Skocz do zawartości
przemun1304

problem z dźwiękiem PS4/trofea na TV Sony XF 9005

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów,
Jestem szczęśliwym posiadaczem Sony XF9005 i mam tylko jeden problem który dręczy mnie od samego początku. A mianowicie:
przerywa dźwięk na kilka sekund podczas podwiadomienia o zdobytym trofeum co jest bardzo frustrujące. Problem występuje tylko i wyłącznie w grach z Hdr, w SDR nie ma tego problemu. Wyłączenie HDR w opcjach również rozwiązuje problem, ale nie po to kupiłem ten TV.
Kombinowałem wszystkie możliwe opcje i ustawienia dźwięku w TV i PS4 - nie PRO, HDMI wejście 1,2,3,4 i nic nie pomogło. Bez znaczenia czy dzwięk idzie z głośników czy słuchawek bezprzewodowych.
Zakupiłem lepszy kabel HDMI, również nie pomogło.
https://mediamarkt.pl/rtv-i-telewizory/kabel-hama-hdmi-hdmi-proclass-0-75m-1
Temat ten jest już znany na forum Sony ale nikt jak widać nie rozwiązał tego problemu.
https://community.eu.playstation.com/t5/PS4/Sound-cuts-out-during-trophy-notification/m-p/25620180
Pytanie drodzy forumowicze, czy ktoś z was zmagał się z podobnym problemem i go rozwiązał ?
Czy to wina kabla? tv, oprogramowania, PS4
Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez przemun1304

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam forumowiczów,
Jestem szczęśliwym posiadaczem Sony XF9005 i mam tylko jeden problem który dręczy mnie od samego początku. A mianowicie:
przerywa dźwięk na kilka sekund podczas podwiadomienia o zdobytym trofeum co jest bardzo frustrujące. Problem występuje tylko i wyłącznie w grach z Hdr, w SDR nie ma tego problemu. Wyłączenie HDR w opcjach również rozwiązuje problem, ale nie po to kupiłem ten TV.
Kombinowałem wszystkie możliwe opcje i ustawienia dźwięku w TV i PS4 - nie PRO, HDMI wejście 1,2,3,4 i nic nie pomogło. Bez znaczenia czy dzwięk idzie z głośników czy słuchawek bezprzewodowych.
Zakupiłem lepszy kabel HDMI, również nie pomogło.
https://mediamarkt.pl/rtv-i-telewizory/kabel-hama-hdmi-hdmi-proclass-0-75m-1
Temat ten jest już znany na forum Sony ale nikt jak widać nie rozwiązał tego problemu.
https://community.eu.playstation.com/t5/PS4/Sound-cuts-out-during-trophy-notification/m-p/25620180
Pytanie drodzy forumowicze, czy ktoś z was zmagał się z podobnym problemem i go rozwiązał ?
Czy to wina kabla? tv, oprogramowania, PS4
Z góry dziękuję za pomoc.
Ci powiem że to pikus... u mnie przerywa obraz podczas grania na pspro w hdr... dla mnie ewidentnie kabel

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też na logikę u mnie wszystko wskazywało na kabel i chwilowa utrata sygnału, ale po zakupie nowego ten problem pozostał. A chyba kabel o którym wspomniałem i kupiłem jest odpowiedni. Lepszych już raczej nie ma, tzn są i za 400zł, ale nie wierzę że to zrobi jakąś różnicę. Nie ma kabli powyżej 18gb/s.

Gdybym miał gwarancję lub ktoś mi poleci kabel za 300-400 zł i naprawi problem to biorę bez zastanowienia. A takie testowanie albo taki albo taki to bankructwo.

Edytowane przez przemun1304
update

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ci powiem że to pikus... u mnie przerywa obraz podczas grania na pspro w hdr... dla mnie ewidentnie kabel

 

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

 

Przerywa Ci na tym TV - xf90?

