Skocz do zawartości
  • 0
dareszek

Samsung UE65HU8500L + ULTRABOX od NC+

Pytanie

Witam,

czy ktoś z szanownych forumowiczów może mi pomóc w rozwiązaniu problemu... Mam 6 letniego UE65HU8500L, po podłączeniu ULTRABOXA 4K okazuje się, że TV nie obsługuje 4K. Otrzymuję komunikat z dekodera, że materiał jest nadawany w 4K i o sprawdzenie wejść obsługujących rozdzielczość UHD. Zwróciłem się z zapytaniem do NC+, odpowiedź: że musi działać - warunek przewód HDMI 2.0a - ja posiadam przewód HDMI 2.0b, który został sprawdzony z tym dekoderem na tegorocznym TV Samsung FRAME, gdzie wszystko prawidłowo działa. Zwróciłem się również do Samsunga o pomoc, gdzie na początek zapytali o ustawienia w opcjach obrazu o HDMI UHD Color, czy wejścia są włączone - oczywiście były. Później otrzymałem informację a właściwie fragment instrukcji obsługi TV dotyczącą obsługi parametrów UHD. ULTRABOX HD+ który, ponoć je wszystkie obsługuje. Czy ktoś z Was miał podobdy problem? TV niby 4K a nie może obsłużyć parametrów NC+.

Wyczytałem na stronie: https://krupapiotr.pl/poradniki/test-dekodera-4k-ultrabox-od-nc/5/ o podobnym przypadku z podobnym modelem z tamtych lat (UE48HU7500L), gdzie zastosowano jakiś konwerter HDCP. Czy tak powinno być? Może są inne rozwiązania?, tym bardziej, że specyfikacja mówi o obsłudze 2.0. TV posiada ostatnią jaka wyszła wersję oprogramowania w one connect boxie co potwierdziła mi firma Samsung. Jeżeli dobrze pamiętam, to Samsung (kiedy w 2014 kupowałem ten TV) sugerował, że w przyszłości wymienimy tylko Connect Boxa na nowszą wersję i tym samym będziemy mieli nowszy model TV... czy tak się stało?! ... z mojej wiedzy wynika, że chyba nie...czy ktoś z Was się spotkał z opcją wymiany One Connect Boxa?

Bardzo proszę podpowiedzcie co robić, szkoda by było się pozbywać tego TV dla samego 4K, aczkolwiek skoro już posiadam ULTRABOXA można by się pokusić o obejrzenie materiału 4K... :(

Pozdrawiam Darek

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Cześć,

Czy problem występuje na wszystkich złączach HDMI? Z tego co piszą w instrukcji do tego TV to HDCP 2.2 jest wspierane tylko na HDMI MHL - czy również tam jest problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam,

Problem występuje we wszystkich 3 HDMI, a w 4 HDMI-MHL w ogóle nie przesyła obrazu. W menu TV ustawienia obrazu/HDMI UHD Color wejście 4 nieaktywne bez możliwości zmiany. 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Z tego co widzę w instrukcji dekodera:

"UWAGA!
› Wyjście HDMI pracuje w trybie HDMI/ 
HDCP, czyli przenosi cyfrowo zarówno 
obraz i dźwięk oraz zapewnia ochronę 
sygnału przed nieuprawnionym 
kopiowaniem. Programy w jakości 4K 
(UHD) będą prawidłowo wyświetlane 
tylko po podłączeniu dekodera do 
telewizora zapewniającego obsługę 
mechanizmu HDCP w wersji 2.2 
lub wyższej. Jeżeli ten warunek 
nie zostanie spełniony, programy 
w jakości 4K (UHD) będą wyświetlane 
w jakości HD"

 

Oraz instrukcji TV:

"Należy używać kabla krótszego niż 3 m, aby uzyskać jakość obrazu jak najbardziej zbliżoną do jakości obrazu UHD.
" Do obsługi standardu HDCP 2.2 można używać tylko gniazda HDMI(MHL). HDCP to skrót od „High-bandwidth Digital 
Content Protection” i oznacza standard ochrony danych cyfrowych obrazu przed tworzeniem nieautoryzowanych kopii" + "Złącze MHL-HDMI obsługuje podane parametry niezależnie od ustawień funkcji HDMI UHD Color."

 

Wygląda na to, że właśnie to wejście powinno być użyte do 4k. Jak zachowa się dekoder jak zmienisz rozdzielczość na UHD ale w 24/30hz i podłączysz do MHL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Jeżeli przełaczam dekoder do HDMI 4(MHL) to przy ustawionej rozdzielczości dekodera 2160 p - NIC się nie pojawia ani głos ani obraz, przy niższej rozdzielczości i fonia i wizja pojawia się ale z okropną jakością. Nie bardzo też wiem jak zmienić rozdzielczość o której piszesz. jak wspomnałem w opcjach obrazu TV i HDMI(MHL) jest wyszarzone/nieaktywne.

Z ostatniej chwili:

Odpowiedź z samsunga po mojej sugestii co do HDCP:

 

Co do protokołu HDCP ma Pan oczywiście rację- bierze on udział w komunikacji dekoder <-> telewizor. Jest to ochrona przed nieautoryzowanym kopiowaniem danych.

Może Pan podłączyć do telewizora Evolution Kit Sek 3500. Obsługuje on standard HDCP 2.2. W naszym sklepie jest on niedostępny, ale może go Pan spróbować nabyć go od zewnętrznego sprzedawcy. Dzięki temu urządzeniu obsługa dekodera będzie możliwa.

Co sugeruje w ich odpowiedzi, że TV nie obsługuje HDCP 2.2

Pozdrawiam
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam, od wtorku "walczę" z tym problemem, nowe kable, sprawdzany dekoder w serwisie, reset tv.

TV Samsung UE65HU7200

Zostaje zakupić jakiś konwerter dwukierunkowy HDCP 2.2 - 1.4 na allegro 124,74

 

porażka :(((((((((((((((

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...