Skocz do zawartości
Norbunio

Toshiba 42z3030 problemy z reklamacja

Rekomendowane odpowiedzi

Ręce opadają... w tej sprawie nie chodzi o naprawę tylko o zwrot gotówki ! Czemu wszyscy uczepiliście się tak tego gwaranta, co ma oddać prowizję sklepu + pośrednich hurtowni a do tego mieć dziurę w księgowości ?! Gwarant nie może nic zrobić bo tv się nie da naprawić, było to już wielokrotnie pisane, że teraz wszystko musi odbyć się drogą handlową ! Pomyślcie logicznie proszę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='Norbunio' post='96238' date='11.04.2008, 10:00 ']Ręce opadają... w tej sprawie nie chodzi o naprawę tylko o zwrot gotówki ! Czemu wszyscy uczepiliście się tak tego gwaranta, co ma oddać prowizję sklepu + pośrednich hurtowni a do tego mieć dziurę w księgowości ?! Gwarant nie może nic zrobić bo tv się nie da naprawić, było to już wielokrotnie pisane, że teraz wszystko musi odbyć się drogą handlową ! Pomyślcie logicznie proszę...[/quote]

Sorry ale ściemniasz ... albo kompletnie nie znasz prawa i nie wiesz o co chodzi :) .

jeżeli skorzystałeś z uprawnień gwarancji i gwarant stwierdził, że sprzętu nie da się naprawić to tylko gwarant może (podkreślam może a nie musi) oddać ci kasę a nie ktokolwiek inny. Dlaczego? Bo to wynika z twoich praw wynikajacych z kodeksu cywilnego i zapisów w gwarancji. Zobacz, że prawie na 100% w gwarancji nie ma napisane KTO ma ci oddać kasę. Poza tym czy ma byc zwrot kasy czy tylko wymiana na nowy wolny od wad zależy od Gwaranta. Sklep w żadnym wypadku nie jest stroną w tym sporze czy ci się to podoba czy nie. Moim zdaniem jedynym Twoim wyjściem jest dogadać się z Gwarantem (którego przedstawicielem jest serwis) albo podać go do Sądu. Niestety tutaj masz chyba małego pecha ponieważ ten Gwarant jest cos słabo przygotowany do obsługi gwarancyjnej w Polsce i zapewne to właśnie powoduje Twoje problemy.

Jeżeli ciagle liczysz na zwrot gotówki to możesz sie zdziwić i ... zaczynam miec podejrzenia czy w całej sprawie własnie o to nie chodziło :) .

A jeżeli to gwarant stwierdził, że odda Ci kasę to jest to wyłącznie problem Gwaranta jak to zrobi. Z innymi markami jest tak, że mają one podpisane odpowiednie umowy z sieciami sklepów i jeżeli serwis gwaranta stwierdzi, że produkt kwalifikuje się do zwrotu gotówki to wtedy gotówkę oddaje sklep a potem sklepowi gwarant. Nie sądzę jednak aby w tym przypadku Toshiba miała z kimś w Polsce podpisane takie umowy serwisowe, no może za wyjątkiem Media Markt i Saturn.

Pozdrawiam

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym nie interesuje mnie jak jest z innymi markami i jak jest w przypadku innych sklepów. Przy zakupie miało nie być problemów z jakąkolwiek reklamacją. Edytowane przez Norbunio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote]jeżeli skorzystałeś z uprawnień gwarancji i...[/quote]

Przecież chyba 15 razy było pisane, że Norbunio zawiózł tv to sklepu a nie do serwisu, więc chyba nie skorzystał z gwarancji tylko z niezgodności towaru z umową. Może niech to napisze 16 raz żeby było jasne, bo tu jest chyba pies pogrzebany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='radzique' post='96286' date='11.04.2008, 15:25 ']Przecież chyba 15 razy było pisane, że Norbunio zawiózł tv to sklepu a nie do serwisu, więc chyba nie skorzystał z gwarancji tylko z niezgodności towaru z umową. Może niech to napisze 16 raz żeby było jasne, bo tu jest chyba pies pogrzebany.[/quote]


Nie wprowadzajcie ludzi w blad!

Z tego co pamietam Norbunio pisal, ze skorzystal z opcji GWARANCJA, a telewizor zawiozl do sklepu, bo tak bylo mu wygodniej - moglby rownie dobrze zawiezc ten telewizor do sasiada, efekt koncowy jest taki, ze skorzystal z GWARANCJI i teraz musi zgodnie z przepisami uzerac sie z Toshiba PL.