Ja miałem podobnie, ale kupiłem kabel również HAMA 1,5m z certyfikatem PREMIUM. Kupiłem go w MM we Włoszech i problem jakby ustał. Wcześniej też zmieniałem kable, ale nie pomagało. Dopiero ten z certyfikatem pomógł.

Co do opisanego problemu. U mnie on nie występuje. XF9005 55cali.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak, na XF 90 55 cali. Dlatego kupiłem celowo kabel z certyfikatem ale nic nie pomogło.
Ustaw opcję w konsoli. Nie pamiętam jak się nazywa, ale to w wyjściu wideo. Zamiast Automat, zmień na YUV 422. Gdzieś czytałem, że tu może być problem.

Ale powiem Ci, że nie wiem czy to wina TV. Raczej konsoli, bo na YT znalazłem również filmiki z innych modeli TV.

Ja zmieniłem kabel i jakoś jest ok. Może po prostu fart? Albo takie kable robią, że po prostu nie ogarniają 4K HDR 18Gbps i sygnał gubi się. Nie wiem. U mnie puki co działa. Chociaż w domu będę przed świętami, to raz jeszcze sprawdze bardzo dokładnie.
Tak, na XF 90 55 cali. Dlatego kupiłem celowo kabel z certyfikatem ale nic nie pomogło.
Kurcze zagubiłem się. Pytałem innego użytkownika o migotanie.
Co do twojego problemu. Niestety, a może stety. U mnie działa wszystko bez problemu. Także cholera wie. Ale podejrzewam konsolę. Niestety niskim kosztem wszystko, niedopracowane oprogramowanie. Wychodzą takie bugi:( spróbuj w opcjach dźwięku ustawić Linear PCM w konsoli zamiast Dolby czy co tam jest innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, psq napisał:

Ustaw opcję w konsoli. Nie pamiętam jak się nazywa, ale to w wyjściu wideo. Zamiast Automat, zmień na YUV 422. Gdzieś czytałem, że tu może być problem.

Ale powiem Ci, że nie wiem czy to wina TV. Raczej konsoli, bo na YT znalazłem również filmiki z innych modeli TV.

Ja zmieniłem kabel i jakoś jest ok. Może po prostu fart? Albo takie kable robią, że po prostu nie ogarniają 4K HDR 18Gbps i sygnał gubi się. Nie wiem. U mnie puki co działa. Chociaż w domu będę przed świętami, to raz jeszcze sprawdze bardzo dokładnie.

Wiem, też o tym czytałem. Ale ja mam zwykłą PS4, tylko Pro ma taką opcję wyboru. Ja cały czas stawiam że to musi być coś z kablem, mimo że kupiłem z certyfikatem i 18gb/s to nie znaczy że tak w rzeczywistości jest i miałem pecha i mam bubla. Ehhhh masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem, też o tym czytałem. Ale ja mam zwykłą PS4, tylko Pro ma taką opcję wyboru. Ja cały czas stawiam że to musi być coś z kablem, mimo że kupiłem z certyfikatem i 18gb/s to nie znaczy że tak w rzeczywistości jest i miałem pecha i mam bubla. Ehhhh masakra

Możliwe. Ja kupiłem HAMA z certyfikatem w Media World. 1.5m zapłaciłem bodajże 30euro. Na opakowaniu była naklejka z certyfikatem. Po zeskanowaniu kodu z niej aplikacją z Google Play wyświetliło, że OK itp. wiem, że pewnie tylko bzdet, no ale także sprawdziłem chyba 3 kable zanim trafiłem na ten.

Sam nie wiem. Także wkurza mnie to, że jak już ma być dobrze, zawsze coś musi nie grać. Mało tego, nie wiesz czego to wina i musisz zgadywać metodą prób błędów. U Ciebie przynajmniej jest opisany problem z trofeum. Po prostu wyłącz trofea tzn powiadomienia itp. Ja tak zrobiłem zaraz po kupnie, dlatego nie mam tego problemu. Jestem graczem starej daty i trofea czy inne bzdury mnie nie kręcąspacer.png

Gorzej z migotaniem. Tutaj to występowało w nieokreślonych momentach. No ale życzę Ci rozwiązania sprawy.

hama.jpg

 

O taki dokładnie

 

 

.

http://serwer1808591.home.pl/ppe/hama.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to jest najgorsze, że nie wiem w czym leży problem :) mogę się tylko domyślać. Spróbuje jeszcze z kolejnym kablem ale to muszę mieć twardy dowód od kogoś jaki konkretnie ma to być.

