Powrót

W co zagramy wkrótce na PlayStation 4? | RELACJA |

Do końca roku jeszcze kilka miesięcy, ale ciekawych premier nie brakuje. Polski oddział PlayStation zaprezentował swoje nadchodzące nowości wydawnicze na 2019 na specjalnym wydarzeniu, na którym mieliśmy okazję gościć.

Na pewno wielu z was z niecierpliwością czeka na Death Stranding. Enigmatyczna gra Hideo Kojimy (której nawet on sam nie ogarnia) to jedna z największych premier roku. Znając dotychczasową strategię Sony będziemy mogli się spodziewać osobnego wydarzenia przedpremierowego gry. Tam zresztą będzie można ją wypróbować przed jej debiutem, co niewątpliwie uczynimy, jeśli otrzymamy taką sposobność. Tutaj jednak jej zabrakło (poza filmikiem pokazowym). Nie znaczy to jednak, że brakowało atrakcji.

Poniżej znajdziecie pełną listę gier, jakie zaprezentował polski oddział PlayStation:

Najbardziej z tych wszystkich tytułów zaciekawiły mnie trzy pozycje, którym przyjrzę się nieco szerzej, a są to MediEvil, Nioh 2 oraz Iron Man VR. Nieprzypadkowo raczej też, okazały się one (szczególnie Nioh 2) najbardziej oblegane.


Iron Man VR

Iron Man w VR to ciekawy projekt i może wnieść duży powiew świeżości w temacie gier w wirtualnej rzeczywistości. Latanie Tonym Starkiem jest na początku lekkim wyzwaniem, ale po opanowaniu podstaw daje dużo frajdy! Tytuł wydaje się wręcz stworzony pod kontrolery PS Move, a dzierżąc je w dłoniach i przyspieszając możemy poczuć (dosłownie) moc silników odrzutowych Tony’ego. Do dyspozycji mamy bogactwo gestów służących do manewrowania, walki wręcz oraz na odległość. Czasami obawiałem się, że mogę potknąć się o kabel obracając głowę za siebie i mam wrażenie, że VR-owy Iron Man wymaga sporo miejsca, ale widzę w nim duży potencjał. Wszystko zależy od tego, jak poprowadzona będzie kampania. Sekcja, którą miałem okazję przetestować była tutorialem uczącym nas mechaniki, więc trudno mi wywnioskować, jak będzie prezentować się całość. Niemniej, gry będę wypatrywać z dużym zainteresowaniem. Iron Man VR powinien ukazać się jeszcze w tym roku, ale nie znamy daty dziennej.

MediEvil

MediEvil to moje dzieciństwo! No, może wczesna nastoletniość. To druga gra, w jaką grałem na (już) własnym PlayStation, tuż po Resident Evil 2. Dla niewtajemniczonych, oryginalna wersja jest czymś w stylu krzyżówki Zeldy z upiorno-śmiesznym filmem animowanym Tima Burtona. Bardzo mnie cieszy powrót do tej marki, bo w zasadzie była ona nietknięta od czternastu lat!

Na pierwszy rzut oka klimat został zachowany, a znajome lokacje pozostały, aczkolwiek twórcy remake’u postanowili je nieco zmodyfikować. Wydaje mi się jednak, że poziom trudności sporo podskoczył (nie pamiętałem, żeby wspinaczka pod wzgórze z mauzoleum była taka upierdliwa, hehe). Oryginalny MediEvil jest już nieco nadszarpnięty zębem czasu i świetnie, że wskrzeszono (słowo jak najbardziej tutaj adekwatne) tę markę. Dzięki nowemu sterowaniu i pracy kamery, będziemy mieli tym razem dwójkę mniej wrogów.

W warunkach eventowych nie mogłem jednak w pełni wchłonąć tej gry. Zapowiada się jednak solidny remake, akurat w samą porę na Halloween (ukazuje się 25 października). Jeśli mam być szczery, to chyba nie jest to ten sam kaliber remake’u co Spyro i Crash. Jednak dla mnie marka ta jest wyjątkowo bliska sercu, więc budżet projektu nie gra dla mnie roli – cieszę się, że jeszcze raz przyjdzie mi kierować Sir Danem.

Nioh 2

Jak dawno nie grałem w żadnego Souls-like’a (tudzież Souls-bourne’a). Było to bardzo odczuwalne i uwidoczniło się w tym, jak demony skopały mi tyłek. W każdym razie Nioh 2 zapowiada się na absolutny hit! Nie będzie oczywiście to żadna rewolucja, bo ciężko w tym gatunku powiedzieć coś kompletnie nowego, ale niewątpliwie produkcja Team Ninja to gra najwyższego kalibru. Poza tym – w tym i poprzednim roku (jak i następnym) – pełno na rynku było tytułów, które cierpiały na kreatywne bankructwo, pomimo. Dawno nie mieliśmy żadnego wysokobudżetowego Souls-like’a i myślę, że Nioh 2 tę niszę fantastycznie wypełni.

Nioh 2 to gra wymagająca, pełna głębi, zarówno w świecie i jego zasadach, jak i elementach walki oraz RPG. Przy okazji odznaczająca się bardzo oryginalnym i niecodziennym designem. No i przede wszystkim – szanująca inteligencję gracza, a o to często nie jest łatwo. Jest to niewątpliwie jedna z najważniejszych premier, jak będą miały jeszcze miejsce w tej generacji na PS4. Od 1 do 10 listopada potrwa otwarta beta gry, natomiast jej premiera jest przewidziana na początek 2020.

(2025)