Gdyby zawiozl TV do sklepu ale powiedzial, ze chce skorzystac z prawa NIEZGODNOSCI, to sprawa bylaby juz dawno rozwiazana, bo stronami byliby Norbunio i Digitalo.


Czy to oznacza dla konsumentow, ze najlepiej od razu uderzac do sklepu z prawem niezgodnosci w razie ewentualnej awarii? Przez pierwsze 6 miesiecy chyba raczej tak (jest domniemanie, ze wada jest niezgodnoscia), po uplywie 6 miesiecy sprzedawca moze sie migac i chyba lepiej wtedy korzystac z gwarancji producenta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Funghi' post='96289' date='11.04.2008, 15:59 ']Nie wprowadzajcie ludzi w blad!

Z tego co pamietam Norbunio pisal, ze skorzystal z opcji GWARANCJA, a telewizor zawiozl do sklepu, bo tak bylo mu wygodniej - moglby rownie dobrze zawiezc ten telewizor do sasiada, efekt koncowy jest taki, ze skorzystal z GWARANCJI i teraz musi zgodnie z przepisami uzerac sie z Toshiba PL.

Gdyby zawiozl TV do sklepu ale powiedzial, ze chce skorzystac z prawa NIEZGODNOSCI, to sprawa bylaby juz dawno rozwiazana, bo stronami byliby Norbunio i Digitalo.


Czy to oznacza dla konsumentow, ze najlepiej od razu uderzac do sklepu z prawem niezgodnosci w razie ewentualnej awarii? Przez pierwsze 6 miesiecy chyba raczej tak (jest domniemanie, ze wada jest niezgodnoscia), po uplywie 6 miesiecy sprzedawca moze sie migac i chyba lepiej wtedy korzystac z gwarancji producenta.[/quote]

Dokładnie tak.

Klient zgłaszając reklamaję musi określić, z którego ze swoich praw chce skorzystać: z gwarancji czy z tytułu niezgodności z umową. Składając reklamację w sklepie może wybrać jedną z obu opcji, składając reklamację w serwisie nastepuje domniemanie, że korzysta z gwarancji bo z tytułu niezgodności serwis (w imienu gwaranta) sprzetu przyjąć nie może i powinien klienta odesłać do sklepu, w którym zakupił towar. Jeżeli reklamację składa się w sklepie i korzysta z gwarancji to sklep odsyła sprzęt do serwisu i prowadzi cały proces reklamacji.

Co jest ważne swojej decyzji klient nie może zmienic. Jesli korzysta się z gwarancji to nie można potem zmienić reklamacji (w tym czasie ani później) na tą drugą.

Starałem sie to opisać językiem dla laika, wszystkio napisane językiem prawniczym i ustawowym znajdziecie w odpowiednich ustawach. Takich informacji udzialaja też Miejscy i Powiatowi Rzeccznicy Konsumentów, choć tu nalezy uważać na ich merytoryczne przygotowanie bo bywa różnie. Najlepiej poradzić się w Federacji Konsumentów, tam są fachowcy.

Czy teraz jest wszystko jasne i możemy zamknąć tą dyskusje i poczekać na ostateczne rozstrzygnięcie, o którego szczęśliwym skutku mam nadzieję Norbunio nas poinformuje?

Życze pozytywnego zakończenia sprawy.


Pozdro Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='Funghi' post='96289' date='11.04.2008, 14:59 ']Gdyby zawiozl TV do sklepu ale powiedzial, ze chce skorzystac z prawa NIEZGODNOSCI, to sprawa bylaby juz dawno rozwiazana, bo stronami byliby Norbunio i Digitalo.[/quote]

Czy ktoś jeszcze wierzy,że losy całej afery zależały od tego co Norbunio powie w sklepie oddając sprzedawcy niesprawny TV!!!???
Sprawa jest prosta jak konstrukcja cepa i wielu którzy próbują mydlić oczy dobrze o tym wiedzą.
Reklamacja czy niezgodność? -odstawił tam gdzie nabył, bo się popsuło na gwarancji!
Klejenie głupa i odsuwanie od siebie odpowiedzialności to nasza cecha narodowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote]Klient zgłaszając reklamaję musi określić, z którego ze swoich praw chce skorzystać: z gwarancji czy z tytułu niezgodności z umową. Składając reklamację w sklepie może wybrać jedną z obu opcji, składając reklamację w serwisie nastepuje domniemanie, że korzysta z gwarancji bo z tytułu niezgodności serwis (w imienu gwaranta) sprzetu przyjąć nie może i powinien klienta odesłać do sklepu, w którym zakupił towar. Jeżeli reklamację składa się w sklepie i korzysta z gwarancji to sklep odsyła sprzęt do serwisu i prowadzi cały proces reklamacji.[/quote]

A w jaki sposób ma to określić oddając do sklepu ? Na gębę ? Wypisując coś ? Czy zostawić wolną rękę sprzedawcy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='radzique' post='96336' date='11.04.2008, 19:33 ']A w jaki sposób ma to określić oddając do sklepu ? Na gębę ? Wypisując coś ? Czy zostawić wolną rękę sprzedawcy ?[/quote]

Obywatelom [b]radzique[/b] i [b]grzymek72[/b] gratuluję znajomości swoich praw :) .

