Powrót

Wiemy już jak prezentuje się kontroler DualSense od PS5 względem DualShock 4. Nowe funkcje w akcji – czy spodobają się graczom?

DualShock 4 kontra nowy, biały DualSense do PS5

W temacie kontrolera do PS5 wszystko jest już jasne! Ostatnie wątpliwości rozwiał wczoraj dziennikarz Geoff Keighley, który zaprezentował DualSense na żywo, pokazując fragmenty rozgrywki na PS5 i opowiadając o kluczowych funkcjach urządzenia. Zobaczyliśmy też bezpośrednie porównanie do DualShock 4! Nowy kontroler jest zdecydowanie większy.

Kontroler DualSense od PS5 na żywo – porównanie z Dualshock 4

W piątek o 18:00 polskiego czasu popularny dziennikarz branżowy Geoff Keighley rzucił światło na kontroler DualSense od PS5, rozwiewając ostatnie wątpliwości na jego temat. Przede wszystkim zobaczyliśmy nowego pada na żywo, z każdej strony. Nie jest on już tylko renderem prezentowanym przez Sony w oficjalnych materiałach, ale fizycznie namacalnym urządzeniem. Na początek zerknijcie na zapowiedź prezentacji, którą wczoraj obejrzeliśmy:

Jedno z głównych pytań pojawiających się w kontekście DualSense brzmiało: czy jest większy od DualShock 4, którego znamy z PS4? Keighley bardzo szybko dał nam odpowiedź, na samym początku swojej prezentacji biorąc w dłonie oba sprzęty i dokładnie je porównując. DualSense jest więc wyraźnie większy od swojego poprzednika (dobrze obrazuje to zdjęcie tytułowego naszego wpisu), a Keighley dodał, że jest też nieco cięższy, na co jednak wcale nie zwraca uwagi.

Wiele osób interesowały “plecki” kontrolera. Ich wyglądu nie zdradziło wcześniej Sony, nie były też widoczne na wyciekających ostatnio do sieci zdjęciach. W kwietniu pisaliśmy, że tył DualSense może nawet potencjalnie skrywać dodatkowe przyciski.

Teraz wiemy już wszystko. W wielu momentach prezentacji Keighley’a mogliśmy dokładnie obejrzeć tył kontrolera. Niestety nie skrywa on niczego poza tabliczką znamionową, powyżej której widzimy port USB-C:

Jak się gra na nowym padzie? Nowe funkcje DualSense w akcji

Głównym daniem podczas prezentacji była sama rozgrywka. Keighley nie tylko pokazał DualSense i opowiedział o jego funkcjach, ale też zaprezentował je na PS5 w grze Astro’s Playroom, która będzie sprzedawana wraz z konsolą w dniu premiery.

Dopiero tutaj mogliśmy po raz pierwszy usłyszeć “z pierwszej ręki” o dwóch głównych, rewolucyjnych funkcjach w DualSense: haptyczny feedback i adaptacyjne triggery. Grając we wspomnianą grę dziennikarz relacjonował działanie obu technologii. Haptyczny feedback powodował, że kontroler imitował uczucie poruszania się po danym rodzaju podłoża oraz działającej na postać w grze siły. Adaptacyjne triggery natomiast zachowywały się różnie w zależności od wykonywanych przez postać czynności:

Do tego usłyszeliśmy co nieco w temacie nowego zestawu głośników w DualSense. Kiedy postać poruszała się po śniegu, z kontrolera wydobywały się odgłosy kroków:

To pierwszy raz, kiedy w tak szczegółowy sposób zaprezentowano nam DualSense i nieuchronnie zbliżamy się wreszcie do momentu, kiedy będziemy mogli na własnej skórze sprawdzić możliwości nowego pada i konsoli. Po prezentacji jego funkcji Keighley porozmawiał jeszcze z szefem marketingu PlayStation – dowiedzieliśmy się kilku nowych rzeczy o przedsprzedaży i innych wariantach kolorystycznych PS5. Przeczytacie o tym w osobnym wpisie.

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=DXl1vRD_lUk&feature=emb_title, @@geoffkeighley w serwisie Twitter


Więcej na temat gier i konsol:

(1646)