Jump to content

WuWu

Użytkownik
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

5 Neutral

About WuWu

  • Rank
    VHS

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Witaj Dzięki za obszerna odpowiedź. Pendrive służył do przenoszenia doraźnie zgranych plików z komputera i telefonu na TV. Serwis SONY też zaczął od tego, że za oprogramowanie nie odpowiada. Jednak na fakturze nie mam osobno telewizora i oprogramowania, tylko jedną całości i ta całość ma działać poprawnie. Co do terminu naprawy gwarancyjnej, to w warunkach jest jasno określony na 30 dni. Tu, aby tego nie przekroczyć, SONY uznało nieudaną interwencje technika za zakończenie jednego zlecenia i samo, bez mojej wiedzy, otworzyło następne, które też przekroczyło o kilka dni. W polskim prawie praktycznie nie ma sankcji za niedotrzymanie terminu naprawy gwarancyjnej. Muszę iść do sądu i wykazać, jakie straty poniosłem z tytułu niedotrzymania terminu. Przy naprawie samochodu to względnie proste, pokazuje się kwit za wynajem zastępczego, ale jaka jest strata z powodu braku TV? Jeszcze raz dzięki.
  2. Witam Opisze swoje "przygody" z naprawą TV SONY AF8. Poniższy opis ma być tylko przestrogą dla innych użytkowników, bo chyba nie ma czego komentować. SONY uważa, że zakończyło sprawę. Przebieg wydarzeń: 1. Telewizor AF8 zakupiony w 2018 roku działa normalnie, wszystkie używane przez mnie funkcje działają prawidłowo. 2. W weekend, 13 -14 lipca, następuje aktualizacja oprogramowania telewizora. 3. Po aktualizacji TV przestaje widzieć pliki zapisane na pamięciach zewnętrznych. 4. W dniu 15 lipca kontaktuje się z serwisem telefonicznie, bo telewizor przestał widzieć/czytać HDD i pendriv. Przed aktualizacja widział/czytał HDD i pendiv! 5. Miedzy 15 a 19 lipca, prowadzony telefonicznie przez serwis, kilkakrotnie zmieniam ustawienia, przywracam ustawienia fabryczne, resetuje, formatuje, podłączam do innych gniazd, itd. - bez rezultatu. 6. W dniu 19 lipca, w czasie rozmowy telefonicznej z serwisem, zapada decyzja o zgłoszeniu formalnej reklamacji. 7. W dniu 29 lipca przybywa technik: · Dość długo przegląda ustawienia telewizora i coś w nich zmienia – bez rezultatu. · Podłącza mój HDD i pendriva do innych złączy, zmienia ustawienia - bez rezultatu. · Sprawdza HDD i pendriv w dekoderze telewizji kablowej - działają, w innym telewizorze – działają, w komputerze - działają. · Podpisujemy protokół, że „usterka nie została usunięta” i telewizor trzeba „sprawdzić w warunkach warsztatowych”. · Technik, wgrywa program „KODI”, który widzi/odtwarza ok. 70% zasobów HDD, co pozwala mi, w nieco ograniczonym zakresie, nadal z niego korzystać · Technik nie zabiera telewizora, bo nie wyrażam zgody na zabranie go bez opakowania transportowego, a technik go nie ma. Mam czekać na kontakt z serwisu. 8. W dniu 12 sierpnia przybywa technik z opakowaniem i zabiera telewizor. 9. W dniu 22 sierpnia, w odpowiedzi na monit, dostaje mail z serwisu SONY, że zlecenie z dnia 19 lipca zostało zamknięte, bo technik w czasie wizyty w dniu 29 lipca „usunął usterkę” (!). Jednocześnie serwis informuje, że w dniu 1 sierpnia zostało otworzone nowe zlecenie na naprawę telewizora a więc nie ma mowy o przekroczeniu obowiązującego terminu 30 dni. Bo pierwsze zlecenie jest zamknięte a nowe otworzono w dniu 1 sierpnia a wiec jeszcze nie minęło 30 dni. 10. W dniu 29 sierpnia dostaje mail z jakiegoś „centrum serwisowego”, że nie znaleziono uszkodzenia. Mail przekierowuje do serwisu SONY. 11. W dniu 4 września, w odpowiedzi na monit, dostaje maila z serwisu SONY, że dostałem informacje o naprawieniu telewizora przed upływem obowiązujących 30 dni a więc obowiązujący termin naprawy został dotrzymany i mam czekać na dostarczenie telewizora. 