Dzięki takim jak Wy prawnicy mają i będą mieli zawsze co robić :) .

Nie życzę Wam znalezienia się w sytuacji gdy będziecie musieli skorzystać z pomocy lub porady prawnika ponieważ najprawdopodobniej palniecie najpierw coś czego się potem nie da odkręcić. Tak jak w tym przypadku.

Może dlatego na amerykańskich filmach słyszy się często formułkę w stylu (cytuję z pamięci): masz prawo milczeć bo wszystko co powiesz może być użyte przeciwko tobie.

Gratuluję dobrego samopoczucia i wietrzenia wszędzie teorii spiskowych.


Poczytajcie sobie wszyscy tu:

[url="http://www.konsument.gov.pl/pl/zakupy_towarow_i_uslug/index.html"]http://www.konsument.gov.pl/pl/zakupy_towa...slug/index.html[/url]

to może bedzie mniej idiotycznych komentarzy świadomych obywateli takich jak np. radzique i grzymek72

Pozdro


Dla mnie EOT, juz więcej nic nie napiszę w tym wątku bo szkoda gadać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za link dziękuje, chętnie poczytam.

A reszty postu nie komentuje...., albo. Zadałem pytanie w jaki sposób określa sie z której "opcji" korzystam, bo chce wiedzieć jak to dział kiedy sam będę w takiej sytuacji. A Ty wyjeżdżasz z idio.tami w tym swoim wszystkowiedzącym, zarozumiałym tonie, znam ten typ i współczuje ludziom, którzy mają z Tobą kontakt. Jeśli coś sprzedajesz, to nie chciałbym być u Ciebie klientem.
Bez odbioru Edytowane przez radzique

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='pmcomp' post='96291' date='11.04.2008, 15:14 ']Dokładnie tak.

Klient zgłaszając reklamaję musi określić, z którego ze swoich praw chce skorzystać: z gwarancji czy z tytułu niezgodności z umową. Składając reklamację w sklepie może wybrać jedną z obu opcji, składając reklamację w serwisie nastepuje domniemanie, że korzysta z gwarancji bo z tytułu niezgodności serwis (w imienu gwaranta) sprzetu przyjąć nie może i powinien klienta odesłać do sklepu, w którym zakupił towar. Jeżeli reklamację składa się w sklepie i korzysta z gwarancji to sklep odsyła sprzęt do serwisu i prowadzi cały proces reklamacji.

Co jest ważne swojej decyzji klient nie może zmienic. Jesli korzysta się z gwarancji to nie można potem zmienić reklamacji (w tym czasie ani później) na tą drugą.

Starałem sie to opisać językiem dla laika, wszystkio napisane językiem prawniczym i ustawowym znajdziecie w odpowiednich ustawach. Takich informacji udzialaja też Miejscy i Powiatowi Rzeccznicy Konsumentów, choć tu nalezy uważać na ich merytoryczne przygotowanie bo bywa różnie. Najlepiej poradzić się w Federacji Konsumentów, tam są fachowcy.

Czy teraz jest wszystko jasne i możemy zamknąć tą dyskusje i poczekać na ostateczne rozstrzygnięcie, o którego szczęśliwym skutku mam nadzieję Norbunio nas poinformuje?

Życze pozytywnego zakończenia sprawy.


Pozdro[/quote]

Dzięki za fachowe informację o których wielu z nas nie miało zielonego pojęcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę że temat znowu otwary. Tak więc korzystając z okazji pozwole sobie zapytać. Norbunio jak Twoje "boje "? Udał Ci się w końcu odzyskac pieniądze, albo nowy tv?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Temat ponownie zamykam.

Umówiliśmy się z autorem, że poinformuje nas, a my potem Was, jak sprawa się skończyła.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='pmcomp' post='97331' date='16.04.2008, 22:27 ']Temat ponownie zamykam.

Umówiliśmy się z autorem, że poinformuje nas, a my potem Was, jak sprawa się skończyła.

