Skocz do zawartości
lm81

SHARP XL2E 46 cali - pozioma linia na środku ekranu

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj zauważyłem (a więc nie wiem czy to wcześniej było), że idealnie na środku ekranu przebiega delikatna pozioma linia - a w zasadzie jest to taka granica między górną a dolną połówką i dolna połówka ekranu jest delikatnie ciemniejsza (dosłownie ćwierć tonu, albo jeszcze mniej). Zjawisko to jest najlepiej widoczne na ciemnoszarej planszy. Niestety da się również zauważyć przy oglądaniu telewizji. Najbardziej rzuca mi się w oczy w z lewej strony strony ekranu (chyba dlatego że tam ją zauważyłem), jednakże przebiega przez całą szerokość ekranu.

Początkowo podejrzewałem kabel HDMI, potem dekoder N, później samo gniazdo HDMI w TV. Pojawia się jednak wszędzie, a więc to telewizor niestety.

Telewizor kupiłem jakieś 6 miesięcy temu. Gwarancję mam. Faktura zakupu też gdzieś jest (ale aktualnie nie wiem gdzie).

Zjawisko to [u]prawie[/u] mi nie przeszkadza (inni domownicy tego nie zauważyli), ale sama świadomość tego że to tam jest bardzo mnie deneruje.

Trochę szukałem w sieci i spotkałem się z pojęciem "braku synchronizacji poziomej (albo pionowej, nie jestem już pewien)".

Ma może ktoś podejrzenia co to może być. Ewentualnie mogę zrobić zdjęcie, ale chyba nie będzie to widoczne.

Pytanie: co robić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mialem dokladnie to samo w toshiba jak masz gwarance to odrazu dzwon do serwisu zeby ci zabrali do naprawy bo ten pasek z czasem bedzie coraz bardziej widoczny i bedzie wnerwial.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale wiesz jak się nazywa ten problem i ewentualnie co go spowodowało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='lm81' post='117865' date='13.09.2008, 15:16 ']Ale wiesz jak się nazywa ten problem i ewentualnie co go spowodowało?[/quote]


Ten pasek pewnie masz od początku i jest to uszkodzona matryca (też tak miałem) teraz mam nowy TV. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='mariusz_nowak' post='117867' date='13.09.2008, 15:42 ']Ten pasek pewnie masz od początku i jest to uszkodzona matryca (też tak miałem) teraz mam nowy TV. Pozdrawiam[/quote]

Czy też Sharp. Jeśli tak, to czy serwis robił jakieś problemy? Trzeba TV zawozić samemu do serwisu, czy przyjadą po niego?

Kurczę może to tak bardzo nie przeszkadza, ale strasznie wkurza mnie to. Poza tą kreską obraz jest bardzo dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='lm81' post='117892' date='13.09.2008, 17:25 ']Czy też Sharp. Jeśli tak, to czy serwis robił jakieś problemy? Trzeba TV zawozić samemu do serwisu, czy przyjadą po niego?

Kurczę może to tak bardzo nie przeszkadza, ale strasznie wkurza mnie to. Poza tą kreską obraz jest bardzo dobry.[/quote]

Serwis nie robił absolutnie żadnych problemów, wysyłają również kuriera po sprzęt bo gwarancję masz "door to door"(oczywiście polską), ale wcześniej przyjedzie do Ciebie serwisant i określi jaka to wada. U mnie zrobił zdjęcia matrycy i wysłał do siebie na serwis a z tamtąd dalej, po 3 dniach miałem info, że tv do wymiany. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W menu serwisowym można ustawić jasność dolnej i górnej części osobno (LC52XL2E) też tak miałem, a teraz już jest OK. 10 minut ustawiania nz szarym tle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W menu serwisowym można ustawić jasność dolnej i górnej części osobno (LC52XL2E) też tak miałem, a teraz już jest OK. 10 minut ustawiania nz szarym tle.