12. W dniu 10 września dostarczono mi telewizor. Dostarczający technik sprawdza i TV nadal nie czyta z pendriva i nie widzi wszystkich plików na HDD. Ponownie instaluje mi program „KODI”. TV widzi pliki na dysku , nie widzi plików na pendrivie. 13. Od zgłoszenia usterki minęło 53 dni. 14. Zgłaszam do serwisu problem, że TV mimo „sprawdzenia w warunkach warsztatowych” i stwierdzeniu „że jest sprawny”, nadal nie czyta plików z pendriva. 15. Otrzymuje odpowiedź: „Szanowny Panie, Jak niejednokrotnie kompetentni technicy wykazali, TV jest w pełni sprawny i nie możemy zagwarantować kompatybilności ze wszystkimi urządzeniami. Pańska reklamacja jest bezzasadna. Z wyrazami szacunku, Olga Dembińska SONY SUPPORT TEAM” 16. Inkryminowane urządzenie - pendriv, nieoczytany przez TV firmy Sony, jest produkcji firmy Sony! Co do sprawności i orzeczonej przez techników konieczności „naprawy” nie mam złudzeń. Było by niesamowitym zbiegiem okoliczności, gdyby telewizor uszkodził się „technicznie”, dokładnie w momencie wgrywania aktualizacji. Skoro telewizor działał przed aktualizacją a po niej ma problemy, to raczej tam należy szukać źródła problemu. Niepokój budzi myśl, że tym razem, na szczęście, odbiornik TV jest jeszcze na gwarancji. Co jednak będzie po gwarancji, gdy po kolejnej aktualizacji odbiornik TV znów przestanie działać? Teraz skutki zainstalowania aktualizacji „zaleczył” serwisant, za wizytę którego nie muszę zapłacić. Jednak po wygaśnięciu gwarancji, taka wizyta będzie płatna! Jaką mam mieć pewność, że kolejna aktualizacja nie wyłączy jakichś innych funkcji mojego odbiornika TV? Nasuwa się pytanie - co wtedy? Warto też zwrócić uwagę, w jaki sposób firma SONY liczy obowiązujący czas naprawy gwarancyjnej. Jeśli naprawa się przeciąga, to po prostu zamyka ona jedno zlecenie i sama otwiera następne a czas naprawy liczy do momentu poinformowania użytkownika, „że sprzęt został naprawiony”, a nie do momentu dostarczenia sprzętu do klienta i zademonstrowaniu, że naprawdę jest naprawiony. Stan obecny - TV Sony nadal nie czyta z pamięci zewnętrznych a firma SONY uważa, że wszystko jest w porządku i tak ma być!
  3. Przepytałem żonę i swoja pamięć przetrzepałem i mi wyszło co najmniej dziwnie. Kilka razy zdarzyło się, że tv nie odpala, ale zawsze przy użyciu telewizyjnego pilota. My jesteśmy podłączeni do TV Toya i ona oferuje pilota, z jednym przyciskiem programowalnym - u nas zaprogramowany właśnie jako włącznik/wyłącznik TV. Tego od TV prawie nigdy nie używamy. Przy odpalaniu z pilota TOY, żadne z nas nie pamięta jakiegokolwiek problemu z włączeniem/wyłączeniem. Co najmniej dziwne.
  4. Witaj. I mnie się czasem nie chce włączyć, ale sporadycznie. Do tej pory nie zwracałem na to uwagi, ale się przyjrzę. Choć wojny o to raczej nie będę toczył, bo właśnie przegrałem wojnę z SONY w innej sprawie, ( nie czyta plików z pendrive), które stwierdziło, że ten typ tak ma i reklamacja jest nienasadzana. Co do rysek, to ja w swoim ich nie wodzę.