Pozdro.[/quote]

Zgodnie z umową zamieszczam informację jak ta sprawa sie zakończyła. Chociaż info otrzymałem nie od Norbunia tylko od digitalo.pl i na ich prośbę zamieszczam poniżej.

No cóż, może autro się jeszcze do mnie odezwie.

Do rzeczy, oto mail otrzymany przez digitalo.pl od serwisu Toshiby:


[color="#4169E1"]From: TOSHIBA SERWIS Q-N Lysoniewski [mailto:toshiba@orange.pl]
Sent: Friday, April 25, 2008 8:25 AM
To: [color="#FF0000"]xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (wymoderowano dane osobowe pracownika digitalo.pl)[/color]
Subject: Re: toshiba



Witam,

Serwis zakończył reklamację telewizora pana [color="#FF0000"]xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (wymoderowano dane osobowe Norbunia)[/color] ,

Toshiba TTCE wyraziła zgodę na wymianę telewizora na nowy.

Numer dokumentu reklamacynego Toshiba TTCE ''PESRF 01/03/08''

( Product Exchange Service Request Form ).





Z poważaniem



Zbigniew Łysoniewski
Dyrektor d/s Rozwoju Sieci Serwisowej
0 501 131371

................................................................................
.......................................
Toshiba Serwis Centralny
Quadra-Net Warszawa
00-898 Warszawa
Aleje Solidarności 129/131
tel 0 22 371 02 04
tel/fax 022 622 5117
e-mail: zbigniew.lysoniewski@quadra-net.com[/color]


Koniec cytatu.

Cieszę się, że sprawa zakończyła się pozytywnie i zapewne Norbunio ogląda już HD na nowym telewizorze.
Cieszę się także, że dzięki naszemu forum sprawa została rozwiązana, ze skutkiem jak powyżej.

Obiecuję, że zawsze będziemy się starali pomóc w załatwianiu takich spraw.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

zgodnie z obietnicą przedstawiam zakończenie sprawy.
Wklejam pismo i informacje otrzymane od Norbunia:

Oto dokument wydania nowego telewizora dla Norbunia (dane osobowe zostały usunięte):

[url="http://imageshack.us"][img]http://img388.imageshack.us/img388/3108/norbunioreklamacjadh3.jpg[/img][/url]

Poniżej końcowe wyjaśnienie Norbunia:

"Zgodnie z zamieszczoną wyżej informacją Toshiba TTCE przyznała i
przekazała mi nowy egzemplarz Toshiba 42Z3030. Dziwi mnie fakt że na
taką decyzję musiałem czekać aż tak długo i do tej pory zastanawiam się
czy to było zamierzone działanie ze strony gwaranta i co było tego
przyczyną bądź celem. Cała reklamacja trwała ponad 2 miesiące więc
zdecydowanie za długo a skoro podjęto w końcu decyzję o wymianie tv na
nowy to czemu nikt nie zrobił tego od razu...? Mam nadzieję że
reklamacja mojego telewizora była przełomowa i przyczyni się do znacznej
poprawy jakości reklamacji Toshiba a w przyszłości nie trzeba będzie
walczyć o swoje prawa jak na wojnie. Mam również nadzieję że ktoś
wreszcie ogarnie bałagan panujący w dziale reklamacji a osoby za to
odpowiedzialne zostaną/zostały pouczone w taki sposób aby w przyszłości
nie doszło do podobnych incydentów a klient czy dealerzy żeby nie
musieli tyle interweniować."


Jak widać sprawę mamy zakończoną, a wnioski Norbunia nie wymagają komentarza.

Cieszymy się, że także przy udziale naszego portalu sprawę udało się pozytywnie rozwiązać i zamknąć.

[color="#FF0000"]PS. temat ponownie otwieram ale ostrzegam że jak ktoś zacznie pisać OT albo jakieś głupoty to go wymoderuję i zamknę.[/color]

