- 0
Zaloguj się, aby obserwować tę zawartość
Obserwujący
0
Problem z HDMI (Turbodekoder N + Philips 42PFL5405H)
Pytanie zadane przez
SuperKoza
4 odpowiedzi na to pytanie
Rekomendowane odpowiedzi
Zaloguj się, aby obserwować tę zawartość
Obserwujący
0
-
Ostatnio przeglądający 0 użytkowników
Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
Wiem, że temat był wielokrotnie wałkowany odnośnie problemów z HDMI, ale proszę uwierzcie mi - szukałem już dość długo i nie ma podobnego wątku.
Otóż mój problem faktycznie dotyczy problemu z podłączeniem dekodera N do telewizora, ale problem ma nieco inny charakter.
Dekoder z TV był już podłączony przez HDMI i wszystko działało, a więc zarówno obraz jak i dźwięk były transmitowane do TV. Ostatni moment, kiedy wszystko było ok w tej konfiguracji, to niedziela (15.05.2011). W poniedziałek rano (16.05.2011) kiedy chciałem obejrzeć poranne wiadomości, mój TV zwracał komunikat "brak sygnału". Na panelu dekodera wyświetlała się nazwa wybranego kanału (POLSAT HD). Zostawiłem problem do czasu powrotu z pracy.
Czynności diagnostyczne:
- podłączyłem dekoder przez SCART, wybrałem niskie rozdzielczości - obraz jest
- podłączyłem dekoder przez COMPONENT, wybrałem wysokie rozdzielczości - obraz jest
- ponownie podłączyłem przez HDMI, wybrałem wysokie rozdzielczości - obrazu brak
- przywrócenie ustawień fabrycznych TV - obrazu brak
- przywrócenie ustawień fabrycznych dekodera (z formatowaniem dysku) - obrazu brak
- zmiana portu HDMI w TV - obrazu brak
- zmiana kabla DHMI (4 sztuki) - obrazu brak
HDMI w TV działają bez zarzutu, ponieważ zarówno X360 i PC łączą się, a obraz i dźwięk są transmitowane.
I teraz ciekawostka:
Zaniosłem dekoder do sypialni, gdzie mam TV Sharp 32'' HD Ready (modelu nie pamiętam). Podłączyłem przez HDMI i wyświetlił się obraz kontrolny (nie mam tam kabla z talerza, więc nie mogłem sprawdzić wyświetlania przekazu).
Zabrałem więc dekoder do kolejnego TV (Samsung 40'' HD Ready) do którego jest podłączony Cyfrowy Polsat. Podłączyłem N w miejsce dekodera Polsatu, a do TV prze HDMI i znów wszystko działa (tu już mogłem oglądać nadawane programy).
Wróciłem z dekoderem do siebie, podłączam przez HDMI - komunikat "Brak sygnału". Na dekoderze nie ma charakterystycznego komunikatu "Problem HDCP".
W tej chwili mam podłączony zestaw przez COMPONENT. Co jakiś czas sprawdzam też HDMI, ale niestety brak reakcji na tym kanale, jednak co ciekawe - przy podłączeniu HDMI (i obecnych kablach COMPONENT) na kanale COMPONENT w TV pojawia mi się komunikat o problemie HDCP (na kanale HDMI w TV jest cały czas "Brak sygnału"). Odłączenie HDMI ponownie wyświetla obraz na kanale COMPONENT.
Niestety jestem w kropce, bo nie ma sensu reklamować ani TV, ani dekodera. W obu wypadkach dostanę zwrot z adnotacją "Usterki nie stwierdzono". Chyba, że faktycznie pojawił się problem z HDCP w TV, ale jest jakoś dziwnie interpretowany przez dekoder. Mam jeszcze podejrzenie, że w nocy z 15 na 16 maja była jakaś aktualizacja dekodera, która pozbawiła kompatybilności obu urządzeń, ale tego już nie jestem w stanie stwierdzić.
Czy możecie mi jakoś pomóc w tym zakresie? Zależy mi na ponownym połączeniu przez HDMI, ponieważ całą "infrastrukturę" połączeń mam opartą właśnie o te złącza, a tej chwili COMPONENT i OPTICAL psują mi całą koncepcję.
Z góry dziękuję za wszystkie komentarze.
Pozdrawiam
Michał
Udostępnij tę odpowiedź
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach