Skocz do zawartości
  • 0
SuperKoza

Problem z HDMI (Turbodekoder N + Philips 42PFL5405H)

Pytanie

Wiem, że temat był wielokrotnie wałkowany odnośnie problemów z HDMI, ale proszę uwierzcie mi - szukałem już dość długo i nie ma podobnego wątku.

Otóż mój problem faktycznie dotyczy problemu z podłączeniem dekodera N do telewizora, ale problem ma nieco inny charakter.

Dekoder z TV był już podłączony przez HDMI i wszystko działało, a więc zarówno obraz jak i dźwięk były transmitowane do TV. Ostatni moment, kiedy wszystko było ok w tej konfiguracji, to niedziela (15.05.2011). W poniedziałek rano (16.05.2011) kiedy chciałem obejrzeć poranne wiadomości, mój TV zwracał komunikat "brak sygnału". Na panelu dekodera wyświetlała się nazwa wybranego kanału (POLSAT HD). Zostawiłem problem do czasu powrotu z pracy.

Czynności diagnostyczne:

- podłączyłem dekoder przez SCART, wybrałem niskie rozdzielczości - obraz jest

- podłączyłem dekoder przez COMPONENT, wybrałem wysokie rozdzielczości - obraz jest

- ponownie podłączyłem przez HDMI, wybrałem wysokie rozdzielczości - obrazu brak

- przywrócenie ustawień fabrycznych TV - obrazu brak

- przywrócenie ustawień fabrycznych dekodera (z formatowaniem dysku) - obrazu brak

- zmiana portu HDMI w TV - obrazu brak

- zmiana kabla DHMI (4 sztuki) - obrazu brak

HDMI w TV działają bez zarzutu, ponieważ zarówno X360 i PC łączą się, a obraz i dźwięk są transmitowane.

I teraz ciekawostka:

Zaniosłem dekoder do sypialni, gdzie mam TV Sharp 32'' HD Ready (modelu nie pamiętam). Podłączyłem przez HDMI i wyświetlił się obraz kontrolny (nie mam tam kabla z talerza, więc nie mogłem sprawdzić wyświetlania przekazu).

Zabrałem więc dekoder do kolejnego TV (Samsung 40'' HD Ready) do którego jest podłączony Cyfrowy Polsat. Podłączyłem N w miejsce dekodera Polsatu, a do TV prze HDMI i znów wszystko działa (tu już mogłem oglądać nadawane programy).

Wróciłem z dekoderem do siebie, podłączam przez HDMI - komunikat "Brak sygnału". Na dekoderze nie ma charakterystycznego komunikatu "Problem HDCP".

W tej chwili mam podłączony zestaw przez COMPONENT. Co jakiś czas sprawdzam też HDMI, ale niestety brak reakcji na tym kanale, jednak co ciekawe - przy podłączeniu HDMI (i obecnych kablach COMPONENT) na kanale COMPONENT w TV pojawia mi się komunikat o problemie HDCP (na kanale HDMI w TV jest cały czas "Brak sygnału"). Odłączenie HDMI ponownie wyświetla obraz na kanale COMPONENT.

Niestety jestem w kropce, bo nie ma sensu reklamować ani TV, ani dekodera. W obu wypadkach dostanę zwrot z adnotacją "Usterki nie stwierdzono". Chyba, że faktycznie pojawił się problem z HDCP w TV, ale jest jakoś dziwnie interpretowany przez dekoder. Mam jeszcze podejrzenie, że w nocy z 15 na 16 maja była jakaś aktualizacja dekodera, która pozbawiła kompatybilności obu urządzeń, ale tego już nie jestem w stanie stwierdzić.

Czy możecie mi jakoś pomóc w tym zakresie? Zależy mi na ponownym połączeniu przez HDMI, ponieważ całą "infrastrukturę" połączeń mam opartą właśnie o te złącza, a tej chwili COMPONENT i OPTICAL psują mi całą koncepcję.

Z góry dziękuję za wszystkie komentarze.

Pozdrawiam

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Napisano (edytowane)

Problem spowodowało wysłane wtedy nowe oprogromowanie dekoderów. Ma być poprawka do ostatniej aktualizacji oprogramowania tego dekodera która spowodowała problem. Dotyczy on tylko telewizorów Philipsa. Prawdopodobnie jeszcze dzisiaj będzie ta poprawka.

Edytowane przez jacek1969r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Problem spowodowało wysłane wtedy nowe oprogromowanie dekoderów. Ma być poprawka do ostatniej aktualizacji oprogramowania tego dekodera która spowodowała problem. Dotyczy on tylko telewizorów Philipsa. Prawdopodobnie jeszcze dzisiaj będzie ta poprawka.

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Cieszę się niezmiernie. :)

Czekam zatem na sygnał z HDMI.

Pozdrawiam

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Napisano (edytowane)

Doraźnie możesz przytrzymać kilka sekund klawisz RES żeby wybrany tryb HDMI przestawił się na DVI.

Jeżeli była jakas aktualizacja softu, to zawsze warto na forum N sprawdić listę zmian i problemów zauważonych przez innych.

Tu wypowiedź przedstawiciela N w wątku o Philipsach

http://nhdtv.pl/forum/showpost.php?p=478127&postcount=5

reszta wątku: http://nhdtv.pl/forum/showthread.php?t=23748

Wątek o pozostałych zmianach w dekoderze Turbo:

http://nhdtv.pl/forum/showthread.php?t=23705

Edytowane przez jacek1969r

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Doraźnie możesz przytrzymać kilka sekund klawisz RES żeby wybrany tryb HDMI przestawił się na DVI.

Jeżeli była jakas aktualizacja softu, to zawsze warto na forum N sprawdić listę zmian i problemów zauważonych przez innych.

Tu wypowiedź przedstawiciela N w wątku o Philipsach

http://nhdtv.pl/forum/showpost.php?p=478127&postcount=5

reszta wątku: http://nhdtv.pl/forum/showthread.php?t=23748

Wątek o pozostałych zmianach w dekoderze Turbo:

http://nhdtv.pl/forum/showthread.php?t=23705

W trybie DVI też nie miałem obrazu (dlatego użyłem kabli COMPONENT). N już rozwiązał problem i wszystko wróciło do normy.

Przy okazji, wysłałem też wiadomość do N odnośnie moich problemów i dostałem odpowiedź już po 2 dniach. :)

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...