  5. AF8 Czy miał ktoś kłopoty z odczytywaniem z zewnętrznej pamięci, po zainstalowaniu aktualizacji oprogramowania, jakiś tydzień temu? Spotkał się ktoś z czymś takim? U mnie przestał widzieć zewnętrzne nośniki. Dotychczas używałem preinstalowaniej aplikacji "VIDEO". Zgłosiłem do serwisu, po kilku konsultacjach telefonicznych, gdzie kazali mi mn. formatować dysk zewnętrzny, przywracać ustawienie fabryczne, itd., nic się nie zmieniło. Przyjechał serwisant i też próbował ze dwie godziny z pilotem w reku. Nic nie pomogło. Wiec wgrał aplikacje "KODI", która widzi ok. 70 % plików na dysku. Pozostałych plików nadal SONY nie widzi. Stwierdził, że trzeba odbiornik "sprawdzić w warunkach warsztatowych" i .... poszedł. Właśnie dostałem protokół skutecznej naprawy! Dla nich sprawa zamknięta. Przyznam, że nie wiem co robić dalej - jakieś sugestie?
  6. Witaj. Ja nie korzystam ani z Netflix-a, ani z Zalukj czy CDA, więc na to pytanie nie odpowiem. Daj mi jednak kilka dni, to wejdę tam i sprawdzę jak to jest u mnie. Jak szybki masz internet, może tu jest problem?
  7. Witaj Gratuluje zakupu, to dobry TV. Rzeczywiście, przez pierwsze uruchamianie prowadzi za rękę, ale wskazana ostrożność. Zwłaszcza z podłączeniem zewnętrznych nośników. Interfejs użytkownika pozostawia wiele do życzenia. Od samego początku wiodę dyskurs z serwisem technicznym SONY. Wymieniliśmy już ponad 20 maili a końca nie widać. Co i raz znajduje nowe niedoróbki. Kolejna wczoraj się pokazała. Moja rada, to uruchom go jak najbardziej standardowo, a na wszelkie własne ustawienia przyjdzie czas. Dokładnie czytaj to, co jest napisane na ekranie. Jak nie jesteś pewna, co znaczy informacja na ekranie, to dzwoń bezpośrednio do serwisu technicznego SONY. Są fachowi i chętnie pomagają a jak kobieta zadzwoni, to już w ogóle ... ? Powyżej przeczytasz o moich pierwszych niepowodzeniach i jak ich uniknąć. Po pierwszym włączeniu go do sieci internet, program się zaktualizuje. To prawidłowo, zgódź się na to. Jak podepniesz nośnik z nagranymi programami, pod żadnym pozorem go nie rejestruj w TV. Użyj funkcji "oglądaj wideo". Jak zarejestrowałem i teraz nie widzi go ani TV, ani komp. Mimo wskazówek z serwisu, nie udało mi się go uruchomić. Na nośniku zewnętrznym programy do obejrzenia muszą mieć krótkie nazwy i/lub numeracje odcinków od 01, 02, 03, ...09,10, 11, ... itd. TV widzi tylko jeden katalog, więc jak na HDD są podkatalogi, to i tak wyświetli wszytko na raz na ekranie. Ja nadaje odcinkom serii trzyliterowe nazwy i dodaje kolejny numer. Wbudowany program do obsługi plików video jest kiepski i sam serwis zalecił używanie " VLC media player". Aplikacje wgrywasz tak, jak do smartfona, ale nie z ogólnej listy ze "sklepu Google, tylko te ze strony "rekomendowane przez SONY". Inne często działają. Jak coś, to dzwoń, Napisz na prv. to podam Ci numer. Powodzenia
  8. Ja potwierdzam, że Sony ma lepszy obraz niż LG. W sklepie sprzedawca ustawił oba koło siebie, długo je ustawiał i na obu puścił ten sam film. I moim, i żony zdaniem, obraz z SONY był lepszy. Kupiliśmy go i nie żałujemy.
  9. Sony. Znajomi kupili C8 i mimo wielu prób, nie udało im się ustawić obrazu, jaki u mnie na AF8 widzieli. Poza tym, ale to już moja subiektywna ocena, interfejs użytkownika w AF8 jest przyjaźniejszy, z tego co widziałem jak oni próbowali ustawiać swój obraz. Co do gier to nie wiem, bo nie gram.
  10. Mam Sony AF8 55. W sklepie zastanawialiśmy się, który wybrać, Sony czy LG. Sprzedawca ustawił obok siebie oba i puścił ten sam sygnał. My jesteśmy przeciętnymi widzami, ale bez wahana wybraliśmy Sony. Przez ponad godzinę ustawialiśmy obrazy na obu i zdecydowanie lepiej wypadł Sony. Do tego dźwięk, wydobywający się "z ust postaci" a nie z bocznych głośników, jest fascynujący. Jedyne zastrzeżenie jaki mamy, to brak instrukcji obsługi. Na szczęście tu są pomocni koledzy a i niezły serwis techniczny.
  11. WuWu

