Jump to content

Dominik Woźniak

Użytkownik
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

1 Neutral

About Dominik Woźniak

  • Rank
    VHS

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dzięki za odpowiedź. Naprawdę wieżę, że wszystko co napisałeś ma uzasadnienie i odzwierciedlenie w rzeczywistości. Koniec końców pewnie HDR10 obrywa trochę za nic — skoro nie zaprojektowano go do oglądania w dzień, to taki test rzeczywiście może wprowadzić kogoś w błąd. Myślę, że problem leży raczej gdzieś w marketingu koncernów dostarczających treść — powinni jaśniej komunikować przeznaczenie tego trybu. Idealnie gdyby dawali wybór HDR/SDR jako funkcję gdzieś w interfejsie (jak w Apple TV). Trochę mi ma sytuacja przypomina Microsoft, który dopiero pod naciskiem konsumentów zaczął, w związku ze sprzedażą Xboxa 360 informować, że gra w sieci jest niedostępna w Polsce... To jest ciekawostka. Suwak gammy działa inaczej w przypadku Netflixa a inaczej w przypadku Amazon Prime (przynajmniej w treściach HDR). W przypadku Netflixa obraz można gammą tylko przyciemnić (ustawienia gammy: -1, -2, -3). Przy ustawieniach: +1, +2 i +3 jasność obrazu jest taka jak na pozycji 0. Natomiast w Amazon Prime gamma działa w całym zekresie od -3 do +3 (Tak to przynajmniej działało około miesiąc temu).
  2. W wykonanym teście kontrast i podświetlenie były ustawione w obu przypadkach na wartości maksymalne. Rozumiem, że to dyskwalifikuje zdjęcia pod kątem porównania standardów SDR i HDR na poziomie profesjonalnym. Jednocześnie, test miał prównanać czytelność obrazu, jaką normalny użytkowanik może uzyskać za dnia. A taki nie będzie zmniejszał podświetlenia w filmach SDR tylko dla tego, aby dać HDR fory. Jasne, wszystko się zmienia w nocy, ale nie przeprowadzałem tego testu tą porą.
  3. Dzięki za odpowiedź! Fajnie, że to zauważyłeś bo to kluczowy parametr w tym teście. Ustawień dokonałem, mając w kadrze aparatu obraz HDR i ustawiłem ekspozycję tak, aby na zdjęciu uchwycić poziom detali w cieniach i ogólny poziom jasności. Dalsze zdjęcia wykonywałem nie zmieniając ustawień i dlatego obraz SDR może wydawać się miejscami prześwietlony. Po prostu aparat nie poradził z taką różnicą jasności. Niemniej, zdjęcia oddają rzeczywistość w najlepszym stopniu, na jaki pozwoliły mi umiejętności i sprzęt. Prosiłem o opinię rodzinę i potwierdzili, że zdjęcia dobrze pokazują problem. Na koniec podkreśle jeszcze, że suwak jasność w ustwieniach telewizora w trybie SDR i HDR był ustawiony na tą samą wartość. Co do samego problemu, to ostatnio czytałem Twój artykuł, w którym porównywałeś HDR10 i Dolby Vision na przykładzie Stranger Things. Generalnie obraz jest czytelny w obu przypadkach. Z tego powodu podejrzewam, że problem jest ściśle związany z aplikacją zainstalowaną na moim telewizorze. Czy w ostatnim czasie nie zdażyło Ci się sprawdzać aplikacji Netflixa na którymś z nowszych modeli Samsunga? Wiem, że problem występuje też w Q7F. Teściowie posiadają i zdaża mi się u nich czasami coś oglądać na Netflixie — efekt jest bardzo zbliżony do tego z NU8002. Test przeprowadziłem w słoneczny dzień przy zasuniętych, szczelnych roletach. Warunki pewnie nie były idealne, ale też nie były złe. W każdym razie zgodzę się, że kiedy w pokoju jest zupełnie ciemno to efekt HDR na Netflixie mi się podoba. Moje pytanie jest w takim razie takie – skoro wiedza że HDR nie sprawdza się w jasnych pomieszczeniach, jest powszechna w branży, to czemu użytkownicy nie mogą przełączać się pomiędzy jakością HDR i SDR w zależności od warunków? Tak tylko się zastanawiam… Dzięki za odpowiedź! Podzielam opinię. Dzięki za radę, niestety opcja zmiany gammy podczas oglądania treści HDR jest u mnie zablokowana. Dziękuję za wszystkie komentarze i rady! ? Ostatecznie, zrezygnowałem z HDR-u na Netflixie. Być może wrócę do tej funkcji w przyszłości. Narazie jednak, ponad głębie i dynamizm obrazu, postawiłem po prostu jego czytelność.
  4. Dzień dobry Wszystkim! Zdecydowałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami na temat HDR-u na Netflixie. Okazuje się, że funkcja po prostu nie działa (przynajmniej w aplikacji zainstalowanej na telewizorze). Korzystam z Samsunga NU8002 i wyświetlając treści HDR uzyskuję ogólnie niższą jakość obrazu niż przy jakości SDR. Trochę poczytałem i dowiedziałem się, że problem istnieje przynajmniej od końcówki ubiegłego roku i do tej pory nie opublikowano rozwiązania. Jedyna oficjalna informacja jaką udało mi się znaleźć to wpis na stronie pomocy Netflixa: „Jesteśmy w trakcie analizowania tego błędu. Aby nam w tym pomóc, skontaktuj się z obsługą klienta.” No więc skontaktowałem się Z godzinnej rozmowy dowiedziałem się, że: Powinienem odłączyć telewizor od prądu na 3 minuty, Mam źle ustawiony telewizor, Jedyny sposób na wyłączenie HDR przy jednoczesnym korzystaniu z jakości HD to skorzystanie z niższego pakietu (na co muszę poczekać miesiąc do kolejnego okresu rozliczeniowego), Efekt HDR zapewnia lepszą jakość obrazu, „Netflix jest firmą amerykańską” i z tego powodu nie obowiązuje go polskie prawo konsumenta co skutkuje tym, że nie mogę dokonać zwrotu ani ubiegać się o jakiekolwiek zadość uczynienie na drodze reklamacji. Niestety rozmowa nie przyniosła rozwiązania problemu. Większość informacji przeczytałem już wcześniej na stronie pomocy. Z tego powodu postanowiłem wykonać test przedstawiający działanie HDR na moim telewizorze we wbudowanej aplikacji Netflixa w porównaniu z wersją bez HDR. W eksperymencie wykorzystałem serial Chambers. Dla wymuszenia obrazu bez HDR skorzystałem z Chromecasta 2 dzięki czemu uzyskałem 1080p SDR. Na koniec sprawdziłem również działanie HDR w aplikacji YouTube dla potwierdzenia, że telewizor jest ustawiony prawidłowo. Test przeprowadziłem lustrzanką ustawioną w tryb manualny na jednakowym poziomie jasności dla wszystkich zdjęć. Nie przeprowadzałem żadnej korekcji fotografii. Telewizor ustawiłem w tryb film oraz wyłączyłem oszczędzanie energii i wszystkie postprocesory obrazu takie jak „contrast enhancer” itp. Wersja oprogramowania mojego tv: T-KTM2DEUC - 1251.0, BT - S. Ocenę wyników pozostawiam Państwu. Mam nadzieje, że nagłośnienie sprawy pomoże w zmobilizowaniu Netflixa do naprawienia błędu.
×
×
  • Create New...