Ja też jestem starej daty, rocznik 81, ale trofeum za chiny ludowe nie wyłączę :D kocham ten moment pojawienia się na ekranie i ten dźwięk. 

Tak, problem jest poruszony na forach zagranicznych bodajże od początku 2018r i nadal nikt nie znalazł problemu który na 100% jest za to odpowiedzialny. 

Ty też miałeś problem z dźwiękiem podczas trofeów i wyłączyłeś z tego powodu czy po prostu od tak bo nie rusza cię to.

Z migotaniem obrazu to raczej na stówę kabel hdmi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłączylem, bo nie rusza mnie to. Ale ogólnie pamiętam, że nie było problemu. Jak chcesz to sprawdzę w domu jak będę - jakoś tak za tydzień. Ale to musisz się przypomnieć spacer.png

 

Będę na święta. Jak za tydzień w sobotę dasz mi znać, to sprawdzę dla Ciebie czy wszystko dziala u mnie.

 

Rocznik 82:) spacer.png

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, będę wdzięczny. Problem ze sprawdzaniem jest o tyle trudny, że trzeba trochę pograć i dojść do momentu kiedy wpadnie trofeum, a jeden wpada tylko raz niestety i trzeba czekać na następne.

Podobno problem występuje również po wejściu w opcje "SHARE" na padzie i robieniu zrzutu ekranu.

To wszystko jest dziwne, że problem występuje tylko w grach z HDRem. Gry SDR nie mają tego problemu oraz nawet wyłączenie opcji HDR w konsoli w grze z HDr rozwiązuje problem. Zagadka, która mnie męczy od pół roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok, będę wdzięczny. Problem ze sprawdzaniem jest o tyle trudny, że trzeba trochę pograć i dojść do momentu kiedy wpadnie trofeum, a jeden wpada tylko raz niestety i trzeba czekać na następne.

Podobno problem występuje również po wejściu w opcje "SHARE" na padzie i robieniu zrzutu ekranu.

To wszystko jest dziwne, że problem występuje tylko w grach z HDRem. Gry SDR nie mają tego problemu oraz nawet wyłączenie opcji HDR w konsoli w grze z HDr rozwiązuje problem. Zagadka, która mnie męczy od pół roku

Mam kilka gier, których nie zacząłem, więc nie będzie problemu z trofeum. A share używam dosyć do screenów właśnie dosyc często i dźwięk normalnie jest (ustawiłem na jedno naciśnięcie i robi screen).

 

Tylko musisz się przypomnieć za tydzień w sobotęspacer.png najlepiej tak o takiej godzinie mniej więcej. Będę grał w The Last of Us Remaster, bo konkretnie The Walking Dead (serial) mi wszedł i napalilem się hehe. A już niebawem Days Gone spacer.png

 

 

Btw. Migotanie także tylko z HDR było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Last of us Remaster jest w HDR ?

Ja go ograłem na ps3 jeszcze więc nie wiem jak jest z remasterem. 

Days Gone spróbuję mimo że od lat rzygam sandboxami już, ale lubię motyw zombie i właśnie serial WD - też już z sentymentu oglądam. Ja to mam gameowego kaca po Sekiro, z resztą jak po każdej grze od FromS którą skończyłem i każda inna następna była po prostu kupą. Mam nadzieję ze Days Gone go wyleczy :D

Jesli chodzi o migotanie, to masz ten problem tylko w grach z Hdr czy Sdr również ?

aaa, teraz doczytałem. No to też dziwne, to musi być kabel. Rozumiem że z tym nowym posiadającym certyfikat nadal masz takie problemy ?

