w trakcie zawierania transakcji nie jest dostępny towar i nie można jego porównać z innymi egzemplarzami dostępnymi na rynku. Aby racjonalnie dokonać wyboru [b]konsument musi obejrzeć i wypróbować towar, co powoduje konieczność jego rozpakowania[/b]. W przypadku niektórych rodzajów towarów, tj. nagrań audialnych i audiowizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych konsument traci uprawnienie do odstąpienia od umowy po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania. Powyższe ograniczenie wprowadza art. 10 ust. 3 pkt 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów.
A contrario
[b][size=4]w przypadku innych towarów usunięcie oryginalnego opakowana nie powoduje utraty uprawnienia do odstąpienia od umowy zawartej na odległość[/size][/b]."


[b]Zwracam więc ten telewizor do Digitalo.[/b]

Pozdrowienia. Edytowane przez szuwar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A skąd wiesz, że na 2 lata, a nie na rok, czy na pięć? Czy widziałeś chociaż jakiś papier?

Swoją drogą ciekawe jakie jest pochodzenie Twojego telewizora bo podobno serwis Sharp Polska nie naprawia w ramach gwarancji egzemplarzy sprowadzonych indywidualnie lub przez jakąś inną firmę, w tym wypadku - Digitalo. Może więc Twoją reklamację będzie mogła przyjąć tylko firma Digitalo i naprawy będzie zmuszona dokonać tam skąd sprowadziła Twój TV, np. w Niemczech.

Wszystko to dlatego, że Sharp Polska nie uznaje Gwarancji Europejskiej. Polska nie jest jeszcze dla nich Europą.

Ja jednak uważam, że powinieneś oddać go w ciągu 10 dni bez podania przyczyny. Jeśli nie będą go chcieli przyjąć to niech napiszą dlaczego, np. że nie chcą go przyjąć bo są otwarte fabrycznie zamknięte torebki foliowe i TV był tylko wyjęty z pudełka. Przy czym uważaj żeby nie było sformułowania, że TV nosi ślady użytkowania. Może być tylko że pudło nosi ślady otwarcia.

Jak będziesz miał takie oświadczenie o odmowie przyjęcia towaru w ciągu 10 dni to skieruj oficjalnie sprawę do Federacji Konsumentów. Ich jedno pismo do Digitalo powinno załatwić sprawę.

EDIT: Widzę powyżej że już sobie poradziłeś. Edytowane przez czago

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szuwar.
Oczywiście współczuje przykrej sprawy z TV.
Niestety zdarza się :/.

Nie mniej jednak,ciekawy post odnośnie wykładnie przez główny inspektorat.
Co prawda nie miałem jeszcze okazji "korzystać z 10 dni".,ale na każdym kroku się spotykam z interpretacją przez sklep ,iż towar zwrócony musi być w nie naruszonej formie.(nie rozpakowany).

Może sobie to nawet wydrukuje.

pozdrawiam. Edytowane przez Newren

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Newren' post='114613' date='25.08.2008, 22:06 ']Szuwar.
Oczywiście współczuje przykrej sprawy z TV.
Niestety zdarza się :/.

Nie mniej jednak,ciekawy post odnośnie wykładnie przez główny inspektorat.
Co prawda nie miałem jeszcze okazji "korzystać z 10 dni".,ale na każdym kroku się spotykam z interpretacją przez sklep ,iż towar zwrócony musi być w nie naruszonej formie.(nie rozpakowany).

Może sobie to nawet wydrukuje.

pozdrawiam.[/quote]


Nic dziwnego że sklepy internetowe przedstawiają "jedynie właściwą sobie interpretację" tych przepisów. Powinnością Naszego Forum jest walka o Nasze wspólne sprawy. Wspierajmy się w tym. O finale przykrego incydentu z "ostatnim telewizorem w życiu" moich rodziców będę informował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powołujesz się na niezgodność towaru z umową, masz na to 2 lata. To sprzedawca musi być w stanie udowodnić, że sprzedał ci działający sprzęt. Tyle.
Nie daj się oszukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...