Artur, mozesz w skrócie opisac jak wejść do menu serwisowego (rozumiem, ze w 42XL2E będzie to ta sama kombinacja) i gdzie tam szukać opcji regulacji jasności dla połówek oddzielnie? Nie chciałbym czegoś pokiełbasić a mój sharp niestety już po gwarancji.

I jeszcze jedno - czy do aktualizacji softu w telewizorze po prostu trzeba zgrac plik na usb jako jedyny plik bez katalogów, podłączyć usb do TV i włączyć TV czy sekwencja jest jakaś bardziej skomplikowana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za informacje. Jutro zgłoszę usterkę. Jeśli przyjeżdża serwisant, to może on sam wejdzie w menu serwisowe, a jak nie to może uda się wymienić cały TV. Swoją drogą ciekawe jak długo trwa taka wymiana i czy w tak zwanym między czasie stary TV jest w domu i czeka na zmiennika, czy też zabierają od razu stary i trzeba czekać na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Menu serwisowe

1- Unplug the AC power cord of TV set to force power off.

2- While holding down the “VOL (–)” and “INPUT” keys on the set at once, plug in the AC power cord to turn on the

set. The letter K appears on the screen. (Factory mode)

3- Next, hold down the “VOL (—)” and “P ( V )” keys on the set at once. Multiple lines of orange characters appearing

on the screen indicate that the set is now in the adjustment process mode. If you fail to enter the adjustment process

mode (the display is the same as normal start up), retry the procedure.

4- To exit the adjustment process mode after the adjustment is done, unplug the AC power cord to force off the

power. (When the power is turned off by the remote controller, unplug also the AC power cord and wait for 10

seconds before plug it in again.)

5- To remove “K” mode, just repeat steps 1 and 2. This time the letter K disappears from screen

na którejś ze stron pisze coś UP i DOWN to są te wartości podświetlenia góry i dołu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś serwisant zabrał mój TV. Pozioma linia na środku ekarnu została usunięta (regulacja dolnej i górnej części ekranu). Jednakże zauważyliśmy podobną linę u dołu ekranu. Nie dało się jej usunąć przez regulację. Telewizor musi być więc naprawiany w serwisie, bądź zostanie wymieniony na nowy.

W związku z powyższym mam pytanie jaka seria jest następcą XL2E. Czy jest to DH77E czy LE700E. Model XL2E jest co prawda obecny na stronach producenta, ale w sklepach już go nie widać.

Pozdrawiam.

Edycja 23.10.2009

Za uszkodzony XL2E dostarczono mi DH77E. Jestem załamany. Jakość dźwięku to poprostu tragedia - jakbym był w jakieś puszce, totalnie metaliczny, zero basów (oczywiście surround i inne poprawiacze wyłączone, wydaje mi się, że regulacja tonów wysokich i niskich nie działa). Obraz moim zdaniem gorszy niż w XL2E. W nowszym modelu jest więcej możliwości regulacji, ale pomimo to nie mogę osiągnąć obrazu takiego jak w XL2e. Nie wspominam już o wyglądzie pilota (bo to dla mnie sprawa uboczna), ale funkcjonuje on lepiej niż w starszym modelu i jest praktyczniejszy.

W wydanym mi egzemplarzu już zauważyłem wadę podświetlenia - tym razem jest to pionowy pas.

Reasumując

Będę reklamował ten telewizor. Niech mi wymienią na XL2E lub nowy model który będzie miał zbliżoną jakość obrazu i przede wszystkim dźwięku, albo niech zwrócą kasę.

Macie jakieś porady co do mojej sytuacji, może jakieś propozycje co do modelu telewizora, którego mam się domagać?

Jestem załamany ;) .

Edytowane przez lm81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś serwisant zabrał mój TV. Pozioma linia na środku ekarnu została usunięta (regulacja dolnej i górnej części ekranu). Jednakże zauważyliśmy podobną linę u dołu ekranu. Nie dało się jej usunąć przez regulację. Telewizor musi być więc naprawiany w serwisie, bądź zostanie wymieniony na nowy.