    Obsluga A1/AF8

    Niestety, nie znając sprawy, lekkomyślnie się zgodziłem i to jest źródło całego problemu. Teraz pendriva nie widzi ani TV ani komp. Inny pendrive widzi. W kompie, po podłączeniu jest sygnał dźwiękowy podłączenia, ale go nie widać. Co ciekawe, HDD LLFT go widzi, ale nie pozwala na wykonanie żadnej akcji i jest partycja SONY do której nie mogę się dobrać. Cały problem sprowadza się obecnie do usunięcia zabezpieczeń wprowadzonych przez SONY. Jutro poszukam w sieci mocniejszych narzędzi do formatowania pendriva. Dzięki za pomoc.
  12. Dzięki, doszedłem do tego a i pin się zgadza - jego podali mi w serwisie. Tylko dlaczego ścieżka dojścia do definiowania czasu bezczynności, nie jest nigdzie opisane? Mnie zajęło sporo czasu, zanim odkryłem to metodą grzebania w czym się dało! :-( O ilu funkcjach jeszcze nie wiem?
  13. Teraz jest coś takiego: http://helpguide.sony.net/tv/faep1/v1/pl/07-01_04.html Ale o tym jak tą blokadę ustawić - ani słowa. Skąd niby mam znać kod fabryczny? Korzystam z kablówki, więc sygnał na TV podaje poprzez HDMI. TV po 2 godzinach oświadcza, że nie ma sygnału i się wyłącza. http://helpguide.sony.net/tv/faep1/v1/pl/07_02.html Spróbujcie znaleźć w opisie, jak tą funkcje wyłączyć! Ograniczę się do tych dwóch przykładów użyteczności instrukcji, a jest tego znacznie więcej niestety. Jedyną pociechą jest pomoc posiadaczy A1 i uprzejmi panowie w serwisie, którzy chyba niedługo będą mieli mnie dość. Dla wszystkich dzięki za chęć pomocy.
  14. Nie ma. Jest tylko powtórzone kilka podstawowych czynności. Do pobrania nic nie ma.
  15. Wykluczyć niczego się nie da, ale dyskusja jest już akademicka, bo nowy zakup stoi w domu a ja od 2 tygodni próbuje nauczyć się go obsługiwać. Na razie kiepsko mi idzie.
×
×
  • Create New...