Powrót

Sony pokazało kontroler do PS5! Poznajcie DualSense i wszystkie jego funkcje!

Sony dawkuje nam emocje. Po rozczarowującej konferencji, podczas której poznaliśmy głównie możliwości dysku SSD, który zostanie zastosowany w PlayStation 5, mamy jednak pierwszy poważny konkret – Japończycy oficjalnie pokazali kontroler do nowej konsoli! DualSense, bo tak się nazywa, nie tylko wygląda ciekawie i oryginalnie, ale też wprowadza zapowiadane i wyczekiwane przez sympatyków gier technologie.

Wygląd kontrolera do konsoli nowej generacji poznaliśmy nagle – zdjęcia i opis pojawiły się na blogu PlayStation dosłownie przed kilkudziesięcioma minutami. Nie przedłużajmy więc i zobaczmy go! Oto DualSense, a poniżej treść ogłoszenia prosto od producenta.

fot. Sony

“Osiągnęliśmy ekscytujący kamień milowy przy PlayStation 5, ponieważ zaczynamy dostarczać nasz nowy kontroler w jego ostatecznej wersji programistom, którzy wdrażają jego unikalne funkcje w swoich grach. Najpierw jednak chcieliśmy, aby wszyscy członkowie społeczności PlayStation po raz pierwszy spojrzeli na kontroler bezprzewodowy DualSense i usłyszeli naszą wizję tego, jak nowy kontroler zawładnie zmysłami podczas interakcji z wirtualnymi światami w grach na PS5. Funkcje DualSense, wraz z zaimplementowaną w PS5 technologią Tempest 3D AudioTech, zapewnią graczom zupełnie nowy poziom wrażeń.

Kiedy w 2013 roku wydaliśmy PS4, kontroler bezprzewodowy DualShock 4 zebrał wiele pozytywnych opinii od graczy i programistów. Określono go najlepszym dotąd kontrolerem do PlayStation i zwracano uwagę na wprowadzenie nowoczesnych funkcji, takich jak przycisk Udostępnij. To doprowadziło nas do następnego pytania – jak budować na tym sukcesie?

Po dogłębnym przemyśleniu sprawy, postanowiliśmy zachować wiele z tego, co gracze uwielbiają w DualShock 4, jednocześnie dodając nową funkcjonalność i dopracowując wygląd. W oparciu o nasze rozmowy z programistami doszliśmy do wniosku, że poczucie dotyku w grze, podobnie jak dźwięk, nie było głównym celem wielu gier. Dzięki PS5 mieliśmy świetną okazję do wprowadzenia innowacji, oferując twórcom gier możliwość zbadania, w jaki sposób mogą zwiększyć poczucie immersji dzięki naszemu nowemu kontrolerowi. Dlatego zastosowaliśmy haptyczny feedback, który wprowadza różnorodne, mocne odczucia podczas gry, takie jak powolna jazda samochodem po błocie. Zastosowaliśmy również adaptacyjne triggery w przyciskach L2 i R2 DualSense, dzięki czemu możesz naprawdę poczuć wagę swoich działań, na przykład podczas zataczania łuku, aby strzelić strzałą.

fot. Sony

Projektowanie nowego kontrolera opartego na obecnej generacji stanowiło ekscytujące wyzwanie, biorąc pod uwagę nowe funkcje, które dodawaliśmy. Na przykład w przypadku adaptacyjnych triggerów musieliśmy zastanowić się, w jaki sposób komponenty pasują do sprzętu, nie nadając mu nieporęcznego charakteru. Nasz zespół projektowy ściśle współpracował z naszymi inżynierami sprzętowymi, aby to odpowiednio rozegrać. Następnie projektanci mogli naszkicować jak mógłby wyglądać kontroler z zewnątrz i otrzymali zadanie sprawienia, by kontroler wydawał się mniejszy, niż w rzeczywistości. Ostatecznie zmieniliśmy kąt triggerów, a także wprowadziliśmy kilka subtelnych zmian w uchwycie. Zastanawialiśmy się również nad sposobami utrzymania żywotności baterii akumulatorów DualSense i zmniejszania wagi kontrolera w miarę dodawania nowych funkcji.

W przypadku przycisków zauważysz, że nie ma tam już „Udostępnij”, jak w przypadku DualShock 4. Nie martw się – nie zniknie. W rzeczywistości oparliśmy się na sukcesie naszego pierwszego przycisku udostępniania w branży, aby zaoferować nową funkcję przycisku „Twórz”. Dzięki funkcji Create, po raz kolejny wyznaczamy nowe sposoby tworzenia niesamowitych treści rozgrywki, którymi można się podzielić ze światem lub po prostu cieszyć się nimi. W miarę zbliżania się do premiery będziemy podawali więcej szczegółów na temat tej funkcji.

DualSense dodaje także wbudowany zestaw mikrofonów, który pozwoli graczom łatwo rozmawiać z przyjaciółmi bez zestawu słuchawkowego – idealny do szybkiej rozmowy. Ale oczywiście, jeśli planujesz rozmawiać przez dłuższy czas, dobrze jest mieć ten zestaw słuchawkowy pod ręką.

Porozmawiajmy teraz o kolorach. Tradycyjnie nasze podstawowe kontrolery mają jeden kolor. Jak widać, tym razem poszliśmy w innym kierunku i zdecydowaliśmy się na dwukolorowy projekt. Dodatkowo zmieniliśmy pozycję paska świetlnego, który doda mu nowego uroku. W DualShock 4 znajdował się z tyłu kontrolera; teraz znajduje się po obu stronach płytki dotykowej, dzięki czemu sprawia wrażenie nieco większego.

W sumie w ciągu ostatnich kilku lat przeszliśmy przez kilka koncepcji i setki szkiców, zanim zdecydowaliśmy się na ten ostateczny projekt. DualSense został przetestowany przez szeroką gamę graczy o różnych rozmiarach dłoni, abyśmy mogli osiągnąć pożądany poziom komfortu i doskonałą ergonomię. Naszym celem z DualSense jest zapewnienie graczom poczucia, że ​​zostaną przeniesieni do świata gry, gdy tylko otworzą pudełko. Chcemy, aby gracze mieli wrażenie, że kontroler jest przedłużeniem ich samych podczas gry – tak bardzo, że zapominają, że spoczywa w ich dłoniach!”

Co myślicie o DualSense? Jest tym, czego oczekiwaliście? My już nie możemy się doczekać, aż będziemy go mogli dla Was przetestować wraz z nową konsolą Sony!

Źródło: PlayStation.Blog

Więcej na temat konsol nowej generacji:

(1860)