Wymiana poszła bardzo sprawnie. Znacznie bardziej niż się spodziewałem, bo termin wizyty serwisanta zaproponowany przez serwis mi nie odpowiadał, a na kolejny dzień kiedy byłem dostępny nie pasowało z kolei serwisantowi. Ale poprosili mnie o przesłanie dodatkowych zdjęć i technicy od razu stwierdzili na ich podstawie że jest awaria matrycy i że nie ma możliwości naprawy więc zgłaszają sprawę do Sony na wymianę TV. Po 2 dniach miałem kontakt z Sony i wyraziłem zgodę na wymianę, bo w moim rozmiarze i tak nie było nic sensowniejszego, a zamiana na OLED z dopłatą nie jest możliwa. Po kolejnych 2-3 dniach dostałem info że TV już jedzie do serwisu i że serwis będzie dzwonił by umówić się na wymianę. I faktycznie następnego dnia skontaktowali się i umówili ze mną na następny dzień na wymianę TV. Przez cały ten okres stary XF90 był u mnie i gdy przyjechał serwisant została zrobiona zamiana. Zrobił sobie tylko szybki test na kolorowych planszach które potwierdziły usterkę matrycy. Więc całość trwała jakieś 7 dni może odrobinę więcej.
Co do samego TV XR-X92J to generalnie jestem zadowolony. Z wyglądu ładniej wyglądał XF90, bo jednak wykończenie metalową ramką dawalo widoczny efekt modelu premium. Nowy TV ma plastikowa ramkę poza dolna listwą i ramki są delikatnie grubsze. W kwestii obsługi, dźwięku i generalnie obrazu jest bardzo dobrze. Zwłaszcza szybkość działania w porównaniu do XF90 jest kolosalna. Kolorki w trybie Własnym lub IMAX Enhancer są bardzo naturalne nawet bez kalibracji, choć oczywiście będę ją robił bo pole do poprawy jeszcze jest. Co do ilości stref to widać że jest ich mniej, ale w SDR w ogóle tego nie widać, a oprogramowanie też jest pod tym względem chyba bardziej zoptymalizowane niż w starym TV. Jeśli chodzi o HDR to w pewnych scenach da się zauważyć że jest ona niższą, ale bałem się że będzie gorzej. Matryca ma wyższy kontrast niż w XF90 więc to trochę rekompensuje niższą jasność, a wydaje mi się też że przez niższą jasność efekt poświaty w HDR też jest jakby mniej widoczny niż w XF90 choć da się zauważyć że strefy wygaszania są większe przez to że jest ich mniej. Ale generalnie jak na razie jakoś bardzo to nie przeszkadza. Na ten moment jestem pozytywnie zaskoczony po wymianie. W moim przypadku dostałem nowy egzemplarz telewizora, no i mam 2 lata gwarancji w razie awarii. Niestety nie ma możliwości dokupienia nowej gwarancji rozszerzonej do wymienionego TV, co w sumie rozumiem bo tak to co te 4-5 lat można by regularnie wymieniać TV na nowe w przypadku wystąpienia usterki - a tak Sony się zabezpieczyło przed takim wykorzystywaniem gwarancji.
Teraz czekam na ustalenie terminu na kalibrację nowego TV i wtedy będę mógł w pełni porównać kwestie obrazu do starego modelu. Powinienem mieć kalibrację do 3 tygodni, ale nie mam jeszcze ugadanego konkretnego terminu.
Troche dziwne że w twoim przypadku aż tak długo się to ciągnie, choć wg.bzapisow w gwarancji mają do 30 dni na załatwienie sprawy. O ile pamiętam to nie ma zapisu czy to dni robocze czy kalendarzowe, ale może warto by się skontaktować i podać numer sprawy serwisowej by ustalić na jakim etapie jest proces wymiany w twoim przypadku .
Jaki model Ci zaproponowali? 55X90J czy coś innego?