Pozdro Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
temat kończy zarzuty i spekulacje wobec digitalo, odnośnie nie uznawania gwarancji na zakupione TV toshiby, o niewiadomym pochodzeniu towaru itd, czym równano z błotem firmę, która jednak jest jednym z nielicznych bezpośrednich dystrybutorów Toshiby w PL, i jedynym sklepem internetowych kupującym towar bezpośrednio ! Co oczywiście można sprawdzic u żródła ! Reklamacja Pana Norbunio trwała długo, trwała by krócej, gdyby Norbunio słuchał porad i wskazan naszego prawnika, a niestety nie skupił się na serwisie tylko na sprzedawcy, domagając się wszystkiego co możliwe, nie widząc żadnej winy w serwisie ! A Sklep nie był zupełnie stroną w sporze ! Dodam, że temat został zakończony z dużą pomocą digitalo, o czym Norbunio nie wspomniał ! Ponieważ uruchomienie prawników vs dział handlowy Toshiby oraz Zarząd, przyniósł skutek, dla zainteresowaych historia korespondencji z TTCE ! śmię twierdzic, ze bez naszego udziału temat by nadal trwał, ale czujemy się w obowiązku pomóc naszemu Klientowi ! Pozostaje miec nadzieję, że w końcu będą respektowane i przestrzegane prawa Klientów w Serwisie, ponieważ nie wyobrażam sobie za każdym razem polemiki Klienta obłożonego prawnikami z serwisem !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
racja szczere slowa PRZEPRASZAM - za wszystkich ktorzy niepotrafia sie do tego przyznac i bez mrugniecia okiem szkalowali Digitalo.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem co jest grane i kto kłamie ale słyszałem od NORBUNIO że dostał zwrot pieniędzy i kupił sobie Plazmę Pionieera , a nie zwrot TV Toshiba

wiec...... ja już nic nie kumam ... Edytowane przez adamo_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote]Wklejam pismo i informacje otrzymane od Norbunia ... Poniżej końcowe wyjaśnienie Norbunia ... Cieszę się, że sprawa zakończyła się pozytywnie i [b]zapewne [/b]Norbunio ogląda już HD na nowym telewizorze...[/quote]
A to samemu Norbunio juz sie odechcialo pisac w tym watku? Czy dostał bana? ...

[quote]...szczere slowa PRZEPRASZAM - za wszystkich ktorzy niepotrafia sie do tego przyznac i bez mrugniecia okiem szkalowali Digitalo.[/quote]
Widze, ze obrona sponsora trwa w najlepsze. Pan olatigid dalej robi ze swojej firmy męczennika w walce o prawa klientów...
Temu krajowi jeszcze duzo brakuje do normalnosci ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi sie ze jak temat byl zamkniety to norbunio nie bardzo mial mozliwosc sie wypowiedziec...
A co do normalnosci to z doswiadczenia wiem ze rugac kazdemu przychodzi latwo, natomiast wiekszosc jest za leniwa aby jakies pozytywy wypisywac. Jestem neutralny i ani za ani przeciw, ale imponuje mi jak ktos potrafi przepraszac, obojetnie czy za siebie czy za innych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten temat jest otwierany/zamykany z niesamowitą częstotliwością :) o co chodzi ?

[quote]"Zgodnie z zamieszczoną wyżej informacją Toshiba TTCE przyznała i
przekazała mi nowy egzemplarz Toshiba 42Z3030. Dziwi mnie fakt że na
taką decyzję musiałem czekać aż tak długo i do tej pory zastanawiam się
czy to było zamierzone działanie ze strony gwaranta i co było tego
przyczyną bądź celem. Cała reklamacja trwała ponad 2 miesiące więc
zdecydowanie za długo a skoro podjęto w końcu decyzję o wymianie tv na
nowy to czemu nikt nie zrobił tego od razu...? Mam nadzieję że
reklamacja mojego telewizora była przełomowa i przyczyni się do znacznej
poprawy jakości reklamacji Toshiba a w przyszłości nie trzeba będzie
walczyć o swoje prawa jak na wojnie. Mam również nadzieję że ktoś
wreszcie ogarnie bałagan panujący w dziale reklamacji a osoby za to
odpowiedzialne zostaną/zostały pouczone w taki sposób aby w przyszłości
nie doszło do podobnych incydentów a klient czy dealerzy żeby nie
musieli tyle interweniować."[/quote]

To on już nie może sam w swoim imieniu pisać ? Może warto go odbanować ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='radzique' post='106066' date='08.06.2008, 14:46 ']Ten temat jest otwierany/zamykany z niesamowitą częstotliwością :D o co chodzi ?



To on już nie może sam w swoim imieniu pisać ? Może warto go odbanować ? ;)[/quote]


Norbunio stwierdzil ze nie bedzie sie wypowiadał więcej na forum w tym temacie bo już nie ma o czym.

finał jest taki: Toshiba Polska przyznała nowy TV, jednak Norbunio go nie przyjął i poprosił o zwrot pieniędzy sklep , i ten zwrot otrzymał.

Norbunio jest teraz szczęśliwym posiadaczem Pioneer'a PDP-4280XA i caly stres związany z tą sytuacją rekompensuje mu piękny obraz w tym modelu.

Moim zdaniem nie warto kontynuować dalszej rozmowy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...