W związku z powyższym mam pytanie jaka seria jest następcą XL2E. Czy jest to DH77E czy LE700E. Model XL2E jest co prawda obecny na stronach producenta, ale w sklepach już go nie widać.

Pozdrawiam.

Edycja 23.10.2009

Za uszkodzony XL2E dostarczono mi DH77E. Jestem załamany. Jakość dźwięku to poprostu tragedia - jakbym był w jakieś puszce, totalnie metaliczny, zero basów (oczywiście surround i inne poprawiacze wyłączone, wydaje mi się, że regulacja tonów wysokich i niskich nie działa). Obraz moim zdaniem gorszy niż w XL2E. W nowszym modelu jest więcej możliwości regulacji, ale pomimo to nie mogę osiągnąć obrazu takiego jak w XL2e. Nie wspominam już o wyglądzie pilota (bo to dla mnie sprawa uboczna), ale funkcjonuje on lepiej niż w starszym modelu i jest praktyczniejszy.

W wydanym mi egzemplarzu już zauważyłem wadę podświetlenia - tym razem jest to pionowy pas.

Reasumując

Będę reklamował ten telewizor. Niech mi wymienią na XL2E lub nowy model który będzie miał zbliżoną jakość obrazu i przede wszystkim dźwięku, albo niech zwrócą kasę.

Macie jakieś porady co do mojej sytuacji, może jakieś propozycje co do modelu telewizora, którego mam się domagać?

Jestem załamany :( .

Przepraszam za podwójny post, coś źle kliknąłem.

Edytowane przez lm81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanie do Im81.

Jak załatwili Ci reklamację TV.

U mnie też jest linia pozioma przez środek ekranu - a dokładniej jest to czarna cieniutka kreska widoczna na szarym tle.

Już zgłosiłem do serwisu, mają po świętach przyjechać i zabrać do naprawy.

Oprócz tego w lewym górnym rogu po kilku godz. oglądania czerń przechodzi w szarość. (sam rożek)

POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno do Im81. Może wysłałbyś zdjęcie tej wady to porównałbym to zjawisko.

Dzięki, pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Linia na środku ekranu to problem podświetlenia - możliwe do usunięcia przez regulację w menu serwisowym. Serwisant robi to na miejscu. U mnie w XL2E w czasie regulacji zauważyliśmy ciemniejszy pas u dołu ekranu. Nie dało się go usunąć w drodze regulacji, ani poprzez naprawę telewizora. Wobec tego telewizor został wymieniony na nowszy model DH77E. Jak już pisałem XL2E miał super dźwięk, natomiast DH77E ma lepszy obraz (zero smużenia - na XL2E w czasie oglądania meczu w HD piłka rozdwajała się - na DH77E tego zjawiska nie ma).

Ogólnie jestem zadowolony z DH77E - do dźwięku już się przyzwyczaiłem. Na początku tak mnie to wkurzało, że chciałem nawet zwracać TV, potem szukałem jakichś zewnętrznych głośników. Na razie się uspokoiłem z tym jednak, bo dosyć mało oglądam TV. Podkreślam, że jakość obrazu DH77E bardzo dobra (brak smużenia, dobre kąty, brak judderingu, słowem nie zauważam żadnych wad obrazu). Dźwięk w XL2E był 6/6, w DH77E jest 3/6 (płaski, jakieś takie echo - słowem dźwięk jak z głośników laptopa średniej klasy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Im81 pisałeś wcześniej o wadzie podświetlenia w tym nowym sprzęcie.

Dodam jeszcze że zauważyłem w 1/3 wysokości ekranu od góry poziomą 0.5cm smugę w formie krechy.(widoczną na ciemnym tle-choć nie zawsze)

Do tego dodam jeszcze banding pionowy, który był od początku. Wcześniej nie chciałem się czepiać tego bandingu, ale teraz to chyba już za wiele.

pozdr

makrela44@o2.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...