54 minuty temu, psq napisał:

Możliwe. Ja kupiłem HAMA z certyfikatem w Media World. 1.5m zapłaciłem bodajże 30euro. Na opakowaniu była naklejka z certyfikatem. Po zeskanowaniu kodu z niej aplikacją z Google Play wyświetliło, że OK itp. wiem, że pewnie tylko bzdet, no ale także sprawdziłem chyba 3 kable zanim trafiłem na ten.

Sam nie wiem. Także wkurza mnie to, że jak już ma być dobrze, zawsze coś musi nie grać. Mało tego, nie wiesz czego to wina i musisz zgadywać metodą prób błędów. U Ciebie przynajmniej jest opisany problem z trofeum. Po prostu wyłącz trofea tzn powiadomienia itp. Ja tak zrobiłem zaraz po kupnie, dlatego nie mam tego problemu. Jestem graczem starej daty i trofea czy inne bzdury mnie nie kręcąspacer.png

Gorzej z migotaniem. Tutaj to występowało w nieokreślonych momentach. No ale życzę Ci rozwiązania sprawy.

hama.jpg

 

O taki dokładnie

 

 

.

http://serwer1808591.home.pl/ppe/hama.jpg

Kupiłem taki sam jak ty, a przed chwilą skorzystałem z opcji sprawdzenia aplikacją z google play jak wspomniałes, bo nawet nie wiedzialem ze jest taka mozliwosc.

Oczywiscie " congratulations" - szczerze to wolałbym odwrotnie, bynajmniej miałbym pewność ze to kabel, a tak to co? wychodzi na to ze kabel ok, to co jest grane

Edytowane przez przemun1304
update

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko działa puki co u mnie. Chociaż zmieniłem kilka opcji w konsoli z tego co pamiętam na starym kablu. No nic. Na święta będę w domku to potestuje i wymienimy się tu w temacie doświadczeniami.

 

The Last of Us Remaster jest z HDRem spacer.png

 

Jakiś nowy soft wyszedł. Może aktualizacja coś zepsuła. Wiem, że to najgorsze co można zrobić hehe. Ale czy robiłeś reset factory konsoli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to bynajmniej u ciebie problem rozwiązany. Ja już kombinowałem setki możliwości na nowym kablu i nadal nic. 

Zobaczymy jak będzie u ciebie z tymi trofeami. Przypomnę się w okresie świąt. Pozdrawiam i do usłyszenia.

dzięki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Tak :) przypadkiem tak naprawdę

W trakcie grania w jakąkolwiek grę "hdr"  naciśnijj przycisk "Share" - na padzie - odczekaj kilka sekund/ do momentu aż przestanie przycinać głos w chwili pokazywania menu "share"

U mnie około 6 naciśnięć i po sprawie. Musi nastąpić sytuacja gdy wciśniesz przycisk "share" i głos się w ogóle nie przytnie, wtedy na 100% pozniej trofki wpadają bez żadnych problemów z głosem

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki, pomogło i już nie muszę rwać włosów z głowy. Ile ja nazmienialem się opcji w tv i konsoli. Swoją drogą to jakiś niezły bug. Mogli by to naprawić. Jeszcze raz wielkie dzięki 👍

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 26.12.2019 o 08:26, przemun1304 napisał:

Witam, Tak :) przypadkiem tak naprawdę

W trakcie grania w jakąkolwiek grę "hdr"  naciśnijj przycisk "Share" - na padzie - odczekaj kilka sekund/ do momentu aż przestanie przycinać głos w chwili pokazywania menu "share"

U mnie około 6 naciśnięć i po sprawie. Musi nastąpić sytuacja gdy wciśniesz przycisk "share" i głos się w ogóle nie przytnie, wtedy na 100% pozniej trofki wpadają bez żadnych problemów z głosem

Witam,własnie nabyłem ten tv i mam ten problem z trofikami w hdr.Czy ktos reklamował to na infolinii sony?Wciskanie share za każdym razem po odpaleniu gry troszke mija sie z celem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...